Waar komt de Tomtom?
-
- Starter
UIteindelijk heb ik na lang wikken en wegen een TomTom 730T met een Brodit actieve houder aangeschaft. En ik moet zeggen dat dit een prima oplossing is. De draden kunnen redelijk goed weggewerkt worden. De TT is dichtbij en de ontvangst is erg goed (altijd minimaal 6 satelieten) En de carkit functie werkt ook uitstekend.
V50 Edition I, Editon Plus, 17"; Spartacus velgen, Solid Black
-
- 2nd Gear member
Een tweetal weken zo een car cushion in gebruik. In combinatie met een Mio Moov 330. Goede combinatie en we zijn af van die vervelende zuignap op de voorruit! 

Volvo V50 2.OD Topline/High Performance Audio
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member

de brodit center mount in combinatie met de "dop"van brodit waarbij je een gedeelte van de zuignaphouder uit elkaar haalt.
werkt perfect, nu nog de snoertjes netjes wegwerken.
(*ha door dit bericht 2nd gear member!!

- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
zou het echt niet weten!
even op carkitstunter oid zoeken naar accessoires voor de nieuwste tomtom en dan weet je het!
of via ww.brodit.com
even op carkitstunter oid zoeken naar accessoires voor de nieuwste tomtom en dan weet je het!
of via ww.brodit.com
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
- huut
- 1st Gear member
Smirky,
laat morgen de dealer mijn tomtom net zo inbouwen als jij. Heb je nog wijzigingen die jij door zou willen voeren als je het opnieuw moet doen. Bevalt sowieso de manier zoals jij hem hebt gemonteerd. Hoor graag nog ff een reactie van jouw. Zijn er nog andere die de tomtom net zoals smirky hebben gemonteerd, en hebben die nog tips.
Alvast bedankt voor de reacties
laat morgen de dealer mijn tomtom net zo inbouwen als jij. Heb je nog wijzigingen die jij door zou willen voeren als je het opnieuw moet doen. Bevalt sowieso de manier zoals jij hem hebt gemonteerd. Hoor graag nog ff een reactie van jouw. Zijn er nog andere die de tomtom net zoals smirky hebben gemonteerd, en hebben die nog tips.
Alvast bedankt voor de reacties
-
- 2nd Gear member
Hey Huut,
ik ben zeer blij te mogen horen dat je interesse hebt op de werkwijze waarop ik mijn tomtom heb ingebouwd.
Ik zou mijn tomtom zo opnieuw inbouwen moest ik mezelf een andere wagen cadeau doen. Het resultaat is zeer mooi en op zich praktisch in gebruik (rijden en instructies visueel opvolgen).
Er is enkel één (klein) nadeel aan vind ik, desondanks ik een remote heb voor mijn tomtom moet deze nog steeds ingeschakeld worden en moet hiervoor overeind leunen.(kan tomtom hier nu echt geen aanpassing in software voor maken?)
Mocht je geen remote hebben, moet je overeind leunen om de instructies manueel in te geven... maar goed, moet je toch bij stilstand doen dus...
Ik hoop je hiermee van antwoord te hebben gediend.
ik ben zeer blij te mogen horen dat je interesse hebt op de werkwijze waarop ik mijn tomtom heb ingebouwd.
Ik zou mijn tomtom zo opnieuw inbouwen moest ik mezelf een andere wagen cadeau doen. Het resultaat is zeer mooi en op zich praktisch in gebruik (rijden en instructies visueel opvolgen).
Er is enkel één (klein) nadeel aan vind ik, desondanks ik een remote heb voor mijn tomtom moet deze nog steeds ingeschakeld worden en moet hiervoor overeind leunen.(kan tomtom hier nu echt geen aanpassing in software voor maken?)
Mocht je geen remote hebben, moet je overeind leunen om de instructies manueel in te geven... maar goed, moet je toch bij stilstand doen dus...
Ik hoop je hiermee van antwoord te hebben gediend.
Volvo V50 MY06 1,6D Fasttech tuned
Momentum, Barentz Blue, 17inch Sculptor, Aluminium inleg, Spoiler, Parrot 3300 GPS, Trekhaak, Parkeersensoren, High performance audio, etc...
Momentum, Barentz Blue, 17inch Sculptor, Aluminium inleg, Spoiler, Parrot 3300 GPS, Trekhaak, Parkeersensoren, High performance audio, etc...
- huut
- 1st Gear member
Hoi smirky,
ik laat het je weten als het gelukt is. Geef de dealer de foto van jouw situatie en laat het hem gewoon namaken.
