Praveen schreef:Ik heb bij diverse rijtesten gelezen dat de bediening van de navigatie traag is. Ervaren jullie dat ook?
Wat veel irritanter is dat het ding denkt dat er files zijn die er niet zijn. Files die er wel zijn niet kent en niet schroomt om je 80 km om te laten rijden op een rit van 100km! Nooit automatisch een nieuwe route laten kiezen dus.
Daar is de Volvo niet de enige in dan. Heb een Opel Astra J gehad (2012 model) en die had daar ook last van. Zo heb ik er een uur langer over de rit gedaan omdat die mij van noord rotterdam naar zuid rotterdam, binnendoor stuurde
WillAllon schreef:Is het mogelijk om PERFORMANCE (dashboard) in het blauw te verandering ipv rood?
Nee, alleen in de R-Design kleurt het blauw. Wel heeft het dashboard voor elke modus een contraststand, waarbij de achtergrondkleur grotendeels verdwijnt. Maar daar wordt het dus niet veel blauwer van.
Thx, ben dat rood al gewoon geworden, past er wel goed bij lol.
Praveen schreef:Ik heb bij diverse rijtesten gelezen dat de bediening van de navigatie traag is. Ervaren jullie dat ook?
Valt mee, voice control werkt goed, vooral als jij vaste locaties op slaat. Ik heb al mijn klantadressen er in laten zetten inclusief thuislocaties. Naar een POI navigeren gaat zeer snel, ook manueel.
Ik zit inmiddels op de 15.000 en moet dus binnenkort voor de 20.000 beurt, ben benieuwd. Baal achteraf wel dat hij om de 20k onderhoud nodig heeft, betekent bijna elke 2 maanden. Volgende keer beter naar kijken voor aanschaf :roll:
Ach, met goede afspraken met een dealer is dat toch ook niet erg?
Einde van de middag de V40 afleveren bij de dealer, leenwagen mee, ochtends met leenwagen na het werk (begin vrij vroeg) en na het werk even bij de garage langs om de V40 weer te halen. Ideaal. Ervaar weinig overlast. En voor 18.00 bij de garage (werkplaats 17.00 dicht, maar sleutels omruilen gaat ook prima met verkoper) lukt in de meeste gevallen prima.
Rutgerv40 schreef:
Valt mee, voice control werkt goed, vooral als jij vaste locaties op slaat. Ik heb al mijn klantadressen er in laten zetten inclusief thuislocaties.
Dit weekend heen en weer naar Brussel gereden vanuit regio Amsterdam. Verbruik 1 op 19,4. Bij overschrijden grens komt even Belgische vlag in beeld en "welkom". Omgekeerd de Nederlandse vlag. Leuk detail. Herbereken route gaat heel snel. Je wil soms wel eens even fout rijden op het chaotische en rommelige Brusselse wegennet. Bandenspanning iets verhoogd naar 2.4, volgende stap is 2.5 teneinde effect op verbuik te zien. Bochtensnelheid nog steeds verbazingwekkend, bij advies van 80 km/u er doorheen met 135 km/u en V40 geeft echt geen krimp, als op rails.
1-3-13: Volvo V40 D2 R-Design, Passion Red, Introline, Winterline, BLIS, Premium Sound, Automatich dimbare binnenspiegel, in hoogte verstelbare passagierstoel met lendensteun, zonder model- en typeaanduiding
Korte vraag, heb het een keer gelezen maar kan het niet terugvinden..
Wanneer ik mijn navi aan heb staan zie je bovenin het scherm de resterende kilometers naar de volgende afslag staan, nu heb ik hier liever dat daar de huidige radiozender/mp3 staat hoe doe ik dat in de de V40 ?
Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line
Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
LightStar schreef:Wanneer ik mijn navi aan heb staan zie je bovenin het scherm de resterende kilometers naar de volgende afslag staan, nu heb ik hier liever dat daar de huidige radiozender/mp3 staat hoe doe ik dat in de de V40 ?
Voor zover ik weet kan je de inhoud van die balk niet wijzigen. Als de navigatie actief is dan staat daar de afstand tot de volgende afslag, anders de radio/mp3.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
Haha, dat had ik ook. Pung.....U heeft de grens overschreden...
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Had al vaker mensen horen klagen over de lichtopbrengst van de af fabriek Xenon lampen.
Ik had dit aangegeven tijdens de eerste beurt.. Wat blijkt, de koplampen waren te laag afgesteld in fabriek. Het is niet zoals bij een VW of zo maar mijn zicht is nu enorm verbeterd.
en voor de liefhebbers..
gister ook de software update voor de approach verlichting geinstalleerd mogen krijgen....
dus dat lijkt nu ook goed te zijn
V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen V60 Momentum - T3, Business Pack Pro V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
Hoe zit het trouwens nog met de 'haperende' cruise-control knopjes op het stuur? Ik blijf me er aan ergeren dat gemiddeld één op de vijf keer mijn actie niet geregistreerd wordt ...
Fietsventje schreef:Hoe zit het trouwens nog met de 'haperende' cruise-control knopjes op het stuur? Ik blijf me er aan ergeren dat gemiddeld één op de vijf keer mijn actie niet geregistreerd wordt ...
Misschien een contactje dat niet goed verbonden is? Volgens mij heb ik dit probleem nog niet eerder hier zien langskomen.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012