Pagina 37 van 162

Geplaatst: 04.12.2012 - 20:37
door Markdj
NielsV70 schreef:
Markdj schreef:Dat gaf "mijn dealer" ook aan, deze auto's gaan er voor de gegeven prijs uit, geen ruimte voor onderhandeling/inruil korting. Dit was vanuit Beesd aangegeven.
Raar je kan geen korting krijgen op iets waar de prijs nog niet van bekend is........ VCNL kan iedereen makkelijk 10% korting !
Je hebt gelijk, maar dan bepaald VCNL dat en is dat niet de dealer die hier per auto nog een aparte deal voor sluit. Ik ga er qua prijs ook vanuit dat ze de eerste batch redelijk zullen volgen, maar dat moeten we nog even afwachten.

Zag trouwens dat er meer dealers zijn die de PIH op een speciale avond introduceren.

http://www.henkscholten.nl/nieuws/hybrid-event/

Geplaatst: 04.12.2012 - 20:38
door Magliaveli
Zolang volvo nog toelegt op de techniek (hoge ontwikkelkosten tegen lage aantallen afzet, denk ik niet dat er veel te onderhandelen valt. Ik meen gehoord te hebben dat in Belgie er voor de dealer nog geen € 1500.-- marge op zit, en daar kennen ze geen afleverkosten en moet er wel e.e.a. voor gedaan worden.

Geplaatst: 04.12.2012 - 20:38
door OGA244
Een Pure Limited is volgens de prijslijst € 65.000,--.
Voor my 2014 hou ik dat als indicatie voor een aardig uitgeruste auto, de vanafprijs zou € 55.000,-- moeten zijn voor een kale Kinetic (lekker verstandig als je 0% bijtelling hebt)

Geplaatst: 05.12.2012 - 10:20
door Martijn1982
Beste bart simpson,
Waarom zit jij alles zo af te zeiken op dit forum? Het is toch logisch dat iedereen zo goedkoop mogelijk wil rijden en echt alle vruchten/mazen in de wet hiervoor wil gebruiken. Ben benieuwd naar je reden hiervoor.
Hoor het graag van je.

PS, neem aan dat je zelf ook een V60 PIH hebt besteld...

Geplaatst: 05.12.2012 - 10:28
door Jolly Breeze Racing
Jongens, Bart Simpson geeft alleen aan dat de keuze voor een Volvo V60 PIH hoofdzakelijk gemaakt wordt vanwege de financiële voordelen en niet vanwege het milieu.

Op dit punt moet ik, in mijn geval, gelijk geven.

Ik doe het puur om de vele fiscale voordelen, anders had ik nooit een PIH gekocht.

En wees eerlijk hoeveel mensen kopen een PIH voor het milieu?

Geplaatst: 05.12.2012 - 10:57
door SpeedyZ
Ik denk dat de meeste V60 PIH kopers dit niet alleen doen om fiscale redenen. Als het fiscale motief het enige was, hadden we allemaal al lang in een Prius gereden. Hoe je het ook wendt of keert, hij is zuiniger dan een d5, en draagt dus bij aan het milieu (en scheelt dus ook in je brandstofkosten).

Ik ben er wel van overtuigd dat zonder de fiscale stimulering een stuk minder V60 PIH's verkocht zouden worden. Maar misschien ter vergelijk neem Lexus, en dan de grotere modellen. Die zie je regelmatig in hybride vorm rondrijden zonder dat er een fiscale stimulans is.

Geplaatst: 05.12.2012 - 10:58
door Martijn1982
Beste Jolly Breeze Racing,
Natuurlijk is dat zo, ik had anders ook een andere auto uitgekozen!
Maar bij de opmerkingen van Bart Simpson vraag ik me af waarom hij soms zo reageert..

Dat irriteert mij wel eens, dus ik dacht ik vraag het eens.

Geplaatst: 05.12.2012 - 11:11
door Jolly Breeze Racing
Martijn1982 schreef:Beste Jolly Breeze Racing,
Natuurlijk is dat zo, ik had anders ook een andere auto uitgekozen!
Maar bij de opmerkingen van Bart Simpson vraag ik me af waarom hij soms zo reageert..

Dat irriteert mij wel eens, dus ik dacht ik vraag het eens.
Gewoon negeren is het beste :-)

Geplaatst: 05.12.2012 - 11:17
door Martijn1982
:D

Geplaatst: 05.12.2012 - 11:18
door diesel01
Hij heeft toch keihard een punt..
Dat het niet in jouw straatje past lijkt mij helder, de hybrids vliegen mij smorgens om de oren met 150km/h op de linkerbaan, druk, druk, druk.
Wil je echt wat voor het milieu doen dan zijn daar punten te scoren.
Er word enorm belasting geld geinvesteerd in de groene molen, en het vergif dat subsidie heet is overal doorgedrongen.
Kreeg laatst een links gedraaide subsidie terrorist aan de telefoon die graag met mij om tafel wilde om te kijken op welke subsidie's mijn bedrijf recht zou kunnen hebben, Nelleke Natnek.
Er zijn dus gewoon bedrijven die daar hun core business van gemaakt hebben, stuitend.

