Pagina 5 van 47

Geplaatst: 26.06.2007 - 10:58
door trompetje
GeertG schreef:Nog steeds niet ingereden : 197.500 :-({|=

nog niet? wat een onding......




:lol:

Geplaatst: 26.06.2007 - 11:07
door Marc
Na dit weekend 170.567km...

Geplaatst: 27.06.2007 - 19:10
door Rick.
Vandaag 232600 km

Geplaatst: 09.07.2007 - 13:09
door Bassie
Heb een S70 2.5 automaat op LPG met 362.500 op de teller...

Geplaatst: 10.07.2007 - 22:40
door volvoventje
Afgelopen zaterdag gekocht, V70 R AWD met 225.000KM op de teller

Geplaatst: 11.07.2007 - 06:54
door Campy
HADAS schreef:Beste allemaal,

Op een enkeling na hebben wij hier te maken met Volvo's waar de "kop" vanaf is. Dus net aan ingereden. Vroeger werd ik een beetje zenuwachtig als mijn auto door de 300K heenging. Daar hebben wij tegenwoordig geen last meer van.

Ik heb een V70 classic uit maart 97 met 450K op de teller op LPG injectie. Vorig jaar maar eens compressie laten meten, kijken of we al aan een revisie toe waren. De dealer belde speciaal even op, werden zelf ook een beetje enthousiast, motorcompressie als van een nieuwe motor. De assecoires beginnen in te storten maar de rest blijft perfect. 445 beurt nieuwe ruitenwissers en remblokken achter, dat was dan weer dat.
Schitterend verhaal! Heel leuk.

Ik heb nog een vraag aan de automaatrijders met hoge kilometerstanden onder jullie: Hoe heeft de automaat zich gehouden?

Geplaatst: 19.07.2007 - 20:25
door ampo
Hallo

Ik heb een vraag. Wij overwegen om een tweedehands Volvo 850 te kopen uit 1997; LPG, 2500 cc, 143 pk, met 295000 km op de teller.
Dit lijkt me de geeïgende plaats om te vragen of dit verstandig is? Als ik zo eens heel kort rondkijk zijn inderdaad veel volvo-rijders de 300000 km al gepasseerd... maar toch graag een antwoord.

Indien we inderdaad zouden gaan kijken en proefrijden, waar moeten we dan absoluut op letten? Wat zijn veel voorkomende mankementen die makkelijk en relatief goedkoop te verhelpen zijn? Wat zijn mankementen die ernstiger zijn? Zijn er - voor de kwaliteit van de auto - betekenisvolle vragen die we nu bij voorbaat al kunnen stellen en waarop we dan voort kunnen gaan? We zijn allebei, ook van huis uit, geen Volvo-rijders, weten dus niet precies waar we op zouden moeten letten.

Verder nog een vraag over de prijs. Er wordt 3900 euro gevraagd; de auto ziet er nog wel spik-en-span uit en is (maar daar moet ik nog bevestiging over krijgen) ongevalvrij. Is dit een redelijke prijs? Of ligt hij te hoog?

Het zou ons bijzonder veel plezier doen mochten jullie ons nuttige informatie kunnen geven... wie weet horen wij dan binnenkort ook wel tot de volvo-rijders.

Geplaatst: 19.07.2007 - 21:28
door Campy
In dit topic http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=7007.0 zijn veel aankooptips verzameld. De km-stand hoeft geen probleem te zijn, als de auto maar goed is onderhouden. Veel succes!

Geplaatst: 20.07.2007 - 10:56
door VroemMaster
Mijn S70 TDI heeft inmiddels met gemak de 335000 net gehaald, zonder een centje pijn...

Geplaatst: 24.07.2007 - 13:33
door WillemV70
Morgen ga ik mijn V70 TDI ophalen! Staat 280.000 op de teller......ben van plan om er nog veeeeeel meer bij te zetten! Kan niet wachten!!!! :P

Geplaatst: 24.07.2007 - 14:20
door joost
Ik nader de 141.000 km, weinig hè?

Joost.

Geplaatst: 24.07.2007 - 18:24
door Hans
Ik nader heel voorzichtig de 165.000. Is ook weinig!!

Re: Jouw kilometerstand?

