Pagina 5 van 7

Geplaatst: 12.03.2009 - 12:33
door tjompe
Edgar schreef:
tjompe schreef:Volgens mij heeft de 1.6D geen turbo.

T
Tuuuuuuuuuuuurlijk wel!!!!

Anders zou tunen ook geen nut gehad hebben :lol:
oeps... :oops: efkes een slecht moment....

Geplaatst: 12.03.2009 - 18:45
door Edgar
Jullie hebben zelfs 2 turbo's :wink:

Geplaatst: 12.03.2009 - 20:54
door Blade
Heh ?

Geplaatst: 12.03.2009 - 21:09
door Edgar
2x Volvo C30 1.6D= 2x Turbo :wink:

Geplaatst: 04.05.2009 - 16:55
door remmm
Mijn turbo begaf het met 20km op de teller. Net onze nieuwe v50 1.6d opgehaald, vraagt mijn vriendin, de auto gaat toch sneller met de airco uit? (dat had ik haar ooit verteld dat een auto sneller gaat als je de airco uitzet) Ze zet de airco uit poeffff mijn turbo uit. Geloof mij zonder turbo rijden op een 1.6d is allerminst een pretje. Kon gelijk terug naar de dealer om het hele weekend in een leenauto te rijden :violent1:

Geplaatst: 04.05.2009 - 16:57
door Edgar
Beetje het zelfde effect als van een getunde 1.6D naar een ongetunde 1.6D over te stappen :wink:

Hij was niet getuned?

Succes!

Geplaatst: 04.05.2009 - 20:33
door remmm
Ik wil ook supergraag mijn 1.6 d tunen :onfire: maaaarrrrr het is een lease-auto. Ik heb de lease-maatschappij al gebeld, ziptuning, rica gemailed maar het mag niet van Volvo Nederland, ik wil hetzelfde als Edgar meemaken.... Ik baal er zo van.... het lijkt mij zo'n verschil van 110 naar 140 pk.

@Edgar. De auto was gloednieuw, niks getuned, het bleek later iets van een sensor te zijn die het zomaar kan begeven? en bij mij was dat toen de airco werd ingeschakeld.... ik kon wel huilen. Van 0-100 in 35 seconden. Het was echt levensgevaarlijk, dus niet als een normale 1.6d zonder turbo. Het was eigenlijk onrijdbaar, ik ben met moeite terug gereden naar de dealer... en dat met 20km op de teller. Het was als in een snoepwinkel een megalolly afpakken van een kind. Ik haalde hem op zaterdag, op reed weer terug naar de dealer en kon hem pas dinsdag weer ophalen :|

Geplaatst: 08.05.2009 - 17:39
door Edgar
Het betreft hier ook om een lease auto :oops:

Geplaatst: 09.05.2009 - 22:27
door remmm
De tuner, die ik sprak zei 60-80% van de klanten zijn leaserijders. Toch durf ik het niet aan. Als er wat gebeurt ben ik wellicht de man met de korte achternaam, dus ik twijfel zwaar. Mijn VW Passat was via de dealer gechipped, no probleem, die 1.9 tdi ging ook van 105 naar 140pk, alhoewel ik die af en toe wel raar vond rijden (onrustig) Ik zal eens bij mijn collega's informeren of er lui bij zijn die een volvo hebben gechipped.

Geplaatst: 10.05.2009 - 08:30
door Edgar
Als je het niet aan durft moet je het niet doen idd.

Geplaatst: 18.05.2009 - 13:22
door Thamar
Edgar, die van jou is nu bijna 2j een beetje sneller.
Heb je er al problemen met gehad en wat voor rijstijl heb je?

Geplaatst: 20.05.2009 - 08:45
door Edgar
No problems, normale rijstijl. Motor warm laten worden, en tuurlijk af en toe op het gas :wink:

Geplaatst: 25.01.2010 - 23:22
door von D
Hey Edgar,
Volg je berichten al een tijdje....ja ook ik twijfel net als remmm aan wel of niet doen..
Heb idd ook een leaseauto en wil ook geen gezeur natuurlijk....maarja...blijft aantrekkelijk!
Nog steeds tevreden na al die tijd??
En het belangrijkste natuurlijk...geen problemen met de dealer bij bijv. onderhoud???
Heb trouwens wel een 1.6D met start en stop....weet niet ofdat hier verschil in zit?

Geplaatst: 26.01.2010 - 09:25
door Edgar
Hey,

Het grootste probleem op dit moment is de software update. De meeste Volvo dealer geven ELKE beurt een software update. Niet om dat de auto dit altijd nodig heeft maar meer om tuning tegen te gaan... Mocht dit bij jouw dealer het geval zijn zou ik het afraden... Betreft onderhoud hoef je je niet druk te maken.

Geplaatst: 26.01.2010 - 09:31
door bart simpson
Zou me eerder zorgen maken om staatsecretaris de Jager, je hebt een startstop met 20% bijtelling en een bepaalde BPM afdracht, ga je tunen gaat de CO2 uitstoot omhoog en kun je fiscale narigheid verwachten

Geplaatst: 26.01.2010 - 09:36
door Edgar
bart simpson schreef:Zou me eerder zorgen maken om staatsecretaris de Jager, je hebt een startstop met 20% bijtelling en een bepaalde BPM afdracht, ga je tunen gaat de CO2 uitstoot omhoog en kun je fiscale narigheid verwachten
IID daar had ik nog niet aangedacht. Ik zou het niet doen...

@Bart ik vraag mij alleen af hoe de Jager dit wilt gaan controleren?

Geplaatst: 26.01.2010 - 09:41
door 945i
Hij heet niet voor niets DE Jager.. :razz:

Geplaatst: 26.01.2010 - 09:53
door bart simpson
@ edgar, laat je eens verrassen!
Een aanslag bpm + boete plus een bijtellingsverhoging naar 25% bijtelling + boete.
Die lagere bijtelling heeft naast voordelen dus ook wat nadelen.
De Jager maakt er een economisch delict van, tuners zullen dus minder happig zijn als ze n.a.w. gegevens af moeten gaan dragen.

Geplaatst: 26.01.2010 - 10:14
door chris_zweden
bart simpson schreef:@ edgar, laat je eens verrassen!
Een aanslag bpm + boete plus een bijtellingsverhoging naar 25% bijtelling + boete.
Die lagere bijtelling heeft naast voordelen dus ook wat nadelen.
De Jager maakt er een economisch delict van, tuners zullen dus minder happig zijn als ze n.a.w. gegevens af moeten gaan dragen.
Dan kun je in het weekend elke "mooie" auto van de weg halen. 60% kans dat het een lease auto betreft. 30% kans dat de auto op credit gekocht is en 10% kans dat de eigenaar z'n spaarcenten heeft gebruikt.

Geplaatst: 26.01.2010 - 10:25
door bart simpson
je mist het punt duidelijk, het gaat hier om "belastingontduiking" qua BPM en "misbruik" van de 20% bijtellingsregeling, over de aanpak van dat specifieke misbruik zijn reeds concrete plannen gemaakt.