Pagina 34 van 38

Geplaatst: 09.09.2010 - 12:16
door Johan
Fulaks schreef:Ach, van een gebrek aan chauvinisme kon je ze nog nooit beschuldigen hé. Overigens dooen de Duitsers daar in hun tijdschriftjes ook vrolijk aan mee. Zolang we het maar weten te plaatsen vind ik dat wel schattig.

Ik kan me ook best indenken dat die C5 een weggedrag heeft dat beter is dan dat van de Audi en de BMW. We kunnen enkel maar blij verrast zijn dat ze de Volvo toch nog hoger inschatten. En in de tekst lees je dat de Duitsers toch vooral afvallen omwille van hun prijs.

Welke versie van de S60 werd getest ? Een dieeslmotor die bij lage toeren apatisch is, lijkt me immers niet zo'n pluspunt. En dan nog die test winnen...
Als ik een duits autoblad een vergelijkingstest zie dan is mijn voorspelling over de rangorde zonder de test te lezen altijd 99,99% goed.

In die zin is de uitslag van de franse test wel opmerkelijk.

Geplaatst: 09.09.2010 - 13:44
door Fulaks
945i schreef:Even corrigeren Fulaks, het moet zijn "Audi en Mercedes"...
Bmw durfden ze niet aan, de Citroen op 3 staat niet goed.
Oeps :oops: Allemaal één pot nat hé :wink:

Geplaatst: 09.09.2010 - 13:46
door 945i
@ Johan, Je kan je natuurlijk ook afvragen hoe gekleurd je eigen beeld is.
Duitse auto's zijn nou eenmaal bovengemiddeld rijdende en in elkaar gezette apparaten. (en voordat iemand roept dat de buurman zijn zus een passat had die rammelde, ja, die zit er ook tussen).
Op motoren gebied, innovatief en efficiënt.
Voor mij geeft een lekkere lederen stoel geen recht op een premium stempel. Het algehele beeld, dus rijeigenschappen, afwerking, materialen, storing- ongevoeligheid. Dat soort dingen maken een auto goed.

Kijk naar autobladen over de hele wereld, zelfde verhaal.

Geplaatst: 09.09.2010 - 15:12
door Johan
@945i

Er zijn in die zin geen objectieve testen omdat die in de ogen van diegene die een auto uitzoekt toch subjectief zijn.
Bijv. dat een product van A-B-M dynamischer auto's zijn heb ik niet kunnen vaststellen omdat mijn circuit gewoonlijk luistert naar de naam A9, A4 etc.
Het gaat om uitstraling/vormgeving/prestatie/value for money etc en dat zijn nu eenmaal ten dele subjectieve beoordelingscriteria.

Dus mjn eigen beeld gekleurd? Reken maar van yes! ;-)

Geplaatst: 10.09.2010 - 17:32
door rsnhakan
Het RTI systeem dat in optiecode 142 zit (€1250,-) is dat hetzelfde navigatiesysteem dat €1350,- kost? Hebben deze ook een 7" scherm? Uitgaande van een Summum uitvoering.

Geplaatst: 12.09.2010 - 11:10
door rsnhakan
Niemand?

Geplaatst: 12.09.2010 - 11:54
door Discovery
RTI is standaard gekoppeld aan een 7" scherm in de S60 en Volvo heeft maar 1 RTI systeem voor de S60, dus het moet wel hetzelfde zijn. Prijs los is overigens 1850 euro, wat het wel erg krom maakt, aangezien een professional line op de summum en momentum al goedkoper is.

Geplaatst: 12.09.2010 - 12:19
door rsnhakan
In de prijslijst heb je wel verschillende RTI's? Een voor €1850, €1250 en €1350...

Maar die Professional Line is ook wel aantrekkelijk.. Zal het mijn vader even laten zien.

Geplaatst: 12.09.2010 - 13:05
door Discovery
Waar haal jij die 1350 dan vandaan? Optie 142 los in prijslijst 1250, die 1850 staat weer in de car configurator.

Geplaatst: 12.09.2010 - 13:09
door rsnhakan
Klik en dan bij accessoires. (voor de €1350 en €1850) En die van €1250,- staat in de S60 opties. (ook in de prijslijst)

Geplaatst: 12.09.2010 - 13:22
door hans98
de accessoires zijn inbouw bij de dealer. de 1850 versie is als je nog geen 7" multimedia scherm hebt, de 1350 als je die al wel hebt. Dit kan interessant zijn als je geen bijtelling wilt betalen als leaserijder.

De 1250 versie is af-fabriek (en dus wel bijtelling).

Afhankelijk van de leasemaatschappij kan het ook nog eens schelen hoeveel je per maand extra kwijt bent. Een achteraf ingebouwd systeem wordt altijd geheel afbetaald tijdens de leaseperiode en is dan dus duurder in de lease dan een systeem dat af fabriek is ingebouwd en dan (soms) nog wat restwaarde over heeft aan het einde van de leaseperiode.

Geplaatst: 12.09.2010 - 14:05
door rsnhakan
Oke :) Duidelijk.

Geplaatst: 13.09.2010 - 16:31
door rsnhakan
rsnhakan schreef:Mooi!:
Deze is van de D5:

Geplaatst: 19.09.2010 - 13:20
door rsnhakan
Waarom heeft Volvo de DRIVe (D2) uit de prijslijst gehaald??

Geplaatst: 19.09.2010 - 13:22
door bart simpson
misschien een herpositionering per eind 2010?

Geplaatst: 19.09.2010 - 13:23
door rsnhakan
Dus geen prijs wijzigingen of iets dergelijks?

Geplaatst: 19.09.2010 - 13:27
door bart simpson
rsnhakan schreef:Dus geen prijs wijzigingen of iets dergelijks?
ik zag prijzen langskomen ingaande week 46/2010, heb niet gekeken of de 1.6Drive er wel of niet bijstond, doe ik morgen even

Geplaatst: 20.09.2010 - 18:08
door rsnhakan
bart simpson schreef:
rsnhakan schreef:Dus geen prijs wijzigingen of iets dergelijks?
ik zag prijzen langskomen ingaande week 46/2010, heb niet gekeken of de 1.6Drive er wel of niet bijstond, doe ik morgen even
Heb je al wat meer informatie? :roll:

Geplaatst: 20.09.2010 - 20:34
door arnoud
Ik ga deze week maar eens bij een dealer langs voor een lease offerte, dan weet ik in ieder geval alvast hoe erg ik moet schrikken en hoeveel ik moet onderhandelen op 't werk :)

Geplaatst: 20.09.2010 - 20:43
door Ben
Dat laatste lijkt me de grootste klus.
Hoewel jij met de kilometers die jij rijdt best een flinke auto mag rijden.