Pagina 39 van 39

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 17.07.2025 - 13:17
door wasbeer2006
VolvieS60 schreef: 17.07.2025 - 13:06 Hier werkt RTTI gelukkig weer!

Vanochtend bij de dealer geweest voor onderhoud. Eerst de reguliere software update en daarna de software fix. INRIX weer als verkeersinformatie provider. En zonder internet ook weer TMC. Verkeersmeldingen kwamen weer door, dus het lijkt weer als vanouds te werken.

Bijna jammer dat er geen file stond op de A2 😀
Is het echt software die de dealer moet inladen/updaten of zou het gewoon weer moeten werken?
Had net contact met mijn eigen dealer en die wisten nog niets van een fix oid.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 17.07.2025 - 13:26
door VolvieS60
Er is na de normale software update nog iets ingeladen. Daarna werkte het pas. Een enkele software update is niet genoeg.

Ben geholpen door Henk Arendsen in Culemborg.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 17.07.2025 - 13:32
door VolvieS60
Bedoel Henk Scholten 😎

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 17.07.2025 - 14:38
door Willy.VdW
VolvieS60 schreef: 17.07.2025 - 13:26 Er is na de normale software update nog iets ingeladen. Daarna werkte het pas. Een enkele software update is niet genoeg.
Als ik het goed begrijp dat zit de RTTI "fix" nog niet in de gewone update, maar zal in de Q(uarter)4 update het geval zijn.
Vandaar wellicht dat er nu 2 updates moeten geladen worden.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 17.07.2025 - 15:34
door MisterNick
Het feit dat ze aangeven dat het in de kwartaal 4 update meegaat geeft mij het vermoeden dat er dus dan ook nog andere dingen in zullen zitten. Wat zal dat dan zijn? Dat ligt toevallig ook in lijn met wanneer er een grootte software update zou gaan plaatsvinden voor de auto's met Google systemen. Zou het kunnen dat ze nu geen definitieve oplossing willen doen voor het RTTI probleem omdat ze het definitief gaan oplossen eind dit jaar door een rigoreuze geplande software update? Het is ongebruikelijk dat ze die software updates zo ver vooruit plannen, over het algemeen zijn het kleine updates met wat oplossingen voor software storingen.

TLDR: Het is wel erg toevallig dat er een grootte software update voor AAOS gepland staat voor kwartaal 4 en dat ze dan ook toevallig RTTI definitief gaan fixen in datzelfde kwartaal. Kan puur toeval zijn, who knows.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 17.07.2025 - 16:48
door Ab S
VolvieS60 schreef: 17.07.2025 - 13:06 Hier werkt RTTI gelukkig weer!

Vanochtend bij de dealer geweest voor onderhoud. Eerst de reguliere software update en daarna de software fix. INRIX weer als verkeersinformatie provider. En zonder internet ook weer TMC. Verkeersmeldingen kwamen weer door, dus het lijkt weer als vanouds te werken.

Bijna jammer dat er geen file stond op de A2 😀
Welk modeljaar S60 heb je?

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 17.07.2025 - 16:54
door mtrc
Vandaag proactief gebeld door mijn dealer (Van der Wulp - Spijkenisse) dat er een fix is. Ik had mijn dealer eerder al gevraagd wat de stand van zaken was.

Ze belde om te vertellen dat de fix nu op een paar auto's wordt getest. Als die geslaagd blijkt bellen ze om een afspraak te maken om het ook bij mij te fixen.

Al is Volvo als bedrijf niet snel en service richt wat dit probleem betreft; mijn dealer wel en die dus denkt goed mee!

Binnenkort dus weer verkeersinfo :-D

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 17.07.2025 - 17:35
door VolvieS60
Ab S schreef: 17.07.2025 - 16:48
VolvieS60 schreef: 17.07.2025 - 13:06 Hier werkt RTTI gelukkig weer!

Vanochtend bij de dealer geweest voor onderhoud. Eerst de reguliere software update en daarna de software fix. INRIX weer als verkeersinformatie provider. En zonder internet ook weer TMC. Verkeersmeldingen kwamen weer door, dus het lijkt weer als vanouds te werken.

Bijna jammer dat er geen file stond op de A2 😀
Welk modeljaar S60 heb je?
S60 MY 2020

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 17.07.2025 - 18:36
door Ab S
VolvieS60 schreef: 17.07.2025 - 17:35
Ab S schreef: 17.07.2025 - 16:48
VolvieS60 schreef: 17.07.2025 - 13:06 Hier werkt RTTI gelukkig weer!

Vanochtend bij de dealer geweest voor onderhoud. Eerst de reguliere software update en daarna de software fix. INRIX weer als verkeersinformatie provider. En zonder internet ook weer TMC. Verkeersmeldingen kwamen weer door, dus het lijkt weer als vanouds te werken.

Bijna jammer dat er geen file stond op de A2 😀
Welk modeljaar S60 heb je?
S60 MY 2020
ah, dank je! GPT vertelde mij dat er voor oudere Sensus gebruikers met 3G een snelle fix was, maar jij hebt vast 4G of misschien wel 5G..

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 17.07.2025 - 19:47
door Cris71
Hoi Willy, ik denk dat ik het begrijp.
Ik weet even niet of mijn auto een software update heeft gehad bij de dealer tijdens de jaarlijkse beurt. Wel weet ik dat Inrix nog steeds niet te zien is waar het zou moeten staan. En ik zie geen gekleurde wegen, ook niet als er wel file staat. Bij mij werkt het dus nog niet...

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 17.07.2025 - 19:50
door Cris71
Hoi Willy, ik zie net pas je latere bericht van 17-07 14.38u

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 17.07.2025 - 20:33
door Willy.VdW
Cris71 schreef: 17.07.2025 - 19:47 Hoi Willy, ik denk dat ik het begrijp.
Ik weet even niet of mijn auto een software update heeft gehad bij de dealer tijdens de jaarlijkse beurt. Wel weet ik dat Inrix nog steeds niet te zien is waar het zou moeten staan. En ik zie geen gekleurde wegen, ook niet als er wel file staat. Bij mij werkt het dus nog niet...
Normaal gezien is er bij een jaarbeurt een software update bij, dat staat dan op de factuur (ID 17400 denk ik).
Wellicht was de fix er toen nog niet, ik heb vandaag met onze dealer gebeld en ik kan een afspraak maken.
Volgende woensdag "fixen" ze de eerste auto. Niet de mijne, ik heb geen grote haast (we hebben immers een auto waar RRTI werkt).
Even met de dealer bellen zou verheldering kunnen brengen.

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 17.07.2025 - 21:20
door Zondag
De mijne staat ook ingepland!

Geen verkeersinfo bij Sensus

Geplaatst: 17.07.2025 - 21:31
door IzzyT6
Ik heb ook gebeld en ook een afspraak.
Eindelijk is er dus blijkbaar echt een oplossing.

Wat blijft staan: je moet zelf er achteraan. Maw: de communicatie en service blijft onder de maat ondanks alle beloften op dat punt.