Pagina 39 van 162

Geplaatst: 05.12.2012 - 22:37
door mslik
Ik wil niemand iets misgunnen maar ben het eens dat de regels ronduit belachelijk zijn. Bpm voordeel ala. 14% of 0% bij telling prima. Mara geen wegenbelasting kan Ik echt kwaad om worden.

Die belasting is er om de weg (o.a.) goed te onderhouden. Laten nou bijna alle hybride auto's een stuk zwaarder zijn dan hun broeder zonder dat elektrieke geneuzel. In theorie slijt de weg sneller door die auto's. En daarvoor mot ik betalen. Überhaupt vind ik het een vervuiling voor het oog al die kleine zogenaamde zuinige auto's en dan heb ik het nog niet over de veiligheid van die dingen en zo kan ik wel even doorgaan.

De Volvo is dat niet maar nog steeds. Laat de rijders ook wegenbelasting betalen. Dan voel ik me niet genaaid.

Geplaatst: 05.12.2012 - 23:34
door ZX10r
bart simpson schreef:Op die "test spec" heb jij wel je fiscale voordelen, die kant uit redenerende paste het je allemaal wel... OH

Even in Jip en Janneke taal, geen 48gr/km CO2 uitstoot is geen fiscaal voordeel
Weer mis je kan beter stoppen, als er een andere waarde uit de cyclus had gekomen welke in de praktijk haalbaar zou zijn zou dat de referentie zijn, dus ook de waarde voor fiscaal voordeel. Maar gelukkig komt er een andere cyclus mogelijk in 2013 of 16.

Geplaatst: 05.12.2012 - 23:38
door ZX10r
mslik schreef:Ik wil niemand iets misgunnen maar ben het eens dat de regels ronduit belachelijk zijn. Bpm voordeel ala. 14% of 0% bij telling prima. Mara geen wegenbelasting kan Ik echt kwaad om worden.

Die belasting is er om de weg (o.a.) goed te onderhouden. Laten nou bijna alle hybride auto's een stuk zwaarder zijn dan hun broeder zonder dat elektrieke geneuzel. In theorie slijt de weg sneller door die auto's. En daarvoor mot ik betalen. Überhaupt vind ik het een vervuiling voor het oog al die kleine zogenaamde zuinige auto's en dan heb ik het nog niet over de veiligheid van die dingen en zo kan ik wel even doorgaan.

De Volvo is dat niet maar nog steeds. Laat de rijders ook wegenbelasting betalen. Dan voel ik me niet genaaid.
.

Die vrijstelling is beperkt, daarnaast gaat de wegenbelasting de schatkist in, is dus niet sec voor asfalt. Vergeet niet dat het een stimulerende regeling is. Maar ik kan me vinden in je redenering.

Geplaatst: 06.12.2012 - 07:23
door bart simpson
ZX10r schreef:
bart simpson schreef:Op die "test spec" heb jij wel je fiscale voordelen, die kant uit redenerende paste het je allemaal wel... OH

Even in Jip en Janneke taal, geen 48gr/km CO2 uitstoot is geen fiscaal voordeel
Weer mis je kan beter stoppen, als er een andere waarde uit de cyclus had gekomen welke in de praktijk haalbaar zou zijn zou dat de referentie zijn, dus ook de waarde voor fiscaal voordeel. Maar gelukkig komt er een andere cyclus mogelijk in 2013 of 16.
niks mis, deze norm is dubieus, dat kan helemaal niemand ontkennen, de uitkomst derhalve ook, menig gewone diesel is op een rit van > 250km minder vervuilend dan deze PIH, het zo extreem subsidieren van een auto die hoegenaamd niets schoner is dan een vol belaste auto is verwerpelijk en ook volstrekt geen milieuwinst....
Helemaal nergens in de wereld wordt er zo met belastingvoordelen gesmeten als hier en helemaal nergens in de wereld wordt de PIH zo goed verkocht (dat gaat ook voor Toyota's op) als juist in NL...

Geplaatst: 06.12.2012 - 09:00
door Jolly Breeze Racing
Ik ben het Bart Simpson eens, dat dit soort auto's zwaar gesubsidieerd worden.

Ook het beloofde verbruik wordt niet gehaald, omdat de doelgroep er geen belang bij heeft om zuinig te rijden. (uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd)

Hierdoor slaat de overheid de plank finaal mis.

Persoonlijk ga ik wel proberen zo zuinig mogelijk te rijden. Maar mijn hoofdreden is wel bekend waarom ik een PIH koop.

Geplaatst: 06.12.2012 - 11:02
door ZX10r
niks mis, deze norm is dubieus, dat kan helemaal niemand ontkennen, de uitkomst derhalve ook, menig gewone diesel is op een rit van > 250km minder vervuilend dan deze PIH, het zo extreem subsidieren van een auto die hoegenaamd niets schoner is dan een vol belaste auto is verwerpelijk en ook volstrekt geen milieuwinst....
Helemaal nergens in de wereld wordt er zo met belastingvoordelen gesmeten als hier en helemaal nergens in de wereld wordt de PIH zo goed verkocht (dat gaat ook voor Toyota's op) als juist in NL...
Als je eens uitgaat van wat er gemiddeld aan woon werk gereden wordt en daarnaast bedenkt wie er over het algemeen een PIH koopt (rijden deze over het algemeen niet met een grotere motor) neem ik aan dat je de voordelen wel ziet.

