V70 D4 MY'16 blog - Twente
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10511
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Staat inmiddels 15K op Franse Winterbanden, daarvoor 25K op Franse zomerbanden. Die laatste kunnen nog wel 25K mee.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 27.12.2011 - 11:00
- Locatie: Overijssel
Hans, ik mag je verhalen altijd graag lezen.
Komt er nog binnenkort nog leuke een update?
Groeten Michel
Komt er nog binnenkort nog leuke een update?
Groeten Michel
Volvo V60 T4 Business Sport Geartronic (Obbe Tune), 06-2018, 707 Crystal White,18" Ixion III, ACC, Intellissafe pro -, Luxury - en Scandinavian line
Volvo V60 D4 Summum Geartronic, MY12, 614 Ice White, 18” Argus, BLIS, ACC 11-12-2023 total loss na kettingbotsing
Volvo V50 D5 Edition II Geartronic, MY08, 019 Black Stone, 18” Medusa. Sold
Volvo S40 2.0D Momentum, MY05, 452 Black Sapphire metallic, 17'' Sagitta. Sold
Volvo 480 2.0S, Automaat, MY93, Super White, 15” Taurus. Sold
Volvo V60 D4 Summum Geartronic, MY12, 614 Ice White, 18” Argus, BLIS, ACC 11-12-2023 total loss na kettingbotsing
Volvo V50 D5 Edition II Geartronic, MY08, 019 Black Stone, 18” Medusa. Sold
Volvo S40 2.0D Momentum, MY05, 452 Black Sapphire metallic, 17'' Sagitta. Sold
Volvo 480 2.0S, Automaat, MY93, Super White, 15” Taurus. Sold
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21058
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
"Nog 130K en dan gaattie al weer weg"
Dat klinkt bijna als volgende week. Zal toch niet zeker?
Dat klinkt bijna als volgende week. Zal toch niet zeker?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Dan komt er een V90.............Msuidgeest schreef: "Nog 130K en dan gaattie al weer weg"
Dat klinkt bijna als volgende week. Zal toch niet zeker?

Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10511
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Tis rustig... nog maar 47.5K op de tellert....
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10511
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Zo dan nagenoeg 51K op de tellert. Uiteraard gaat hij weer significant buiten de afspraken qua km om. Als ik het extrapoleer naar een jaar dan kom ik uut ergens rond de 70/75K per jaar. Vorig jaar was Mrt een top mnd qua km. Gaat hem nu niet worden omdat ik een aantal dagen vrij heb. Maarrrrrr in April lijkt het abonnement richting Bayern weer extra km op te gaan leveren.
Watskebeurt in de laatste weken, wel ik heb de ruitenwisserbladen laten vervangen en de ruitensproeier vloeistof bijgevuld. Om de 10K laat ik de banden van voor naar achteren en vice versa leggen. de onderkant ziet er nog prima uit maar de invloeden van pekel is wel goed te zien hoor.... Na ja Lekker Belangrijk zullen we maar zeggen.
Het schuif-kantel dak is een prachtige optie net als de Standverwarming. Probleem is dat nu je dit gewend bent je dat in de volgende auto ook zou willen. Hoppa en de kassa gaat weer ratelen. Maar goed voorlopig hoeven we daar (nog) niet aan te denken. Eerst nog maar ff een paar nieuwe accounts scoren en wellicht praat het dan volgend jaar weer wat makkelijker.
Auto is echt een klasse product. Ding doet wat hij moet doen en dat is mij van a naar B brengen en er voor zorgen dat dat veilig gebeurt. De 180 Peekaas doen goed hun werk. Eerlijk is eerlijk ik gebruik ze regelmatig. in Nl meestal tijdens het betere duw en trek werk op de Nederlandse snelwegen en in D op de Autobahn. En natuurlijk wanneer mijn Fendtje op de knobbel zit. Ik rij dan ook standaard te hard. Dan loopt hij het mooist in een perfect toeren bereik.
