Pagina 5 van 6
Re: Volvo's zijn helemaal niet betrouwbaar
Geplaatst: 16.08.2007 - 11:46
door edraket
V70R-obert schreef:Volgens de Duitse ANWB (ADAC) heeft Volvo een probleem. De ADAC is in 2005 3.8 miljoen keer uitgerukt om gestrande automobilisten te helpen. Opmerkelijk daarbij was het aantal pechgevallen met een Volvo. Bij de middenklassers staat de S40/V40 en V50 bijna helemaal onderaan, alleen de Renault Laguna heeft meer pechgevallen op zijn naam staan. In de hogere klasse doen de V70/S60 en S80 het niet veel beter. Alleen de Opel Omega en Signum hadden een lagere score dan eerder genoemde Volvo's.
De Volvo's hadden opmerkelijk veel last van techinsche storingen als ontsteking en verdere electrische storingen. Storingen waarbij de auto niet plaatselijk gerepareerd kon worden en dus afgesleept moest naar de dealer. Bij de test hebben ze alleen auto's genomen vanaf bouwjaar 2000.
Volgens ADAC kun je goed in een Toyota, Audi, BMW, Honda en Mercedes stappen.
Ik vind dit schokkend. Als je een ijzersterke reputatie wilt weggooien is Volvo hiermee op de juiste weg.
Één plaats boven de Laguna, beschamend ..............
Ik wil dit graag evenb nuanceren, want dit gaat volledig zijn eigen weg leiden. Dit bericht heeft namelijk in de Autoweek gestaan een aantal weken terug. Aan de hand van de uitslag van deze "statistiek" is opheldering gevraagd, en wat blijkt: De meeste fabrikanten doen geen zaken meer met de ADAC, en laten hun auto oppikken door iemand anders. Volvo is één van de weinigen die alles met de ADAC doet. De ADAC heeft ook toegegeven dat deze statistieken niet juist zijn, en gemaskeert doordat er meerder sleepdiensten zijn. Waarschijnlijk eindigt Volvo ergens tussen de subtop en de middenmoot, afhankelijk van het model.
Om zelf even een duit in het zakje te doen: Ik vind mijn S60 uitermate betrouwbaar. In tegenstelling tot de V70R heb ik nooit iets met deze auto.
Geplaatst: 16.08.2007 - 12:19
door Johan s60
Met de mijne ook nog nooit stil komen te staan, mijn broer reed voorheen een v70 (lease) echt nooit wat mee, en nu rijd hij een alfa ook lease gelukig anders was ie er op leeggelopen.
Lekkere organisatie die ADAC iets (laten) publiceren en dan vervolgens toegeven dat het niet klopt, zullen de duitse autofabrikanten hier soms ook achter zitten.
Geplaatst: 16.08.2007 - 12:21
door Geert85
zie je wel, met halve gegevens krijg je gelijk een ander beeld.
En veel mensen geloven die onzin wat in de kranten staat.
Maar de volvo rijder zelf weet wel beter...
Geplaatst: 16.08.2007 - 12:43
door Ramon&Ramon
er zijn ook legio volvo rijders die helemaal leeg lopen van alle ellende en kosten,die bijna huilend bij dealers de deur uit gaan,ik kan er een boek van schrijven!
Geplaatst: 16.08.2007 - 14:03
door Battlecruiser
Maar dat geldt voor elk merk.
Geplaatst: 16.08.2007 - 15:32
door Ramon&Ramon
inderdaad..
Geplaatst: 16.08.2007 - 15:40
door blastaway
Jep... Volkswagen Passat die ik had heeft me ook een misselijkmakend bedrag gekost aan reparaties! Nog niet eens bij de officiele dealer!
Geplaatst: 16.08.2007 - 16:14
door bart simpson
Johan s60 schreef:Met de mijne ook nog nooit stil komen te staan, mijn broer reed voorheen een v70 (lease) echt nooit wat mee, en nu rijd hij een alfa ook lease gelukig anders was ie er op leeggelopen.
