Wat voor weinig geld wel (enigszins voelbaar) effect geeft is een inlegfilter.DaMenaCe schreef:Heeft het zin om een 2.0i 10V (s70) met 126PK (op G3) te chiptunen?
Of is dit zonde van het geld?
Wie rijdt er met een getunede Volvo, of overweegt?
- gelebanaan
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
- Locatie: Maassluis
- Contacteer:
Dat van het herkeuren met eigenlijk boven de 40%Cojones schreef:Boven een bepaalde vermogens toename, iets van 30% ofzo moet er opnieuw gekeurd worden, en ook als er iets veranderd aan de wezenlijke constructie, dwz brandstofsoort, aantal cilinders of chassis.bart simpson schreef:Vraag me af of dat ook zo blijft, emissiewaarden gaan tenslotte steeds zwaarder wegen, kan me goed voorstellen dat er op enig moment een controle op de naleving van de typegoedkeuringswaarden komt, klopt het niet door o.a. tuning vervalt een kenteken mogelijk gewoon doordat de typegoedkeuringswaarden niet meer van toepassing waren.Cojones schreef:In nederland mag je gewoon tjoenen heur.
Leuke is dus dat een Lomax of Burton op kenteken dus nog gewoon een 2CV is. En legaal.
Alleen kijkt er geen hond na. En mocht je een ongelijk veroorzaken kunnen ze toch meestal niet meer nagaan wat het totale vermogen was.
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Naja, 40%... dat is op een auto met 200 PK pas na een vermogenstoename van 80 PK
Ik zie het niet vaak....
Ik zie het niet vaak....
Volvo 940 SE
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Maar komen ze er wel achter ben je toch echt (vreselijk) de l*l, strik formeel voldoet je auto niet meer aan de typegoedkeuring en is je kenteken daardoor ook niet meer geldig, zonder geldig kenteken ben je niet verzekerd en zou je zomaar dekking c.q. uitkering geweigerd kunnen gaan worden.gelebanaan schreef:Dat van het herkeuren met eigenlijk boven de 40%
Alleen kijkt er geen hond na. En mocht je een ongelijk veroorzaken kunnen ze toch meestal niet meer nagaan wat het totale vermogen was
- gelebanaan
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
- Locatie: Maassluis
- Contacteer:
In mijn vrienden kring zijn er toch genoeg die over de 40% zitten zelfs over de 100%Cojones schreef:Naja, 40%... dat is op een auto met 200 PK pas na een vermogenstoename van 80 PK
Ik zie het niet vaak....
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
En? zeker ook allemaal door de RDW gekeurd? zo niet, leg ze dan even uit dat een afgewezen schadeclaim mogelijk op henzelf verhaald kan gaan wordengelebanaan schreef:In mijn vrienden kring zijn er toch genoeg die over de 40% zitten zelfs over de 100%Cojones schreef:Naja, 40%... dat is op een auto met 200 PK pas na een vermogenstoename van 80 PK
Ik zie het niet vaak....
- gelebanaan
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
- Locatie: Maassluis
- Contacteer:
RDW keuren neebart simpson schreef:En? zeker ook allemaal door de RDW gekeurd? zo niet, leg ze dan even uit dat een afgewezen schadeclaim mogelijk op henzelf verhaald kan gaan wordengelebanaan schreef:In mijn vrienden kring zijn er toch genoeg die over de 40% zitten zelfs over de 100%Cojones schreef:Naja, 40%... dat is op een auto met 200 PK pas na een vermogenstoename van 80 PK
Ik zie het niet vaak....

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ze kennen de risico´s van uitsluiting van uitkering als na een technisch onderzoek blijkt dat hun auto niet voldeed aan de voertuig c.q. typegoedkeuringseisen?
Volvo for life
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14537
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ik heb mijn originele D5 163 pk getuned.
Voordeel is dat ik meer autoplezier beleef omdat koppel zich wat anders laat voelen. ( onderin )
Ik ben nu 1 jaar getuned( op comfort ) van 90.000-150.000km zonder extra kosten en of spelingen op mechaniek.
Tevreden dus.
Voordeel is dat ik meer autoplezier beleef omdat koppel zich wat anders laat voelen. ( onderin )
Ik ben nu 1 jaar getuned( op comfort ) van 90.000-150.000km zonder extra kosten en of spelingen op mechaniek.
Tevreden dus.

BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Tuurlijk is het er wel, ik zeg gewoon dat het maar een héél klein deel is van de nederlandse auto's.gelebanaan schreef:In mijn vrienden kring zijn er toch genoeg die over de 40% zitten zelfs over de 100%Cojones schreef:Naja, 40%... dat is op een auto met 200 PK pas na een vermogenstoename van 80 PK
Ik zie het niet vaak....
Waarbij de kans groot is dat (bijna) iedereen elkaar wel op de een of andere manier kent trouwens.
Volvo 940 SE
- Marc
- 3rd Gear member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 26.10.2004 - 18:23
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Nee.... een BOV blaast de gecreerde overdrukweg tussen gasklep en turbo tijdens schakelmomenten (gasklep is dan immers dicht) en een wastegate zit in de turbo om het toerental en dus de turbodruk te regelen. Deze wordt aangestuurd middels een actuator die weer door een 3-wegklep wordt geregeld, die op zijn beurt weer door de ecu wordt geregeld.buddo schreef:Volgens mij zijn die eerste twee dingen hetzelfde.bu swier schreef:Wat er allemaal op en aan zit is een hele hoop. Hiero een lijste van de dingen die ik weet.Boonzaijer schreef:wat heb je laten doen en wat heeft het je ongeveer gekost?
Ik zit er aan te denken mijn 460 iets op te pompen (standaard 110 pk).
*Blow off ventiel
*Wastegate
*Complete computer en software aangepast
*Blow off ventiel
*Wastegate
*Ferrita Rvs uitlaat van voor tot achter(68mm rond)
*Apexi luchtfilter
- Marc
- 3rd Gear member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 26.10.2004 - 18:23
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Ik welCojones schreef:Naja, 40%... dat is op een auto met 200 PK pas na een vermogenstoename van 80 PK
Ik zie het niet vaak....

- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Van harte.
Volvo 940 SE
- Lambert
- 5th Gear member
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
- Locatie: Almere
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Thanks, Lambert.
Van 210 hp / 320 Nm / 1800 rpm
Naar 245 hp / 380 Nm / 3500 rpm
+35 hp / +60 Nm / bijna verdubbeling toerental.
Gezien het veel hogere toerental waar de vermogenswinst pas tot zijn recht komt, lijkt me dit voor een automatische bak niet zo interessant, of vergis ik me hierin?
Van 210 hp / 320 Nm / 1800 rpm
Naar 245 hp / 380 Nm / 3500 rpm
+35 hp / +60 Nm / bijna verdubbeling toerental.
Gezien het veel hogere toerental waar de vermogenswinst pas tot zijn recht komt, lijkt me dit voor een automatische bak niet zo interessant, of vergis ik me hierin?
- gertsan
- 3rd Gear member
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04
Hoezo, je hebt altijd een kickdown. Als ik het gaspedaal flink indruk gaat hij 2 versnellingen terug en spuit naar de 5000-6000 toeren. Hij went zelfs aan dit rijgedrag (geartronic leert).
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
- Lambert
- 5th Gear member
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
- Locatie: Almere
kun je lekker sportief rijden...
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
- Marc
- 3rd Gear member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 26.10.2004 - 18:23
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Met andere software ca. 240pk. Met aangepaste uitlaat ca. 250pk en met nog meer aanpassingen aan turbo en interkoeling tot ca. 270-280pk.Frumpy schreef:Tot hoeveel PK's is de 2,5 T 210 PK (verantwoord) op te schroeven?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
vergeet in dat laatste geval vooral de RDW herkeuring niet
Volvo for life