Volgens mij heb je dit bericht van een dealer aan een lid zoals op 27/6 hier gemeld gemist: “Ik weet dat er een software oplossing op handen is. Ik hoop daar volgende week van Volvo nadere/ concrete informatie over te ontvangen.VolvoNaut schreef: ↑30.06.2025 - 21:47 Okay, even resumeren. Sinds 1 april, of net iets daarvoor, is Sensus gestopt met het ophalen van de actuele verkeersinformatie. Inmiddels leven we 30 juni, drie maanden later dus, maar het systeem is nog steeds uit de lucht. Vanuit Volvo is er geen officiële communicatie over deze storing en ook de verschillende merk dealers lijken niet te weten wat de status is. Kortom, klinkt allemaal niet positief of hoopgevend.
Hierdoor is het onboard navigatiesysteem van Volvo minder bruikbaar geworden. Heeft Volvo niet gewoon simpelweg besloten om die data niet meer door te geven? Door de komst van Apple CarPlay en Android Auto is een OEM navigatiesysteem immers overbodig geworden.
Zodra ik dat weet hoort u van mij.” Kennelijk is Volvo er nog wel mee bezig én lijkt er dus een oplossing in zicht?