Pagina 34 van 162

Geplaatst: 28.11.2012 - 10:01
door RichieB
Promo filmpje van Vattenfall dat ik nog niet eerder had gezien: http://www.youtube.com/watch?v=hvcs_f9mkw8 Interessant is dat op 1:32 duidelijk de Mennekes type 2 aansluiting is te zien. Ik heb moeite om de gebruikte stekker bevestigd te krijgen door Volvo, maar dit stelt me gerust.

Geplaatst: 28.11.2012 - 10:44
door Ben
Volvo V60 Plug-in Hybrid - Hoogste Euro NCAP-score ooit voor een elektrisch aangedreven auto

De filosofie van Volvo Car Group is dat een elektrisch aangedreven Volvo net zo veilig moet zijn als elke andere Volvo. Dit wordt onderstreept door de meest recente Euro NCAP-resultaten: de nieuwe Volvo V60 Plug-in Hybrid behaalde namelijk de hoogste veiligheidsscore ooit voor een plug-in hybrid. De score van vijf sterren in de Euro NCAP-tests, waarin onder meer een frontale botsing bij 64 km/uur plaatsvond, laat zien dat de V60 Plug-in Hybrid van hetzelfde hoge veiligheidsniveau is als de standaard V60.

‘We hanteren voor al onze producten dezelfde hoge standaard. De Euro NCAP-score van vijf sterren toont aan dat de ingenieuze V60 Plug-in Hybrid hetzelfde uitstekende veiligheidsniveau heeft als de standaard V60', zegt Jan Ivarsson, Senior Manager Veiligheidsstrategie & -eisen bij Volvo Car Group.

Het onafhankelijke Europese beoordelingsinstituut Euro NCAP presenteert een totaalbeoordeling van elk getest automodel. De tests worden uitgevoerd in vier subcategorieën; aan de hand van deze resultaten wordt voor elke auto een totaalcijfer vastgesteld. Gedetailleerde testinformatie en de testresultaten zijn te vinden op: www.euroncap.com.
Unieke veiligheidsbenadering
Het geïntegreerde accupakket, dat extra gewicht met zich meebrengt, vereiste een unieke veiligheidsbenadering tijdens de ontwikkeling van de V60 Plug-in Hybrid. De structuur is aangepast en versterkt om een gecontroleerde vervorming mogelijk te maken voor een zo hoog mogelijk niveau van veiligheid. De accu in de V60 Plug-in Hybrid is goed ingekapseld onder de laadvloer geplaatst.

‘De V60 Plug-in Hybrid is, net als onze andere nieuwe modellen, uitgebreid getest in de ontwikkelfase', aldus Jan Ivarsson. ‘Dit houdt in: complete crashtests met variërende beladingen per keer, zoals frontale botsingen, aanrijdingen van achter en zijdelingse aanrijdingen om te verzekeren dat de accutechnologie voldoet aan onze strikte veiligheidseisen. De V60 Plug-in Hybrid biedt daarnaast alle unieke actieve veiligheidssystemen van Volvo, waaronder City Safety, Collision Warning met Full Auto Brake en Pedestrian Detection.'

Vooraf al uitverkocht
De productie van de nieuwe V60 Plug-in Hybrid wordt opgevoerd; de eerste 1.000 ‘Pure Limited'-auto's werden al verkocht nog voordat ze in de showroom arriveerden. Na deze eerste productie voor modeljaar 2013, zal die voor modeljaar 2014 toenemen tot 4.000 tot 6.000 auto's - en de beschikbare productieplekken voor dat modeljaar vullen zich al snel.

De Volvo V60 Plug-in Hybrid is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Volvo Car Group en de Zweedse elektriciteitsleverancier Vattenfall. De twee bedrijven hebben de ontwikkeling samen gefinancierd.

