Alex400@Parrot forum schreef: Update, experience so far with the GlobalSat BU-353S4 USB GPS Receiver SiRF Star IV.
1. When using GPS test, I see that the Parrot Asteroid Smart can only handle 12 satellites at once. I tried several GPS tools, and they all say 12 satellites. Min. 7-8 satellites are fixed most of the time. But I also got 11/12 a lot of times smile
2. iGO reacted sometimes weird. The GPS locations couldnt be fixed with iGo. The cursus will go crazy on the map. TomTom was more stable, and while iGo couldnt tell me which street I was, TomTom was everytime better in finding the right location. Also the maps were more up-to-date.
3. Both iGo and TomTom are sometimes slow in GPS location fixes. For instance, you are driving on a street approaching a roundabout, but when you are already on the roundabout, iGO and TomTom will think you are still on the street before the roundabout, but then suddenly your cursor will jump to the roundabout when it notices you are not on the street anymore (before the roundabout). But the more fixes you have on the satellites, the more accurate TomTom and iGo are. But I didnt see this "GPS LAG" at my navigationapp on my mobile phone on any other mobile navigation device.
4. If you dont use the GPS for some days and you dont have an internet connection. It takes 1,5-2 minutes to get a fix.
5. An internet connection will speed up your GPS fix significantly.
6. I dont see a blinking LED when the GPS is working. Also when you go in the about menu, GPS version says: UNKNOWN. And the only way to see if the GPS is searching for satellites is to use GPS test tools from Google Play.
Conclusion: the GPS works fine. I guess the problems with the GPS fixes is because of the device itself. If your Parrot GPS is broken. Buy this GPS. It is better than the sucky GPS from Parrot. On this forum and other forums lots of people are complaining about broken Parrot GPS units.
Sensus Connected Touch
- twcoolen
- 3rd Gear member
Update vanuit het Parrot forum over de GPS receiver en het vervangen ervan:
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
-
- 4th Gear member
Misschien deze info doorspelen aan Hakan van Volvo, die over de MM-zaken gaat (en die recent nog gequote was in dit topic)
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
- Paul
- Geartronic member
Plaatje van de melding...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 4th Gear member
Balen...hoe lang heb jij de auto nu?
Zojuist nogmaals gechecked, fix is oke, en inderdaad kun je in het snelmenu van iGo de GPS-status toevoegen. 9 satellieten.
Wel raar dat toen ik de climatecontrol van "auto" afzette de fix even helemaal verdween en weer terugkwam. Exact op hetzelfde moment. Kon het niet reproduceren, dus zal wel toeval geweest zijn.
Zojuist nogmaals gechecked, fix is oke, en inderdaad kun je in het snelmenu van iGo de GPS-status toevoegen. 9 satellieten.
Wel raar dat toen ik de climatecontrol van "auto" afzette de fix even helemaal verdween en weer terugkwam. Exact op hetzelfde moment. Kon het niet reproduceren, dus zal wel toeval geweest zijn.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
- Paul
- Geartronic member
Auto heb ik twee weken.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
- twcoolen
- 3rd Gear member
Yep, dat is de melding. Zie mijn eerdere plaatje van 2 weken terug.Paul schreef:Plaatje van de melding...
Niet lang hellen, Volvo dealer bellen!
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- santu001
- 4th Gear member
Vandaag mijn auto weer even bij de dealer gestald. GPS van de gewone RTI weer terug en men heeft wat geprobeert met de gevoeligheid van de touchscreen. Is iets beter, maar nog niet helemaal top. Hebben jullie ook wel eens dat het scherm niet direct reageert op je input?
GPS op SCT werkt (nu nog) erg goed. Bijna altijd 9 of meer sattelieten, maar mocht hij straks wegvallen, heb ik de reguliere RTI weer. En idd die vervelende waarschuwingsdriehoekjes die zomaar verschijnen, hangen je snel de keel uit. Toch vind ik IGO best leuk, bij gebrek aan beter. Het GPS status menu kan je (tijdelijk) onder je favorieten toevoegen. Tijdelijk omdat je er normalieter niet vaak naar kijkt, maar nu wel even handig als je wel een fix hebt.
Bij mij doen alle voicecontrol opties binnen sensus het gewoon, evenals de voice toets. Binnen SCT doet hij het wel, maar vind nooit iets. Hij zoekt binnen mijn usb en spotify, maar altijd zonder positief resultaat.
Toch vind ik het best leuk speelgoed. Vooral de browser in de auto geeft een echt 2013 gevoel. Youtube kijken is heel goed te doen en browsen ook wel. Ben alleen benieuwd wanneer we weer een nieuwe app kunnen verwachten. Dit is echt te karig.