Mooi is ook de kracht onderin. De 400NM zorgt ervoor wanneer ik met mijn dikke teen voorzichtig het pedaal naar beneden druk de auto ook gaat. Ook in de 5 en ook in de 6. Het 'treintje' rijden in de spits is soms zo nerveus dat je die hapsurker die voor je sukkelt en niet met het verkeer mee rijdt snel achter je wil laten. Wat te denken van die notoire 'ik blijf lekker op de middelste baan rijders'? Wanneer het 100 is blijven ze daar sukkelen met ca 95. Dat soort idioten veroorzaken in de spits gewoon file's. Vreselijke irritante lui gewoon. In dat soort gevallen hou mijn baan en ik ga die dus ook gewoon rechts voorbij.
In D is het mooi wanneer je er vol aan 'kommt Nageln' je een beetje gaat zoeken in de linker baan van links naar rechts ze redelijk snel aan de kant gaan. Eventueel terug naar 5 en gas gewoon onderin en vol d'r langs gaan. Heerlijk....
Uiteraard alles met beleid en rekening houdend met het overige verkeer en de omstandigheden. Vraag niet hoe het kan, maar als het daar is profiteer er van.
Enniehow ik ben super blij met mijn 'instapper' V70. Echt keerls een top produkt. Van alle klachten die ik wel eens lees, tot nu toe nergens last van gehad. Ding doet het altied.
Watskebeurt in de laatste weken, wel ik heb de ruitenwisserbladen laten vervangen en de ruitensproeier vloeistof bijgevuld. Om de 10K laat ik de banden van voor naar achteren en vice versa leggen. de onderkant ziet er nog prima uit maar de invloeden van pekel is wel goed te zien hoor.... Na ja Lekker Belangrijk zullen we maar zeggen.
Het schuif-kantel dak is een prachtige optie net als de Standverwarming. Probleem is dat nu je dit gewend bent je dat in de volgende auto ook zou willen. Hoppa en de kassa gaat weer ratelen. Maar goed voorlopig hoeven we daar (nog) niet aan te denken. Eerst nog maar ff een paar nieuwe accounts scoren en wellicht praat het dan volgend jaar weer wat makkelijker.
Auto is echt een klasse product. Ding doet wat hij moet doen en dat is mij van a naar B brengen en er voor zorgen dat dat veilig gebeurt. De 180 Peekaas doen goed hun werk. Eerlijk is eerlijk ik gebruik ze regelmatig. in Nl meestal tijdens het betere duw en trek werk op de Nederlandse snelwegen en in D op de Autobahn. En natuurlijk wanneer mijn Fendtje op de knobbel zit. Ik rij dan ook standaard te hard. Dan loopt hij het mooist in een perfect toeren bereik.
Mooi is ook de kracht onderin. De 400NM zorgt ervoor wanneer ik met mijn dikke teen voorzichtig het pedaal naar beneden druk de auto ook gaat. Ook in de 5 en ook in de 6. Het 'treintje' rijden in de spits is soms zo nerveus dat je die hapsurker die voor je sukkelt en niet met het verkeer mee rijdt snel achter je wil laten. Wat te denken van die notoire 'ik blijf lekker op de middelste baan rijders'? Wanneer het 100 is blijven ze daar sukkelen met ca 95. Dat soort idioten veroorzaken in de spits gewoon file's. Vreselijke irritante lui gewoon. In dat soort gevallen hou mijn baan en ik ga die dus ook gewoon rechts voorbij.
In D is het mooi wanneer je er vol aan 'kommt Nageln' je een beetje gaat zoeken in de linker baan van links naar rechts ze redelijk snel aan de kant gaan. Eventueel terug naar 5 en gas gewoon onderin en vol d'r langs gaan. Heerlijk....


Enniehow ik ben super blij met mijn 'instapper' V70. Echt keerls een top produkt. Van alle klachten die ik wel eens lees, tot nu toe nergens last van gehad. Ding doet het altied.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10511
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Het is zoals het is en zoals ik het ervaar. Ik ben er trots op en onwijs blij mee........ En dat is geen reclame tekst dat meen ik oprecht1lint schreef: Dat is een mooi en positief verhaal, het lijkt bijna op een reclametekst.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
- Locatie: Oegstgeest
Goed te lezen dat tie zo goed bevalt Han!
Tis ook een fraaie machine om te zien.
Tis ook een fraaie machine om te zien.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10511
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Millimetervreter. schreef: Goed te lezen dat tie zo goed bevalt Han!
