Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
Martijn1982
2nd Gear member

Heren,

Afgelopen dinsdag mijn V60 PIH in ontvangst mogen nemen, met SCT.
Nu heb ik een usb Router gekocht van Huawei, de E398.

Deze wil ik met vodafone laten contacten maar dit lukt niet.
Heeft iemand een oplossing?

Ik hoor het graag.
Aan het wachten op mijn V60 Plugin Hybrid MY 14 Certificaat 908
twcoolen
3rd Gear member

Martijn1982 schreef:Heren,

Afgelopen dinsdag mijn V60 PIH in ontvangst mogen nemen, met SCT.
Nu heb ik een usb Router gekocht van Huawei, de E398.

Deze wil ik met vodafone laten contacten maar dit lukt niet.
Heeft iemand een oplossing?

Ik hoor het graag.
Wordt de dongle wel herkend? Wat gaat er precies mis?
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
HFH
2nd Gear member

Wel bijzonder de prijs voor sct in Duitsland 950, - incl inbouw en 690,- excl inbouw
Oostenrijk
Connected Touch
Volvos einzigartiges Connected Touch verwandelt den 7"-Bildschirm des Fahrzeugs in eine Online-Medienstation mit Touch-Funktion. Surfen Sie im Internet, schalten Sie einen von Tausenden von Radiosendern ein oder geben Sie Musik von beliebten Diensten wie Spotify wieder. Über eine intuitive Touch-Schnittstelle erreichen Sie problemlos und schnell unzählige Anwendungen mit Funktionen wie einen Internet-Browser, Navigation, Internetradio, Musikdienste, E-Mail
ab € 869,76 ohne Navigation
ab € 1.135,56 mit Navigation
Reden voor mij om de sct eerst even af te blazen, en nadien voor een redelijke prijs in te bouwen.
In feite in Oostenrijk 369 euro meerprijs voor behoud rti bij bestellen sct.
V60 D6 MY14 Rood
Martijn1982
2nd Gear member

De dongel wordt herkent, en ik kan hem ook selecteren in sct!

De dongel staat ook in de lijst van Parrot dat hij compatible is!
Ik heb de juiste handelingen gedaan (het instellen van de APN) en hij doet het op de computer. Dus ik snap er eigenlijk geen ene snars meer van.

Daarnaast ben ik een beetje aan het balen dat mijn gekochte SD kaart (128 GB) niet wordt herkend.

Heb jij enig idee twcoolen,
Aan het wachten op mijn V60 Plugin Hybrid MY 14 Certificaat 908
Tankiej
3rd Gear member

Martijn1982 schreef:De dongel wordt herkent, en ik kan hem ook selecteren in sct!

Ik heb de juiste handelingen gedaan (het instellen van de APN) en hij doet het op de computer. Dus ik snap er eigenlijk geen ene snars meer van.

Daarnaast ben ik een beetje aan het balen dat mijn gekochte SD kaart (128 GB) niet wordt herkend.

Volvo en Parrot geven aan dat SD kaarten t/m 32 GB worden ondersteund. Dus het is niet heel raar dat je 128GB kaart niet wordt herkend.. Wel jammer als je die speciaal hiervoor gekocht hebt, maar het staat toch redelijk duidelijk op de Volvo en de Parrot site..
QWat is de maximale opslagcapaciteit van de SD-kaart die door Sensus Connected Touch wordt ondersteund?
A
SD-kaarten tot 32 GB worden ondersteund. Denk eraan dat de applicatie op de SD-kaart wordt opgeslagen indien u over iGo beschikt.
De ASTEROID Smart is uitsluitend compatibel met SD- en SD-HC-kaarten die geformatteerd zijn in FAT32. De capaciteit van de SD-kaart mag niet groter zijn dan 32 GB.
santu001
4th Gear member

Wat jammer genoeg wel weer flink achterhaald is, 32gb. Ik hoop toch dat ik straks via USB of zo, wat meer lokale muziek kan beluisteren zonder daar op Sensus te moeten terugvallen. En fat32 moet nu wel met al zijn beperkingen een keer afgeschreven worden. Het is toch alweer 2013.

