Bijna nieuwe V70 D4 Inscription gekocht

Gesloten
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29503
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik vind spatlappen ook niet echt fraai staan op een V70.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3721
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

De Inscription Line met zijn extra's zorgt voor een overall+ geventileerd leder is natuurlijk super in de warmte en het dakje is ook erg prettig.
En als je nou zou moeten kiezen, waar ging je voor: geventileerd leder of een schuifdak?
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3721
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

V90 D4 Inscription haast full option als vervangwagen.
Past hier ook een europallet in zoals in de nieuwe Mercedes E-klasse station? Beetje flauw misschien maar nu serieus: is deze niet kleiner dan een V70?
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4295
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

DB200 schreef:
De Inscription Line met zijn extra's zorgt voor een overall+ geventileerd leder is natuurlijk super in de warmte en het dakje is ook erg prettig.
En als je nou zou moeten kiezen, waar ging je voor: geventileerd leder of een schuifdak?
Voor mij een no brainer : de geventileerde zetels. Zo heerlijk ! Toen ik vorige week een een etmaal een leen-V90 had was ik onder de indruk, maar geventileerde zetels ontbraken en ik miste ze bijna direct. Gelukkig wel in als optie verkrijgbaar.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Mtja, ik heb 4 jaar in een XC60 gereden die beiden niet had en ik moet zeggen heb het niet gemist.
Geventileerd leder merk ik pas echt wanneer ik de rug uit de stoel breng, ik voel dan inderdaad luchtverplaatsing.
Het open dakje gebruik ik soms wel maar sluit hem naar verloop van tijd vaak omdat de ruis mij irriteert.
Op de XC had ik keyles entry/drive en dat mis ik soms nog steeds, sleutels ik de zak, deur open trekken, gaan zitten en starten.
Zou ik een auto zelf samenstellen dan zou daar geen dak en geventileerd leder inzitten, keyles entry/drive wel en ook awd zou ik aanvinken.
Premium audio en DAB+ ook en sportstoelen met donker dakhemel.
Ik heb goede hoop dat straks de V60 iets groeit en dat hij leverbaar is met een 8traps D4 en awd, het verbruik van een Estate met de dikke voordelen van awd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29503
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Bespeur daar toch enige spijt van de overstap naar de V70? Of mis je gewoon een paar heel nuttige opties?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

lint schreef: Bespeur daar toch enige spijt van de overstap naar de V70? Of mis je gewoon een paar heel nuttige opties?
Spijt is een groot woord, soms wil je eens wat anders.
We zijn er nu achter dat de XC60 een hele fijne auto is gebleken en wellicht had ik die gewoon de 180k beurt moeten geven/wervelklep en achterdiff laten vervangen.
De XC60 met zijn awd en fourC is een hele fijne stuurmans auto geweest en de V70 is veel meer op het comfort gericht, voor nu is dat prima.
De V70 met 8traps en D4 is wel stukken nieuwer en zo rijdt het ook.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29503
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik vind onze XC60 met T5 motor en 8 traps geartronic fijner rijden dan de V70 met identieke motor en bak. De XC60 rijdt wat strakker maar is zeker ook comfortabel. Ik heb wel de sportstoelen in de XC60 en die zitten veel beter dan de standaardstoelen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik zou zeker voor schuifdak gaan en zeker niet voor deze stoelen. Maar in de nieuwe autos heb je ook sportstoelen met ventilatie!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3721
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Zou ik een auto zelf samenstellen dan zou daar geen dak en geventileerd leder inzitten, keyles entry/drive wel en ook awd zou ik aanvinken.
Keyless is idd een fantastische optie. AWD zie ik wat minder als toegevoegde waarde in NL.
Het open dakje gebruik ik soms wel maar sluit hem naar verloop van tijd vaak omdat de ruis mij irriteert.
Ikzelf vind een open dak fantastisch, als je het dak open doet (dus niet op kantelstand) krijg je veel meer mee wat er buiten gebeurt en naar het werk is het gewoon leuk om de vogels te horen. De ruis herken ik niet, je zou toch makkelijk 120+ moeten kunnen doen en nog gewoon een gesprek kunnen voeren of naar de radio luisteren.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3721
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

op mijn vraag wat hij waard was kreeg ik geen duidelijk antwoord....
Een maandje geleden bij Harrie Arendsen een V70 T4 Polar+ met Inscription Line & Estate Line (niveauregeling) te koop gezien. Helaas geen driver support line of security line. 1 jaar oud, 30.000km op de teller. Vroeg men nog altijd 38.900 euro voor. Was binnen twee weken verkocht.

Dit geeft misschien een idee waar je aan moet denken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

DB200 schreef:
Zou ik een auto zelf samenstellen dan zou daar geen dak en geventileerd leder inzitten, keyles entry/drive wel en ook awd zou ik aanvinken.
Keyless is idd een fantastische optie. AWD zie ik wat minder als toegevoegde waarde in NL.
Het open dakje gebruik ik soms wel maar sluit hem naar verloop van tijd vaak omdat de ruis mij irriteert.
Ikzelf vind een open dak fantastisch, als je het dak open doet (dus niet op kantelstand) krijg je veel meer mee wat er buiten gebeurt en naar het werk is het gewoon leuk om de vogels te horen. De ruis herken ik niet, je zou toch makkelijk 120+ moeten kunnen doen en nog gewoon een gesprek kunnen voeren of naar de radio luisteren.
De AWD merk je niets van omdat hij onderhuids bezig is.
In de noordelijke regio is veel landbouwverkeer op, trekkers die zichtbaar maar ook onzichtbaar rommel op de weg gooien.
Bij nattigheid merk ik nu dat de awd een zekerder weggedrag had toz van fwd.
Ook met plassen op de weg is de V70 minder solide.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29503
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Misschien is AWD wel handig als je in het buitengebied woont met veel landbouwverkeer dat zichtbaar maar ook onzichtbaar rommel op de weg achterlaat.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Forrest
3rd Gear member
Berichten: 465
Lid geworden op: 13.12.2015 - 14:40
Locatie: Zuidwest Drenthe