Ik kan het natuurlijk niet met je oneens zijn dat een D5 of D6 meer zal verbruiken op een ridt van 250 km tov een kleine diesel.

Subsidie of stimuleren, zonder subsidie worden deze auto's niet verkocht dat lijkt me duidelijk, het gevolg is dan weer dat de ontwikkeling niet haalbaar is voor producenten.

Daarnaast blijft het raar dat NL andere normen gebruikt voor de uitstoot tov de europeese standaard, daardoor blijft er budget over (omdat er minder in de 14% bijtelling vallen) om extra te stimuleren op extra schone auto's.

Geplaatst: 06.12.2012 - 12:27
door TMacD
Don't hate the player hate the game....:

Waarom al die negativiteit voor diegene die gebruik maken van de regels die onze democratisch gekozen overheid ons bied, waarschijnlijk zit er een grote kern van waarheid in de argumenten die iedereen hier naar voor brengt iedereen heeft recht op zijn mening en ik vind ook dat we dat moeten respecteren - heb een beetje het gevoel dat er bepaalde dingen mensen wordt misgund en dat vind ik wel een slechte zaak, denk ook wel dat de meeste mensen die een PIH gaan rijden dit met name doet ivm de financiale voordelen die er aan verbonden zijn maar denk ook wat Jolle zegt het wel een soort van sport wordt om zo zuinig mogelijk te gaan rijden en optitmaal gebruik te maken van het net van laadpalen - het wordt nu bijna als een misdaad bestempeld om de hele mooie auto te gaan rijden (=niet tof!)

Geplaatst: 06.12.2012 - 12:52
door V480-S60
Laten we even de kerk midden in het dorp houden.
Ik heb niet het gevoel dat iemand ook maar iemand zijn mooie auto misgunt. Daarvoor zijn wij teveel liefhebber.

Maar het is en blijft vreemd dat er op iets dat niet aan de normen voldoet zoveel subsidie krijgt. (oké in het lab wel)

Daarnaast schieten (zoals enkelen hier met mij ook al verkondigen) dergelijke autos hun doel eigenlijk voorbij. Zeker zolang de meeste mensen dergelijke auto's puur voor het fiscale voordeel rijden en dus stoïcijns 150 op de linker rijstrook (blijven) rijden. (uitzonderingen daargelaten.) Ik roep al sinds de eerste Prius dat de meeste berijders daarvan ecoterroristen zijn met een zwartgroen randje. Ze doen het alleen voor de lagere bijtelling.

Daarom had Volvo van mij best de 1.6D aan de electromotor mogen koppelen.

Nogmaals, ik had het al eerder geschreven, ik zou dolgraag zo'n PIH wilen hebben maar dan puur vanwege de mooie techniek. Ik kan hem echter niet betalen en van mijn werkgever krijg ik hem niet. 8)

Geplaatst: 06.12.2012 - 14:46
door TMacD
V480-S60 schreef:Laten we even de kerk midden in het dorp houden.
Ik heb niet het gevoel dat iemand ook maar iemand zijn mooie auto misgunt. Daarvoor zijn wij teveel liefhebber.
Ben blij dat je het ook zo ziet!

Geplaatst: 06.12.2012 - 15:38
door IV39
Global Moderator
+1

Geplaatst: 06.12.2012 - 19:31
door V70D5AWD
Inderdaad. Het is een mooi stukje techniek verpakt in een merk auto waar iedereen hier een goed gevoel bij heeft. Wij maken slechts gebruik van de legale fiscale mogelijkheden die de overheid ons biedt. Dat die wetgeving bedacht wordt door mensen die niet echt nagedacht hebben over de praktische haalbaarheid van energiezuinige auto's kunnen wij echt niets aan doen. En het milieu ? Ach, dat is niet eens afdoende bewezen. Feit is wel dat moeder aarde afstevent op een ecologisch drama omdat de brandstoffen die zij ons biedt in een zeer rap tempo verbruikt worden door een immer stijgende vraag. Daar zit voor mij de motivatie ook naast de financiele voordelen. Of elektrische auto's de toekomst hebben valt nog maar te bezien. Voor nu is het de beste oplossing bij juist gebruik. Wanneer straks de eerste PIH-s op de weg verschijnen zullen we zien of de Volvo rijder een geweten heeft.

Geplaatst: 06.12.2012 - 19:51
door V70D5AWD
THE BIG PICTURE

off topic: http://www.peakprosperity.com/blog/8003 ... rgy-policy

Geeft een beeld van de "energy cliff" en inzicht in het feit dat alle schaarse grondstoffen en natuurlijke energiebronnen niet slechts vervangen kunnen worden door slimme technologische vindingen. Het is slechts een zeer kleine druppel op de gloeiende plaat. Maar ik doe daar graag aan mee om de doodeenvoudige reden dat er weinig andere alternatieven zijn. Ik geloof wel in een "energy grid".