Woensdag is het zover! Maar goed ook, want hoe langer het nog zou duren, hoe meer ik me afvraag of dit nou wel zo'n slimme set is! ;-)
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
twcoolen
3rd Gear member

Martijn1982 schreef:De dongel wordt herkent, en ik kan hem ook selecteren in sct!

Heb je de juiste APN instellingen?
Vodafone website schreef:Als je een mobiel breedband of zakelijk abonnement hebt:
office.vodafone.nl

Als je een persoonlijk abonnement hebt:
live.vodafone.com

Username: vodafone
Wachtwoord: vodafone

Optionele settings:
MCC: 2048
MNC: 04 in
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Paul
Geartronic member

Ritje naar Oostenrijk dan terug verdient, moet je het lekker combineren met skien!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Get!em
3rd Gear member

santu001 schreef:Wat jammer genoeg wel weer flink achterhaald is, 32gb. Ik hoop toch dat ik straks via USB of zo, wat meer lokale muziek kan beluisteren zonder daar op Sensus te moeten terugvallen. En fat32 moet nu wel met al zijn beperkingen een keer afgeschreven worden. Het is toch alweer 2013.
NTFS is Microsoft’s proprietary and preferred file system, replacing the more well-known FAT file system. It has many benefits over the latter such as improved support for metadata, and the use of advanced data structures to further improve performance, reliability, and disk space utilization.

Presently, only a few Android devices have full support because it is not enabled by default in most kernels.
Daar komt bij: meeste video/foto apps kunnen niet met NTFS overweg, ook al zet je het aan in Android op dit moment.
Boebz
1st Gear member

Paul schreef:De Vodafone Mobile Connect K3520 werkt.
Da's mooi, heb ook nog zo'n dingetje liggen.
twcoolen
3rd Gear member

Nadat ik inmiddels een compleet nieuwe SCT unit heb gekregen inclusief SD-kaart, deed gisteren mijn iGO het weer eens niet. Pas nadat ik reeds 15 minuten onderweg was en toevallig net mijn iCoyote opstarte, kreeg iGO een satelliet fix.

In de tussentijd bleef hij 6 satellieten peilen, zonder een fix met een ervan te krijgen.

Ik hoop dat de week 36 update (als het weeknummer nog steeds klopt) verbetering brengt.

Ik kreeg dit weekend trouwens een PM van een Italiaan op het Parrot forum. Hij heeft ook SCT laten monteren. GPS verbinding is ook bij hem een drama. Hij vroeg of wij hier in NL inmiddels een oplossing hadden gevonden....
zakraket
4th Gear member

Helaas moet ik melden dat na ongeveer 1,5 prima GPS-fix bij mij sinds zaterdag ook fixproblemen zijn ontstaan en hardnekking blijven terugkomen.

Een paar honderd meter deed ie het, daarna kapte hij ermee om het de volgende 20 minunten niet meer te doen. Navigatie maar op de telefoon van mijn vriendin aangezet.
Bij de terugrit duurde het een minuut of 15 voor er weer een fix was.

Daarna bij elke rit (telkens iGo aangezet) fix-problemen waarbij net als bij jou 6-8 rode balkjes zichtbaar zijn, maar geen fix (groene balkjes)

Vanmorgen ook weer: geen fix, alleen maar rode balkjes, waarbij de boel telkens leek te switchen tussen 6 en 8 balkjes, per seconde. Ook op het radartje schakelt ie dan telkens tussen twee "sets" met satellieten.
Nadat ik iGo een keer had uitgezet (via de "afsluiten"-button) deed ie het echter meteen weer.

