Pagina 5 van 31

Geplaatst: 31.05.2007 - 21:19
door NOS
DaMenaCe schreef:Heeft het zin om een 2.0i 10V (s70) met 126PK (op G3) te chiptunen?
Of is dit zonde van het geld?
Wat voor weinig geld wel (enigszins voelbaar) effect geeft is een inlegfilter.

Geplaatst: 02.06.2007 - 11:01
door gelebanaan
Cojones schreef:
bart simpson schreef:
Cojones schreef:In nederland mag je gewoon tjoenen heur.
Vraag me af of dat ook zo blijft, emissiewaarden gaan tenslotte steeds zwaarder wegen, kan me goed voorstellen dat er op enig moment een controle op de naleving van de typegoedkeuringswaarden komt, klopt het niet door o.a. tuning vervalt een kenteken mogelijk gewoon doordat de typegoedkeuringswaarden niet meer van toepassing waren.
Boven een bepaalde vermogens toename, iets van 30% ofzo moet er opnieuw gekeurd worden, en ook als er iets veranderd aan de wezenlijke constructie, dwz brandstofsoort, aantal cilinders of chassis.

Leuke is dus dat een Lomax of Burton op kenteken dus nog gewoon een 2CV is. En legaal.
Dat van het herkeuren met eigenlijk boven de 40%
Alleen kijkt er geen hond na. En mocht je een ongelijk veroorzaken kunnen ze toch meestal niet meer nagaan wat het totale vermogen was.

Geplaatst: 02.06.2007 - 18:04
door Michael Oud
Naja, 40%... dat is op een auto met 200 PK pas na een vermogenstoename van 80 PK

Ik zie het niet vaak....

Geplaatst: 02.06.2007 - 18:09
door bart simpson
gelebanaan schreef:Dat van het herkeuren met eigenlijk boven de 40%
Alleen kijkt er geen hond na. En mocht je een ongelijk veroorzaken kunnen ze toch meestal niet meer nagaan wat het totale vermogen was
Maar komen ze er wel achter ben je toch echt (vreselijk) de l*l, strik formeel voldoet je auto niet meer aan de typegoedkeuring en is je kenteken daardoor ook niet meer geldig, zonder geldig kenteken ben je niet verzekerd en zou je zomaar dekking c.q. uitkering geweigerd kunnen gaan worden.

Geplaatst: 02.06.2007 - 19:38
door gelebanaan
Cojones schreef:Naja, 40%... dat is op een auto met 200 PK pas na een vermogenstoename van 80 PK

Ik zie het niet vaak....
In mijn vrienden kring zijn er toch genoeg die over de 40% zitten zelfs over de 100%

Geplaatst: 02.06.2007 - 19:42
door bart simpson
gelebanaan schreef:
Cojones schreef:Naja, 40%... dat is op een auto met 200 PK pas na een vermogenstoename van 80 PK

Ik zie het niet vaak....
In mijn vrienden kring zijn er toch genoeg die over de 40% zitten zelfs over de 100%
En? zeker ook allemaal door de RDW gekeurd? zo niet, leg ze dan even uit dat een afgewezen schadeclaim mogelijk op henzelf verhaald kan gaan worden

Geplaatst: 03.06.2007 - 15:25
door gelebanaan
bart simpson schreef:
gelebanaan schreef:
Cojones schreef:Naja, 40%... dat is op een auto met 200 PK pas na een vermogenstoename van 80 PK

Ik zie het niet vaak....
In mijn vrienden kring zijn er toch genoeg die over de 40% zitten zelfs over de 100%
En? zeker ook allemaal door de RDW gekeurd? zo niet, leg ze dan even uit dat een afgewezen schadeclaim mogelijk op henzelf verhaald kan gaan worden
RDW keuren nee :-) alleen de jaarlijkse keurig

Geplaatst: 03.06.2007 - 15:53
door bart simpson
Ze kennen de risico´s van uitsluiting van uitkering als na een technisch onderzoek blijkt dat hun auto niet voldeed aan de voertuig c.q. typegoedkeuringseisen?

