Pagina 38 van 162
Geplaatst: 05.12.2012 - 18:42
door bart simpson
Martijn1982 schreef:Beste Jolly Breeze Racing,
Natuurlijk is dat zo, ik had anders ook een andere auto uitgekozen!
Maar bij de opmerkingen van Bart Simpson vraag ik me af waarom hij soms zo reageert..
Dat irriteert mij wel eens, dus ik dacht ik vraag het eens.
ik vind persoonlijk de hoeveelheid gemeenschapsgeld die achter deze dubieuze milieustatement aan gegooid wordt de achterdeur uit, > 1 op 50 is uitgesloten, 48gr CO2km is derhalve uitgesloten, alleen maar interessant vanwege de 0% bijtelling....
PGB's worden afgeschaft, sociale voorzieningen wegbezuinigt en voor een happy few kiepen we er feitelijk een hele auto achteraan in een tijd dat er een zware wissel getrokken wordt op de algemene middelen.
En dan nog zo'n huilebalk voor wie er een systeem ontwikkeld moet worden omdat die anders een keer een eurootje stroom zelf moet betalen... waar gaat dat nu nog over?
Nee, ik vind de vele fiscale voordelen te belachelijk voor woorden in een tijd als deze.
Duidelijk?
Geplaatst: 05.12.2012 - 19:05
door M@rcel
+1
Geplaatst: 05.12.2012 - 19:16
door V70D5AWD
Tuurlijk. Ik betaal graag 25 % bijtelling over 65000 €. 1354 € per maand en netto 677 € per maand als ik daarmee de keuze heb om de bestemming van mijn belastingcenten terecht te laten komen bij projecten of mensen die het in mijn optiek echt nodig hebben. Helaas heb ik daar direct geen invloed op. Als het aan mij ligt zouden er nog veel meer " sociale" voorzieningen weggesneden moeten worden. Ik behoor tot de groep nederlanders die hard werken en daarmee een bovenmodaal inkomen genereren. Goed voor 80 % van de belastingopbrengsten. Daardoor betaal ik dus ook al 52% belasting over iedere zuur verdiende euro. Het feit dat ik nu een knappe auto kan rijden die ook aardig is voor het milieu en daar geen bijtelling voor krijg voelt als een volkomen legitieme en verantwoorde keuze. Laten we vooral nog verder nivelleren in dit luie verwende land. " Nivelleren is een feest", de PIH is mijn feest ! Duidelijk ?
Geplaatst: 05.12.2012 - 19:18
door diesel01
@bart alsof ik mijzelf hardop hoor denken.
+1
Geplaatst: 05.12.2012 - 19:22
door M@rcel
V70D5AWD schreef:Tuurlijk. Ik betaal graag 25 % bijtelling over 65000 €. 1354 € per maand en netto 677 € per maand als ik daarmee de keuze heb om de bestemming van mijn belastingcenten terecht te laten komen bij projecten of mensen die het in mijn optiek echt nodig hebben. Helaas heb ik daar direct geen invloed op. Als het aan mij ligt zouden er nog veel meer " sociale" voorzieningen weggesneden moeten worden. Ik behoor tot de groep nederlanders die hard werken en daarmee een bovenmodaal inkomen genereren. Goed voor 80 % van de belastingopbrengsten. Daardoor betaal ik dus ook al 52% belasting over iedere zuur verdiende euro. Het feit dat ik nu een knappe auto kan rijden die ook aardig is voor het milieu en daar geen bijtelling voor krijg voelt als een volkomen legitieme en verantwoorde keuze. Laten we vooral nog verder nivelleren in dit luie verwende land. " Nivelleren is een feest", de PIH is mijn feest ! Duidelijk ?
Haal er vooral van alles bij wat niks met het onderwerp te maken heeft.
Punt is heel simpel: Als je in aanmerking wil komen voor een subsidie voor laag verbruik/vervuiling, dan toon je dat lage verbruik eerst maar eens aan met controleerbare cijfers.
Geplaatst: 05.12.2012 - 19:29
door V70D5AWD
Dat lage verbruik/vervuiling is er wel degelijk maar als iedereen idd op de linkerbaan met 150 van Maastricht naar Groningen knalt heeft zo'n hybride in welke vorm dan ook weinig zin. Het is aan de overheid om daar een controlerende instantie voor in het leven te roepen als men daar twijfels over heeft. Gaan er weer veel belastingcenten naar toe. Dat veel hybride auto's hun geclaimde verbruik niet halen ligt aan de berijder en niet aan de auto.
Geplaatst: 05.12.2012 - 19:30
door bart simpson
Ik behoor ook tot die groep, maar wat heeft dat ermee te maken?
Met een 1.6D powershift en een top van 160 zou het veel meer een echte milieustatement geweest zijn.
