Pagina 35 van 39

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 03.07.2025 - 14:49
door Ab S
Broersky schreef: 03.07.2025 - 12:33 Kreeg zojuist dit bericht op de mail. Dus wss met die kaart is weer een goedmakertje.


"Hartelijk dank voor uw bericht.
Het spijt ons te horen dat u nog steeds problemen ondervindt met de Real Time Traffic Information (RTTI). We begrijpen dat dit erg vervelend is en willen u hiervoor onze oprechte excuses aanbieden.

Inmiddels is de oplossing waarschijnlijk gevonden en zijn onze collega' s in Zweden deze op de verschillende modellen aan het testen. Zodra er meer duidelijkheid is wordt de Volvo-dealer als eerste geïnformeerd. Zij kunnen u dan ook verder begeleiden, mocht dit nodig zijn.

Wij hopen u hiermee zo goed mogelijk te hebben geïnformeerd en danken u hartelijk voor uw geduld en vertrouwen in deze situatie."
Dit is best positief nieuws. Maar ben het met teebee eens dat het onwaarschijnlijk is dat het iets met kaartupdate te doen heeft (sowieso komt die pas in augustus). Wel mogelijk dat oplossing via/tegelijk met de kaartupdate komt; wie weet..

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 03.07.2025 - 15:35
door Broersky
Ab S schreef: 03.07.2025 - 14:49
Broersky schreef: 03.07.2025 - 12:33 Kreeg zojuist dit bericht op de mail. Dus wss met die kaart is weer een goedmakertje.


"Hartelijk dank voor uw bericht.
Het spijt ons te horen dat u nog steeds problemen ondervindt met de Real Time Traffic Information (RTTI). We begrijpen dat dit erg vervelend is en willen u hiervoor onze oprechte excuses aanbieden.

Inmiddels is de oplossing waarschijnlijk gevonden en zijn onze collega' s in Zweden deze op de verschillende modellen aan het testen. Zodra er meer duidelijkheid is wordt de Volvo-dealer als eerste geïnformeerd. Zij kunnen u dan ook verder begeleiden, mocht dit nodig zijn.

Wij hopen u hiermee zo goed mogelijk te hebben geïnformeerd en danken u hartelijk voor uw geduld en vertrouwen in deze situatie."
Dit is best positief nieuws. Maar ben het met teebee eens dat het onwaarschijnlijk is dat het iets met kaartupdate te doen heeft (sowieso komt die pas in augustus). Wel mogelijk dat oplossing via/tegelijk met de kaartupdate komt; wie weet..
Ik begreep van de monteur dat ie met deze kaartupdate meekwam van 03/07, maar mogelijk met de volgende. Tevens snap ik ook wel dat het via de kaartupdate vreemd klinkt, maar ik deel hier niks wat ik zelf verzin. Ik deel alleen wat ik hoor of per mail ontvang. Als im de mail mag geloven hebben ze een oplossing en krijgen we het via de dealer te horen. Ik ben benieuwd of we op de hoogte worden gehouden. Ik wacht het maar weer af en lees ook jullie post. Mss wordt er iemand van dit forum op de hoogte gebracht.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 03.07.2025 - 18:30
door teebee
Broersky schreef: 03.07.2025 - 13:02
teebee schreef: 03.07.2025 - 12:57
Broersky schreef: 02.07.2025 - 15:31 Ben nu bij de volvo dealer voor APK en direct maar even gevraagd over Sensus probleem bij de monteur. Ze zijn ermee bekend en hoj zei dat bij de volgende update via de kaarten op de site van volvo het probleem verholpen zou moeten zijn.
Hij zei wel: " pak wel geheel de kaart europa en niet telkens de kleine kaartjes en een stick met grote min 50 GB en 32 fat"!
Niet via de wifi aan huis uploaden naar je auto, maar met de usbstick in de auto en met draaiende motor of evt tijdens het rijden uploaden.
Nou zag ik gisteren dat morgen 3/7 de nieuwe update klaar staat.
Voor wat het waard is.
:lol: :lol:
Ja…. Via een kaartupdate wordt dit opgelost….. :lol:

Vraagje.
Ben je wel eens positief. Telkens als iemand iets post zie ik neg reacties van jou.
:lol:
Nee…. Hier moeten we zeker positief over zijn….
Laat me niet lachen man ! :lol:
Zoals al door anderen is aangegeven staat de kaart info totaal los van de sensus functionaliteit.
Dat een monteur zoiets zelfs maar durft te suggereren….