Geplaatst: 03.06.2007 - 16:46
door Bover
Ik heb mijn originele D5 163 pk getuned.
Voordeel is dat ik meer autoplezier beleef omdat koppel zich wat anders laat voelen. ( onderin )

Ik ben nu 1 jaar getuned( op comfort ) van 90.000-150.000km zonder extra kosten en of spelingen op mechaniek.
Tevreden dus. :D

Geplaatst: 03.06.2007 - 19:15
door Michael Oud
gelebanaan schreef:
Cojones schreef:Naja, 40%... dat is op een auto met 200 PK pas na een vermogenstoename van 80 PK

Ik zie het niet vaak....
In mijn vrienden kring zijn er toch genoeg die over de 40% zitten zelfs over de 100%
Tuurlijk is het er wel, ik zeg gewoon dat het maar een héél klein deel is van de nederlandse auto's.

Waarbij de kans groot is dat (bijna) iedereen elkaar wel op de een of andere manier kent trouwens.

Geplaatst: 04.06.2007 - 09:58
door Marc
buddo schreef:
bu swier schreef:
Boonzaijer schreef:wat heb je laten doen en wat heeft het je ongeveer gekost?
Ik zit er aan te denken mijn 460 iets op te pompen (standaard 110 pk).
Wat er allemaal op en aan zit is een hele hoop. Hiero een lijste van de dingen die ik weet.
*Blow off ventiel
*Wastegate
*Complete computer en software aangepast
*Blow off ventiel
*Wastegate
*Ferrita Rvs uitlaat van voor tot achter(68mm rond)
*Apexi luchtfilter
Volgens mij zijn die eerste twee dingen hetzelfde.
Nee.... een BOV blaast de gecreerde overdrukweg tussen gasklep en turbo tijdens schakelmomenten (gasklep is dan immers dicht) en een wastegate zit in de turbo om het toerental en dus de turbodruk te regelen. Deze wordt aangestuurd middels een actuator die weer door een 3-wegklep wordt geregeld, die op zijn beurt weer door de ecu wordt geregeld. :wink:

Geplaatst: 04.06.2007 - 10:00
door Marc
Cojones schreef:Naja, 40%... dat is op een auto met 200 PK pas na een vermogenstoename van 80 PK

Ik zie het niet vaak....
Ik wel :)

Geplaatst: 04.06.2007 - 19:32
door Michael Oud
Van harte.

Geplaatst: 05.06.2007 - 19:52
door Frumpy
Tot hoeveel PK's is de 2,5 T 210 PK (verantwoord) op te schroeven?

Geplaatst: 05.06.2007 - 20:06
door Lambert

Geplaatst: 05.06.2007 - 20:56
door Frumpy
Thanks, Lambert.

Van 210 hp / 320 Nm / 1800 rpm
Naar 245 hp / 380 Nm / 3500 rpm

+35 hp / +60 Nm / bijna verdubbeling toerental.

Gezien het veel hogere toerental waar de vermogenswinst pas tot zijn recht komt, lijkt me dit voor een automatische bak niet zo interessant, of vergis ik me hierin?

Geplaatst: 06.06.2007 - 11:16
door gertsan
Hoezo, je hebt altijd een kickdown. Als ik het gaspedaal flink indruk gaat hij 2 versnellingen terug en spuit naar de 5000-6000 toeren. Hij went zelfs aan dit rijgedrag (geartronic leert).

Geplaatst: 06.06.2007 - 19:28
door Lambert
kun je lekker sportief rijden...

Geplaatst: 07.06.2007 - 23:04
door Marc
Frumpy schreef:Tot hoeveel PK's is de 2,5 T 210 PK (verantwoord) op te schroeven?
Met andere software ca. 240pk. Met aangepaste uitlaat ca. 250pk en met nog meer aanpassingen aan turbo en interkoeling tot ca. 270-280pk.

Geplaatst: 08.06.2007 - 07:51
door bart simpson
vergeet in dat laatste geval vooral de RDW herkeuring niet