Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
Paul
Geartronic member

Ik kijk morgenochtend ff welke ik heb.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
sandervd
1st Gear member

Ik heb 'm ook - doet precies hetzelfde als bij jou twcoolen. Zag op het parrot UK forum een post dat ie daar van de lijst is gehaald.
Volvo V60 PIH MY14 - Ice white solid, 18inch Ixion + veel knopjes link naar foto topic
twcoolen
3rd Gear member

sandervd schreef:Ik heb 'm ook - doet precies hetzelfde als bij jou twcoolen. Zag op het parrot UK forum een post dat ie daar van de lijst is gehaald.
Best vervelend aangezien dit de standaard dongel is die Vodafone op dit moment verkoopt.

Maar eens op zoek gaan naar een compatibel dongle, als die nog te koop zijn (veel oude modellen op de lijst).
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
JustinK
2nd Gear member

twcoolen schreef:
sandervd schreef:Ik heb 'm ook - doet precies hetzelfde als bij jou twcoolen. Zag op het parrot UK forum een post dat ie daar van de lijst is gehaald.
Best vervelend aangezien dit de standaard dongel is die Vodafone op dit moment verkoopt.

Maar eens op zoek gaan naar een compatibel dongle, als die nog te koop zijn (veel oude modellen op de lijst).
Ojeeeee dat klinkt niet echt hoopgevend...
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
twcoolen
3rd Gear member

Iemand ervaring met een 'betaalbare' werkende dongle voor SCT?

80% van de dongles uit de lijst zijn niet leverbaar in Nederland. De overige zijn of te duur, of heel slecht leverbaar.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Paul
Geartronic member

Nou ik denk dat ik er toch geld voor ga vragen hahaha
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf

twcoolen
3rd Gear member

Paul schreef:Nou ik denk dat ik er toch geld voor ga vragen hahaha
Welk type dongel had jij? Als je er nog meer van hebt ben ik, voor een mooie prijs, zeker bereid er een van je af te nemen (in het geval van Vodafone of Simlockvrij).
jongbj
2nd Gear member

twcoolen schreef:Iemand ervaring met een 'betaalbare' werkende dongle voor SCT?

80% van de dongles uit de lijst zijn niet leverbaar in Nederland. De overige zijn of te duur, of heel slecht leverbaar.
Ik zit bij T-Mobile en heb een witte dongel die zowel 3g als later 4g aan zou moeten kunnen. Werkt probleemloos met SCT. Inpluggen en gaan.
Dit is de dongel die bij de compatibele dongels helemaal rechts staat. Kan nu even het typenummer niet opzoeken.
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
twcoolen
3rd Gear member

jongbj schreef:
twcoolen schreef:Iemand ervaring met een 'betaalbare' werkende dongle voor SCT?

Ik zit bij T-Mobile en heb een witte dongel die zowel 3g als later 4g aan zou moeten kunnen. Werkt probleemloos met SCT. Inpluggen en gaan.
Dit is de dongel die bij de compatibele dongels helemaal rechts staat. Kan nu even het typenummer niet opzoeken.
Ik zit zelf bij Vodafone, dus bij voorkeur types die of simlock vrij zijn of Vodafone locked
Bahram112
1st Gear member

Mijn dealer raadde me sterk af om een CST te nemen (instabiel gps, betaalde gps/kaarten in het buitenland, geen voice control bediening meer etc.). Wat is het eerlijke advies van de bezitters?
twcoolen
3rd Gear member

Rare dealer heb jij. SCT heeft wat kinderziektes/releaseprobleempjes maar heeft voldoende potentie om een mooi systeem te worden. Maar om nu af te raden om het systeem te kopen, dat vind ik wat ver gaan.
Wat betreft de opmerking rondom betaalde gps in het buitenland, daar klopt niets van. West Europa staat gewoon op de SD kaart, geen internetverbinding voor nodig. Dit geldt uitsluitend voor online verkeersinformatie.

Lees dit topic eens door en maak je eigen beslissing op basis van alle ervaringen.
dennad
1st Gear member

Ik heb begrepen dat de fix ook met de kaarten te maken kan hebben.. en er wordt wat weggeschreven op je sd kaart in de map van de kaarten.
Verder kan een kaartje in je PC stoppen geen kwaad.. je zou er ook muziek op kunnen zetten..

Maar zou iemand voor mij de SD kaart in d PC willen stoppen en mij een printscreen PMen.. dan kan ik kijken naar die kaarten structuur.
V40 D2 (getuned via RICA) - R-Design - Winterpakket -
Tankiej
3rd Gear member

twcoolen schreef:Rare dealer heb jij. SCT heeft wat kinderziektes/releaseprobleempjes maar heeft voldoende potentie om een mooi systeem te worden. Maar om nu af te raden om het systeem te kopen, dat vind ik wat ver gaan.
Wat betreft de opmerking rondom betaalde gps in het buitenland, daar klopt niets van. West Europa staat gewoon op de SD kaart, geen internetverbinding voor nodig. Dit geldt uitsluitend voor online verkeersinformatie.

