Pagina 39 van 41
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 01.03.2016 - 09:49
door lint
Een gesprek over de overtreding is vaak net zo effectief als een bon die weken later wordt thuisbezorgd.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 07.03.2016 - 13:34
door Quota
V70/2.4D/2003 schreef:
Man, hou op en schei maar uit. De V70 heeft de afgelopen 20.000 km (jaar) zo ongeveer 40 cent per kilometer gekost, exclusief afschrijving, regulier onderhoud en brandstof. Dat zijn dus puur de reparaties geweest.
Ja, inderdaad. Dan ben je wel heel erg gek met je auto en liefde maakt blind.
Mag ik me dan een spekkoper noemen? ik heb de vorige gereden voor 32 ct/km all-in, ex vergoedingen voor zakelijke km's en woon-werk reiskostenvergoeding...
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 13.04.2017 - 09:33
door V70/2.4D/2003
We gaan maar eens updaten:
Na de toestand met de motor en daaropvolgende financiële aderlating en traumaverwerking zijn we weer gaan rijden.
Het heeft echt wel even geduurd alvorens het nagenoeg blinde vertrouwen door de auto weer gewonnen was maar, het is er weer. Voorzichtiger ben ik wel geworden, niet te hoog in toeren trappen en dus vroegtijdig schakelen gekoppeld aan een veelvuldig gebruik van de CC.
De motor:
Loopt als een zonnetje en verbruik is na de reparatie merkbaar lager geworden. Ik heb het vermoeden dat de schoonmaak van het inlaattraject, roetfilter en EGR daaraan bijdragen, evenals de rijstijl. 6,1 tot 6,3 draai ik gemiddeld.
De lak:
Deze kleur blijft een dingetje. Gepoetst staat hij zwart te glimmen op een zo zwarte manier dat het niet zwarter kan. Maar na een week zit er een soort van waas overheen waar door zwart wat matter is geworden. De diepe zwarte kleur is dan weg, glans is er wel. Irritant maar is niet anders. Ik wil hem eerdaags eens naar een poetser brengen en die prof er op los laten gaan, kijken of dat helpt.
Interieur:
Het leer blijft mooi, met regelmaat leersmeerzooi er op want het beest is dan wel dood maar moet wel vreten. Ook de stofzuiger is mijn vriend en de sopdoek dito dus.....Zo blijft het mooi en netjes.
Overige technische zaken:
P-hulp had kuren, waarschijnlijk een sensor kapot. Maar na anderhalf jaar is de wonderbaarlijke genezing daar! Zo maar spontaan doet het zaakje het weer, scheelt weer 150 euro.
Uitlijnen is noodzakelijk. Ik heb vier nieuwe zomerbanden in bestelling staan en als die er onder zitten laat ik hem uitlijnen.
Algemeen:
Ik heb hem nu 100.000 kilometer. De NN is een andere auto dan de N, dat behoeft geen betoog. De stoelen van de N mis ik een beetje maar dat is te verwaarlozen. De bak vermogen van de motor is fenomenaal maar ik rol er mee alsof ik nog in mijn 131 pk-je rol. Maar als het moet, Goedemorgen wat een zwijn is het dan. Behoefte aan meer PK's is er dus niet. Over 14 dagen gaat het kompas op Noord voor een weekje noord-Jutland. Op de Autobahn 140 op de CC voorzover de verkeersdrukte dat toe zal laten, in Denemarken 110 op de CC. Dat laatste omdat de Denen niet kunnen rijden op autosnelwegen en ik heb geen zin in stress. Met 110 keutel ik mooi mee en hoef alleen maar af en toe een vrachtwagen in te halen.....en hij draait dan 1 : 20.
Ondanks de belevenissen met de auto tot nu toe en de investering om hem weer rijdend te krijgen en te houden, ben ik zeer tevreden met deze Volvo. En ondanks dat vrouwlief wil verjongen, de auto en niet haar vent of zichzelf, blijft deze V70. Het is mijn bedoeling om er nog minstens een ton bij op te zetten en .......de vijfcilinder motoren klinken zo mooi
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 13.04.2017 - 09:46
door diesel01
Daar het jullie zoveel geld heeft gekost is het ook heulemaal niet handig om iets anders te kopen.
De stoelen zijn bij de update weer bij de kuif gepakt en zitten weer stukken beter dan de '08-'14 type's.