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 03.07.2025 - 21:43
door Saks Kobolski
Ab S schreef: 02.07.2025 - 11:52
Saks Kobolski schreef: 01.07.2025 - 23:23 Vandaag naar de dealer geweest, die met een software-update en ook nog wel een achterliggende fix het Rtti-probleem heeft opgelost. Werkt weer zoals voorheen. Er werd eerst een factuur van €100,- opgemaakt maar met 1 simpel verzoek werd die ook weer gecrediteerd omdat ik een onderhoudscontract heb. @volvovermant
Even om zeker te zijn: je gebruikt het Sensus systeem (dus niet AAOS) en je had voorheen (vanaf ongeveer begin april) geen RTTI meer en nu na de fix weer wel? dus groene, oranje en/of rode lijntjes op je aangegeven route?
Inderdaad, Rtti via Inrix-provider

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 04.07.2025 - 08:03
door MisterNick
Broersky schreef: 03.07.2025 - 15:35
Ab S schreef: 03.07.2025 - 14:49
Broersky schreef: 03.07.2025 - 12:33 Kreeg zojuist dit bericht op de mail. Dus wss met die kaart is weer een goedmakertje.


"Hartelijk dank voor uw bericht.
Het spijt ons te horen dat u nog steeds problemen ondervindt met de Real Time Traffic Information (RTTI). We begrijpen dat dit erg vervelend is en willen u hiervoor onze oprechte excuses aanbieden.

Inmiddels is de oplossing waarschijnlijk gevonden en zijn onze collega' s in Zweden deze op de verschillende modellen aan het testen. Zodra er meer duidelijkheid is wordt de Volvo-dealer als eerste geïnformeerd. Zij kunnen u dan ook verder begeleiden, mocht dit nodig zijn.

Wij hopen u hiermee zo goed mogelijk te hebben geïnformeerd en danken u hartelijk voor uw geduld en vertrouwen in deze situatie."
Dit is best positief nieuws. Maar ben het met teebee eens dat het onwaarschijnlijk is dat het iets met kaartupdate te doen heeft (sowieso komt die pas in augustus). Wel mogelijk dat oplossing via/tegelijk met de kaartupdate komt; wie weet..
Ik begreep van de monteur dat ie met deze kaartupdate meekwam van 03/07, maar mogelijk met de volgende. Tevens snap ik ook wel dat het via de kaartupdate vreemd klinkt, maar ik deel hier niks wat ik zelf verzin. Ik deel alleen wat ik hoor of per mail ontvang. Als im de mail mag geloven hebben ze een oplossing en krijgen we het via de dealer te horen. Ik ben benieuwd of we op de hoogte worden gehouden. Ik wacht het maar weer af en lees ook jullie post. Mss wordt er iemand van dit forum op de hoogte gebracht.
Probleem wat we al veel gezien hebben is dat de monteurs bij de dealer het eigenlijk ook niet weten precies. Dat komt door de volgens mij onduidelijke communicatie bij Volvo zelf.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 04.07.2025 - 08:23
door Kick
Ik denk ook dat dit niet opgelost gaat worden met een kaart update. Het probleem is immers tegelijkertijd bij heel veel auto's ontstaan wat erop duidt dat het niet aan de auto of het sensussyteem ligt maar veroorzaakt wordt door een extern probleem. Dat probleem moet elders opgelost worden om het in sensus weer werkend te krijgen en dat gaat niet met een kaartupdate.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 04.07.2025 - 10:10
door Gouwe
MisterNick schreef: 04.07.2025 - 08:03 ...Probleem wat we al veel gezien hebben is dat de monteurs bij de dealer het eigenlijk ook niet weten precies.
Precies, niet de aanname doen dat omdat iemand bij een dealer werkt het allemaal weet.
Niet iedereen durft toe te geven dat hij/zij iets niet weet als het wat gevraagd wordt en anderen hebben de neiging te denken dat ze alles weten.
Is gewoon menselijk gedrag.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 04.07.2025 - 10:23
door raspaardje
Gouwe schreef: 04.07.2025 - 10:10
MisterNick schreef: 04.07.2025 - 08:03 ...Probleem wat we al veel gezien hebben is dat de monteurs bij de dealer het eigenlijk ook niet weten precies.
Precies, niet de aanname doen dat omdat iemand bij een dealer werkt het allemaal weet.
Niet iedereen durft toe te geven dat hij/zij iets niet weet als het wat gevraagd wordt en anderen hebben de neiging te denken dat ze alles weten.
Is gewoon menselijk gedrag.
Is wel een teken dat dealers niet centraal over dit probleem worden ingelicht?
Negatief geschetst: wel het glazen paleis met bijbehorende tarieven, maar in casu ernaar handelen ho maar?