Drie auto's in één
De bestuurder van de V60 Plug-in Hybrid hoeft geen compromissen te sluiten tijdens het autorijden, dankzij de keuze uit drie rijmodi: Pure, Hybrid en Power. Het brandstofverbruik in de Hybrid-modus bedraagt slechts 1,8 liter per 100 km (48 g/km CO2) (NEDC-rijcyclus).
Daarnaast kan de bestuurder kiezen tussen tot 50 kilometer geheel elektrisch aangedreven rijden zonder uitstoot en het gecombineerde vermogen van de dieselmotor en elektrische motor aanspreken voor krachtigere prestaties: 215+70 pk aan vermogen, 440+200 Nm aan trekkracht en een acceleratie van 0-100 km/uur in 6,1 seconden.

Geplaatst: 29.11.2012 - 19:31
door Magliaveli
Die vloeistof die bijgevuld wordt is inderdaad een koel/verwarmingsysteem van de accu. Die werkt heet meest efficient zo rond de 20-25 graden. Op die temperatuur laad de accu het snelst en het volledigst. Ook bij het gebruikt is die temperatuur de streef temperatuur. Dit houdt in dat bijvoorbeeld in de winter de accu verwarmd wordt indien die te koud is en gekoeld indien die te warm wordt (snel laden of snelle afgifte van stroom onder zware belasting).

Hoe optimaler de temperatuur, hoe groter de actieradius.

De 'standkachel' werkt dus als de auto aan de paal staat. Als je dan gaat rijden is de auto op (zowel interieur als accu) al op temperatuur zodat dat geen stroom meer kost en dus de actieradius op 'pure' groter is.

Mooi systeem waar best veel techniek in zit dus.

Geplaatst: 29.11.2012 - 22:22
door EV70S
Vanavond de primeur onder de Nederlandse Volvo dealers, Broekhuis Harderwijk presenteerde de eerste V60 Plugin-Hybrid op NL-bodem!

Leuk informatief event omlijst met muziek, culinair genot en een sommelier maar het belangrijkste voor de meeste bezoekers was natuurlijk de V60 live te kunnen zien, een echte Pure Limited.

Een paar foto's voor een eerste indruk...

Geplaatst: 29.11.2012 - 22:27
door EV70S
Maar dan na veel droge stof mocht het doek er af. Het geheel werd vlot aan elkaar gepraat door Barend van Deelen (3FM)

Geplaatst: 29.11.2012 - 22:39
door EV70S
Tevens waren er gisteren nog extra productieplaatsen voor Broekhuis beschikbaar gekomen waarvan er vandaag voor dit event al weer meerdere zijn verzilverd. Enige haast is wel geboden.

En nog een paar plaatjes voor de liefhebbers...

Geplaatst: 29.11.2012 - 22:49
door EV70S
RichieB schreef:Promo filmpje van Vattenfall dat ik nog niet eerder had gezien: http://www.youtube.com/watch?v=hvcs_f9mkw8 Interessant is dat op 1:32 duidelijk de Mennekes type 2 aansluiting is te zien. Ik heb moeite om de gebruikte stekker bevestigd te krijgen door Volvo, maar dit stelt me gerust.
Mennekes type 2 (mode 3) is zeker!

Geplaatst: 29.11.2012 - 22:54
door Paul
Dit was dus een echte productie?

Geplaatst: 29.11.2012 - 22:57
door EV70S
Paul schreef:Dit was dus een echte productie?
Daar twijfel ik niet aan, gisteren binnen gekomen en alles werkt, voorzien van nieuwe informatie flyers over het laden etc. en ziet er 100% als productie-auto uit, gaat door naar Beesd waar al een laadpaal klaar staat.

Geplaatst: 29.11.2012 - 23:05
door Markdj
Wat gaaf om te zien dat het nu eindelijk "echt" begonnen is, dank voor de fotootjes.

Volg nu al een tijdje het forum (heb zelf certificaat begin 200) en zie erg uit naar de V60. Sta tevens nog voor de model S ingeschreven, maar vanwege de praktische inzetbaarheid toch voor de V60 gekozen (ga nog wel even proefrijden in de Model S ;) ).

Ik zag trouwens dat vanochtend ook de Volvo on call app voor de iPhone ook geschikt is gemaakt voor de V60 PIH. Ben benieuwd wanneer ik de eerste PIH "in het wild" zie....