Tja de D5 tegen een D4, het geluid of, zoals mijn vrouw zegt, het lawaai is weg.
Gewoon lekker door rollen met de D5
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 13.04.2017 - 09:49
door Walter
V70/2.4D/2003 schreef:
En ondanks dat vrouwlief wil verjongen, de auto en niet haar vent of zichzelf, blijft deze V70.
tijd voor een V40 als vervanger van de panda

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 13.04.2017 - 09:50
door Hans oet Twent
Mooi verhaal Ger.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 13.04.2017 - 09:51
door lint
Mooie samenvatting over je V70, als het vertrouwen teug is gewoon lekker rijden met de auto.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 13.04.2017 - 10:19
door edraket
Inderdaad fijn dat het vertrouwen er weer is. Ik heb zelf enorm veel plezier gehad van de V70NN, zelfde bouwjaar kleur en interieur als de jouwe. Nagenoeg geen kosten aan gehad en liep toen ik hem weg deed nog als een zonnetje (230K). Ik blijf erbij dat jij gewoon erg veel pecht hebt met deze auto.
Wat de 5 cilinder betreft kan ik helemaal mee gaan. Heb 2 maanden een D4 vea gehad, maar dat deed me niets, erg klinisch, op het saaie af. Had tussentijds in Rha007 zijn auto gereden, en nadat ik de 5 cilinder brom hoorde wist ik meteen weer wat ik miste. Nu dus weer tevreden in de 5 cilinder D5. Geniet ervan zolang het kan, vroeg of laat moeten we allemaal aan de stofzuiger!
Is jouw auto zwart of metallic zwart? In miin ervaring blijft met zwart wel mooi als het iets viezer wordt, maar zwart is gewoon een hele slechte kleur. Zelfs wit houd je langer netjes na een wasbeurt!
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 13.04.2017 - 10:34
door V70/2.4D/2003
Hij is gewoon zwart zwart. Metallic was beter geweest maar goed, het zit er op en is niet anders.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 13.04.2017 - 11:56
door Marcnij
V70/2.4D/2003 schreef:
Voorzichtiger ben ik wel geworden, niet te hoog in toeren trappen en dus vroegtijdig schakelen gekoppeld aan een veelvuldig gebruik van de CC.
.......de vijfcilinder motoren klinken zo mooi
Ik heb geen ervaring met de D5, maar de D3 klinkt juist het lekkerst tussen de 2000 en 3000 rpm.
En dat matcht niet met een rustige rijstijl

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 13.04.2017 - 11:58
door Hans oet Twent
V70/2.4D/2003 schreef:
Hij is gewoon zwart zwart. Metallic was beter geweest maar goed, het zit er op en is niet anders.
www.doehetzelfbouwmarkt.nl en met de knikkerbus erover heen. Wel de rest goed afplakken, daarna beetje fijn schuren met korrel 3000 en wat water en tenslotte flinke lading blanke lak erop en hetzelfde geintje nog eens uit halen. Kleurverschil is niet belangrijk heb je nu ook. Toch????
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 13.04.2017 - 13:16
door NJ8
Jeminee, na een tijdje wat minder op het forum geweest te zijn was me dit hele topique een beetje ontschoten. Wat een verhaal.
Ik ben echt onder de indruk van je incasseringsvermogen, en ook het vertrouwen naar je garage. Dat vertrouwen had bij mij de kerst '15 niet gehaald zeg maar...
Misschien heb ik het gemist, maar er moet toch her en der een oorzakelijk verband zitten tussen alle ellende die je hebt meegemaakt. Hoe is je garage hier mee omgegaan? Of heb je echt de pinpas getrokken en met een paar krachttermen betaald, onder het mom van doorrrr en rrrrijden?
Gewoon even pure interesse.
Ook een mogelijkheid, en het is genoemd. Je hebt een <2011 wagen. Er komt een wettelijke mogelijkheid aan je DPF en EGR weg te halen. Als je de
autobrief II leest (pagina 11, kopje "Generieke MRB verlaging met prikkel voor voertuigen zonder roetfilter"), blijkt dat dit wordt toegestaan voor <2011.
Wel betekent dit dat je 15% meer MRB zal moeten gaan betalen. Dan heb je het over 200€ per jaar schat ik. Je zou dit kunnen overwegen als een soort verzekering tegen toekomstig onheil.
