Wie is er wel tevreden over zijn Volvo dealer?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Jaspero
1st Gear member

Hoewel ik graag voor service e.d bij de dealer was gebleven waar ik de auto ook heb gekocht heb ik toch de Switch gemaakt naar de Volvo dealer in de buurt (Purmerend). Het scheelt vrij veel km rijden in tegenstelling tot het oosten van het land waar de auto vandaan komt.
Recent de eerste jaarbeurt+apk laten doen. Heel duidelijke communicatie over dit geheel, Ik kreeg halverwege de dag zelfs een korte video met tekst en uitleg, van de monteur.
Helaas moest een van de voorlampen vervangen worden, dus prijs kwam daardoor direct stuk hoger uit. Maar hier over geïnformeerd en dat soort zaken horen er ook een keer bij. Nadien nog een mail of er nog vragen of opmerkingen waren vanuit mij kant.
Al met al tevreden voor eerste keer.
V50 2.4 Edition I 2008
WillyWortel2
5th Gear member

De garage waar ik mijn V70 laat onderhouden is 15 km verwijderd van mijn woonplaats.
De rit daar naar toe maken in noodloop leek me minder veilig. Met 40 km/u over secundaire wegen waar 100 km/u gereden mag worden is niet verstandig.
Naar de "Bosch" garage in de buurt. Uitlezen en geheugen wissen kost 40 euro. Pittige prijs voor tien minuten werk. Het wordt pas echt duur wanneer een dag later blijkt dat de noodloop er nog steeds in zit.
Volvo dealer van der Schaaf, waar ik langs kwam op weg naar de garage, was zo vriendelijk de noodloop te wissen zonder afspraak en rekende minder dan de "Bosch" garage.
Dit mag ook wel eens gezegd worden.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Stoyanov
3rd Gear member

Auto gekocht bij Niham in den Haag. Vooralsnog ontevreden, want ze komen hun afspraken niet na. Ik moest achter mijn emails aanrijden en ben niet tevreden met de uitkomst. Zit nog steeds e wachten op een plastic onderdeeltje.
Gelukkig zit Hooftman letterlijk om de hoek. De vraag is alleen of ze mij daar willen helpen, aangezien ik de auto daar niet heb afgenomen.
Ik hoor veel goede verhalen over hen. Helaas hadden ze niet de XC40 die ik zocht.
We zien het wel als de Bovag garantie voorbij is over 8 maanden.
Urbexpeditie
7th Gear member

Stoyanov schreef: 26.10.2024 - 09:03 Auto gekocht bij Niham in den Haag. Vooralsnog ontevreden, want ze komen hun afspraken niet na. Ik moest achter mijn emails aanrijden en ben niet tevreden met de uitkomst. Zit nog steeds e wachten op een plastic onderdeeltje.
Gelukkig zit Hooftman letterlijk om de hoek. De vraag is alleen of ze mij daar willen helpen, aangezien ik de auto daar niet heb afgenomen.
Ik hoor veel goede verhalen over hen. Helaas hadden ze niet de XC40 die ik zocht.
Hoe heet het topic ook alweer? :whistle: 😉
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
Stoyanov
3rd Gear member

Urbexpeditie schreef: 26.10.2024 - 09:06
Stoyanov schreef: 26.10.2024 - 09:03 Auto gekocht bij Niham in den Haag. Vooralsnog ontevreden, want ze komen hun afspraken niet na. Ik moest achter mijn emails aanrijden en ben niet tevreden met de uitkomst. Zit nog steeds e wachten op een plastic onderdeeltje.
Hoe heet het topic ook alweer? :whistle: 😉
Weet ik. Hopelijk kan ik over een tijdje een positieve draai geven aan mijn voorlopige antwoord.
mga1600
6th Gear member

Ik ben al jaren klant bij Ton van Kuijk in Alkmaar. Als klant wordt je daar serieus genomen als er eens iets is en je wordt altijd netjes en persoonlijk benaderd. Op de meeste servicezaken kan ik dan gewoon wel wachten aan de ‘stamtafel’ met wifi en tijdschriften, waarbij ik dan regelmatig lekkere koffie krijgt aangeboden door het personeel wat langs komt. Ook een praatje met een van de verkopers waarbij gevraagd wordt of alles goed gaat zit er bijna altijd wel in.
En inderdaad spreek je na afloop van de klusjes in principe altijd even met de monteur die aan de auto gewerkt heeft. Over perperdure rekeningen kan ik niet meepraten omdat mijn auto’s eigenlijk vrijwel altijd nog onder (verlengde) garantie zijn.