Geplaatst: 05.12.2012 - 19:32
door bart simpson
V70D5AWD schreef:Dat lage verbruik/vervuiling is er wel degelijk maar als iedereen idd op de linkerbaan met 150 van Maastricht naar Groningen knalt heeft zo'n hybride in welke vorm dan ook weinig zin. Het is aan de overheid om daar een controlerende instantie voor in het leven te roepen als men daar twijfels over heeft. Gaan er weer veel belastingcenten naar toe. Dat veel hybride auto's hun geclaimde verbruik niet halen ligt aan de berijder en niet aan de auto.
dan moet idd de verspillende berijder extra belast gaan worden op alles dat hij meer doet dan zeg eens 1 op 40
Geplaatst: 05.12.2012 - 19:32
door V70D5AWD
Maar die is niet leverbaar op dit moment. Daarom moeten we het doen met een D5

Geplaatst: 05.12.2012 - 19:32
door NielsPHEV
In mijn ogen zijn alle bijtellingsaanpassingen om het gebruik van een bepaald type auto te stimuleren onzin er om eerlijk te belasten moet het gewoon in de brandstof zitten of eventueel per gereden kilometer. Wat mij zo opvalt is dat hier nu een keer een belastingwet is die voordelig kan uitvallen en daar neemt men kennelijk aanstoot aan alle wetten die volstrekt onredelijk zijn daar hoor ik hier niemand over.
Ik zeg het nogmaals probeer politiek niet te begrijpen met ratio want politiek is niet logisch, democratie is slechts een minder slechte optie en zeker niet ideaal.
Ik ga straks heerlijk rijden in mijn PIH en handel keurig hoe de wetgever het kennelijk graag ziet.
Geplaatst: 05.12.2012 - 19:33
door V70D5AWD
Die maatregel mag er van mij komen. Boven de 1 op 30 dan. Moet wel leuk blijven.
Geplaatst: 05.12.2012 - 19:36
door M@rcel
V70D5AWD schreef:Dat lage verbruik/vervuiling is er wel degelijk maar als iedereen idd op de linkerbaan met 150 van Maastricht naar Groningen knalt heeft zo'n hybride in welke vorm dan ook weinig zin. Het is aan de overheid om daar een controlerende instantie voor in het leven te roepen als men daar twijfels over heeft. Gaan er weer veel belastingcenten naar toe. Dat veel hybride auto's hun geclaimde verbruik niet halen ligt aan de berijder en niet aan de auto.
Subsidie verlenen als een individuele bestuurder kan aantonen dat hij minder dan x ltr/100km verbruikt. De één kan dit door een piepklein brandstof-autootje te rijden, de ander kan dit middels een hybride. Aangezien het doel van de subsidie het verminderen van uitstoot is, wordt in beide gevallen bijgedragen aan het doel.
Als een systeem om dit te controleren te duur wordt, dient de hele regeling afgeschaft te worden: Misbruik ligt dan op de loer.
Geplaatst: 05.12.2012 - 20:08
door V70D5AWD
Zo'n systeem hoeft technisch niet heel complex te zijn. GPS tracking verplicht in de auto en als er een landelijk dekkende grid van laadpalen ligt intelligente software erin zodat optimale routes berekend kunnen worden. Bepaalde toleranties inregelen en voila.
http://www.telegraaf.nl/s/10547842
Geplaatst: 05.12.2012 - 20:12
door M@rcel
Mja, ik ben niet voor een systeem dat registreert waar we rijden. Daar heeft de overheid m.i. niks mee te maken. Maar brandstofverbruik vs. afgelegde weg vastleggen omdat je gebruik wil maken van een potje van de overheid, lijkt me niet verkeerd.
Geplaatst: 05.12.2012 - 20:13
door V70D5AWD
Ik zie de sport er wel van in. Beetje vantevoren nadenken over ritten en wat extra tijd inbouwen wellicht. De huidige praktijk van Hybride auto's wijst echter wat anders aan. Stimuleren ipv straffen is een goede aanpak.
Geplaatst: 05.12.2012 - 20:16
door M@rcel
Volgens mij zijn we het in grote lijnen eens: Subsidies moeten controleerbaar zijn.
Geplaatst: 05.12.2012 - 20:51
door bart simpson
V70D5AWD schreef:Ik zie de sport er wel van in. Beetje vantevoren nadenken over ritten en wat extra tijd inbouwen wellicht. De huidige praktijk van Hybride auto's wijst echter wat anders aan. Stimuleren ipv straffen is een goede aanpak.
Je krijgt een fiscaal voordeel grofweg groot je investering, dat lijkt mij persoonlijk ruim voldoende stimulering....
Daar mag dan minimaal een serieuze inspanning voor terug verwacht worden, alles wat je meer verbruikt als 1 op 25 (de helft van de norm) in het hoogste tarief belasten als inkomen, best een redelijke "straf".
De praktijk bij een Ampera is een verbruik dat 300 tot 400% hoger ligt dan de norm waarop alle fiscale voordelen gebaseerd zijn, dat is imho gewoon plat bedrog.
Geplaatst: 05.12.2012 - 21:14
door ZX10r
Wat een BS, als de test spec niet klopt van de eu wat kan je dan verwachten van het werkelijk verbuik ? Wie gaat er van 80 naar 120 in 4 min ?
Ik ben tevreden als we 1 op 25 halen, een gewone D5 doet ongeveer 1 op 14. Voor alles meer dan 1 op 25 zal je je best moeten doen.
Geplaatst: 05.12.2012 - 21:16
door bart simpson
Op die "test spec" heb jij wel je fiscale voordelen, die kant uit redenerende paste het je allemaal wel... OH
Even in Jip en Janneke taal, geen 48gr/km CO2 uitstoot is geen fiscaal voordeel
Geplaatst: 05.12.2012 - 21:26
door M@rcel
Ik misgun niemand het belastingvoordeel. Regels zijn regels. ik zou het ook doen als ik de kans kreeg.
Maar ik vind wel dat de regels niet deugen.