Pagina 36 van 47

Opnieuw trillen

Geplaatst: 11.06.2021 - 16:07
door Fulaks
Ik vind de PS4 ook geweldig en betrap me erop dat ik met de V90 een stuk hogere bochtsnelheden haal dan met de V70 (20" PS4 met 4C en tegenover 18" Conti PremiumContact), en dit zonder er erg in te hebben. Onderstuur is een stuk minder aanwezig bij de V90. Ergerlijk vind ik wel dat de adaptieve cruise teveel vertraagt in de bochten, ook al staat de "bochtassistent" uitgeschakeld.

Opnieuw trillen

Geplaatst: 16.06.2021 - 20:34
door Symtom
Vandaag metingen uitgevoerd door Volvo NL ivm het trillen.
Diverse apparatuur in de auto plus een expert van Volvo.
Blijkt dat de trilling idd boven de marge zit.

Lang verhaal kort.
Er komen 2 gemodificeerde draagarmen onder.
Een nieuwe motorsteun
4 nieuwe Michelin banden

Daarna gaat de expert weer metingen doen.

Ik ben benieuwd.

Opnieuw trillen

Geplaatst: 16.06.2021 - 21:34
door RZA
Interesting! Wordt serieus opgepakt dus.

Opnieuw trillen

Geplaatst: 17.06.2021 - 10:04
door Stekkerbak
Symtom schreef: 16.06.2021 - 20:34 Er komen 2 gemodificeerde draagarmen onder.
Wat zijn de verschillen tusesn de standaard en gemodificeerde draagarmen?
Zou je een foto los kunnen peuteren tijdens de wissel?

Opnieuw trillen

Geplaatst: 17.06.2021 - 10:33
door NielsPHEV
zouden die draagarmen en eventueel motorsteun hetgeen zijn wat ze ook bij de MY wissel hebben aangepast ?

Opnieuw trillen

Geplaatst: 17.06.2021 - 12:28
door Symtom
Ja daar lijkt het wel op. Dat dit in ieder geval voor een deel die modificatie betreft.
Voor als nog alles onder coulance / garantie.

Ik zal aan de monteur vragen een foto te maken.

Ook benieuwd naar de meting NA.
Zat nu ruim boven de 30 ( waarde even vergeten )
De norm zit max op 20

Gemeten rond de 120 km per uur en 130 en harder.

Opnieuw trillen

Geplaatst: 19.06.2021 - 15:08
door Larsvanderkaa
Symtom schreef: 17.06.2021 - 12:28 Ja daar lijkt het wel op. Dat dit in ieder geval voor een deel die modificatie betreft.
Voor als nog alles onder coulance / garantie.

Ik zal aan de monteur vragen een foto te maken.

Ook benieuwd naar de meting NA.
Zat nu ruim boven de 30 ( waarde even vergeten )
De norm zit max op 20

Gemeten rond de 120 km per uur en 130 en harder.
Wow! Doorbraak?

Hoe oud is je auto?

Opnieuw trillen

Geplaatst: 19.06.2021 - 15:12
door Larsvanderkaa
Vandaag even een setje banden (Michelin PS4) opgehaald in Duitsland. Auto is grotendeels weer trillingsvrij met de Michelins Primacy 4 met VOL-codering. Ik kan alleen niet wennen aan het afrolgeluid dus ff een keer de PS4 proberen of dit beter is.

Wat me opviel tijdens de korte rit in Duitsland is dat bij stevig remmen van 200 naar 145 strak gaat, dan trillingen in het stuur tot 110 en daarna weer stil.

Waarbij ik eerder de achterkant, de welbekende bladveer, verdacht als veroorzaker van het probleem durft ik dit, gelet op de post van Symtom in twijfel te trekken.

Ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte!

Opnieuw trillen

Geplaatst: 19.06.2021 - 18:38
door diesel01
Larsvanderkaa schreef: 19.06.2021 - 15:12 Vandaag even een setje banden (Michelin PS4) opgehaald in Duitsland. Auto is grotendeels weer trillingsvrij met de Michelins Primacy 4 met VOL-codering. Ik kan alleen niet wennen aan het afrolgeluid dus ff een keer de PS4 proberen of dit beter is.

Wat me opviel tijdens de korte rit in Duitsland is dat bij stevig remmen van 200 naar 145 strak gaat, dan trillingen in het stuur tot 110 en daarna weer stil.

Waarbij ik eerder de achterkant, de welbekende bladveer, verdacht als veroorzaker van het probleem durft ik dit, gelet op de post van Symtom in twijfel te trekken.

Ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte!
Is dat wat je voelt niet gewoon de remblokken die het niet fijn vinden, zo rond de 110 kan ik mij voorstellen dat die redelijk aan de temperatuur zitten.
Doe dat een paar keer en ze zijn verglaasd.
De reden dat ik over ben gegaan naar Brembo

Opnieuw trillen

Geplaatst: 19.06.2021 - 20:52
door Larsvanderkaa
diesel01 schreef: 19.06.2021 - 18:38
Larsvanderkaa schreef: 19.06.2021 - 15:12 Vandaag even een setje banden (Michelin PS4) opgehaald in Duitsland. Auto is grotendeels weer trillingsvrij met de Michelins Primacy 4 met VOL-codering. Ik kan alleen niet wennen aan het afrolgeluid dus ff een keer de PS4 proberen of dit beter is.

Wat me opviel tijdens de korte rit in Duitsland is dat bij stevig remmen van 200 naar 145 strak gaat, dan trillingen in het stuur tot 110 en daarna weer stil.

Waarbij ik eerder de achterkant, de welbekende bladveer, verdacht als veroorzaker van het probleem durft ik dit, gelet op de post van Symtom in twijfel te trekken.

Ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte!
Is dat wat je voelt niet gewoon de remblokken die het niet fijn vinden, zo rond de 110 kan ik mij voorstellen dat die redelijk aan de temperatuur zitten.
Doe dat een paar keer en ze zijn verglaasd.
De reden dat ik over ben gegaan naar Brembo
Nee, geen verglazing!

Opnieuw trillen

Geplaatst: 21.06.2021 - 14:30
door Larsvanderkaa
Larsvanderkaa schreef: 19.06.2021 - 20:52
diesel01 schreef: 19.06.2021 - 18:38
Larsvanderkaa schreef: 19.06.2021 - 15:12 Vandaag even een setje banden (Michelin PS4) opgehaald in Duitsland. Auto is grotendeels weer trillingsvrij met de Michelins Primacy 4 met VOL-codering. Ik kan alleen niet wennen aan het afrolgeluid dus ff een keer de PS4 proberen of dit beter is.

Wat me opviel tijdens de korte rit in Duitsland is dat bij stevig remmen van 200 naar 145 strak gaat, dan trillingen in het stuur tot 110 en daarna weer stil.

Waarbij ik eerder de achterkant, de welbekende bladveer, verdacht als veroorzaker van het probleem durft ik dit, gelet op de post van Symtom in twijfel te trekken.

Ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte!
Is dat wat je voelt niet gewoon de remblokken die het niet fijn vinden, zo rond de 110 kan ik mij voorstellen dat die redelijk aan de temperatuur zitten.
Doe dat een paar keer en ze zijn verglaasd.
De reden dat ik over ben gegaan naar Brembo
Nee, geen verglazing! Vorig jaar sportief een berg afgereden met haarspeldbochten (vanuit Gerlos naar Krimml). Sprinten van bocht naar bocht. Pas na 10 keer van 120 naar 40 (bergaf) beetje fading en rook.

Dus 1 keer remmen van 220 naar 100 lijkt me geen probleem!

Opnieuw trillen

Geplaatst: 26.06.2021 - 11:04
door Santos80
@Symptom, hoe zijn de bevindingen? Heb je foto's kunnen bemachtigen van de 'gemodificeerde' draagarmen?
Ik heb binnenkort ook een nieuwe afspraak bij de dealer en alle info is welkom.

Opnieuw trillen

Geplaatst: 29.06.2021 - 20:55
door Symtom
6 en 7 juli.

Dus nog eventjes wachten ….. :-)

Opnieuw trillen

Geplaatst: 30.06.2021 - 14:10
door Koekwaus
Bij mij hebben ze dit al lang geleden toegepast, ik kreeg ook andere draagarmen, andere rubbers, andere motorsteunrubbers, resultaat was dat het helemaal NIETS hielp.
Let op want na het monteren van andere draagarmen, kan de uitlijning niet meer goed zijn. Mijn auto week sterk af naar rechts, dus controleer dit als je vol gas geeft, handen los van het stuur, wijkt hij af, dan moeten ze de uitlijning goed stellen. sterkte ermee maar ben er bang voor dat je nu blij gemaakt bent met een dooie mus ;)

Opnieuw trillen

Geplaatst: 30.06.2021 - 17:03
door Johan s60
Uitlijnen moet altijd na het vervangen van draagarmen daar kan je niet mee gokken.

