Geplaatst: 31.05.2007 - 21:19
Wat voor weinig geld wel (enigszins voelbaar) effect geeft is een inlegfilter.DaMenaCe schreef:Heeft het zin om een 2.0i 10V (s70) met 126PK (op G3) te chiptunen?
Of is dit zonde van het geld?
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Wat voor weinig geld wel (enigszins voelbaar) effect geeft is een inlegfilter.DaMenaCe schreef:Heeft het zin om een 2.0i 10V (s70) met 126PK (op G3) te chiptunen?
Of is dit zonde van het geld?
Dat van het herkeuren met eigenlijk boven de 40%Cojones schreef:Boven een bepaalde vermogens toename, iets van 30% ofzo moet er opnieuw gekeurd worden, en ook als er iets veranderd aan de wezenlijke constructie, dwz brandstofsoort, aantal cilinders of chassis.bart simpson schreef:Vraag me af of dat ook zo blijft, emissiewaarden gaan tenslotte steeds zwaarder wegen, kan me goed voorstellen dat er op enig moment een controle op de naleving van de typegoedkeuringswaarden komt, klopt het niet door o.a. tuning vervalt een kenteken mogelijk gewoon doordat de typegoedkeuringswaarden niet meer van toepassing waren.Cojones schreef:In nederland mag je gewoon tjoenen heur.
Leuke is dus dat een Lomax of Burton op kenteken dus nog gewoon een 2CV is. En legaal.
Maar komen ze er wel achter ben je toch echt (vreselijk) de l*l, strik formeel voldoet je auto niet meer aan de typegoedkeuring en is je kenteken daardoor ook niet meer geldig, zonder geldig kenteken ben je niet verzekerd en zou je zomaar dekking c.q. uitkering geweigerd kunnen gaan worden.gelebanaan schreef:Dat van het herkeuren met eigenlijk boven de 40%
Alleen kijkt er geen hond na. En mocht je een ongelijk veroorzaken kunnen ze toch meestal niet meer nagaan wat het totale vermogen was
In mijn vrienden kring zijn er toch genoeg die over de 40% zitten zelfs over de 100%Cojones schreef:Naja, 40%... dat is op een auto met 200 PK pas na een vermogenstoename van 80 PK
Ik zie het niet vaak....
En? zeker ook allemaal door de RDW gekeurd? zo niet, leg ze dan even uit dat een afgewezen schadeclaim mogelijk op henzelf verhaald kan gaan wordengelebanaan schreef:In mijn vrienden kring zijn er toch genoeg die over de 40% zitten zelfs over de 100%Cojones schreef:Naja, 40%... dat is op een auto met 200 PK pas na een vermogenstoename van 80 PK
Ik zie het niet vaak....
RDW keuren neebart simpson schreef:En? zeker ook allemaal door de RDW gekeurd? zo niet, leg ze dan even uit dat een afgewezen schadeclaim mogelijk op henzelf verhaald kan gaan wordengelebanaan schreef:In mijn vrienden kring zijn er toch genoeg die over de 40% zitten zelfs over de 100%Cojones schreef:Naja, 40%... dat is op een auto met 200 PK pas na een vermogenstoename van 80 PK
Ik zie het niet vaak....
Tuurlijk is het er wel, ik zeg gewoon dat het maar een héél klein deel is van de nederlandse auto's.gelebanaan schreef:In mijn vrienden kring zijn er toch genoeg die over de 40% zitten zelfs over de 100%Cojones schreef:Naja, 40%... dat is op een auto met 200 PK pas na een vermogenstoename van 80 PK
Ik zie het niet vaak....
Nee.... een BOV blaast de gecreerde overdrukweg tussen gasklep en turbo tijdens schakelmomenten (gasklep is dan immers dicht) en een wastegate zit in de turbo om het toerental en dus de turbodruk te regelen. Deze wordt aangestuurd middels een actuator die weer door een 3-wegklep wordt geregeld, die op zijn beurt weer door de ecu wordt geregeld.buddo schreef:Volgens mij zijn die eerste twee dingen hetzelfde.bu swier schreef:Wat er allemaal op en aan zit is een hele hoop. Hiero een lijste van de dingen die ik weet.Boonzaijer schreef:wat heb je laten doen en wat heeft het je ongeveer gekost?
Ik zit er aan te denken mijn 460 iets op te pompen (standaard 110 pk).
*Blow off ventiel
*Wastegate
*Complete computer en software aangepast
*Blow off ventiel
*Wastegate
*Ferrita Rvs uitlaat van voor tot achter(68mm rond)
*Apexi luchtfilter
Ik welCojones schreef:Naja, 40%... dat is op een auto met 200 PK pas na een vermogenstoename van 80 PK
Ik zie het niet vaak....
Met andere software ca. 240pk. Met aangepaste uitlaat ca. 250pk en met nog meer aanpassingen aan turbo en interkoeling tot ca. 270-280pk.Frumpy schreef:Tot hoeveel PK's is de 2,5 T 210 PK (verantwoord) op te schroeven?