Keuzes..
- kmser
- 4th Gear member
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
- Locatie: de westhoek
Is het al, mijn BC geeft soms 1200km aan tot lege tank, maar meer dan 700km is al moeilijk.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Dat ligt er maar net aan wat je op dat moment verbruikt, en dan gaat je BC berekenen hoeveel je nog met je tank kan, op dat moment 
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27450
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Zo optimistisch is die van mij niet, meestal komt wat de BC aangeeft aardig in de buut met wat ik ook daadwerkelijk rijd op een tank.kmser schreef:Is het al, mijn BC geeft soms 1200km aan tot lege tank, maar meer dan 700km is al moeilijk.
Vanmorgen weer getankt en het verbruik met deze tank was tot mijn verbazing 1 op 14,2
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12914
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Zo, weer terug van een bezoek aan een beurs in noord Duitsland. Inmiddels staan er dik 4000 km op de teller. Verbruik is nog steeds 6.4 l/100 km.
Ik ga morgen wel even langs bij de dealer, de auto houdt een steeds een beetje in als je met weinig gas rijdt (dus bv. 60 in de 4e versnelling, 80 in de 5e etc..). Lijkt of de motor wat te krap staat afgesteld, waardoor af en toe de dieseltoevoer een beetje wordt afgesloten. Of hebben de mede D5-rijders dit ook gehad tijdens de eerste 1000-en kilometers, en hoort het bij het inrijd-proces?
Bij flink gasgeven niets aan de hand, verder heeft de V50 zich een waardige opvolger van mijn "oude" V50 getoond, een sublieme reisauto!
Ik ga morgen wel even langs bij de dealer, de auto houdt een steeds een beetje in als je met weinig gas rijdt (dus bv. 60 in de 4e versnelling, 80 in de 5e etc..). Lijkt of de motor wat te krap staat afgesteld, waardoor af en toe de dieseltoevoer een beetje wordt afgesloten. Of hebben de mede D5-rijders dit ook gehad tijdens de eerste 1000-en kilometers, en hoort het bij het inrijd-proces?
Bij flink gasgeven niets aan de hand, verder heeft de V50 zich een waardige opvolger van mijn "oude" V50 getoond, een sublieme reisauto!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Ireentje
- 5th Gear member
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 08.07.2008 - 09:44
- Locatie: Barendrecht
Fijn dat je zo tevreden bent. Denk dat het ongeveer hetzelfde gevoel is als de T5 van mij, dus heerlijk hoe de auto rijdt. Alleen bij jou dan een diesel. Maar lijkt erg op elkaar.
Ik hoop dat het bij het inrijden hoort dat "inhouden" en dat ze bij de dealer nog iets kunnen melden.
Heerlijk nu al 4000 km
Ik hoop dat het bij het inrijden hoort dat "inhouden" en dat ze bij de dealer nog iets kunnen melden.
Heerlijk nu al 4000 km

Irene.
Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Welcome back Bart! Leuk om te horen die reacties, maar minder leuk is natuurlijk dat "inhouden", hoop ook voor jouw dat het weer in orde komt! Veel succes.
- Hjalmar
- 6th Gear member
- Berichten: 3360
- Lid geworden op: 17.08.2008 - 15:23
- Locatie: Stockholm
Gaan snel die kilometers he! Ik heb een verbruik van 6.0l/100km met mn 2.0D. Maar zodra ik harder (lees 120-130km/h hier mag je maar 90 op de wegen
) dan gaat het verbruik snel omhoog naar 6.2-6.3l/100km...

Hjalmar
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27450
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
De kilometers vliegen voorbij zeg.
Goed te horen dat de auto nog prima bevalt
Goed te horen dat de auto nog prima bevalt

