De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200
Geplaatst: 21.07.2022 - 14:44
Leuk, om nu te weten hoe dat ging.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
De trekstarters van de W123 waren er tot en met 1979, met de invoering van de verbeterde dieselmotoren (de 220D verviel) kwam dat te vervallen. Ik heb in Afrika een W123 gereden, in feite een doorontwikkelde W115. Iedereen loopt hier op dit forum te mekkeren dat de levertijden zo lang zijn maar bij de introductie van de W123 in 1976 bedroeg de wachttijd 2 jaar of te wel 24 maanden. De vraag was zo hoog dat de W115 in 1976 nog is geproduceerd, dus beide modellen liepen parallel van de band in Sindelfingen. Komt daar nu eens om. Een late W115 kan dus een 1977 kenteken hebben.Rene64 schreef: ↑21.07.2022 - 00:03 Bij de latere W123 , waarvan er een aantal ook een trekstarter hadden, kon je de trekstarter draaien om het toerental hoger te zetten, en die had ook een lampje in plaats van het zoutvaatje.
En dat zouitvaatje is veel mooier , in serie geschakeld met de originele ook in serie staande gloeibougies.
Daarom is wat mij betreft de W115/8 de mooiste, ook wat de carrosserie betreft.
Klopt. Trieste figuren trouwens die ze verplicht eens in een grote 3e wereld stad zouden moeten laten wonen, bijv. Caïro, Manila, New Delhi etc. Dan leren ze gelijk wat echte milieuvervuiling is en dat groen denken een luxe is die alleen wij ons (denken te) kunnen permitteren.
Volgens mij was dat ook meteen de introductie van de "snelgloeiers" al was het nog rustig wachten tot het lampje uit ging.DB200 schreef: ↑21.07.2022 - 22:14 De trekstarters van de W123 waren er tot en met 1979, met de invoering van de verbeterde dieselmotoren (de 220D verviel) kwam dat te vervallen. Ik heb in Afrika een W123 gereden, in feite een doorontwikkelde W115. Iedereen loopt hier op dit forum te mekkeren dat de levertijden zo lang zijn maar bij de introductie van de W123 in 1976 bedroeg de wachttijd 2 jaar of te wel 24 maanden. De vraag was zo hoog dat de W115 in 1976 nog is geproduceerd, dus beide modellen liepen parallel van de band in Sindelfingen. Komt daar nu eens om. Een late W115 kan dus een 1977 kenteken hebben.
Helemaal met je eens!DB200 schreef: ↑21.07.2022 - 22:14 Klopt. Trieste figuren trouwens die ze verplicht eens in een grote 3e wereld stad zouden moeten laten wonen, bijv. Caïro, Manila, New Delhi etc. Dan leren ze gelijk wat echte milieuvervuiling is en dat groen denken een luxe is die alleen wij ons (denken te) kunnen permitteren.
Gistermorgen vroeg in de ochtend zapte ik bij een progamma langs waar een jonge ceo van een groot bedrijf in Canada terug ging de werkvloer op.DB200 schreef: ↑21.07.2022 - 22:14De trekstarters van de W123 waren er tot en met 1979, met de invoering van de verbeterde dieselmotoren (de 220D verviel) kwam dat te vervallen. Ik heb in Afrika een W123 gereden, in feite een doorontwikkelde W115. Iedereen loopt hier op dit forum te mekkeren dat de levertijden zo lang zijn maar bij de introductie van de W123 in 1976 bedroeg de wachttijd 2 jaar of te wel 24 maanden. De vraag was zo hoog dat de W115 in 1976 nog is geproduceerd, dus beide modellen liepen parallel van de band in Sindelfingen. Komt daar nu eens om. Een late W115 kan dus een 1977 kenteken hebben.Rene64 schreef: ↑21.07.2022 - 00:03 Bij de latere W123 , waarvan er een aantal ook een trekstarter hadden, kon je de trekstarter draaien om het toerental hoger te zetten, en die had ook een lampje in plaats van het zoutvaatje.
En dat zouitvaatje is veel mooier , in serie geschakeld met de originele ook in serie staande gloeibougies.
Daarom is wat mij betreft de W115/8 de mooiste, ook wat de carrosserie betreft.
Leuk filmpje, zo klinkt het ook als ik hem start. In de zomer, als iedereen in de buurt met de ramen open slaapt, zijn de langslapers dan ook gelijk wakker als ik 's ochtends in alle vroegte naar het werk ga. Ik zie trouwens dat deze 200D ook stuurbekrachtiging heeft, net als de mijne. Voor toen een zeldzame optie dat vaak alleen op de 6 cilinders zat.
Klopt. Trieste figuren trouwens die ze verplicht eens in een grote 3e wereld stad zouden moeten laten wonen, bijv. Caïro, Manila, New Delhi etc. Dan leren ze gelijk wat echte milieuvervuiling is en dat groen denken een luxe is die alleen wij ons (denken te) kunnen permitteren.
Dat is de Ponton, gebouwd van 1953 tot 1963.
Zo goedemorgen. uitgeslapen?DB200 schreef: ↑12.08.2022 - 09:56 Zeau we zijn weer thuis.
Dat was me wel een terugreis.
Met panne onderweg in Frankrijk in een niet-Franse auto in de hete augustus vakantie maand is meer dan een uitdaging.
En als je geen Frans spreekt ben je aan de goden overgeleverd. Gelukkig lukt mij dat want anders waren we nog niet thuis geweest.
Maar goed, nu de camper weer terug zien te krijgen.
De dynamo laadde niet meer. Met moderne diesels kun je dan niet meer doorrijden omdat ook de verstuivers en brandstofpomp elektronisch worden aangestuurd en dus stroom verbruiken. Helaas had het te bestellen onderdeel bij VW in France een levertijd van maar liefst 2 weken. En aangezien wij op de terugreis waren, gaat de camper dan op transport naar NL om hier te worden gerepareerd. Het gekke is dat de levertijd in NL hooguit enkele dagen zou moeten zijn. Als we aan het begin van onze vakantie stonden was het dus een optie om het onderdeel per 24 uursdienst naar de dealer in F. te laten sturen en dan daar in te bouwen, vooropgesteld dat ze daar dan de capaciteit voor zouden hebben. Ik heb daar wel mijn twijfels over want heel Frankrijk is nu inmiddels met vakantie (behalve Bob
Tot een uurtje of acht.