Staan er al wel meer in de showroom in de regio Den Haag en Utrecht zag ik deze vrijdag ook al staan.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Out XC 70 D5 full option
D5R-Design schreef:Blijft een geweldige mooie auto.
Helaas kan ik dat copper niet wat vinden.
Jammer dat Volvo het zelf een geweldige kleur vindt want zo wel de XC60 als de S60 werdt het als promotie kleur gebruikt.
Erger nog in de hele S60 folder is die kleur de hoofd moot
XC60 werd volgens mij gepromoot in Terra Bronze...
jan 2010: XC60 2.4 driv e Momentum maple red, handgeschakeld
Dat was inderdaad met Volvo Nederland geregeld. Maar ja sorry dat ik hier offtopic ga maar vind het eigenlijk erg jammer. Als ik zie wat dealers allemaal voor leuke avonden organiseren en dat dan andere dealers zo die auto neerzetten.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Maakt op zich niet uit, diegene die hem wilde zijn zijn al wel in Parijs of Beesd geweest. Dit avonden vindt ik altijd meer voor de fun of om de deal rond te maken, men wil nog wel eens een beetje extra doen.
De auto's staan nu bijna overal in de showroom evt met een doek erover maar dat gaat er overal af als je hem wilt zien.
Out XC 70 D5 full option
Ik zie de nieuwe V60's in de afgelopen week al bij verschillende dealers als showroom- en demomodel staan.
Ik ben geen insider, maar het lijkt erop dat het concept van de marktintroductie op 1 afgesproken dag bij alle dealers de laatste 2 jaar wat onder druk is komen te staan. Ik kan mij herinneren dat het Open Huis van de XC60 op 1 november 2008 een behoorlijke, landelijke happening was. Idem van de C30 op 1 november 2006.
Wat er bij de nieuwe S60/V60 volgens mij speelt is dat veel dealers zo rond juni/juli flink ongeduldig zijn geworden en naar de importeur hebben aangegeven "kom nou maar eens op met die wagen, leuk allemaal die internetcampagne met al die videoclips en digitale emails, maar we willen nu toch echt de wagen fysiek aan het publiek laten zien". Er was immers een gat gevallen tussen de uitfasering van de 'oude' S60 en de komst van de nieuwe en de concurrentie staat ook niet stil.
Dit heeft geresulteerd in het versneld naar Nederland krijgen van modellen voor de dealers en het landelijke bericht dat de auto vanaf 29 juli bij de dealers was te zien, zonder dat er echt een Open Huis concept was.
Ook de S60 stond bij veel dealers al direct in de showroom, vaak op de dag van aflevering door Gent.
Ik mij voorstellen dat vanuit het oogpunt van concurrentieverhoudingen tussen dealers, deze gang van zaken kan resulteren in onderlinge wrevel en scheve ogen. De een slaagt erin de wagen via een bepaald kanaal eerder te krijgen, de ander niet, de een zet de wagens direct in de showroom, weer een ander organiseert op de avond van 10 november iets, etc. etc. Als klant heb ik hier verder geen oordeel over, maar voor de dealers zelf zal dit toch heel anders liggen.
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.
de dealers zijn betrokken bij afspraken over de introductiedatum. Niet wanneer de auto er staat, dat is aan de fabriek. Maar er zijn wel afspraken over de datum waarop de auto aan het publiek getoond wordt. Helaas zijn er steeds vaker dealers die daar maling aan hebben en de auto's toch gelijk inzetten. Andere dealers die van de de introductie een happening willen maken zijn dan de dupe. Zij investeren daar heel wat geld in, nodigen iedereen uit voor een feestje en lopen dan met hulp van hun collega's achter de feiten aan. Helaas... Niet collegiaal in mijn ogen.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Dealers hebben over het algemeen een vaste klantenkring wat de introductie wel leuk vindt, maar niet alle dealers doen er wat aan omdat de animo zo richting het einde van jaar meestal wat minder is door allerlei druktes en kosten.
Daarnaast zal het ook met de levering naar / productie voor Nederland te maken hebben en ons belastingklimaat (Belgie schijnt veel beter te verkopen) ivm de beschikbaarheid van drive-e zal volgend jaar belangrijker zijn .
Sommige auto's zijn al in week 40 of 41 gebouwd en boven wordt gemeld dat ze in Belgie al rijden. Als je daarnaast als importeur wel auto's bij een dealer neerzet voor de opening van een pand (waar ook order geschreven worden)en ze ook in je eigen showroom hebt staan wordt het moeilijk te voorkomen dat auto's zodra ze binnen zijn de showroom ingaan.
Out XC 70 D5 full option
En bij dealers die hele grote intro geplanned hebben stonden ze zaterdag ook al in de showroom.
Out XC 70 D5 full option
Vanochtend in treinkrant "De Spits" een paginagrote advertentie van twee Amsterdamse dealers over de V60, met de kop "Nu in de showroom bij de Amsterdamse Volvo dealers".
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.