Pagina 40 van 86
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 29.07.2014 - 00:36
door rsnhakan
Volgens mij werden de accu's niet verwarmd. (of gekoeld, een van de twee) Dat zeiden ze in Beesd. Of heb ik het verkeerd begrepen?
Nogmaals, AWD is (m.i.) de beste stand. In de Hybrid stand ben je zo door je lading accu heen en zal hij steeds gaan opladen. Je staat 90% van de tijd dat je rijdt, stil. En door de warmte wordt er veel energie gebruikt om de auto te koelen. Dus elektrisch rijden zit er bijna niet in.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 29.07.2014 - 00:47
door RichieB
De accu's worden niet (bij)verwarmd, wel gekoeld. Door ze te laden en ontladen worden ze vanzelf warm.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 29.07.2014 - 06:51
door Paul
Ik rij echt altijd in Hybrid mode behalve als ik weet dat ik alles op de accu haal, dan save.
Laatst trouwens ook even Power knop ingedrukt toen ik de Polestar chip moest testen

Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 29.07.2014 - 07:38
door NielsPHEV
Paul, je zal pure bedoelen en zo gebruik ik de auto ook. Een enkele keer in power als ik wil dat de diesel blijft lopen en ergens langswil en in de winter een paar keer AWD in "mijn straatje" waar niet gestrooid wordt.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 29.07.2014 - 12:21
door RichieB
Ik gebruik ook regelmatig AWD als ik met hoge snelheid een bocht in ga. Ideaal. Verder hetzelfde als Paul en Niels.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 29.07.2014 - 13:05
door Paul
Ja Pure inderdaad!
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 29.07.2014 - 18:04
door jp-v60
rsnhakan schreef:
Even om hulp gevraagd, met spoed.
VOC geeft een foutmelding. Service vereist. Dit probleem heeft zich voor gedaan in Dortmund en sindsdien doet hij het niet meer. Op dit moment zijn we in Turkije en hebben we samen met de dealer wat opties geprobeerd. Helaas, nog steeds een melding. Knopjes (sos en voc) doen het ook niet en abonnement is niet actief volgens de auto. Activeren met een code geprobeerd, maar blijft nog steeds inactief. De auto is niet te bereiken via de app en zelfs de helpdesk kan nu niet zien waar de auto is. Wie weet raad?? Je krijgt om de minuut een melding en dat is zeer irritant. En mocht er iets gebeuren, dan heb je dus niets aan de voc optie op dit moment.
Ik heb hetzelfde in oostenrijk, erg irritant. Ben vanmiddag heel ff in duitsland geweest en probleem was weg. Nu weer in oostenrijk en weer hetzelfde. Om de minuut Volvo on call, service vereist.
Ik dacht dat Oostenrijk ook gedekt was ?
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 29.07.2014 - 19:16
door hans98
rsnhakan schreef:
En we vinden het niet fijn dat de motor steeds aan en uit gaat.
Merk je daar iets van dan? Dat vind ik het grote voordeel van de hybride techniek, dat de auto al afslaat als je nog rijdt en pas weer aanslaat als je alweer wat tempo hebt. Mijn vorige auto had een start stop functie maar daar werd ik helemaal mesjokke van; zat ik elke keer te schudden bij te stoplicht als 'ie af- of aansloeg
In mijn ervaring is de pook naar links halen ook een prettige stand om te gebruiken; is me aangeraden door de prodrive instructeur omdat dat de zuinigste stand zou zijn waarbij je de motor constant laat draaien, met name onder de 20 KM actieradius omdat -als je dan SAVE zou gebruiken- de motor de accu gaat opladen.
Hij vertelde me ook dat ongeacht welke stand je rijdt de auto altijd op AWD schakelt mocht je in een slip raken.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 30.07.2014 - 00:39
door rsnhakan
jp-v60, bij ons begonnen de problemen in Duitsland, Dortmund. Vreemd nietwaar? Wel "fijn" om te horen dat we niet de enige zijn.
Hans, je merkt niet dat de motor aan slaat, maar wat er gebeurd als je veel gas geeft is dat de motor bij springt met ongeveer 3000 toeren. Dat klinkt niet lekker in mijn oren. In Nederland gebruiken we de Hybrid stand wel als de motor op temperatuur is. Dan vind ik het een zeer prettige stand om in te rijden. Maar hier in Turkije zijn de omstandigheden heel anders en niet te vergelijken met Nederland. Het komt vaak voor dat je veel gas moet geven om iemand in te halen of in te voegen.
Pook in de handmatige stand verbruikt ook elektriciteit. De airco ed worden dan vanuit de 400V accu gevoed. Hij zal wel minder verbuiken, maar tot het moment dat je accu tot een bepaald niveau is gedaald. (hybrid -- km, awd 10 km)
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 30.07.2014 - 09:09
door IkeV70
rsnhakan schreef:
Pook in de handmatige stand verbruikt ook elektriciteit. De airco ed worden dan vanuit de 400V accu gevoed. Hij zal wel minder verbuiken, maar tot het moment dat je accu tot een bepaald niveau is gedaald. (hybrid -- km, awd 10 km)
Waarom denk je dit / hoe weet je dit? Ik heb altijd begrepen dat alle stroomverbruikers door de 12V accu gevoed worden. De 400V accu drijft de dynamo aan als je electrisch rijdt om de 12V accu bij te laden. Ik heb niet eerder gehoord dat de 400V dit ook doet als de dieselmotor draait.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 30.07.2014 - 10:48
door jvov60
Waarom krijgen veel PIH rijders vaak technische problemen in het buitenland?...
Heeft dat met de rijstijl te maken of heeft Volvo NL een buitenland-switch ingebouwd om zelf minder veel werk te hebben in NL?
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 30.07.2014 - 10:52
door lint
De gebruiksomstandigheden zijn vaak anders in het buitenland, langere riten, zware belading, hogere buitentemperaturen etc.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 30.07.2014 - 11:09
door rsnhakan
IkeV70, rij eens in de Hybrid stand met de pook in de handmatige stand. Je acculading zal steeds afnemen, ook al rij je een constante snelheid voor een lange afstand.