En ook bij het overwegen of uitzoeken van een volgende auto (ook bij een gebruikte) wordt er prettig en open gesproken en worden alle registers opengetrokken om er een te vinden die aan de wensen voldoet. En bij het afleveren wordt tijd genomen om alles goed over te dragen en uit te leggen. En over de recente aflevering van de XC60:uit de anwb -vloot: ongelofelijk zo netjes als ze de auto van binnen en van buiten gemaakt hebben. Je zou zweren dat hij splinternieuw was ( scheelt met 6800 km en 6 maanden ook niet zo heel veel natuurlijk) maar er was nergens een spotje of vuiltje te vinden.
Toen ik ze daarover complimenteerde kreeg ik als als antwoord: “daar zijn we heel blij mee want da’s precies het gevoel wat we met z’n allen voor elkaar proberen te krijgen bij onze klanten”.

Kortom ik ben zeer tevreden over TVK!

Ik kan als recente vergelijking alleen maar zeggen dat ik wanneer we naar de VW-Dealer gingen( voor onze VWBus) altijd het gevoel kreeg “maar gewoon mond dicht houden en afwachten tot ze tijd voor je hebben”
Laatst gewijzigd door mga1600 op 26.10.2024 - 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
lint
Geartronic member

Heel herkenbaar verhaal. Wij hebben dezelfde ervaring bij onze dealer, Svenscar in Dordrecht.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Hutsel
1st Gear member

Ik heb juist erg slechte ervaring met alle broekhuizen omgeving utrecht.

Goede ervaring met volvo reede in Amerongen.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Hutsel schreef: 28.10.2024 - 17:59 Ik heb juist erg slechte ervaring met alle broekhuizen omgeving utrecht.

Goede ervaring met volvo reede in Amerongen.
Ga jij ook hier je ongenoegen uiten?
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
David_O
2nd Gear member

Minder goede ervaring met Hedin.

Goede tot hele goede ervaring met Hooftman.
Gouwe
7th Gear member

David_O schreef: 28.10.2024 - 21:02 Minder goede ervaring met Hedin.

Goede tot hele goede ervaring met Hooftman.
Lees even de topic titel aub. Negatieve ervaringen horen hier gewoon niet thuis.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
David_O
2nd Gear member

Gouwe schreef: 29.10.2024 - 06:44
Lees even de topic titel aub. Negatieve ervaringen horen hier gewoon niet thuis.
Excuus, was door de topictitel en berichten hierboven een beetje op het verkeerde been gezet.

Maar: is "minder goed" automatisch negatief?
OGA244
8th Gear member

Als het positief bedoeld is komt dat niet zo over
WillyWortel2
5th Gear member

Volvo dealers verdienen een schouderklopje.
In de meeste gevallen doen ze veel moeite de Volvo rijder een goed gevoel te geven.
Daar gaat dit draadje over.

Wanneer het in incidentele gevallen minder positief is kun je die ervaringen beter ergens anders kwijt.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Hans Eilander
7th Gear member

Inmiddels heb ik met verschillende Volvo dealers contact gehad. En met allemaal vriendelijke, en zeer positieve communicatie gehad.
Iemand die hier mogelijk wat minder goede ervaringen heeft, kan dan misschien beter een nieuw topic openen....?
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
volvo440special
5th Gear member

Met het bericht van David_O is in mijn ogen niet zoveel mis. Hedin voldeed niet (helemaal). Hooftman is naar tevredenheid. Prima toch?