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 04.07.2025 - 11:31
door MisterNick
raspaardje schreef: 04.07.2025 - 10:23
Gouwe schreef: 04.07.2025 - 10:10
MisterNick schreef: 04.07.2025 - 08:03 ...Probleem wat we al veel gezien hebben is dat de monteurs bij de dealer het eigenlijk ook niet weten precies.
Precies, niet de aanname doen dat omdat iemand bij een dealer werkt het allemaal weet.
Niet iedereen durft toe te geven dat hij/zij iets niet weet als het wat gevraagd wordt en anderen hebben de neiging te denken dat ze alles weten.
Is gewoon menselijk gedrag.
Is wel een teken dat dealers niet centraal over dit probleem worden ingelicht?
Negatief geschetst: wel het glazen paleis met bijbehorende tarieven, maar in casu ernaar handelen ho maar?
Ze worden wel centraal ingelicht, in ieder geval dat gaf mijn dealer aan dat ze een soort van webinar gehad hadden. Maar het is meer dat ze ongeveer dezelfde informatie ontangen die wij van Volvo krijgen. Houdt dus in dat de dealers geen beter idee wanneer het klaar is dan wij.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 04.07.2025 - 11:57
door Gouwe
raspaardje schreef: 04.07.2025 - 10:23 ....Is wel een teken dat dealers niet centraal over dit probleem worden ingelicht?
Al zou er centrale inlichtingen worden verstrekt is het nog maar de vraag wat daar dan verder mee gebeurt en hoe zo'n bericht dan door de organisatie heen gaat?
Je kent zelf vast ook wel het spelletje van vroeger dat je allemaal in de kring zat en dat de juf dan aan het ene eind iets in het oor fluisterde en dat er dan aan het andere eind van de kring een totaal ander verhaal uit kwam.
En bij communicatie is het nog steeds zo dat er fouten kunnen zitten in de boodschap zelf, de transmissie en de ontvanger. Ook hier op het forum maken we mee dat boodschappen niet op de juiste wijze overkomen toch?
Kortom plenty room voor error.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 04.07.2025 - 12:09
door raspaardje
Het blijft mensenwerk natuurlijk, dus idd, je kan iets heel anders communiceren dan dat je verteld wordt of geacht wordt te communiceren.
En dat is best kwalijk, ik ben van mening dat het een signaal is dat aangeeft hoeveel prioriteit Volvo hier aan geeft.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 04.07.2025 - 17:25
door Ab S
Saks Kobolski schreef: 03.07.2025 - 21:43
Ab S schreef: 02.07.2025 - 11:52
Saks Kobolski schreef: 01.07.2025 - 23:23 Vandaag naar de dealer geweest, die met een software-update en ook nog wel een achterliggende fix het Rtti-probleem heeft opgelost. Werkt weer zoals voorheen. Er werd eerst een factuur van €100,- opgemaakt maar met 1 simpel verzoek werd die ook weer gecrediteerd omdat ik een onderhoudscontract heb. @volvovermant
Even om zeker te zijn: je gebruikt het Sensus systeem (dus niet AAOS) en je had voorheen (vanaf ongeveer begin april) geen RTTI meer en nu na de fix weer wel? dus groene, oranje en/of rode lijntjes op je aangegeven route?
Inderdaad, Rtti via Inrix-provider
...en RTTI werkt weer als voorheen?
Dat is toch hoogst boeiend! Wat voor fix was dat dan? Het zou mooi zijn als we allemaal die fix konden laten doen..

