Klinkt bekend Han. Dat amber kleurige bij mij neigt ook vaak richting blauwig grijzig smoezelig vies.Hans oet Twent schreef: Keerls nog ff wat vergeten......
Ik ben geen fan van leren bekleding. Wellicht tussen de regels al doorgelezen? Enniehow stof zal net zo vies worden als leer dat geloof ik best. Echter dat Amber kleurige leer is wel erg fraai om te zien maar wordt ook snel vies. Iedere week ga ik daarom met ordinaire vochtige babydoekjes over de stoel heen om het schoon te maken. Ik moet zeggen dat lukt aardig. Uiteraard zorg ik er voor dat het leer ook middels een onderhoudsmiddel goed gevoed wordt.
De rubberen automatten zijn dramatisch van kwaliteit! Bestuurdersmat is na 40000km compleet vervormd. Je zou eigenlijk alleen deze mat moeten kunnen vervangen ipv de hele set. maar goed dat geldt ook voor de stoffen matten.
De automatische kofferklep is wel handig. Helaas door het gebruik zie je dat de bagage afdekhoes beschadigingen krijgt. Ding staat onder een bepaalde hoek en schuurt tegen de houder aan. Er zijn wel wat verbeterpunten op te nomen die in de praktijk een ander resultaat brengen dan de uitgebreide tests die Volvo gedaan heeft. Maar goed wellicht past alles binnen de door Volvo vastgestelde marge's.
De rubber matten heb ik na een 15dkm weinig klachten over. Die doen het nog prima. Al wordt het nu wel tijd voor de zomermatjes.
De afdekhoes wordt op den duur wel een dingetje. Je merkt nu al wel gebruikersproren bij een ruime 45dkm.