Heb nog geen remote, maar kan ik altijd nog aanschaffen. Het uit je stoel moeten komen is inderdaad jammer, maar goed waarschijnlijk doe je dat maar 1 keer per rit.
Mooi voor jouw dat het je nog steeds goed bevalt.
Bedankt voor je snelle reactie.
Huut
ik laat het je weten als het gelukt is. Geef de dealer de foto van jouw situatie en laat het hem gewoon namaken.
Heb nog geen remote, maar kan ik altijd nog aanschaffen. Het uit je stoel moeten komen is inderdaad jammer, maar goed waarschijnlijk doe je dat maar 1 keer per rit.
Mooi voor jouw dat het je nog steeds goed bevalt.
Bedankt voor je snelle reactie.
Huut
- sanco
- 5th Gear member
Ik heb recent een TT630 aangeschaft. Na een paar dagen was ik de raambevestiging al zo zat, dat ik snel op internet een brodit clip met actieve houder heb gekocht. Binnen 1 dag binnen, direkt 's;avonds over het middenrooster geklikt, waardoor je nu gewoon een goed te bedienen systeem hebt. De voedingskabel van de houder gewoon langs de alu radio bekleding geleidt en daarna via het dasboard (het paneel achter de centrestack kun je er zo uittrekken) en onderlangs binnen door bij de versnellingpook langsgelegd. Daar de draadjes aangesloten op de sigarette aansteker en de adapter (gewikkeld in wat schuimplastic tegen rammelen) in gelegd. Simpel te doen en voor mij voorlopig voldoende weggewerkt. Helaas heeft de 630 een externe TMC, die kabel , daar kom je dus niet echt vanaf.
Qua ontvangst van de satt. is het een tikkeltje minder dan direkt aan het raam, maar ook de afgelopen week in de Alpen en op reis er naar toe en terug heeft mijn TT het met een prima ontvangst gedaan.
Qua ontvangst van de satt. is het een tikkeltje minder dan direkt aan het raam, maar ook de afgelopen week in de Alpen en op reis er naar toe en terug heeft mijn TT het met een prima ontvangst gedaan.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
-
- 2nd Gear member
@sanco
Wat is het probleem met de raambevestiging? Komt dit doordat de TT te ver weg zit waardoor je er moeilijk bij kunt?
Of zijn er nog andere nadelen?
Wat is het probleem met de raambevestiging? Komt dit doordat de TT te ver weg zit waardoor je er moeilijk bij kunt?
Of zijn er nog andere nadelen?
In bestelling: MJ26 V60 T6 AWD Recharge Plus, vapour grey
MJ22 V60 T6 AWD Recharge Inscription, blond interieur, park assist, lighting, power seats, Pine Grey
MJ17 V60 D3 Nordic+ Luxury, sportstoelen, Osmium grey
MJ15 V60 D4 Summum, Winterline, Business Pack Connect, sportstoelen, park assist camera, Power Blue
MJ12 V60 D3 (163pk) Momentum, Winterline, Business Pack Pro, Ember Black
MJ09 V50 DRIVe Edition II, Saville grey
MJ22 V60 T6 AWD Recharge Inscription, blond interieur, park assist, lighting, power seats, Pine Grey
MJ17 V60 D3 Nordic+ Luxury, sportstoelen, Osmium grey
MJ15 V60 D4 Summum, Winterline, Business Pack Connect, sportstoelen, park assist camera, Power Blue
MJ12 V60 D3 (163pk) Momentum, Winterline, Business Pack Pro, Ember Black
MJ09 V50 DRIVe Edition II, Saville grey
- Koidream
- 3rd Gear member
Hier staan er nog enkele...
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
- sanco
- 5th Gear member
Hij zit erg ver weg (te ver om prettig te kunnen bedienen imho) en er is vrij weinig ruimte om de TT omhoog uit de houder te klikken. (je zit steeds met je handen tegen het glas) er omdat er ook nog een kabeltje onderin zit van de TMC in mijn geval, is dat een gepruts van niks. Het lijkt me ook niet duurzaam om steeds dat mini Usb kabeltje er uit te moeten trekken. Het kost een paar centen (ik meen ca 90 euri incl verzend), maar ik ben blij met mijn brodit clip en actieve houder. Heb je ook niet meer zo'n vervelende pukkel in je sigarette aansteker zitten..... Je hebt je TT nu onder handbereik en daarnaast schuif je hem er zo op/in. De aansluiting is een vast geheel met de houder en daardoor minder kwetsbaar.ExSkoda schreef:@sanco
Wat is het probleem met de raambevestiging? Komt dit doordat de TT te ver weg zit waardoor je er moeilijk bij kunt? Of zijn er nog andere nadelen?

2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"