Betreft de GPS update: vreemd dat hij nog via OTA wordt aangeboden en blijkbaar willekeurig, anders hadden we hem allemaal al gehad.
GPS op SCT werkt (nu nog) erg goed. Bijna altijd 9 of meer sattelieten, maar mocht hij straks wegvallen, heb ik de reguliere RTI weer. En idd die vervelende waarschuwingsdriehoekjes die zomaar verschijnen, hangen je snel de keel uit. Toch vind ik IGO best leuk, bij gebrek aan beter. Het GPS status menu kan je (tijdelijk) onder je favorieten toevoegen. Tijdelijk omdat je er normalieter niet vaak naar kijkt, maar nu wel even handig als je wel een fix hebt.
Bij mij doen alle voicecontrol opties binnen sensus het gewoon, evenals de voice toets. Binnen SCT doet hij het wel, maar vind nooit iets. Hij zoekt binnen mijn usb en spotify, maar altijd zonder positief resultaat.
Toch vind ik het best leuk speelgoed. Vooral de browser in de auto geeft een echt 2013 gevoel. Youtube kijken is heel goed te doen en browsen ook wel. Ben alleen benieuwd wanneer we weer een nieuwe app kunnen verwachten. Dit is echt te karig.
Betreft de GPS update: vreemd dat hij nog via OTA wordt aangeboden en blijkbaar willekeurig, anders hadden we hem allemaal al gehad.
Mvg. Claudio,
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
-
- 4th Gear member
Integendeel, het touchscherm reageert erg goed bij mij. Zelfs die stomme "akkoord"-button die bij iGo elke keer, helemaal onder in de rand, verschijnt kan ik zonder problemen wegdrukken.santu001 schreef:Hebben jullie ook wel eens dat het scherm niet direct reageert op je input?
Bedoel je dat SCT zelf traag reageert of is het echt het scherm?
Ik ben erachter: de vele waarschuwingsdriehoekjes ben je kwijt als je de eerste van de 4 verkeerscategorieën uitzet (doorstromingsgebeurtenissen). Kan even vertragen voor ze verdwijnen.En idd die vervelende waarschuwingsdriehoekjes die zomaar verschijnen, hangen je snel de keel uit.
Wat dan ook verdwijnt is iets wat moeilijk zichtbaar is, maar langs alle wegen zie je indien "doorstr.geb." aanstaat een omlijning met een invulling van wit/roze/rood, wat waarschijnlijk drukte aangeeft. Ik zag het ook net pas en zo slecht zichtbaar dat het niks toevoegt en het aantal van deze gebeurtenissen was 10 minuten geleden 2250!! :roll: Wat moet je ermee, sjezus.
Je houdt dan wel afsluitingen, ongevallen en nog wat andere echt belangrijke zaken over. Ik denk alleen wel dat normale files nu ook niet meer zichtbaar zijn (maar goed, welk alternatief heb je in nederland als er ergens een file staat die niet door een enorm ongeval veroorzaakt wordt, zoals de A2 3 weken geleden).
Plan ik een route naar bijv. Utrecht (vanaf Tilburg) dan heb ik op die route 38 van die gebeurtenissen, maar kijk ik in het overzicht dan staat bij elke gebeurtenis: geen invloed op verkeer (o.i.d.)....
Misschien zijn het meer "meetpunten" die weergegeven worden maar ja...ik hoef die niet te zien als ze geen invloed op verkeer hebben.
Overigens kun je vanuit het startscherm van iGO ook via het menuicoontje het verkeer benaderen en vanuit het volgende scherm kun je weer kiezen om alle verkeersinfo te zien of alleen op de route.
Bij mij zoekt ie in USB- en ook in Tunein en vindt wel hits. Spotify gebruik ik niet.
?
O...je bedoelt een OTA software-update. Eerder werd vermoed dat het gewoon een aGPS-update is, geen softwareupdate van de GPS.
- twcoolen
- 3rd Gear member
Dit is geen daadwerkelijke update melding maar een bug in SCT. Zodra je deze melding in het scherm ziet, krijg je hem 'nooit' meer weg. Niet na een herstart, ook niet na een reset. GPS wordt niet op deze manier OTA geüpdatet. Dit zal middels de eerst volgende volledige SCT update gebeuren (hopelijk in week 36).santu001 schreef:
Instructies vanuit de Volvo helpdesk zijn om in het geval van deze melding de unit te laten vervangen. Zoals ze bij mij reeds gedaan hebben.