Geplaatst: 26.07.2007 - 13:34
door PeWe
mijn 850 GLT 1994 station 300278 km en nu met olielekkage

Geplaatst: 30.07.2007 - 18:12
door Henk 760 Hausser
Volvo 760GLE 1982 436000km
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes.

Geplaatst: 06.08.2007 - 15:28
door rickbrok
Campy schreef: Schitterend verhaal! Heel leuk.

Ik heb nog een vraag aan de automaatrijders met hoge kilometerstanden onder jullie: Hoe heeft de automaat zich gehouden?
Ben 'm inmiddels al een tijdje kwijt, maar de automaat van m'n 850 hield zich tot vlak voor de verkoop prima! Voordat ik 'm inruilde wou ie met een koude motor nog wel eens blijven hangen in z'n 1, dat hield dan een paar honderd meter aan, en daarna reed ie prima! Geen geschok, niets... En dat met ruim 550.000 km op 't klokkie! :D

Geplaatst: 06.08.2007 - 16:59
door Quota
Zo dan! Heb net mijn roffel opgehaald, er staat nu 296643 op de teller, en wat rijdt dat zalig! :P

Heerlijk relaxed cruisen levert volgens de BC ook nog eens een gebruik op dat me bijzonder tevreden stelt (gem 5,4 liter per 100 km). Ik zou zomaar 1600 km op 1 tank kunnen rijden volgens het apparaat! Ik verwacht zelf dat het met 1000 km wel weer tijd wordt om te tanken, maar ik zou het niet erg vinden om er meer te rijden op 1 tank!

tralalala is bijzonder blij met de roffel!

Geplaatst: 06.08.2007 - 17:48
door Skywalker
WOW! Ik ben zeer onder de indruk van deze km standen.
Klopt het dat ieder boven de 250K te maken krijgt met een nieuwe koppeling of gaat die ook nog langer mee?

Geplaatst: 06.08.2007 - 18:49
door Beers!
Mijn oom heeft een V70 Classic 2.5D met 360k kilometrage met 1 en dezelfde koppeling gedaan.... Veel lange afstanden uiteraard. Ik had een V40 1.9D Phase II met 275.000km en de eerste koppeling deed het nog prima.

Geplaatst: 06.08.2007 - 18:52
door Skywalker
Geldt dit voor de meeste diesels? Dan is dat een opluchting want dan kan ik voorlopig nog wel vooruit (ook achteruit hopelijk :-) )

Geplaatst: 19.08.2007 - 13:48
door Quota
Zo, even een weekendje naar Trier geweest en de km stand is nu 298000. voor het weekend na 965 km getankd en er ging 51 liter in (verbruik van 1 op 17).

Vervolgens de rit gemaakt met drie man en de kofferbak vol, op de authobahn CC op 150 en veel slingerachtige bergweggetjes genomen in duitsland (moet je met de auto soms steken in een hairpin...:-( gemiddeld verbuik bij terugkomst 1 op 15...

Verbruik is voor mij okay, en de rit was totaal niet vermoeiend. Vrienden hadden voor we vertrokken een houding van "wel veel geld voor een auto die drie ton gelopen heeft, dat je dat vertrouwd..." Na anderhalf uur was het al een mooie wagen, "ik denk niet dat je hier een miskoop aan hebt" "wat zitten die stoelen nog goed zeg!"

Op de terugweg was de stemming helemaal omgeslagen "het is lekker comfortabele wagen joh" en "ik denk dat jullie hier nog heel lang veel plezier van kunnen hebben".

De auto is goedegekeurd, nu even afwachten wat de beurt morgen gaat kosten, en wat de garage er van vindt. Ook gelijk een aantal puntjes waar men even naar mag kijken, de stuurbekrachtiging maakt een erg sterk zoemend geluid bij wat verder insturen (zit dan nog lang niet aan de maximale uitslag), ik vermoed (en hoop) dat er wat weinig vloeistof in het systeem zit. Verder het tikken wat de motor zo nu en dan (alleen bij een warme motor) na het rijden doet, bij de start loopt hij gelijk mooi stationair. Verder trilt het stuur wat bij 120 km/u plus, vermoed dat de auto wel een keertje uitgelijnd mag worden...