Pagina 5 van 7
Geplaatst: 19.03.2007 - 10:20
door Guestuser
Ik ben van een V40 1.9d 102 PK overgeschakeld naar een v50 1.6 d 110 PK en met alle respect voor alle D en T 5's wiens motoren bewonderenswaardig zijn MAAR waar gaat het over ? Toch de binnenkant zeker! Zo'n 1.6d doet hardstikke zijn werk, meer als vlot genoeg.
Mijn motto: liever een 1.6 full option dan een droge 2.0 MAAR ieder zijn gedacht hé lieve vrieden!
Geplaatst: 19.03.2007 - 10:37
door V480-S60
never_stop_exploring schreef:Ik ben van een V40 1.9d 102 PK overgeschakeld naar een v50 1.6 d 110 PK en met alle respect voor alle D en T 5's wiens motoren bewonderenswaardig zijn MAAR waar gaat het over ? Toch de binnenkant zeker! Zo'n 1.6d doet hardstikke zijn werk, meer als vlot genoeg.
Mijn motto: liever een 1.6 full option dan een droge 2.0 MAAR ieder zijn gedacht hé lieve vrieden!
Gedeeltelijk mee eens. Maar dus niet helemaal.
Met caravantrekken in het buitenland merk je dat de V50 1.6D met minder vermogen meer gewicht vooruit moet trekken dan de V40 115 pk. En dat merk je dus echt!!
Dus voor mij is een V50 1.6D onbespreekbaar als eigen wagen. Ondanks dat ie in gewoon soloverkeer goed meekan (behalve tussensprints). Daarnaast is het idd een zuinige wagen heb ik een paar keer mogen ondervinden.
Als ik geen caravan zou hebben (en nu niet verwent ben met de S60) zou ik waarschijnlijk wel voor de 1.6D kiezen.
Geplaatst: 19.03.2007 - 16:25
door Guestuser
V480-S60 schreef:never_stop_exploring schreef:Ik ben van een V40 1.9d 102 PK overgeschakeld naar een v50 1.6 d 110 PK en met alle respect voor alle D en T 5's wiens motoren bewonderenswaardig zijn MAAR waar gaat het over ? Toch de binnenkant zeker! Zo'n 1.6d doet hardstikke zijn werk, meer als vlot genoeg.
Mijn motto: liever een 1.6 full option dan een droge 2.0 MAAR ieder zijn gedacht hé lieve vrieden!
Gedeeltelijk mee eens. Maar dus niet helemaal.
Met caravantrekken in het buitenland merk je dat de V50 1.6D met minder vermogen meer gewicht vooruit moet trekken dan de V40 115 pk. En dat merk je dus echt!!
even dit doelpunt binnenkoppen: als Belg heb ik geen caravan; wij gaan gewoon op hotel.

Geplaatst: 19.03.2007 - 17:32
door thumper
V480-S60 schreef:Als ik geen caravan zou hebben (en nu niet verwent ben met de S60) zou ik waarschijnlijk wel voor de 1.6D kiezen.
Ik zit me nu af te vragen hoe dat eruit ziet, een C30 met daarachter een caravan