Dit is mijn ervaring.
jvov60, gelukkig hebben wij alleen het voc probleem. Wel erg storend, maar inmiddels zijn we het gewend. Voor de rest rijdt hij heerlijk!
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 31.07.2014 - 23:47
door Poni
Is ook in Beesd uitgelegd dat laden van de 12v accu en de voeding van de airco compressor vanuit het 400V systeem wordt gedaan
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 01.08.2014 - 07:51
door hans98
Dus in welke stand je ook rijdt, de diesel laadt altijd de accu op om vervolgens daarmee de airco te voeden?
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 01.08.2014 - 13:34
door RichieB
Nee. Als de diesel motor niet draait, zal hij ook niets bijladen. En als de 400V accu vol genoeg is zal deze de 12V accu voeden, ook al draait de diesel motor. De 400V wordt alleen bijgeladen als deze onder een bepaalde grens komt. Die grens is afhankelijk van de mode waarin je rijdt. Ik zou het moeten nakijken, maar volgens mij was het zoiets:
Hybride: 10%
Pure: 5%
Power: 25%
AWD: 25%
Save: 40%
Zit de 400V dus voldoende vol, en al draait de D5 dan wordt er niet bijgeladen.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 02.08.2014 - 10:05
door hans98
I get it, maar ik bedoelde het anders

(lag aan mijn uitleg).
De stelling had moeten zijn: De airco wordt dus altijd vanuit de accu gevoed en het is dus niet zoals bij een conventionele motor dat de compressor door de motor wordt aangedreven.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 02.08.2014 - 10:28
door NielsPHEV
klopt het is een electrische aircocompressor ipv een mechanisch aangedereven net zo als je koelkast thuis. voordeel is dat je ook "stand koeling" hebt
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 04.08.2014 - 09:09
door rsnhakan
Weten jullie wat dit betekent?? De interval voor onderhoud is gereset tijdens de laatste beurt, dit heb ik zelf gezien. En anders was de melding na 30.000 km nog steeds te zien. Apart of niet?? Kilometerstand is nu iets meer dan 36.000. In het dashboardmenu is bovendien ook te zien dat we nog zo veel km moeten rijden voor de volgende beurt.

Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 04.08.2014 - 09:25
door V50 R
Wellicht gewoon een storing of misschien door het veel op diesel rijden de laatste tijd dat nu de olie en filters vervangen moet worden? Weet bij bmw dat bij de nieuwe modellen het onderhoudsmoment afhangt van de rijstijl. Je kan de melding iig zelf resetten, staat een topic over onder het xc60 subforum.