Bij mij komt dat ook voor, maar dan minder (1 op de 20x mss). Volgens mij komt het doordat de knopjes niet bepaald 'touch' zijn (waar logischerwijs redenen voor zijn), maar redelijk stevig ingedrukt moeten worden. Althans als ik een moment heb dat het knopje niet lijkt te reageren druk ik altijd opnieuw en iets harder, en dan werkt het.Fietsventje schreef:Hoe zit het trouwens nog met de 'haperende' cruise-control knopjes op het stuur? Ik blijf me er aan ergeren dat gemiddeld één op de vijf keer mijn actie niet geregistreerd wordt ...
V40 - De ervaringen
- The Saint
- 2nd Gear member
The world's a stage, and each must play a part
- The Saint
- 2nd Gear member
Klopt, maar ik heb me nu toch ook maar per mail gemeld bij de dealer. De kaart is echt heel oud kom ik steeds meer achter. Dat werkt kl*te.Timmy schreef:Ja. Er zit een kaart bij de boekjes waarop de instructie staat.Alfist33 schreef:ook bij lease auto's?
The world's a stage, and each must play a part
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik krijg over een week 6 m'n auto. Maar wil natuurlijk wel weten of ik de ook de software update heb met de approach verlichting bug. (die er dan uit is
)
Hoe zat het nou precies? Je approach verlichting ging pas aan na 2 keer klikken?
En alleen met koude motor?
Nog een vraag m.b.t. de kaart update. Welke versie is de nieuwe?

Hoe zat het nou precies? Je approach verlichting ging pas aan na 2 keer klikken?
En alleen met koude motor?
Nog een vraag m.b.t. de kaart update. Welke versie is de nieuwe?
Volvo - For Life
- Goteborg
- 2nd Gear member
Eergisteren auto voor de software update in garage geweest. Problemen met de approach verlichting / binnenverlichting zijn nu opgelost.
In het verleden heb diverse keren problemen met het start/stopsysteem gehad. Af en toe start de auto niet met het systeem en moet men hem normaal starten. Hiervoor heeft garage ook een software update uitgevoerd. Maar helaas, tijdens laatste proefrit door chef monteur sloeg de auto wel af maar bij loslaten rem niet aan (T4 powershift). Er is door de garage een probleemrapport opgemaakt en aan Volvo doorgegeven.
De laklaag op de achterbumper laat ter hoogte van de overgang achterspatbord en bumper los. Het lijkt net alsof er folie in kleine velletjes loslaat. Dit is gemeld en doorgegeven aan Volvo.
Herkent iemand deze problemen?
In het verleden heb diverse keren problemen met het start/stopsysteem gehad. Af en toe start de auto niet met het systeem en moet men hem normaal starten. Hiervoor heeft garage ook een software update uitgevoerd. Maar helaas, tijdens laatste proefrit door chef monteur sloeg de auto wel af maar bij loslaten rem niet aan (T4 powershift). Er is door de garage een probleemrapport opgemaakt en aan Volvo doorgegeven.
De laklaag op de achterbumper laat ter hoogte van de overgang achterspatbord en bumper los. Het lijkt net alsof er folie in kleine velletjes loslaat. Dit is gemeld en doorgegeven aan Volvo.
2022 XC 40 T4 recharge Plus Dark, Onyx Black, trekhaak en heel veel leuks
2019 V40 Cross Country T3 Polar + Luxury, Intellisafe Pro Line , Onyx Black Metallic, Side Scuff Plates, trekhaak
2013 V40 Momentum T4 Powershift, Introline, Winterline , Panoramadak, Mannon Velgen, Black Sapphire Metallic, trekhaak
2006 V50 2.4 Geartronic Edition II Barentz Blue, trekhaak
2003 S40 1.8 Europa Nordic Sport Navigator, Silver Metallic, trekhaak
2019 V40 Cross Country T3 Polar + Luxury, Intellisafe Pro Line , Onyx Black Metallic, Side Scuff Plates, trekhaak
2013 V40 Momentum T4 Powershift, Introline, Winterline , Panoramadak, Mannon Velgen, Black Sapphire Metallic, trekhaak
-
- 1st Gear member
Bij mijn 30k beurt heb ik aangegeven dat er rechtsachter een irritante rammel zit. Is helaas niet opgelost door de dealer dus auto moet nog een keer terug. Het lijkt in de wielkast te zitten maar de monteur meldde mij dat hij heel de wielophanging had nagekeken. Samen ritje gemaakt en toen hoorde hij het geluid ook....
Iemand anders deze ervaring?
Verwacht: V40 D4 Ice White Summum
Intro line, Driver support line, Panoramadak, Styling kit, Premium audio, Afneembare trekhaak
Intro line, Driver support line, Panoramadak, Styling kit, Premium audio, Afneembare trekhaak
- Denief
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik heb dit fenomeen precies ook, ook aan de achterbumper, heb jij er een foto van?Goteborg schreef:
Swedish Designer Drugs…
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
-
- 1st Gear member
Ik heb hetzelfde. Aan de linkervoor en linkerachter bumper.Denief schreef:Ik heb dit fenomeen precies ook, ook aan de achterbumper, heb jij er een foto van?Goteborg schreef:
- Denief
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Posten jullie is een foto, kwestie van vergelijkingsmateriaal te hebben?
Swedish Designer Drugs…
- Denief
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik kom net van bij mijn Volvo dealer, het probleem klonk bekend in de oren.
Er was nog een geval gemeld. Zal dus onder garantie hersteld worden.
Er was nog een geval gemeld. Zal dus onder garantie hersteld worden.
Swedish Designer Drugs…
- DivX
- 1st Gear member
Heb zelf ook zo iets, rond de 2000 toeren lijkt het of ik iets even hoor trillen rechts achter. Lijkt wel op de hitteschild van de uitlaatdemper die even trilt ofzo.Megter schreef:Bij mijn 30k beurt heb ik aangegeven dat er rechtsachter een irritante rammel zit. Is helaas niet opgelost door de dealer dus auto moet nog een keer terug. Het lijkt in de wielkast te zitten maar de monteur meldde mij dat hij heel de wielophanging had nagekeken. Samen ritje gemaakt en toen hoorde hij het geluid ook....
Moet er nog naar laten kijken, staan nu pas 3000 km op de teller.
- Goteborg
- 2nd Gear member
Helaas heb ik van het lak probleem op de bumper geen foto. Indien ik weer in land ben zal ik foto maken en plaatsen ter vergelijking. Wel jammer dat er hier al meerdere V40 eigenaren zijn die soortgelijke lakproblemen hebben.
@DENIEF heb jij wel al foto's? kan ik misschien al aangeven in hoeverre het bij mijn V40 hetzelfde is. Groet.
@DENIEF heb jij wel al foto's? kan ik misschien al aangeven in hoeverre het bij mijn V40 hetzelfde is. Groet.
2022 XC 40 T4 recharge Plus Dark, Onyx Black, trekhaak en heel veel leuks
- Denief
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Mijn post inmiddels gevonden zie ik. 