Het rijgedrag met plassen op de weg herken ik ook. Mijn banden worden wat minder, zit nog een millimeter of 4 op maar ik moet nu zeker opletten met plassen en spoorvorming. Heb zelf nog nooit in een AWD gereden. Alleen maar met echte 4x4 als ik het oneerbiedig mag zeggen. Wil zeker niet de AWD's de grond in trappen maar AWD is, denk ik, toch echt anders dan een echte 4x4. Denk wel dat de rijeigenschappen beter zijn dan van een fwd
BMW 540i xDrive High Executive Touring Sophisto Grau MY2018Afbeelding
Volvo XC90 D5 AWD Inscription Onyx Black MY2016Afbeelding
Volvo XC70 D4 Nordic+ Luxery Line Rica tuning MY2015Afbeelding
Volvo V70 D3 Limited Edition Savile Gray MY2012 Afbeelding
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27364
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Over het algemeen springen de achterwielen snel bij.
Moet wel zeggen, ook ik heb ervaring met een echte 4x4 die dat permanent doet en de volgende wordt 100% zeker weten zoiets.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10634
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

diesel01 schreef:
lint schreef: Bespeur daar toch enige spijt van de overstap naar de V70? Of mis je gewoon een paar heel nuttige opties?
Spijt is een groot woord, soms wil je eens wat anders.
Wel..... Pleeg een telefoontje naar de leverende dealer. Leg uit wat je mist en vooral wat je wil. Leg er een zoekopdracht neer en ga samen naar de oplossing op zoek die voor alle partijen voldoening brengt... toch?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Hans oet Twent schreef:
diesel01 schreef:
lint schreef: Bespeur daar toch enige spijt van de overstap naar de V70? Of mis je gewoon een paar heel nuttige opties?
Spijt is een groot woord, soms wil je eens wat anders.
Wel..... Pleeg een telefoontje naar de leverende dealer. Leg uit wat je mist en vooral wat je wil. Leg er een zoekopdracht neer en ga samen naar de oplossing op zoek die voor alle partijen voldoening brengt... toch?
Grappig Han.
Mijn vrouw zat vorige week donderdagavond op gaspedaal met het filter op XC60 AWD.
Bij Broekhuis in Emmen stond/staat een witte oceanrace helemaal full option met D5 215pk.
https://www.broekhuis.nl/volvo/auto/vol ... 898028375/
Afijn, vanmorgen om 10:00 in Emmen aanwezig, dat betekend dus de N31 af wat dus heerlijk is met de D4 GT intelligent safe, gemiddeld verbruik op standje maximaal achter een vrachtwagen met 90km/h is 4.5l/100km.
Daar aangekomen stond de V60cc D4 5cilinder klaar met daarnaast de desbetreffende XC60, de V60cc viel eigenlijk al af vanwege het ontberen van optie's die wij nu wel hebben.
De XC60 hebben wij mee gehad om proef te rijden, super vriendelijke mensen bij Broekhuis in Emmen, allemaal met een Volvo hart.
Vanuit een super comfortabele V70 naar een toch wel stugge XC60, de D5 was direct vertrouwt en ook de sportstoelen zaten perfect, beter dan de stoelen van de V70.
Het stugge karakter vind je terug in het sturen, je moet best aan het werk om hem de bocht om te krijgen, maar ook het onderstel met 18" velg/band is zeer "communicatief".
Desondanks hebben wij een voorstel gedaan omdat de XC60 meer onze auto is, afgelopen maart een dikke deal gedaan en ondanks dat we afschrijving hebben gedaan mag dat niet het meeste zijn.
Eenmaal op de terugweg, de 34 richting Grunn, viel toch direct het comfort weer op van de V70.
Wederom de radar op maximaal in een rijtje auto's mee tuffen met de rest, sublime FM op de DAB+, dakje op kantelstand, kilometers maken.
Thv Gieten telefoon in de auto van de mensen in Emmen, er was nog een gegadigde zaterdag geweest en na telefonisch contact met deze partij kwam men met een voorstel naar ons toe.
Er moest 4k meer betaalt worden dan wat ik had aangegeven wat we maximaal wilden toegeven, dat moest achteraf gezien zo zijn geweest wat de huidige V70 staat qua comfort dik boven de XC60.
Gemiddeld verbruik staat nu op 5.8/100km, iets wat met de XC60 alleen maar bij dromen blijft.
De V70 blijft, gaspedaal word nu weg "genoord Korea" zodra ik/wij proberen contact te maken, wanneer straks de nieuwe V60 uitkomt gaan we die bekijken, geheid dat die ook in D4 vea AWD komt maar dan met de GT8 en een wat vriendelijker verbruik dan de D5 5 cilinder.
De D5 5 cilinder met GT6 is toch veel minder verfijnd dan onze huidige D4 GT8, die echt lekker zuinig is.
Dit was Brandpunt!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

En omdat het gister een hele mooie dag was de V70 direct even een nieuwe bescherming gegeven in de vorm van Mseal van CG.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

en toch zat ik op eea manier dit gespannen te lezen, maf he...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29503
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Verstandig en begrijpelijk besluit om je huidige V70 te houden en te wachten op de nieuwe V60.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gesloten

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”