Kom ik bij de eindbestemming, hoor ik nog een keer "GPS lost" :|

En ik blijf me storen aan die overdaad aan uitroeptekens op alle wegen. Vanmorgen van Tilburg naar Maarn gereden, geen enkele drukte, echt helemaal niks, maar iGo meldt 3x: "verkeersopstopping voor u"...nou, bedankt!
Ze lijken (met enige vertraging) weg te gaan als ik verkeersinfo uitzet, maar ik zie ze niet onder de 4 categorien die je aan/uit kunt zetten.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
P-V60
3rd Gear member

Zou het wellicht mede aan het model auto kunnen liggen? Paul, heb jij in je PIH ook last hiervan??
Volvo V60 PIH (MY 2014) - Black Sapphire, SCT, HT Line, Driver Support etc.
zakraket
4th Gear member

Overigens, al eerder gemeld maar nogmaals voor de duidelijkheid: ik heb geen verwarmde voorruit.

edit: wat ik ook "frappant" vind is dat het ongeveer een week prima gewerkt heeft. De houdbaarheid van A-GPS-data is meen ik ook maximaal een week. Voor zover ik weet is er geen mogelijkheid om een refresh te forceren op SCT. Wellicht zijn er mensen die daar iets over kunnen zeggen.
Overigens zorg ik altijd voor een werkende dataverbinding via mijn telefoon
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
OGA244
8th Gear member

dus één keer aanmelden is niet voldoende om het ding permanent werkend te houden zonder internet...
zakraket
4th Gear member

Ik weet niet of dat zo is. Mijn auto staat bij mijn huis gekoppeld aan mijn thuis Wifi en heeft dus direct een internetverbinding.
Desondanks heb ik hem vrijdagmiddag met een draaiende GPS-fix (iGo) voor de deur uitgezet en zaterdag heb ik de auto - op dezelfde plek en met thuis Wifi - gestart en was er géén fix te krijgen (d.w.z. ik meen dat ie het ongeveer 100m deed, want hij kapte ermee en toen ik merkte dat ie het niet meer deed zag ik dat ie in de straat om de hoek bleef hangen).

edit: dus als ie afhankelijk zou zijn van internet had het zaterdag moeten werken. Ik denk dat er gewoon inferieure GPS-hardware in zit.
Bluemagics
4th Gear member

Iemand een af-fabriek SCT? Hoe is de ontvangst daarmee?
2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White
zakraket
4th Gear member

Af-fabriek bestaat niet, SCT wordt altijd achteraf ingebouwd als accessoire. Mijn dealer sprak destijds ook over affabriek SCT maar dat is dus een fabel.

(volgens mijn dealer had SCT affabriek een echt touchscreen, en achteraf inbouw een IR-frame rond het scherm maar je krijgt dus altijd een IR-frame rond je scherm. Werkt overigens prima)
jongbj
2nd Gear member

zakraket schreef:Ik weet niet of dat zo is. Mijn auto staat bij mijn huis gekoppeld aan mijn thuis Wifi en heeft dus direct een internetverbinding.
Desondanks heb ik hem vrijdagmiddag met een draaiende GPS-fix (iGo) voor de deur uitgezet en zaterdag heb ik de auto - op dezelfde plek en met thuis Wifi - gestart en was er géén fix te krijgen (d.w.z. ik meen dat ie het ongeveer 100m deed, want hij kapte ermee en toen ik merkte dat ie het niet meer deed zag ik dat ie in de straat om de hoek bleef hangen).

edit: dus als ie afhankelijk zou zijn van internet had het zaterdag moeten werken. Ik denk dat er gewoon inferieure GPS-hardware in zit.
Het kan nog veel gekker. Ik had vorige week een prima fix gedurende een rit van ca. 25 minuten. Toen even tanken, heeft max 5 minuten geduurd. Daarna geen fix meer te krijgen. De GPS had wel een fix maar dacht dat ik door wat weilanden 50 km verderop aan het rijden was. Is die dag niet meer goed gekomen ;-(
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
twcoolen
3rd Gear member

Net weer een rit gehad grotendeels zonder GPS fix.

Wat voorlopig lijkt te 'werken', maar zal hoogstwaarschijnlijk toeval zijn is iCoyote te activeren. De laatste 2 keer lijkt dit een GPS fix te genereren. In eerste instantie blijft iCoyote proberen te verbinden, vervolgens is hij verbonden en heeft ook iGO een fix.

Ik zal eens in de gaten houden of er daadwerkelijk een verband is.
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”