Kijk eens rustig door de onderwerpen die te maken hebben met deze discussie. Je zult versteld staan. Wij gaan met zijn allen nog een boeiend tijdperk tegemoet.

Geplaatst: 07.12.2012 - 13:01
door Hoes
Is de PIH a.s. maandag 10 december de mystery guest bij Niham?
http://www.niham.nl/actueel/volvo-v60-h ... iew-avond/

Weet Auto Kallen meer? Die prijs kan toch niet zo maar een typefout zijn?
http://www.autokallen.nl/hybrid/

Geplaatst: 07.12.2012 - 13:36
door IV39
Hoes schreef: Weet Auto Kallen meer? Die prijs kan toch niet zo maar een typefout zijn?
http://www.autokallen.nl/hybrid/
Geen idee, volgens mij is er nog steeds geen prijs bekend. Ik kan ook niet ontdekken van welke datum de informatie is. Daarnaast klopt volgens mij de acceleratietijd tot de 100km niet, dit is toch 6,1 of 6,2 seconden??

Geplaatst: 07.12.2012 - 14:11
door Jers3n
Hoes schreef:Weet Auto Kallen meer? Die prijs kan toch niet zo maar een typefout zijn?
http://www.autokallen.nl/hybrid/
Staat toch ook geen prijs maar het voordeel bedrag?

Geplaatst: 07.12.2012 - 14:23
door IV39
Dit staat er in de tekst: "De Volvo V60 Plug-in Hybrid is te koop, vanaf € 61.000,-"

Geplaatst: 08.12.2012 - 17:02
door V70D5AWD
Als die € 61.000,- de prijs is voor een instapper PIH dan gaat een Summum met wat opties dik over de € 70000,- heen…Ai….

Geplaatst: 08.12.2012 - 19:03
door OGA244
Ik gok erop dat je een Kinetic al neerzet voor rond de € 57.500,--, maar waarom zou je met 0% bijtelling?

Geplaatst: 09.12.2012 - 10:22
door Volvoman
Voor iedereen in de omgeving Apeldoorn:


Volvo V60 Plug-in Hybrid informatie avond & UNIEKE preview!

In navolging op vorige berichtgeving organiseert de Volvo Nieuwenhuijse Groep dinsdag 18 december aanstaande een speciale informatieavond voor haar relaties, die geheel in het teken zal staan van de Volvo V60 Plug-In Hybrid. Het is een avond waarbij u geïnformeerd zult worden over de verschillende (fiscale) voordelen die deze auto te bieden heeft. Zo kan uw netto bijtellingsvoordeel op deze volstrekt unieke auto oplopen tot €42.250!

Deze voorlichtingsavond zal plaatsvinden in onze vestiging aan de Paramariboweg 68 in Apeldoorn.

UNIEK: Alléén deze avond zal er een Volvo V60 Hybride in onze showroom staan om u exclusief kennis te laten maken met deze auto. De Volvo Nieuwenhuijse Groep heeft daarnaast nog enkele productieplaatsen beschikbaar die levering in 2013 mogelijk maakt. Profiteer dus snel van dit fantastische aanbod!

Tijdens deze avond zal Jeroen Vugts, District Manager bij Volvo Cars Nederland, een presentatie geven over de Volvo V60 Plug-In Hybrid. Hierin zullen naast de werking van het systeem ook tal van andere unieke zaken met betrekking tot deze auto besproken worden. Hierna zullen er medewerkers van Boon Accountants en Belastingadviseurs een presentatie geven over de financiële zaken omtrent deze auto. Denk hierbij aan de 0% bijtellingscategorie, wegenbelastingvrijstelling en de verschillende aftrek regelingen zoals de KIA- MIA- & VAMIL-regeling. Er zal een uitgebreide toelichting gegeven worden op deze punten. Desgewenst geven zij u deze avond een deskundig advies.

Heeft u belangstelling? Meld u dan aan via onderstaande knop. Aanmelden kan t/m vrijdag 14 december 2012. Introducés zijn van harte welkom, zij kunnen zich ook aanmelden door het invullen van een aanmeldformulier. Mocht u in uw omgeving mensen kennen die ook aanwezig zouden willen zijn dan kunt u deze e-mail doorsturen.


Het programma voor dinsdag 18 december aanstaande:

18.00 uur Ontvangst Verzorgd door Linthorst Culinair met soep en broodjes
18.30 uur Welkomstwoord P.G. Nieuwenhuijse, Directeur
18.40 uur Presentatie V60 Jeroen Vugts, District Manager Volvo Cars Nederland
19.00 uur Presentatie Jeroen Hennekes, Boon Accountants & Belastingadvies
Fiscale voordelen

Geplaatst: 09.12.2012 - 11:10
door Paul
Best interessant om dan even naar Apeldoorn te rijden.