Tis ook een fraaie machine om te zien.
THNX. Maar we het er nu toch over hebben...... In Mei maar eens iets gaan plannen voor some TLC..... Je ziet echt wel dat de auto veel km maakt hoor. ondanks dat ik hem heel af en toe met de hand was zie je donders goed dat hij regelmatig door de wasstraat gaat. Veel km is dus ook veel wassen. maar goed het is niet anders. Wekelijks wordt hoe dan ook de binnenkant keurig gereinigd! Buitenkant gaat soms niet zeker in deze (vorstige)periode niet.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3112
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Toen mijn eigen auto in de service was kreeg ik een V40 R-design mee met D4 en Geartronic.
De auto is, met mijn lijf tenminste, wel een hele toer om in te stappen, ik stootte daarbij voortdurend mijn hoofd aan het 'deurkozijn', maar eenmaal binnen gaat het goed. De D4 loopt inderdaad erg mooi en heeft een heerlijk koppel. Ik vond de motor (eenmaal warm) opvallend stil en trillingvrij. Het is hier vloeken in de kerk denk ik, maar ik miste de 5e cilinder totaal niet.....
De auto is, met mijn lijf tenminste, wel een hele toer om in te stappen, ik stootte daarbij voortdurend mijn hoofd aan het 'deurkozijn', maar eenmaal binnen gaat het goed. De D4 loopt inderdaad erg mooi en heeft een heerlijk koppel. Ik vond de motor (eenmaal warm) opvallend stil en trillingvrij. Het is hier vloeken in de kerk denk ik, maar ik miste de 5e cilinder totaal niet.....
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10511
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
De V40 is voor met mijn goddelijke torso ook zeker te krap. De V70 is prima. De 5 cylinders geven wat sound betreft wel een extra dimensie aan het verhaal. De beleving is wel anders. Maar de D4 181PK en 400NM doet voor de 5 pitter, 163PK/185PK echt niet onder qua prestatie hoor. De D4 geeft wel iets meer een agressiever gevoel. De 5 cylinders geeft meer van smooth, rust en een gevoel van F*ck de Paashaas of zo. (Whatever that me be)mga1600 schreef: Toen mijn eigen auto in de service was kreeg ik een V40 R-design mee met D4 en Geartronic.
De auto is, met mijn lijf tenminste, wel een hele toer om in te stappen, ik stootte daarbij voortdurend mijn hoofd aan het 'deurkozijn', maar eenmaal binnen gaat het goed. De D4 loopt inderdaad erg mooi en heeft een heerlijk koppel. Ik vond de motor (eenmaal warm) opvallend stil en trillingvrij. Het is hier vloeken in de kerk denk ik, maar ik miste de 5e cilinder totaal niet.....
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27082
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik ben slank, maar zit ook niet lekker in een V40.
Kon gewoon geen lekkere zit vinden en dat heb ik nog nooit in een Volvo gehad.
Mooi verhaal Han!
Dat wassen is hier net zo'n verhaal, althans ik ga niet door de wasstraat maar het wassen schiet er nog wel eens bij in.
En....gisteren gewassen is vandaag alweer vies, dus soms vraag je je af waar je het voor doet.
Kon gewoon geen lekkere zit vinden en dat heb ik nog nooit in een Volvo gehad.
Mooi verhaal Han!
Dat wassen is hier net zo'n verhaal, althans ik ga niet door de wasstraat maar het wassen schiet er nog wel eens bij in.
En....gisteren gewassen is vandaag alweer vies, dus soms vraag je je af waar je het voor doet.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- AlexV70
- 2nd Gear member
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 21:33
Die klachten die jij wel eens leest, ga jij niet krijgen (gezien jouw verhaal), want jij 'trapt' er mee en dan krijgt het blok (lees ook EGR) niet de kans om te vervuilen.
Maarja, jij hoeft dan ook niet de brandstof niet te betalen.....
Maarja, jij hoeft dan ook niet de brandstof niet te betalen.....

V70 Bi-Fuel140 PK, 2002
V70 edition II 2.4D 163 PK, 2005 (MY2006), Geartronic, enz.