Opnieuw trillen

Geplaatst: 30.06.2021 - 23:09
door Ab S
Koekwaus schreef: 30.06.2021 - 14:10 Bij mij hebben ze dit al lang geleden toegepast, ik kreeg ook andere draagarmen, andere rubbers, andere motorsteunrubbers, resultaat was dat het helemaal NIETS hielp.
Let op want na het monteren van andere draagarmen, kan de uitlijning niet meer goed zijn. Mijn auto week sterk af naar rechts, dus controleer dit als je vol gas geeft, handen los van het stuur, wijkt hij af, dan moeten ze de uitlijning goed stellen. sterkte ermee maar ben er bang voor dat je nu blij gemaakt bent met een dooie mus ;)
Ik heb het nog even opgezocht: De 'mysterieuze' aanpassing aan het subframe zou vanaf week 46 2019 doorgevoerd moeten zijn:

"..Poolrev schreef: ↑18.02.2020 - 08:58
Voor dit gebeuren is er sinds week 46 vorig jaar een aanpassing doorgevoerd in het onderstel van het SPA platform, en wel in het subframe. Auto's die dus vanaf week 46 zijn geproduceerd, hebben de aanpassing en daarmee is het issue opgelost. Helaas is het niet achteraf te herstellen, doordat de aanpassingen in het subframe zitten, wat onderdeel is van de constructie. Dealers zijn hiervan op de hoogte gebracht overigens..."

Ik ben dus ook erg benieuwd naar Symtom of er inderdaad een modificatie aan het ontwerp van de draagarmen is gedaan en wat deze precies is. We wachten geduldig af.

Opnieuw trillen

Geplaatst: 02.07.2021 - 10:33
door Baartje87
Van de week met een nieuwe V60 D3 van levering juni 2021 gereden omdat bij mijn auto de remblokken op de remschijven ingesleten waren. De D3 trilde nog harder dan mijn V60 in 2019-2020 deed. Dus of de aanpassing zn effect gehad heeft..ik hoop het, maar betwijfel het

Opnieuw trillen

Geplaatst: 03.07.2021 - 09:14
door Martijn84Hattem
Baartje87 schreef: 02.07.2021 - 10:33 Van de week met een nieuwe V60 D3 van levering juni 2021 gereden omdat bij mijn auto de remblokken op de remschijven ingesleten waren. De D3 trilde nog harder dan mijn V60 in 2019-2020 deed. Dus of de aanpassing zn effect gehad heeft..ik hoop het, maar betwijfel het
Bedoel je niet een B3? D3 wordt toch al een jaar niet meer gemaakt?

Opnieuw trillen

Geplaatst: 07.07.2021 - 17:29
door Symtom
Mijn S60 heeft 2 dagen bij de dealer mogen slapen.

Ze hebben dus 2 nieuwe draagarmrubbers geplaatst. De motorsteun ( links voor )
4 x nieuwe Michelin Pilot sport 4 banden 20 inch.

Daarnaast uitlijnen roadforce op hoogteslag en het trekken van de auto naar links of rechts.

Auto rijd en stuurt nu snaar strak, ook geen trillingen meer. Bij 120,130 etc trillingsvrij.

Ik zal het rapport en foto’s van de rubbers etc nog plaatsen hier. Die krijg ik morgen van de monteur.
Ze hebben er een keurig rapport met foto’s bij geleverd incl uitdraai roadforce en trilling metingen.

Alvast voor de feit liefhebbers onder ons.

Vibratie hiervoor rond de 42 mg nu onder de 10!
Marge is 20mg.
Roadforce banden P limieten 2 x 20p en 2x 65p

Draagarm rubber zeer duidelijk verschil met de “oude” / niet gemodificeerde versie. Foto volgt.

Ik ben er blij mee, auto rijd nu zoals het moet.
Hulde aan Rutten en de Monteurs hoe ze dit hebben opgepakt. Ook aan de expert van Volvo Nederland. Die heeft uiteindelijk de call gemaakt na de metingen.

Opnieuw trillen

Geplaatst: 07.07.2021 - 18:49
door Ab S
..wat een mooi resultaat! Ongetwijfeld een combi van nauwkeurig gebalanceerde wielen en minimale hoogteslag gecombineerd met aangepaste draagarmrubbers. Dat laatste zou er dan voor moeten zorgen dat de wagen stil is op (bijna) alle wegdekken bij de kritische snelheid 120-140 km/u, dus minder gevoelig voor het type wegdek..