Pagina 38 van 86
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 07.07.2014 - 18:40
door rsnhakan
Vandaag de 30k km beurt gehad. De updates duurden langer dan het onderhoud zelf. Maar op dit moment rijdt hij weer heerlijk!
Thumbs up voor onze dealer!
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 13.07.2014 - 12:12
door rsnhakan
Net 44 km elektrisch gereden en nog iets meer dan 10 km actieradius over. 55 km is goed te doen, als je 70/75 rijdt. Heerlijk!
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 13.07.2014 - 12:18
door lint
Die actieradius is dan met redelijk constante snelheid te halen, ik kan mij voorstellen dat in stadsverkeer of op de autoweg deze actieradius niet elektrisch is te halen.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 13.07.2014 - 12:21
door RichieB
Ik kan me voorstellen dat de actieradius van een S80 D5 een stuk groter is.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 13.07.2014 - 12:27
door rsnhakan
Gisteren op de snelweg 35 km gehaald. Airco stond wel aan trouwens. Scheelt dus zo maar 15 tot 20 km.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 13.07.2014 - 12:58
door lint
Dat is inderdaad een aanzienlijk verschil maar ook wel logisch en verklaarbaar.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 14.07.2014 - 10:20
door fluz
Vandaag ook maar even getest.
Thuis binnen 500 meter op de snelweg en toen CC op 100 kmh.
Airco uit en dak dicht.
Totaal bereikte afstand was 43 km.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 14.07.2014 - 10:34
door rsnhakan
Ik heb over de afgelopen 31.000 km gemerkt dat de automaat twee keer mis geschakeld heeft/slipt.
Het euvel heeft zich beide keren voor gedaan in de 1e versnelling in de Power Modus. Je voelt dan een schok en het aantal toeren loopt op. Alsof je gas geeft met een ingedrukte koppeling. En de ingebouwde automodem verliest steeds de verbinding met het netwerk. Dit is na de laatste sw update van het Sensus systeem gekomen. Ook is het VOC gedeelte geüpdate vanwege problemen. Heeft het misschien hier mee te maken? Na een minuut of twee kun je weer verbinding maken met het internet. En dan na 5-10 minuten begint het weer. Hele tijd.. best irritant als je Tune-In gebruikt. Internet via Bluetooth levert geen problemen op. Ik heb trouwens het gevoel dat ik mijn telefoon vaak handmatig moet verbinden ipv dat hij hem automatisch ziet, om te kunnen telefoneren.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 17.07.2014 - 10:29
door rsnhakan
Even om hulp gevraagd, met spoed.
VOC geeft een foutmelding. Service vereist. Dit probleem heeft zich voor gedaan in Dortmund en sindsdien doet hij het niet meer. Op dit moment zijn we in Turkije en hebben we samen met de dealer wat opties geprobeerd. Helaas, nog steeds een melding. Knopjes (sos en voc) doen het ook niet en abonnement is niet actief volgens de auto. Activeren met een code geprobeerd, maar blijft nog steeds inactief. De auto is niet te bereiken via de app en zelfs de helpdesk kan nu niet zien waar de auto is. Wie weet raad?? Je krijgt om de minuut een melding en dat is zeer irritant. En mocht er iets gebeuren, dan heb je dus niets aan de voc optie op dit moment.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 17.07.2014 - 10:45
door IkeV70
rsnhakan schreef:
Ik heb over de afgelopen 31.000 km gemerkt dat de automaat twee keer mis geschakeld heeft/slipt.
Het euvel heeft zich beide keren voor gedaan in de 1e versnelling in de Power Modus. Je voelt dan een schok en het aantal toeren loopt op. Alsof je gas geeft met een ingedrukte koppeling.
Ik reed afgelopen week met caravan heen en weer naar noord Italie. Op de terugweg heb ik zoiets als dit ook een paar x gezien. Versnellingsbak op M in zn 5, plm 1800 toeren. 0peens liep het toerental op alsof hij begon te slippen. Even terugschakelen en weer opschakelen en het was weer goed.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 17.07.2014 - 10:47
door ruffie
rsnhakan schreef:
Even om hulp gevraagd, met spoed.
VOC geeft een foutmelding. Service vereist. Dit probleem heeft zich voor gedaan in Dortmund en sindsdien doet hij het niet meer. Op dit moment zijn we in Turkije en hebben we samen met de dealer wat opties geprobeerd. Helaas, nog steeds een melding. Knopjes (sos en voc) doen het ook niet en abonnement is niet actief volgens de auto. Activeren met een code geprobeerd, maar blijft nog steeds inactief. De auto is niet te bereiken via de app en zelfs de helpdesk kan nu niet zien waar de auto is. Wie weet raad?? Je krijgt om de minuut een melding en dat is zeer irritant. En mocht er iets gebeuren, dan heb je dus niets aan de voc optie op dit moment.
Zelfde als dit misschien:
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=62670
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 17.07.2014 - 12:16
door Jolly Breeze Racing
Misschien geen VOC service beschikbaar in Turkije?
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 17.07.2014 - 12:28
door V50 R
Je hebt gelijk Jolle, zie kaartje:
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 17.07.2014 - 12:43
door rsnhakan
Het probleem is begonnen nadat we een korte stop hadden gemaakt in Dortmund.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 17.07.2014 - 13:00
door ruffie
Het lijkt me niet dat zo'n melding (welke steeds tevoorschijn komt) gebruikt wordt voor als de dienst niet in desbetreffende omgeving beschikbaar is? Dan had een simpele "VOC werkt hier niet, OK?" en een keer wegklikken moeten voldaan denk ik

Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 17.07.2014 - 13:23
door rsnhakan
Dat voc niet beschikbaar is in Turkije, betekent denk ik dat er geen helpdesk is. De app ed zouden gewoon moeten werken, wat het niet meer doet sinds Dortmund. Apart, de dealer is er mee bezig. We willen graag dat het wordt opgelost!
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 17.07.2014 - 13:35
door V50 R
Volvo on call werkt denk ik niet doordat de simkaart die volvo er in heeft zitten geen abbonment dekking heeft.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 17.07.2014 - 13:47
door rsnhakan
Anyway, daar gaat het gelukkig niet om. De dealer kan op afstand niets voor ons doen. En nu? Elke minuut krijg je een melding. Volvo Nederland maar eens bellen? Of de accu even loskoppelen?
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 17.07.2014 - 13:49
door NielsPHEV
stukkie zwarte tape ?
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 17.07.2014 - 13:57
door ruffie
Heb je de link gecheckt die ik gepost had?