V70 Summum D5 185 PK+, 2008 (MY2009), Geartronic, enz.
C30 1.8 sport 125 PK, 2008 (MY2009)
XC60 Summum (+R-Pakket) D5 215 PK, 2011 (MY2012), Geartronic, enz.
XC60 Summum D4 181 PK, 2014 (MY 2015), Geartronic, Keyless, panoramadak, enz
XC60 Inscription, T8, 2018, panoramadak, luchtvering, enz.
XC60 Ultimate Dark, B5, 2023, Polestar tuning, luchtvering, 22”, B&W audio, massage stoelen, enz….
V70 edition II 2.4D 163 PK, 2005 (MY2006), Geartronic, enz.
V70 Summum D5 185 PK+, 2008 (MY2009), Geartronic, enz.
C30 1.8 sport 125 PK, 2008 (MY2009)
XC60 Summum (+R-Pakket) D5 215 PK, 2011 (MY2012), Geartronic, enz.
XC60 Summum D4 181 PK, 2014 (MY 2015), Geartronic, Keyless, panoramadak, enz
XC60 Inscription, T8, 2018, panoramadak, luchtvering, enz.
XC60 Ultimate Dark, B5, 2023, Polestar tuning, luchtvering, 22”, B&W audio, massage stoelen, enz….
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33104
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Heerlijk te lezen!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Hans oet Twent schreef:De V40 is voor met mijn goddelijke torso ook zeker te krap. De V70 is prima. De 5 cylinders geven wat sound betreft wel een extra dimensie aan het verhaal. De beleving is wel anders. Maar de D4 181PK en 400NM doet voor de 5 pitter, 163PK/185PK echt niet onder qua prestatie hoor. De D4 geeft wel iets meer een agressiever gevoel. De 5 cylinders geeft meer van smooth, rust en een gevoel van F*ck de Paashaas of zo. (Whatever that me be)mga1600 schreef: Toen mijn eigen auto in de service was kreeg ik een V40 R-design mee met D4 en Geartronic.
De auto is, met mijn lijf tenminste, wel een hele toer om in te stappen, ik stootte daarbij voortdurend mijn hoofd aan het 'deurkozijn', maar eenmaal binnen gaat het goed. De D4 loopt inderdaad erg mooi en heeft een heerlijk koppel. Ik vond de motor (eenmaal warm) opvallend stil en trillingvrij. Het is hier vloeken in de kerk denk ik, maar ik miste de 5e cilinder totaal niet.....
Hans oet Twent...maakt die 4 cyl nou een tering-herrie? De mijne best wel.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Dus....verkort weergegeven van het Hanneman gelukkig zijn relaas is: vake bin ie te bange. Mooi man!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10511
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Nee hoor..... radio gewoon wat harder zetten....._XC70_ schreef:Hans oet Twent schreef:De V40 is voor met mijn goddelijke torso ook zeker te krap. De V70 is prima. De 5 cylinders geven wat sound betreft wel een extra dimensie aan het verhaal. De beleving is wel anders. Maar de D4 181PK en 400NM doet voor de 5 pitter, 163PK/185PK echt niet onder qua prestatie hoor. De D4 geeft wel iets meer een agressiever gevoel. De 5 cylinders geeft meer van smooth, rust en een gevoel van F*ck de Paashaas of zo. (Whatever that me be)mga1600 schreef: Toen mijn eigen auto in de service was kreeg ik een V40 R-design mee met D4 en Geartronic.
De auto is, met mijn lijf tenminste, wel een hele toer om in te stappen, ik stootte daarbij voortdurend mijn hoofd aan het 'deurkozijn', maar eenmaal binnen gaat het goed. De D4 loopt inderdaad erg mooi en heeft een heerlijk koppel. Ik vond de motor (eenmaal warm) opvallend stil en trillingvrij. Het is hier vloeken in de kerk denk ik, maar ik miste de 5e cilinder totaal niet.....
Hans oet Twent...maakt die 4 cyl nou een tering-herrie? De mijne best wel.

“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11715
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Een D4 op de snelweg is prima te doen (stiller dan een 5-cylinder D4), alleen koud of op lagere snelheden heb je toch iets meer het "oude Golf diesel gevoel" 

XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green