Lekkere organisatie die ADAC iets (laten) publiceren en dan vervolgens toegeven dat het niet klopt, zullen de duitse autofabrikanten hier soms ook achter zitten.
die komen er doorgaans zelf als slechtste uit..
Geplaatst: 16.08.2007 - 17:08
door Ramon&Ramon
Ook passat diesels draaien zeer veel kilometers zonder problemen.
Als je een auto,ongeacht het merk bij een kwik pruts garage laat onderhouden,dan vraag je inderdaad om problemen,die kennen de specifieke onderhouds schema,s en technische specificaties zoals update,s,terug roepacties enz niet!
Mooi voorbeeld is een Volvo V70 met een distributie riem vervanging bij,ik zal de naam niet noemen,na een uur liep de motor vast en deze meneer werd geadviseerd een goeie advocaat te nemen,dit advies gaf het bedrijf die de riem had vervangen.Mooi voorbeeld van goedkoop is duurkoop!
Geplaatst: 16.08.2007 - 20:15
door Okke
Jammer voor mijn collega die een even oude Passat rijdt als mijn V40 (bijna 5 jaar). We staan (ik iets verder) op zelfde KM-stand. Bij hem o.a. al dual mass wiel vervangen...boel was flink in de soep gedraaid. Auto bevalt verder goed, kosten vallen volgens hem vies tegen.
Heeft z'n auto nieuw gekocht, en dealer onderhouden.
Geplaatst: 16.08.2007 - 22:48
door Ramon&Ramon
die duall mass vliegwielen gaan bij volvo ook als zoete broodjes over de toonbank,dat is niets nieuws,die zijn namelijk van hetzelfde merk!
Geplaatst: 17.08.2007 - 10:02
door Okke
Ik kan mij idd herinneren dat dit hier een tijdje geleden ook voorbij is gekomen. Verder heeft mijn collega ook problemen gehad met een common rail inspuitsyteem (noodloop, waarschijnlijk grapje van Bosch) en de turbo...dat allemaal ruim voor de 2 ton.
En de een heeft mazzel, de ander enorm pech. Verder is hij blij met z'n diesel, en wil 'm voorlopig doorrijden. Het is qua rijeigenschappen ook gewoon een fijne auto zo'n Passat.
Maar, ik denk wel eens, hebben ze de techniek de laatste jaren niet te ver doorgetrokken. Die oude diesels bleven maar gaan! Natuurlijk wel eens een koppakking, maar daar was altijd goed aan te werken. Al die fragiele (en dure!) componenten, extreem hoge druk en tot op de micron gemaakte onderdelen...en nu ook weer dat roetfilter erachter aan...ben benieuwd hoeveel er zonder problemen de 2 ton halen (lijkt wel of ze er voor zijn gemaakt...net uit de leaseperiode, en de particulier die 'm koopt heeft pech...).
Ik weet het, het is natuurlijk allemaal tbv het milieu en natuurlijk zijn de meeste ontwikkelingen positief...maar bijzonder vind ik het wel.
Geplaatst: 17.08.2007 - 11:57
door edraket
Ik kan het niet meer eens zijn dan met deze stelling. Ik vind ook dat de onwikkelingen wel eens doorschieten. Als je een oude auto pakt die gewoon goed in elkaar zit kun je daar zo enorm veel rijplezier aan beleven. Dat heeft niets met vooruitgang te maken, maar meer met een uitgebalanceerd ontwerp. Neem de Gof GTi van de eerste generatie. Geweldige auto, wat ze daarna gemaakt hebben kan niet eens in de schaduw staan. Pas de nieuwe gti geeft weer hetzelfde rijgevoel wat de oude had. Of neem een Alfa GT Bertone (GTV). Dat rijd zo geweldig goed, zelfs met een 1300 (103 pk!) motor krijg je een grote smile op je gezicht. Daar heb je geen moderne technieken voor nodig. Tuurlijk is er wel vooruitgang, maar ik heb ook het idee dat die "vooruitgang" zeker niet altijd beter is.