Swedish Designer Drugs…
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Volgens mij had ik deze vraag al eerder gesteld.
Maar is het mogelijk dat als je via USB MP3's afspeelt dat je dan een cover erbij kan zien? D.m.v. een cover.jpg/ cover.bmp / front.jpg/front.bmp of wat dan ook bij het mapje te zetten?
Maar is het mogelijk dat als je via USB MP3's afspeelt dat je dan een cover erbij kan zien? D.m.v. een cover.jpg/ cover.bmp / front.jpg/front.bmp of wat dan ook bij het mapje te zetten?
Volvo - For Life
- LightStar
- 4th Gear member
Nee, wellicht dat dit wel kan bij het Sensus toutch systeemMHL schreef:Volgens mij had ik deze vraag al eerder gesteld.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
LightStar schreef:Nee, wellicht dat dit wel kan bij het Sensus toutch systeemMHL schreef:Volgens mij had ik deze vraag al eerder gesteld.
Thanks voor het antwoord.
Jammer, had eigenlijk wel verwacht dat het kon...
Volvo - For Life
- twcoolen
- 3rd Gear member
In principe kun je met SCT allerlei apps installeren. Ik zag in de asteroid store dat er zelfs een VLC player beschikbaar is. Dus ik vermoed inderdaad dat het met SCT wel mogelijk is.LightStar schreef:Nee, wellicht dat dit wel kan bij het Sensus toutch systeemMHL schreef:Volgens mij had ik deze vraag al eerder gesteld.
Hoop dat ik dat volgende week kan bevestigen.
Met het standaard systeem krijg ik met geen mogelijkheid de album art op het scherm, ondanks dat ik de cover art in dezelfde map heb staan.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- twcoolen
- 3rd Gear member
Het kan zijn dat het ergens al ter sprake is gekomen, maar het viel mij op dat ik op het instrumentenpaneel niet kan zien welke type verlichting op dat moment gevoerd wordt. Soms vraag ik mij of er dimlichten of DRL's aanstaan, maar daar zie ik niets van terug in het dashboard.
Zie ik iets over het hoofd?
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- HakanC
- 3rd Gear member
Groene LED lampje boven je lichtschakelaar.. Als dit aan is, is je dimlicht + achterlicht ook aan.. anders DRL.twcoolen schreef:Het kan zijn dat het ergens al ter sprake is gekomen, maar het viel mij op dat ik op het instrumentenpaneel niet kan zien welke type verlichting op dat moment gevoerd wordt. Soms vraag ik mij of er dimlichten of DRL's aanstaan, maar daar zie ik niets van terug in het dashboard.
Wel je hoofd buigen om te kunnen zien.. maar ja.. zit er wel op

V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
-
- 2nd Gear member
Zouden ze echt nog eens mogen fixxen, en met deze technologie moet dat volgens mij wel mogelijk zijn... Mis het behoorlijkHakanC schreef:Groene LED lampje boven je lichtschakelaar.. Als dit aan is, is je dimlicht + achterlicht ook aan.. anders DRL.twcoolen schreef:Het kan zijn dat het ergens al ter sprake is gekomen, maar het viel mij op dat ik op het instrumentenpaneel niet kan zien welke type verlichting op dat moment gevoerd wordt. Soms vraag ik mij of er dimlichten of DRL's aanstaan, maar daar zie ik niets van terug in het dashboard.
Wel je hoofd buigen om te kunnen zien.. maar ja.. zit er wel op
- HakanC
- 3rd Gear member
Ja in principe moet alles mogelijk zijn met TFT schermpjes.
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..