Wie rijdt er met een getunede Volvo, of overweegt?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gesloten
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

DaMenaCe schreef:Heeft het zin om een 2.0i 10V (s70) met 126PK (op G3) te chiptunen?
Of is dit zonde van het geld?
Wat voor weinig geld wel (enigszins voelbaar) effect geeft is een inlegfilter.
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Cojones schreef:
bart simpson schreef:
Cojones schreef:In nederland mag je gewoon tjoenen heur.
Vraag me af of dat ook zo blijft, emissiewaarden gaan tenslotte steeds zwaarder wegen, kan me goed voorstellen dat er op enig moment een controle op de naleving van de typegoedkeuringswaarden komt, klopt het niet door o.a. tuning vervalt een kenteken mogelijk gewoon doordat de typegoedkeuringswaarden niet meer van toepassing waren.
Boven een bepaalde vermogens toename, iets van 30% ofzo moet er opnieuw gekeurd worden, en ook als er iets veranderd aan de wezenlijke constructie, dwz brandstofsoort, aantal cilinders of chassis.

Leuke is dus dat een Lomax of Burton op kenteken dus nog gewoon een 2CV is. En legaal.
Dat van het herkeuren met eigenlijk boven de 40%
Alleen kijkt er geen hond na. En mocht je een ongelijk veroorzaken kunnen ze toch meestal niet meer nagaan wat het totale vermogen was.
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Naja, 40%... dat is op een auto met 200 PK pas na een vermogenstoename van 80 PK

Ik zie het niet vaak....
Volvo 940 SE
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

gelebanaan schreef:Dat van het herkeuren met eigenlijk boven de 40%
Alleen kijkt er geen hond na. En mocht je een ongelijk veroorzaken kunnen ze toch meestal niet meer nagaan wat het totale vermogen was
Maar komen ze er wel achter ben je toch echt (vreselijk) de l*l, strik formeel voldoet je auto niet meer aan de typegoedkeuring en is je kenteken daardoor ook niet meer geldig, zonder geldig kenteken ben je niet verzekerd en zou je zomaar dekking c.q. uitkering geweigerd kunnen gaan worden.
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Cojones schreef:Naja, 40%... dat is op een auto met 200 PK pas na een vermogenstoename van 80 PK

Ik zie het niet vaak....
In mijn vrienden kring zijn er toch genoeg die over de 40% zitten zelfs over de 100%
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

gelebanaan schreef:
Cojones schreef:Naja, 40%... dat is op een auto met 200 PK pas na een vermogenstoename van 80 PK

Ik zie het niet vaak....
In mijn vrienden kring zijn er toch genoeg die over de 40% zitten zelfs over de 100%
En? zeker ook allemaal door de RDW gekeurd? zo niet, leg ze dan even uit dat een afgewezen schadeclaim mogelijk op henzelf verhaald kan gaan worden
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

bart simpson schreef:
gelebanaan schreef:
Cojones schreef:Naja, 40%... dat is op een auto met 200 PK pas na een vermogenstoename van 80 PK

Ik zie het niet vaak....
In mijn vrienden kring zijn er toch genoeg die over de 40% zitten zelfs over de 100%
En? zeker ook allemaal door de RDW gekeurd? zo niet, leg ze dan even uit dat een afgewezen schadeclaim mogelijk op henzelf verhaald kan gaan worden
RDW keuren nee :-) alleen de jaarlijkse keurig
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ze kennen de risico´s van uitsluiting van uitkering als na een technisch onderzoek blijkt dat hun auto niet voldeed aan de voertuig c.q. typegoedkeuringseisen?
Volvo for life
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14537
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ik heb mijn originele D5 163 pk getuned.
Voordeel is dat ik meer autoplezier beleef omdat koppel zich wat anders laat voelen. ( onderin )

Ik ben nu 1 jaar getuned( op comfort ) van 90.000-150.000km zonder extra kosten en of spelingen op mechaniek.
Tevreden dus. :D
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

gelebanaan schreef:
Cojones schreef:Naja, 40%... dat is op een auto met 200 PK pas na een vermogenstoename van 80 PK

Ik zie het niet vaak....
In mijn vrienden kring zijn er toch genoeg die over de 40% zitten zelfs over de 100%
Tuurlijk is het er wel, ik zeg gewoon dat het maar een héél klein deel is van de nederlandse auto's.

Waarbij de kans groot is dat (bijna) iedereen elkaar wel op de een of andere manier kent trouwens.
Volvo 940 SE
Gebruikersavatar
Marc
3rd Gear member
Berichten: 341
Lid geworden op: 26.10.2004 - 18:23
Locatie: Tilburg
Contacteer:

buddo schreef:
bu swier schreef:
Boonzaijer schreef:wat heb je laten doen en wat heeft het je ongeveer gekost?
Ik zit er aan te denken mijn 460 iets op te pompen (standaard 110 pk).
Wat er allemaal op en aan zit is een hele hoop. Hiero een lijste van de dingen die ik weet.
*Blow off ventiel
*Wastegate
*Complete computer en software aangepast
*Blow off ventiel
*Wastegate
*Ferrita Rvs uitlaat van voor tot achter(68mm rond)
*Apexi luchtfilter
Volgens mij zijn die eerste twee dingen hetzelfde.
Nee.... een BOV blaast de gecreerde overdrukweg tussen gasklep en turbo tijdens schakelmomenten (gasklep is dan immers dicht) en een wastegate zit in de turbo om het toerental en dus de turbodruk te regelen. Deze wordt aangestuurd middels een actuator die weer door een 3-wegklep wordt geregeld, die op zijn beurt weer door de ecu wordt geregeld. :wink:
Gebruikersavatar
Marc
3rd Gear member
Berichten: 341
Lid geworden op: 26.10.2004 - 18:23
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Cojones schreef:Naja, 40%... dat is op een auto met 200 PK pas na een vermogenstoename van 80 PK

Ik zie het niet vaak....
Ik wel :)
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Van harte.
Volvo 940 SE
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Tot hoeveel PK's is de 2,5 T 210 PK (verantwoord) op te schroeven?
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Thanks, Lambert.

Van 210 hp / 320 Nm / 1800 rpm
Naar 245 hp / 380 Nm / 3500 rpm

+35 hp / +60 Nm / bijna verdubbeling toerental.

Gezien het veel hogere toerental waar de vermogenswinst pas tot zijn recht komt, lijkt me dit voor een automatische bak niet zo interessant, of vergis ik me hierin?
Gebruikersavatar
gertsan
3rd Gear member
Berichten: 444
Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04

Hoezo, je hebt altijd een kickdown. Als ik het gaspedaal flink indruk gaat hij 2 versnellingen terug en spuit naar de 5000-6000 toeren. Hij went zelfs aan dit rijgedrag (geartronic leert).
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

kun je lekker sportief rijden...
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Gebruikersavatar
Marc
3rd Gear member
Berichten: 341
Lid geworden op: 26.10.2004 - 18:23
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Frumpy schreef:Tot hoeveel PK's is de 2,5 T 210 PK (verantwoord) op te schroeven?
Met andere software ca. 240pk. Met aangepaste uitlaat ca. 250pk en met nog meer aanpassingen aan turbo en interkoeling tot ca. 270-280pk.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

vergeet in dat laatste geval vooral de RDW herkeuring niet
Volvo for life
Gesloten

Terug naar “Tuning (niet optisch)”