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Misschien is die D5 wel "te zwaar" voor de V50 zodat hij in die weinig belaste toestand in feite te weinig hoeft te doen en daardoor minder mooi rond loopt.... (klinkt wat raar, maar vergelijk het maar met rijden in zijn 2 of 3 oid met bijv 2000 toeren. In veel auto's voel je dan wat meer onregelmatigheden dan in de hogere versnellingen)
Ook hebben veel motoren een bepaald toerental of toerengebiedje waarin het blok net niet helemaal lekker draait (kritisch toerental?). Bij de mijne is dat vooral zo rond de 1700-1800 toeren en dan speciaal in half warme toestand. De eerste maanden schrok ik elke keer weer. Na 4 jaar ben ik er aan gewend en geef gewoon wat meer gas omdat ik weet dat het niet blijvend is. Ben benieuwd hoe het afloopt (misschien is het inderdaad ook wel weg na de "inrij"periode (maar dan zou je zeggen dat het nu ook al beter moest worden).
Overigens doen al die milieu maatregelen de loopcultuur volgens mij ook geen goed. Filters, EGR kleppen etc, variabele turbo, mapping, (inspuitmoment en hoeveelheid) etc etc, het is een gevoelig samenspel.
Ook hebben veel motoren een bepaald toerental of toerengebiedje waarin het blok net niet helemaal lekker draait (kritisch toerental?). Bij de mijne is dat vooral zo rond de 1700-1800 toeren en dan speciaal in half warme toestand. De eerste maanden schrok ik elke keer weer. Na 4 jaar ben ik er aan gewend en geef gewoon wat meer gas omdat ik weet dat het niet blijvend is. Ben benieuwd hoe het afloopt (misschien is het inderdaad ook wel weg na de "inrij"periode (maar dan zou je zeggen dat het nu ook al beter moest worden).
Overigens doen al die milieu maatregelen de loopcultuur volgens mij ook geen goed. Filters, EGR kleppen etc, variabele turbo, mapping, (inspuitmoment en hoeveelheid) etc etc, het is een gevoelig samenspel.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12914
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Sanco, klinkt absoluut logisch. Mijn 2.0D vond 50 in de 3 ook niet zo leuk, dan moest je met een fluwelen voetje gas loslaten om een beetje schokken te voorkomen. Daar leer je inderdaad snel mee leven. Alleen doet de D5 het nu bij verschillende snelheden, in verschillende versnellingen (en bovendien bij de snelheden die je in het algemeen vaak rijd).
Vreemd is dat ik dit bij de D5 die ik een weekend op proef heb meegehad niets heb gemerkt. Hij loopt wel mooi rond, maar het lijkt alsof de gasklep (electronisch?) niet precies weet wat ik wil, of wat hij zelf wil. Misschien wat te veel weerstand, waardoor hij bij weinig gas niet soepel genoeg open en dicht kan en dit met een te grote stap gebeurt (zowel gas los als gas bij).
Bovendien heb ik ook een paar keer bij constante snelheid van bijv. 80 km/h (met koude motor) een redelijk flinke schok gevoeld, zoals bij een benzine-auto als de ontsteking even een slag overslaat.
Vreemd is dat ik dit bij de D5 die ik een weekend op proef heb meegehad niets heb gemerkt. Hij loopt wel mooi rond, maar het lijkt alsof de gasklep (electronisch?) niet precies weet wat ik wil, of wat hij zelf wil. Misschien wat te veel weerstand, waardoor hij bij weinig gas niet soepel genoeg open en dicht kan en dit met een te grote stap gebeurt (zowel gas los als gas bij).
Bovendien heb ik ook een paar keer bij constante snelheid van bijv. 80 km/h (met koude motor) een redelijk flinke schok gevoeld, zoals bij een benzine-auto als de ontsteking even een slag overslaat.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Dat klinkt inderdaad meer naar een soort rotte potmeter dan dat het bij 1 specifiek toerental wat hapert. Zou best eens kunnen zijn Koots dat er in het e-gaspedaal ofwel in een of andere klep of sensor wat onzuiverheden /afwijkingen of een "zwaar" punt zit.Koots schreef:Hij loopt wel mooi rond, maar het lijkt alsof de gasklep (electronisch?) niet precies weet wat ik wil, of wat hij zelf wil. Misschien wat te veel weerstand, waardoor hij bij weinig gas niet soepel genoeg open en dicht kan en dit met een te grote stap gebeurt (zowel gas los als gas bij).
Bovendien heb ik ook een paar keer bij constante snelheid van bijv. 80 km/h (met koude motor) een redelijk flinke schok gevoeld, zoals bij een benzine-auto als de ontsteking even een slag overslaat.
In mijn vorige diesel (306 hdi) liep er bijv. een kabeltje van pedaal naar een potmeter bij de hd pomp. Toen dat kabeltje wat "haakte" kreeg je ook wat problemen met fijn doseren. Dit kan hier niet het geval zijn, maar ik snap denk ik wat je bedoeld. En is het niet zo dat ook benzine wagens soms problemen geven en dat dan de gasklep potmeter /stappenmotor daarvan de oorzaak is?
Het feit dat je proefrit auto dit niet had is geen garantie natuurlijk (elk blok is anders ) maar zoals jij het beschrijft lijkt het me inderdaad niet normaal. Voer voor de garage en een pedaal bijv lijkt me vrij snel te vervangen om zoiets eens te testen. Misschien is een evt. onzuiver signaal zelfs wel uitleesbaar op een laptop... tsja, moderne techniek....
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12914
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Ach ja, vroegah was het allemaal zo makkelijksanco schreef:Voer voor de garage en een pedaal bijv lijkt me vrij snel te vervangen om zoiets eens te testen. Misschien is een evt. onzuiver signaal zelfs wel uitleesbaar op een laptop... tsja, moderne techniek....