De meeste negatieve verhalen over dealers, komen van mensen, die nooit naar de dealer gaan. Dan wordt het een negatieve napraatshow, die eigenlijk nergens op gebaseerd is.
Ingrid_b
2nd Gear member

Hier niets dan lof voor Volvo Bluekens in Roosendaal (in tegenstelling tot een paar andere Volvo-dealers). Nog nooit een Volvo bij hen gekocht, maar altijd even servicegericht of je nu komt voor een kapot lampje of het inbouwen van een alarm. Onderhoud doet mijn zoon, dus ook daarvoor komen we niet bij hen. Sterker nog, als er iets bij mijn vorige Volvo's vervangen moest worden, zeiden ze zelf vaak al: "We bestellen het onderdeel voor je, maar Matthijs (mijn zoon) kan dat wel monteren, hoor." En nee, mijn zoon is geen automonteur ;)
Waar ik mijn huidige V60 kocht, werd moeilijk gedaan over een kapotte rubberstrip bij het bestuurdersportier. Daar zat een vrij groot gat in alsof iemand met een naaldhak in de strip was blijven hangen. Strip kon worden vervangen, maar kostte iets rond de 100 euro (ter indicatie: de auto kostte 40.000). Omdat die dealer niet bij mij om de hoek zit, ben ik langs Volvo Bluekens gegaan, die het niet vonden kunnen dat ik voor die strip moest betalen, dus zij hebben de strip vervangen en de betaling onderling geregeld met de dealer, waar ik de auto kocht.
V50 Momentum (my2005) - 2009 - 2015 - zwart met crème lederen bekleding
V50 Momentum (my 2009) - 2015 - 2018 - zwart met zwarte stoffen bekleding
V60 Summum (my 2015) - 2018 - 2024 - zwart met crème lederen bekleding
V60 Inscription (my 2021) - 2024 - heden - Osmium grey met crème/blond lederen bekleding
Ben
Executive Member
Contacteer:

De V70 had al wat langer moeite met starten. Kleine aarzeling elke keer.
Kan goed want ik rij vaak kleine stukjes (omdat ik niet verder weg hoef)

Laatst de accu laten meten en daar zag alles er nog redelijk uit.
Ook had ik last van wat bijgeluiden onder de motorkap en bij de uitlaat.

Dat zat me toch niet lekker. Ik heb alleen deze auto en die moet het wel altijd doen.
Zelf maar eens een metertje aan de accu gehangen en gemonitord. Op contact niet meer dan 10.4 volt.
Dus toch maar eens een afspraak bij Serva in Amersfoort gemaakt om e.e.a. te laten bekijken.
Van het gerammel en gekraak was niets meer te horen dus dat laten we maar zo tot het weer terug komt.

De accu bleek intussen onder de maat geraakt te zijn en moest worden vervangen.
Op advies van VolvoHacker gekozen voor een wat zwaardere dan de 60 Amp. die er in zat.
Nu naar 90 Amp. en dus ruim voldoende startvoltjes.

En zoals verwacht, starten zonder aarzeling, zoals het hoort.

Ik was nooit eerder bij Serva Amersfoort voor onderhoud. Vroeger wel altijd bij de vestiging in Soest maar die is er niet meer.
Bijzonder vriendelijke ontvangst vandaag en feest der herkenning :-)

In het najaar is de auto weer aan de beurt voor de APK en een controlebeurt.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Mastiff
2nd Gear member

Ben schreef: 10.04.2025 - 15:26 Op advies van VolvoHacker gekozen voor een wat zwaardere dan de 60 Amp. die er in zat.
Nu naar 90 Amp.
Ik ben wel benieuwd wat VolvoHacker voor reden heeft gegeven voor het plaatsen van een zwaardere (en waarschijnlijk duurdere) accu.
Ben
Executive Member
Contacteer:

De details ken ik niet maar doorgaans geeft hij me zinnige adviezen en ach, zo'n accu gaat jaren mee, dus wat duurder is minder erg dan niet willen starten.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”