Geplaatst: 05.12.2012 - 12:42
door Autozoeker
Even on topic:

Als je in de gemeente Utrecht woont kan je gratis een laadpaal aan laten leggen (onder bepaalde voorwaarden. zie http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=379283)

Heb er een aangevraagd, wordt in gang gezet ;-) De v60 voldoet aan de voorwaarden.

Geplaatst: 05.12.2012 - 13:20
door diesel01
Autozoeker schreef:Even on topic:

Als je in de gemeente Utrecht woont kan je gratis een laadpaal aan laten leggen (onder bepaalde voorwaarden. zie http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=379283)

Heb er een aangevraagd, wordt in gang gezet ;-) De v60 voldoet aan de voorwaarden.
Even on topic!
Dat is niet gratis, het ding komt niet uit de lucht vallen

Geplaatst: 05.12.2012 - 13:39
door Autozoeker
tjah.. ik heb toch echt aangevraagd en in de procedure wordt echt gratis vermeld.
je moet wel per 2013 voor laden zelf betalen, maar dat is niet meer dan logisch.
Er zijn geen kosten verbonden aan de aanvraag van een oplaadobject. Het parkeren (tijdens het laden) bij een oplaadobject is in 2013 nog gratis. Voor het laden dient u in 2013 wel te betalen. De tarieven voor het laden worden eind 2012 bekend gemaakt.
tja jij zal het wel beter weten want jij heb zeker al een paal aangevraagd...

Geplaatst: 05.12.2012 - 13:40
door NielsPHEV
dan is het nog steeds niet gratis maar betaald de rest van de gemeente je laadpaal

Geplaatst: 05.12.2012 - 13:42
door Autozoeker
Als je in de gemeente Utrecht woont kan je gratis een laadpaal aan laten leggen
Kost de aanvrager niets, dus gratis voor de aanvrager. wtf lopen jullie te mieren neuken hier zeg!

Geplaatst: 05.12.2012 - 13:46
door Jers3n
Er zijn geen kosten verbonden aan de aanvraag van een oplaadobject
Geen kosten voor de AANVRAAG, houdt dat dan ook in geen kosten voor de AANLEG?

Geplaatst: 05.12.2012 - 13:51
door Autozoeker
Ja ook geen kosten voor aanleg. het betreft een openbaar oplaad punt binnen 250m straal van je woning/kantoor. Anderen mogen er ook gebruik van maken met hun elektrische autos.

je betaalt alleen voor de afgemomen elektriciteit.

Geplaatst: 05.12.2012 - 13:51
door diesel01
De gedachtegang dat iets gratis als het jouw niets kost zit zó in iemands systeem, dat het moeilijk valt uit te leggen dat het van de grote hoop gaat...

Edit graag een camera erop, gaat vuurwerk geven als de "gebruiker" niet aan "zijn" paal kan omdat iemand anders zijn groen gebakje er neer heeft geplemd.
EyeWorks of de Mol maakt er een formatje van en een export product is geboren...of draaf ik nu door :lol:

Geplaatst: 05.12.2012 - 14:05
door YoVol
Daarom kiezen we toch voor een range extender :)

Wel fijn dat Utrecht een duidelijk beleid heeft, ik zit voor Noord-Brabant nog even op uitsluitsel te wachten. Maar het gaat om dezelfde constructie: via subsidie van de provincie wordt een laadpaal geplaatst die publiekelijk toegankelijk is. Ben benieuwd of deze wel gevoed wordt met groene energie (wind), anders is de uitstoot ongeveer 0,4 kg per kWh.

Geplaatst: 05.12.2012 - 14:09
door IV39
@diesel01, je draaft wel een beetje door ;)...


Zoals je kunt zien wordt er op veel plaatsen werk van gemaakt en kun je de installatie (deels) vergoed krijgen.

In de gemeente Rotterdam wordt een subsidie gegeven van maximaal € 1.000,- als je een laadpunt op je eigen terrein installeert. Er is genoeg voor ongeveer 110 laadpunten. Het moet nog wel ff door een bestuur worden goedgekeurd.
22 nov 2012
REGIO - De stadsregio Rotterdam gaat volgend jaar subsidie geven aan inwoners die op hun eigen terrein een laadpaal willen plaatsen voor een elektrische auto. De subsidie bedraagt maximaal duizend euro. Er is voldoende geld beschikbaar voor ongeveer 110 palen. Een subsidieregeling voor laadpalen op het eigen terrein bestaat al in de gemeente Rotterdam. De nieuwe regeling geldt voor de andere veertien gemeenten van de stadsregio, waaronder Lansingerland. De subsidie kan worden aangevraagd door particulieren, bedrijven en regiogemeenten. De aanvrager moet een factuur van het laadpunt en het kentekenbewijs of leasecontract van de elektrische auto laten zien. Er is geen subsidie mogelijk wanneer de laadpaal wordt geleverd door de leverancier van de auto. Het aanvragen van een subsidie zal mogelijk zijn vanaf 1 januari 2013. De aanvragen zullen in volgorde van binnenkomst worden behandeld. Het besluit van het Dagelijks Bestuur van de stadsregio om deze subsidieregeling in te voeren moet nog worden goedgekeurd door het Algemeen Bestuur.