Lees dit topic eens door en maak je eigen beslissing op basis van alle ervaringen.
Ik heb ook een verkoper van een Volvo dealer gesproken die SCT afraad aan zijn klanten. Ik vind het ook wel opmerkelijk, maar hij vertelde dat het systeem nog zo nieuw is dat het niks is voor de 'standaard conservatieve volvo-rijder'. Die willen geen nieuwe dingen, die willen oud vertrouwd spul kreeg ik te horen :P
Paul
Geartronic member

Vodafone gelocked idd.

OGA244
8th Gear member

Ik zie eerlijk gezegd ook niet waarom ik SCT aan zou raden aan een klant die een bruikbaar navigatiesysteem zoekt, het kost meer en je krijgt minder.
twcoolen
3rd Gear member

OGA244 schreef:Ik zie eerlijk gezegd ook niet waarom ik SCT aan zou raden aan een klant die een bruikbaar navigatiesysteem zoekt, het kost meer en je krijgt minder.
Wanneer er GPS problemen zijn, dan worden die zeker opgelost door Volvo. Die inspanning moeten en zullen ze zeker leveren.

Als dat gebeurd is, dan is SCT vele malen meer bruikbaar dan het RTI systeem.
Denk aan Internet Radio, Spotify, Deezer, apps voor verkeersinformatie/flitspalen, RoadTrip, Internet Browser, mail, rekenmachine (!!!) en apps die Volvo op termijn nog gaat vrijgeven.

De opmerkingen 'daar heb ik mijn SmartPhone voor' ga ik verder niet bediscussieren. Persoonlijk vind ik een SmartPhone met houder aan je dashboard geen gezicht. Ik wil graag dat deze functies in mijn onboard multimediasysteem geintegreerd zijn.

De enige negatieve ervaringen die ik op dit moment heb met SCT zijn GPS en app gerelateerd. Die kunnen beide opgelost worden naar mijn mening. Ik ben nog steeds in contact met Volvo NL, die mijn ervaringen en opmerkingen delen met de fabriek.
twcoolen
3rd Gear member

Paul schreef:Vodafone gelocked idd.
Heb je er nog 1 in de verkoop?
OGA244
8th Gear member

twcoolen schreef:
OGA244 schreef:Ik zie eerlijk gezegd ook niet waarom ik SCT aan zou raden aan een klant die een bruikbaar navigatiesysteem zoekt, het kost meer en je krijgt minder.
Wanneer er GPS problemen zijn, dan worden die zeker opgelost door Volvo. Die inspanning moeten en zullen ze zeker leveren.

Denk aan Internet Radio, Spotify, Deezer, apps voor verkeersinformatie/flitspalen, RoadTrip, Internet Browser, mail, rekenmachine (!!!) en apps die Volvo op termijn nog gaat vrijgeven.

De opmerkingen 'daar heb ik mijn SmartPhone voor' ga ik verder niet bediscussieren. Persoonlijk vind ik een SmartPhone met houder aan je dashboard geen gezicht. Ik wil graag dat deze functies in mijn onboard multimediasysteem geintegreerd zijn.

De enige negatieve ervaringen die ik op dit moment heb met SCT zijn GPS en app gerelateerd. Die kunnen beide opgelost worden naar mijn mening. Ik ben nog steeds in contact met Volvo NL, die mijn ervaringen en opmerkingen delen met de fabriek.
mij ga je niet overtuigen, er zit een enkeling op al die diensten te wachten en de eerste vraag die gesteld wordt is of de beveiliging eraf kan zodat men het alles rijdend kan gebruiken
twcoolen
3rd Gear member

OGA244 schreef:
twcoolen schreef:

mij ga je niet overtuigen, er zit een enkeling op al die diensten te wachten en de eerste vraag die gesteld wordt is of de beveiliging eraf kan zodat men het alles rijdend kan gebruiken
Ik hoef niemand te overtuigen, ik ben geen Volvo verkoper.

Ik probeer alleen mijn hands-on ervaringen te delen zodat er een duidelijk beeld ontstaat van het systeem. Echter krijg ik het idee dat mijn (en van andere gebruikers) ervaringen geinterpreteerd worden alsof het systeem onwaardig is om uberhaupt in een auto terecht te komen. Dat wil ik ontkrachten.

Ja, er zijn enkele problemen die zeker aangepakt moeten worden. Nee, het is geen waardeloos systeem.
Uiteindelijk is een systeem als SCT de toekomst voor onboard infotainment in de automobielindustrie. The Internet of Things beschrijft al dat ieder product straks een vorm van connectiviteit aan boord heeft. Volvo is met SCT hierin vooruitstrevend. Nu Apple ook in dat bootje stapt zal het in een sneltreintempo gaan. Over 5 jaar is een systeem als SCT niet meer weg te denken in een nieuwe auto.

Bottom line, ieder moet zijn eigen keuze maken. Als je het niets vind, gewoon niet kopen.
RichieB
6th Gear member

Volvo is met SCT hierin vooruitstrevend.
Volgens mij is Parrot met Asteroid hierin vooruitstrevend en heeft Volvo hier een slap aftreksel van gemaakt. De ontwikkelingen rond iOS in de auto worden inderdaad interessant.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”