Zo kijk ik er in ieder geval tegen aan met mijn D5.
groet Nick
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 13.04.2017 - 20:42
door V70/2.4D/2003
Alsof de duvel ook lid is van het forum: vrouwlief had vandaag een : "O ja, ik zag op het dashboard een melding" momentje. En dus maar eens aan de rit gegaan om te kijken wat die storingsmelding dan wel niet was. Vrouw zei nog dat hij het maar af en toe deed dus....en jawel: kortstondig de melding dat het niveau van de remolie te laag is. En dat bleek, na controle van het reservoir, te kloppen. Rest m ik j de volgende opties:
- blokken af (zitten er voor 30 K op en achter 60k dus zou eigenlijk niet mogen)
- ergens een lekje
- olie is verdampt
Links om of rechts om: morgen even mee aan de gang.
@Nick: gewoon uithuilen kerel, vreselijk balen ook. Maar het was niet anders. Met de motorschade kreeg ik 2500 euro voor de auto en moest er grofweg 15.000 bij om een gelijkwaardige aan te schaffen....maak het verhaal dan maar af en kleur de plaatjes

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 14.04.2017 - 10:40
door BlackcurrantV70
diesel01 schreef:
Tja de D5 tegen een D4, het geluid of, zoals mijn vrouw zegt, het lawaai is weg.
Gewoon lekker door rollen met de D5
Het "lawaai" van de 24D/D5 met 163/185pk was al beduidend besschaafder in de twin turbo kan ik je garanderen.
Ik rij nu sinds 2012 met de twin turbo versies en onlangs kreeg ik bij de dealer een S60 24D MY07 mee, en ik schrok toch wel even van de rumoerigheid van de toenmalige 5 pitter.
Als ik op de fiets een nieuwe D4 voorbij hoor rijden doet mijn hart nog steeds pijn om dat 4 cyl geluid te horen, er is geen onderscheid meer met de "gewone" 4 pitter dieseltjes zeg maar.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 14.04.2017 - 15:04
door V70/2.4D/2003
Zo dan, lieve kijkbuiskinderen.
Hedenochtend naar de garage. Auto op de brug (had geen afspraak) en visuele controle op de remmen en eventuele lekkage. Niets te zien.
Wielen er af, blokken beter bekijken en checken op lekkage, niets te zien.
Remvloeistof bijgevuld en kop koffie gekregen.
Kosten dezes: SERVICE!
Waarvoor dank dan maar weer en omdat we er toch waren gelijk de Panda in laten plannen voor de APK en vervangen van een draagarm en fusee.
Toen door naar de bandenboer om de zomervelgen en vier nagelnieuwe Michelin's af te leveren met verzoek het rubber om de velgen te leggen. Morgenvroeg om 08.30 uur gaan ze onder de auto.
Maar hij trok wat in het stuur dus doorgereden naar AXIBANDEN in het dorp alhier alwaar een Hunter laser uitlijnding staat. Of ze morgenvroeg tegen 9 uur tijd hadden om uit te lijnen. Helaas, alles al vol voor de zaterdag was de mededeling. Maar als ik zin had in een kop koffie kon ik die krijgen want dan gingen ze er nu gelijk mee aan de slag.....100 punten!
En nu, nu loopt hij weer mooi rechtuit zoals het hoort.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 14.04.2017 - 15:10
door Mart van der Steeg
V70/2.4D/2003 schreef:
Zo dan, lieve kijkbuiskinderen.
Hedenochtend naar de garage. Auto op de brug (had geen afspraak) en visuele controle op de remmen en eventuele lekkage. Niets te zien.
Wielen er af, blokken beter bekijken en checken op lekkage, niets te zien.
Remvloeistof bijgevuld en kop koffie gekregen.
koppelingscilinder ook bekeken? willen nog wel eens lekken.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 14.04.2017 - 15:57
door V70/2.4D/2003
Jawel en Dank! Je bent de tweede met die tip maar daar was ook niets mis mee.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 14.04.2017 - 16:41
door Mart van der Steeg
V70/2.4D/2003 schreef:
Jawel en Dank! Je bent de tweede met die tip maar daar was ook niets mis mee.
scheelt in elk geval een boel euri's.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 14.04.2017 - 16:45
door JeroenSpock
Is dat toevallig een garage met huisnummertje 33 Ger?
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 14.04.2017 - 17:56
door lint
Dat is een keurige service voor de V70.