Geplaatst: 19.03.2007 - 18:17
door Volvorijden
Ik zit me nu af te vragen hoe dat eruit ziet, een C30 met daarachter een caravan
Met een mooie Kip Kompact op lichtmetalen wielen zal het wel goed uit zien denk ik zo.
Geplaatst: 19.03.2007 - 18:17
door Volvorijden
Wie gaat wil er even paintshoppen???
Geplaatst: 15.05.2007 - 01:06
door Annoni
Zoals al in een ander topic gepost, heerlijke auto, rijdt fantastisch en trekt, hoewel ik natuurlijk nog voorzichtig ben die eerste kilometers, goed door hoor!
Een puntje: Sinds zaterdag hoor ik een hoog snerpend resonerend geluidje, lijkt of er iets ligt te trillen en ik denk dat ik het bij of in het stuur hoor, voelen doe je het niet! Het is niet heel hard, het doet zich eigenlijk alleen voor bij het rijden op de snelweg in de 5e versnelling en begint ongeveer bij een snelheid net boven 120 km/h.
Het is er niet constant, poosje weg en dan is het er weer even...
Natuurlijk kan ik naar de dealer gaan maar de auto is door de leasemaatschappij besteld bij een dealer die nu niet direct in de buurt is van mijn woonplaats en ik vind het eigenlijk beetje vervelend om er nu bij een ander mee te moeten aankomen. Dus dacht ik ik vraag het forum even of er soms mensen zijn die dit eerder tegen zijn gekomen en/of iemand een idee heeft wat dit kan zijn. Ernstig lijkt het me niet maar het is een beetje vervelend.
Geplaatst: 16.05.2007 - 21:40
door Guestuser
hey annoni,
Ik heb ook last gehad van vervelende trilgeluidjes. Ga gewoon lekker naar de dichtst bijzijnde dealer. Je krijgt een leuke leen automee en zij zoeken het probleem...
Geplaatst: 16.05.2007 - 23:37
door Hayke
Trilgeluidjes? Toevallig van achter de achterstoelen???
If so: wat is er aan gedaan en heeft het geholpen?
Geplaatst: 21.05.2007 - 22:28
door Annoni
Hey DeSchaker.
Bedankt voor je reactie. Ik ga dat toch maar gewoon doen ja...
En Hayke, nee het is zeker niet van de achterstoelen, komt echt vanuit het stuur of de klokken in het dashboard, dat kan ik niet precies lokaliseren.
Als ik meer weet zal ik jullie informeren!
Geplaatst: 31.05.2007 - 16:23
door Guestuser
nog gelukt met je getril?
Geplaatst: 03.06.2007 - 18:30
door Annoni
Toevallig Schaker.
Ik wilde net een berichtje gaan posten...
Ja het is eruit. Moest afgelopen weken een paar keer voor het werk in de buurt van de dealer zijn die de auto heeft geleverd, dus toch maar even aan hun gevraagd dit op te lossen, dat hebben ze keurig gedaan!
Vorige week had een monteur mee proefgereden en geconstateerd dat het inderdaad een resonantie was en die zat in de tellerklokken in het dashboard, vrijdag zijn die eruit geweest, wat het precies was konden ze me niet vertellen, er zijn volgens de werkplaatsopdracht diverse dingen vastgezet maar het belangrijkste voor mij is dat het inderdaad over is. Dus nu heb ik het echt helemaal naar mijn zin in de C30!
Geplaatst: 04.06.2007 - 23:18
door Guestuser
Kijk... klasse!
Ik zag trouwens je naam nog niet staan op de lijst van de meeting voor eind juni

Geplaatst: 07.06.2007 - 00:46
door Annoni
Meeting?
Ik ben een beetje druk op 't moment dus kijk niet zo uitgebreid op 't forum. Heb ik even gemist. Waar kan ik de gegevens vinden?
Ik beloof niks maar even bekijken kan geen kwaad........
Geplaatst: 18.06.2007 - 19:57
door Spoetnik72
JW71 schreef:Ik rij zelf een V50 1.6D, kom van een V40 1.8 benzine, en geen moment spijt gehad. Auto trekt goed, is best vlot weg en ook van 100 naar 120, of andere tussensprintjes snel genoeg. Ik heb nooit de neiging terug te moeten schakelen. Vooral ronde de 2000 rpm trekt de auto goed.
Ik heb gereden met een C30 2.0D, die is sneller, maar dan vooral bij snelheden boven de 70 of 80 km/u. Van 0 naar 70 maakt het voor het gevoel niet veel uit. (auto had pas 500 km gereden, misschien maakt dat wat uit?) De 2.0D trekt nog beter, 100 in 6 gas geven en voor je het weet rij je 150. Toch zou ik weer voor een 1.6 kiezen. Die is vlot genoeg en vooral veel zuiniger. De 2.0 vond ik ook niet veel stiller. Scheelt misshien uits maar geen wereld. Verder de C30 is een top auto.
:withstupid:
Zelfde verhaal hier: Van V40 1.8 benzine naar V50 1.6D. Ik heb niet in de 2.0D gereden, voor mij is de 1.6 voldoende. Tussensprintjes van 120 - 150 doe ik in NL zelden en als ik een keer wat harder wil gaan pak ik wel de motor

Geplaatst: 10.07.2007 - 01:04
door Sam
krijgt inderdaad zen top rond 2000 rpm. mogen er best heel wat passen aan de lichten tegen mijn 1.6d met menig opgestoken vinger tot gevolg.niet dat ik zo een racer ben, maar das best wel fijn, toch? :p
Geplaatst: 10.07.2007 - 09:04
door Paul
Ok wat zeg je nu precies Sam,
Snap er niks van, mogen er best heel wat passen aan de lichten?
Zijn je lichten verkeerd afgesteld dat je opgestoken vingers krijgt?
Snap het niet
Geplaatst: 10.07.2007 - 09:47
door Summum
Niet zo thuis in het Vlaams, Paul?
Ik denk dat hij bedoelt dat veel andere auto's moeten passen bij een (stop)licht sprintje.
Het schijnt overigens dat Vlamingen tegenwoordig ook moeite hebben met het verstaan van Nederlanders, was laatst in het nieuws. Kennelijk groeien we uit elkaar?
Geplaatst: 10.07.2007 - 10:51
door Sam
komt wel goed ik deed nochtans men best om verstaanbaar te blijven

Geplaatst: 10.07.2007 - 12:01
door Paul
Ja ik kan sommige dingen inderdaad niet echt volgen...