Het enige waar de unit nog op reageert wanneer deze melding in het scherm staat is de Voice Control knop op het Touch screen. Als je vervolgens snel op de Home knop klikt zie je een paar seconden nog het menu, echter verschijnt de melding weer na 3-4 seconden.
-
- 4th Gear member
Wel frappant dat dit dus een bekend probleem is (bij die helpdesk) terwijl SCT nog niet zo lang uitgeleverd wordt.
Zaten ze misschien met samengeknepen billen te wachten tot de eerste zou terugkomen?
Zaten ze misschien met samengeknepen billen te wachten tot de eerste zou terugkomen?

- twcoolen
- 3rd Gear member
Kreeg vanavond via de dealer vragen vanuit de Technische Helpdesk van Volvo over mijn GPS problemen. Heb ze 50MB aan foto's en video's doorgestuurd, inclusief tekstuele begeleiding. Ook gemeld dat ik niet de enige ben, aangezien de vragen enigszins de indruk wekten alsof het een probleem was wat uitsluitend bij mij optrad.
- twcoolen
- 3rd Gear member
Haha, was net hetzelfde aan het typen. Statistisch gezien bijna onmogelijk dat het bij het testen niet is voorgekomen. Met name gezien de ervaringen van de SCT gebruikers op dit forum alleen al.IkeV70 schreef:Het is sowieso een raadsel hoe de SCT met deze GPS problemen door de testfase heengekomen is.
-
- 4th Gear member
Nja...mijn dealer wilde niets horen over forumgebruikers en hun ervaringen maar wilde vooral melden dat er al héél veel (?) uitgeleverd waren en niet één met problemen. Ik vind dat wat moeilijk te geloven.
Nu was er één met problemen en daarvan gingen ze de boordcomputer uitlezen...
Op mijn vraag of ze wellicht ook contact met volvo-NL konden opnemen aangezien dit probleem daar al bekend was, dat was niet nodig. Ze waren zich niet bewust van enige problemen.
Op mijn vraag of ze wellicht ook contact met volvo-NL konden opnemen aangezien dit probleem daar al bekend was, dat was niet nodig. Ze waren zich niet bewust van enige problemen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
slimme dealer
Volvo for life
- twcoolen
- 3rd Gear member
Mijn dealer is blijkbaar verstandiger. Die benaderen in ieder geval de helpdesk van Volvo om navraag te doen.zakraket schreef:Nja...mijn dealer wilde niets horen over forumgebruikers en hun ervaringen maar wilde vooral melden dat er al héél veel (?) uitgeleverd waren en niet één met problemen. Ik vind dat wat moeilijk te geloven.
Gezien alle ervaringen hier en op het Parrot forum lijkt er een structureel probleem met de ontvangst. Dan kun je de boordcomputer uitlezen tot je een ons weegt, veel over SCT zal je daar niet in terugvinden.
- Bluemagics
- 4th Gear member
Ik denk dat volvo met de volgende release de ontvangst problemen wel op gaat lossen. Daar maak ik me minder zorgen over. Dat zegt Volvo's entertainment manager ook (zie kopie mail die ik eerder heb gepost)
Ik maak me wel zorgen over de hoeveel apps die ze goed gaan keuren. Ik verwacht daar niet veel van.
Hoe is jullie ervaring met de andere apps. Hoe is spotify bijvoorbeeld? Gebruiken jullie het vaak in de auto? Vaker in offline mode? Is de internet radio stabiel tijdens het rijdens of valt het vaak weg?
PS: Ik kan niet wachten tot de iOS systeem komt en hopelijk is die te plaatsen op onze auto's.
Ik maak me wel zorgen over de hoeveel apps die ze goed gaan keuren. Ik verwacht daar niet veel van.
Hoe is jullie ervaring met de andere apps. Hoe is spotify bijvoorbeeld? Gebruiken jullie het vaak in de auto? Vaker in offline mode? Is de internet radio stabiel tijdens het rijdens of valt het vaak weg?
PS: Ik kan niet wachten tot de iOS systeem komt en hopelijk is die te plaatsen op onze auto's.

2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White
-
- 2nd Gear member
Kan je nog aangeven welke dealer dat is, die moeten we namelijk mijden. Zo'n amateur wil je toch niet.zakraket schreef:Nja...mijn dealer wilde niets horen over forumgebruikers en hun ervaringen maar wilde vooral melden dat er al héél veel (?) uitgeleverd waren en niet één met problemen. Ik vind dat wat moeilijk te geloven.
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.