Geplaatst: 17.08.2007 - 23:06
door Auk
Ramon&Ramon schreef:er zijn ook legio volvo rijders die helemaal leeg lopen van alle ellende en kosten,die bijna huilend bij dealers de deur uit gaan,ik kan er een boek van schrijven!
Tja, zo ging het ook bij ons..
wij hebben bijna allemaal maar gedoe gehad met onze Volvo's... vooral met de Classic V70's... De AWD hebben we bijvoorbeeld 6 maanden gehad, waarvan hij er 3 bij de garage stond :roll:
Daarom is het vanaf nu bij mijn pa: Renault :oops: Nieuw!
Maargoed, let wel op!
Auk schreef:bij mijn pa
Een geruststelling, hij vind Volvo nog steeds het mooiste merk wat er is! De spirit is er dus nog, maar wel een beetje naar de kl*te...
Geplaatst: 19.08.2007 - 12:40
door steem72
Voor zover ik weet is een auto assembleren een inkoopproject. De goedkoopste aanbieder van een onderdeel mag het onderdeel leveren. Kwaliteit is dan niet altijd de doorslaggevende factor. Dat volvo zich hier ook aan bezondigd heeft is op zich niet zo vreemd, zeker niet nu ze door papa Ford gestuurd worden.
Geplaatst: 16.10.2007 - 20:44
door steven460
Valt betrouwbaarheid ook onder stug door gaan als een soldaat?
Mijn vorige volvo (460 1.8i) heeft 8km gereden met minder dan 1 liter koelvloeistof. De kachelslanng knapte op de snelweg tijdens een inhaal actie (199650km / 155km/h). Ik had geen zin meer om te stoppen, de motor is waarschijnlijk toch al kompleet vermoord!
Lang verhaal kort te maken:
Slang volgende dag (bibberend met angst dat de motor idd verkloot zou zijn en allemaal duur zou worden) vervangen, koelvloeistof er in. En weer lopen als een tiet! :evil:
Was zo blij als een kind!
Geplaatst: 27.10.2007 - 22:04
door drraven
Als je de types van voor 2000 neemt (240) kan niemand mij wijs maken dat VOLVO niet betrouwbaar is, die bakken gaan vaak al 500 dkm mee zonder problemen (op wat roest na dan

) en gaan volgens mij nog voor altijd mee, onbreekbaar die wagens als je t mij vraagt.
Geplaatst: 28.10.2007 - 08:52
door Oceanracer
Grappig dat je nu net 2000 noemt. Ik heb de indruk dat het er sinds die tijd alleen maar minder op is geworden...
Geplaatst: 28.10.2007 - 09:31
door Bover
Inderdaad de 240 modelllen waren inderdaad tanks. Ik heb er twee gereden op gas. De LPG en later LPI gaven problemen maar voor de rest liep alles gewoon. Ook simpeler techniek natuurlijk
Mijn vorige "betrouwbare" V70 D5 2003 ingeruild per juli 2007 omdat er diverse CEM's niet meer werkte. ( Gereden 70.000-160.000 in 18 maanden. )
Geen enkele coulance mogelijk.
Meneer dit komt bijna nooooooit voor.
De eerste keer dat ik serieus pech had met mijn Volvo. Het is al mijn vijfde vanaf 1993.
Daaromvoor het eerst een nieuwe gekocht. ( geen lease )
Hopelijk kan die vijf jaar en 250.000km mee zonder grote kosten.
Geplaatst: 28.10.2007 - 14:13
door drraven
Tsja, misschien heeft ford er iets mee te maken, tenslotte zijn zij sinds 1999 de stiefmoeder van VOLVO geworden.