Premium als in Rolls Royce, Bentley...idd betaalbaar voor de happy few.
Range Rover in V8 trim zal ook premium zijn.
Voor de gewone arbeider

niet te betalen, als we nu als bench de Duitse 3 nemen die afwerking en comfort toch hoog op het lijstje hebben staan dan ben ik absoluut van mening dat de Volvo met de laatste modellen daar tussen hoort.
Ik heb de laatste paar jaar wat Volvo's gehad en idd de V70 D5 2000/2007 rammelde, met 185pk te veel pk's voor wat het onderstel aan kon wat zeker in de slipstream van een A6 quattro op het baantje richting wintersport voor gevaarlijk situaties kon zorgen.
Ik was blij dat de mogelijkheid voordeed om over te gaan naar een XC60 D5 awd 4c met polestarchip, die kraakte en rammelde al veel minder en tjonge wat reed dat ding strak op standje advance, even zetten in de bocht op lange doordraaiers en niet uit het spoor te krijgen.
Daarna een V70 D4 met 8traps automaat, comfort met hoofdletters en kraakvrij maar op korte drempels toch soms lawaai uit het onderstel nadat de dealer afstandhouders had geplaatst voor de 18" velgen, dat is op de eoa manier nooit onze auto geweest en mijn vrouw zei we gaan op zoek naar een V90
Inmiddels een V90, en omdat ik de motorisering mocht kiezen terug naar AWD met een D5, hoop gezeik gehad met de auto en altijd coulance gekregen van de niet verkopende dealer.
Gister met de verkopende partij om tafel gezeten en ook die hebben financieel hun verantwoordelijkheid genomen.
Is de auto Premium, als ik de gezichten van fietsend en wandelend Groningen zie, volmondig ja.
Binnen in de auto zitten de stoelen als gegoten, afwerking staat op een heel ander niveau als dat van mijn andere Volvo's, geen kraakjes of rammeltjes, de automaat zet vlot 8 stapjes bij rustig optrekken en zelfs dan laat hij in alle rust de wespen als aygo's, Polo's en ander privat lease spul achter zich.
Een besneeuwd pad op de wintersport, de awd doet zijn ding zonder dat ik het merk, B&W geeft geweldig weer wat ik via mijn telefoon via bleutooth stream, stuurverwarming aan samen met bilgrill, achterpassagiers hebben ook bilgrill.
Bij min 10 zet ik eerst de preconditioning aan zodat ik geen ramen hoef te krabben, voordat ik instap zet ik de standkachel uit en start de auto op afstand zodat de stoel en stuurverwarming warm is, bij 30+ start ik hem op afstand zodat het koel is bij instappen.
Premium is meer dan alleen de auto, het is ook de organisatie achter de auto wanneer er problemen zijn zoals een dealer die de neus dezelfde kant op heeft, premiumassistance die mij binnen 15 minuten heeft geholpen toen mij de turboslang knapte, vanwege diezelfde premium assistance 5 dagen een XC60 T8 te leen gehad omdat mijn auto niet direct gerepareerd kon worden.
Dat maakt voor mij Volvo premium met zijn nieuwe modellen.
Kom er maar eens om bij onze vrinden van Pon/Audi AG!