Ik kijk het nog even aan, wil sowieso over ca. 2000 km de wielen voor en achter even laten omwisselen (i.v.m. cuppen).
En hoe het kan, kan het, maar mijn vrouw heeft de V50 nu een paar keer meegehad naar haar werk en het lijkt alsof het stukken minder is geworden. Wellicht toch een kwestie van inrijden? Teller staat nu op 5000 km, heb nu ook een paar keer (met warme motor uiteraard) even flink doorgetrokken richting de 4000 rpm...
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Koots, zou je me misschien kunnen uitleggen wat cuppen is?
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Het is het onregelmatig afslijten van de band. Je krijgt een soort zaagtandslijtage. De ene kant van een blokje in het profiel slijt af en de andere kant blijft gewoon.rsnhakan schreef:Koots, zou je me misschien kunnen uitleggen wat cuppen is?
Het zorgt met name voor overmatig bandengeluid in de auto.
Je kan zo'n wiel dan kruislings wisselen met een onaangedreven wiel.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Oke, dank voor de info 
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12914
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Mooi uitgelegd PeeJay. Het wordt volgens mij ook wel eens omschreven als hoogteslag, oftewel het feit dat de band "onrond" wordt. Het komt voornamelijk voor bij auto's waar de achterbanden weinig anders doen als "meegetrokken" worden door de voorwielen. Ze hoeven in feite weinig meer te doen dan rollen.
Maareh, dat kruislings wisselen kan niet als je banden een rijrichting-afhankelijk profiel hebben.
Maareh, dat kruislings wisselen kan niet als je banden een rijrichting-afhankelijk profiel hebben.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Dat zat ik mij ook al te bedenken dat je maar weinig banden kruislings kan wisselenKoots schreef:Mooi uitgelegd PeeJay. Het wordt volgens mij ook wel eens omschreven als hoogteslag, oftewel het feit dat de band "onrond" wordt. Het komt voornamelijk voor bij auto's waar de achterbanden weinig anders doen als "meegetrokken" worden door de voorwielen. Ze hoeven in feite weinig meer te doen dan rollen.
Maareh, dat kruislings wisselen kan niet als je banden een rijrichting-afhankelijk profiel hebben.

Datgeen je omschrijft, dat gebeurt toch bij alle voorwielaangedreven auto's? Ik neem aan dat jij het bij de voorwielen hebt? Bij auto's gebeurt het het meest met de aangedreven wielen dacht ik.
Dit in tegenstelling tot motorfietsen, waarbij het voornamelijk op het voorwiel voorkomt

Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Volgens mij heeft het veel meer te maken met de instellingen van de (in dit geval) moderne achterwiel ophangingen. De wielen staan ahw op wat toespoor en hebben daarnaast verticaal gezien ook enige scheefstand (was het geen caster en camber...) Het helpt bij het verbeteren van de wegligging, maar het resulteert bij weinig belaste en niet aangedreven banden vaak ook in het ongelijkmatige slijtpatroon van de afzonderlijke profielribbels zoals PJ al omschreef.
Volgens mij is hoogte slag meer een produktie fout of een foute montage. Dit merk je bijvoorbeeld heel duidelijk als je vol in de ankers een afrit neem naar beneden waarbij de achterwielen duidelijk gaan "hobbelen". Het is ook te zien als je het (geheven) wiel vrij rond laat draaien aan de as waarbij duidelijk een soort ei-vorm is waar te nemen.
Kruislings wisselen van richtinggebonden banden kan alleen maar indien je band en velg ook demonteert, maar of dit verstandig is.....
Bij mij is het voldoende om na 10k voor en achter even te verwisselen, de achterbanden hebben er nu ca 50k afwisselend voor en achter opzitten en maken nog geen herrie.
Volgens mij is hoogte slag meer een produktie fout of een foute montage. Dit merk je bijvoorbeeld heel duidelijk als je vol in de ankers een afrit neem naar beneden waarbij de achterwielen duidelijk gaan "hobbelen". Het is ook te zien als je het (geheven) wiel vrij rond laat draaien aan de as waarbij duidelijk een soort ei-vorm is waar te nemen.
Kruislings wisselen van richtinggebonden banden kan alleen maar indien je band en velg ook demonteert, maar of dit verstandig is.....
Bij mij is het voldoende om na 10k voor en achter even te verwisselen, de achterbanden hebben er nu ca 50k afwisselend voor en achter opzitten en maken nog geen herrie.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Bij motorfietsen komt het met name door het inremmen van bochten. Daarom zou ik verwachten dat er op de voorwielen ook meer krachten uitgeoefend worden, waardoor het slijtagepatroon ontstaat.
Het begint bij jullie bij de achterwielen?
Mocht dat het geval zijn, dan is de eerste oorzaak de ophanging/vering idd.
Het begint bij jullie bij de achterwielen?

Mocht dat het geval zijn, dan is de eerste oorzaak de ophanging/vering idd.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12914
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Morgen komt de teller alweer op 6000 km te staan..
Gemiddeld verbruik is nu 6.6 l/100 km. Zal misschien ook wat te maken hebben met het mapje "Autobahn" op de iPod
Ik merk dat de auto losser begint te raken, ook lijkt het inhouden veel en veel minder geworden. Denk dus dat het zeker met inrijden en lekker doortrekken te maken heeft, maar we houden het scherp in de gaten
Verder blijft het een fantastische auto, en wat is hij toch mooi...
Gemiddeld verbruik is nu 6.6 l/100 km. Zal misschien ook wat te maken hebben met het mapje "Autobahn" op de iPod

Ik merk dat de auto losser begint te raken, ook lijkt het inhouden veel en veel minder geworden. Denk dus dat het zeker met inrijden en lekker doortrekken te maken heeft, maar we houden het scherp in de gaten

Verder blijft het een fantastische auto, en wat is hij toch mooi...
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."