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 04.07.2025 - 19:18
door Jers3n
Dat zou zeker mooi zijn. Heb je iets meer info (b.v. Wat er op die factuur stond?).
Toch maar eens informeren…

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 04.07.2025 - 19:34
door Urbexpeditie
Jullie raken er maar niet over uitgepraat over hoe ruk de communicatie bij Volvo is.
Dat wisten we 30 pagina's geleden toch al?
(Eigenlijk al jaren op allerlei fronten...)

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 05.07.2025 - 08:55
door Kick
Ik heb 30 jaar bij een bedrijf gewerkt en daar mijn lijfspreuk:

"Ik hoor dat de communicatie slecht is? Waarom weet ik daar niks van?"

;-)

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 05.07.2025 - 10:45
door dimitripb
Het probleem is dat wanneer een bedrijf als Volvo, dat wereldwijd aanwezig is, openlijk communiceert dat er iets mis is dat dat in menig land de weg vrijmaakt voor gerechtelijke procedures voor schadevergoedingen. Ook het communiceren dat er een oplossing aankomt, impliceert dat er dus een probleem. Ook dat is dan voer voor juristen om claims te gaan inleggen. Daarom houdt men zich op de vlakte en vervolgens ontstaan er allerlei geruchten.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 06.07.2025 - 13:48
door Bartvolvo2
Vast dat we straks allemaal heel blij zijn, bij onze volgende beurt bijv.. Dat Volvo zegt; excuses voor het disfunctioneren van uw Volvo en voor de lange duur vh probleem. Daarom is deze kleine beurt (550 euro) voor u kosteloos ! 😬 Zoiets.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 06.07.2025 - 16:23
door -KJ-
Bartvolvo2 schreef: 06.07.2025 - 13:48 Vast dat we straks allemaal heel blij zijn, bij onze volgende beurt bijv.. Dat Volvo zegt; excuses voor het disfunctioneren van uw Volvo en voor de lange duur vh probleem. Daarom is deze kleine beurt (550 euro) voor u kosteloos ! 😬 Zoiets.
Tot zover de berichtgeving vanuit De Efteling, terug naar de studio….

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 06.07.2025 - 21:45
door Saks Kobolski
Jers3n schreef: 04.07.2025 - 19:18 Dat zou zeker mooi zijn. Heb je iets meer info (b.v. Wat er op die factuur stond?).
Toch maar eens informeren…
Ik heb geen factuur gezien, want er werd mij niets aangerekend. Volgens de dealer ging het gewoon over een software update.
Ik heb nu versie 3.6.4

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 06.07.2025 - 21:47
door Saks Kobolski
Ab S schreef: 04.07.2025 - 17:25
Saks Kobolski schreef: 03.07.2025 - 21:43
Ab S schreef: 02.07.2025 - 11:52 Even om zeker te zijn: je gebruikt het Sensus systeem (dus niet AAOS) en je had voorheen (vanaf ongeveer begin april) geen RTTI meer en nu na de fix weer wel? dus groene, oranje en/of rode lijntjes op je aangegeven route?
Inderdaad, Rtti via Inrix-provider
...en RTTI werkt weer als voorheen?
Dat is toch hoogst boeiend! Wat voor fix was dat dan? Het zou mooi zijn als we allemaal die fix konden laten doen..

Volgens de dealer ging het gewoon over een software update. Ik heb nu versie 3.6.4