Geplaatst: 29.11.2012 - 23:10
door EV70S
Markdj schreef:Ik zag trouwens dat vanochtend ook de Volvo on call app voor de iPhone ook geschikt is gemaakt voor de V60 PIH. Ben benieuwd wanneer ik de eerste PIH "in het wild" zie....
Werd vandaag ook tijdens de technische presentatie getoond. Laadstatus, resterende energie etc. allemaal via Volvo on-call.

Geplaatst: 30.11.2012 - 00:17
door RichieB
Ik ben ook wel benieuwd naar de iPhone app voor de PIH. Ik heb gelezen dat de (niet-PIH) app ook de standkachel aan kan zetten. Nu heeft de PIH een elektrische PTC (Positive Temperature Coefficient) verwarming. Die doet het alleen als de oplader in het stopcontact zit. Volgens Volvo België kan de app echter alleen de standkachel op diesel aanzetten, en niet de PTC verwarming. Dat zou wel jammer zijn: dan moet je alsnog een standkachel nemen, of vantevoren beslissen of je de verwarming aanzet (en de hele nacht laten draaien).

Geplaatst: 30.11.2012 - 07:19
door Paul
Ze moeten dan ook een app maken voor mijn Lumia 920!

Geplaatst: 30.11.2012 - 08:03
door itstim
Leuk om de foto's te zien. Ben zeer benieuwd hoe het nu verder gaat lopen.
Heb zelf cert. nr. 100.

Geplaatst: 30.11.2012 - 08:58
door Jeroen
RichieB schreef:Ik ben ook wel benieuwd naar de iPhone app voor de PIH. Ik heb gelezen dat de (niet-PIH) app ook de standkachel aan kan zetten. Nu heeft de PIH een elektrische PTC (Positive Temperature Coefficient) verwarming. Die doet het alleen als de oplader in het stopcontact zit. Volgens Volvo België kan de app echter alleen de standkachel op diesel aanzetten, en niet de PTC verwarming. Dat zou wel jammer zijn: dan moet je alsnog een standkachel nemen, of vantevoren beslissen of je de verwarming aanzet (en de hele nacht laten draaien).
Hmm, dat zou wel een teleurstelling zijn. Zal toch niet zo moeilijk zijn om een PIH app te maken zodat de elektrische kachel ook aangezet kan worden.
Dat de oplader dan aangesloten is lijkt me logisch.

Het was toch ook mogelijk om de auto te koelen als deze was aangesloten?

Geplaatst: 30.11.2012 - 10:46
door Walter
EV70S schreef:
Paul schreef:Dit was dus een echte productie?
Daar twijfel ik niet aan, gisteren binnen gekomen en alles werkt, voorzien van nieuwe informatie flyers over het laden etc. en ziet er 100% als productie-auto uit, gaat door naar Beesd waar al een laadpaal klaar staat.
Dit is een van de Pure Limiteds, is van Volvo NL. En die extra productieplaatsen gelden landelijk, heb al meerdere dealers gezien die claimen dat ze 'exclusief voor ons' zijn.

Geplaatst: 30.11.2012 - 12:31
door Hoes
Staat de PIH ook op runflatbanden? Heb dat nog op geen enkele foto op het www kunnen ontdekken. Veel plaats voor een krik en spuitbus is er niet volgens mij?

Geplaatst: 30.11.2012 - 12:35
door Ben
Leuke uitpakfilmpjes van de V60 zijn te vinden op de Volvoliefhebbers Facebookpagina: https://www.facebook.com/groups/395308417200905/

Geplaatst: 30.11.2012 - 13:05
door NielsPHEV
Het zou erg raar zijn wanneer de standkachel niet electrisch is wanneer de auto ingeplugd is aangezien men de electrische energie als groen beoordeeld. De aircocompressor is overigens electrisch aangedreven wat maakt dat je kan koelen zonder draaiende motor.

Geplaatst: 30.11.2012 - 14:09
door Jeroen
In de BE folder van 07-05-12:

Motor en interieurverwarming, brandstofgestuurd.