Pagina 5 van 5
Geplaatst: 02.02.2008 - 09:57
door steven460
Bruut

Dat gaat ik ook vragen bij de volgende beurt !
Geplaatst: 02.02.2008 - 11:28
door Fredhead
Weet niet of iedere dealer het zomaar doet hoor :mrgreen:
Geplaatst: 02.02.2008 - 20:49
door Bover
Ahum, dezelfde motoren?
Wat dan met de 1800 aanpassingen van 163pk model naar 185pk die volvo claimt.
Bijv een verschil is dacht ik de injectiedruk inspuiting is bij 185pk 25%hoger als ik goed begrepen heb ( 1 Vanb 1500 naar 2000 of zoiets )
ets met de turbo druk en zoveel meer...
Ben geen techneut..
Geplaatst: 05.02.2008 - 21:54
door steven460
parameter aanpassingen is nog geen hardware aanpassing.
Geplaatst: 05.02.2008 - 22:35
door Autogek
steven460 schreef:parameter aanpassingen is nog geen hardware aanpassing.
Als je de hardware wil aanpassen moet je een andere auto kopen!
Om de auto te chippen moet je de software aanpassen.
Geplaatst: 05.02.2008 - 22:53
door steven460
Lang geleden heeft iemand met z'n blote voeten over het water heen gelopen.
:blueflowerface:
Geplaatst: 05.02.2008 - 22:59
door Autogek
steven460 schreef:Lang geleden heeft iemand met z'n blote voeten over het water heen gelopen.
:blueflowerface:
En de kerstman is net weer naar huis toe. Ha Ha!!
Geplaatst: 19.03.2008 - 22:40
door Fabje
Mijn vader heeft een S40 D5 180PK automaat uit 2006.
Heeft er iemand ervaring met het chiptuning van dit type motor.
Als ik google vind ik alleen de 136PK versie.
Geplaatst: 03.04.2008 - 07:47
door Dutchman
Ik heb mijn s60-T5 laten tunen bij ZIP Tuning te Utrecht eind dec 2007. Volgens de specs zou mijn toename in PK van 250 naar 300 moeten zijn. En de koppel van 330 NM naar 420 NM.
Echter volgens de mensen van ZIP Tuning zijn deze cijfers wel variabel per auto. Met andere woorden een optimaal verzorgde motor moet met de nieuwe parameters dit kunnen halen echter ze kunnen dit nooit 100% garanderen.
Wat ik wel in ieder geval bemerk is dat met name de tussensprint vanaf 80 Km -> 120 km zeker bemerkmaar sneller is.
Een zuiniger verbruik heb ik niet bemerkt het schijnt dat echte winst met zuiniger verbruik meer voor diesels is weggelegt. Maar dit zou mogelijk ook het resultaat kunnen zijn van een 'zware' rechtervoet op het gaspedaal.
Kortom ik vind het een goed bestede investering. Overigens had ik geen tuning laten uitvoeren als mijn motor meer KM's had gehad omdat je volgens mij toch met name de turbo meer belast (vanwege andere afstellingen).
Geplaatst: 03.04.2008 - 17:00
door DJ Luth
Hallo allemaal,
Ik ben sinds november 2007 in het bezit van een S60 D5 automaat uit bj 2003 welke volgens de garage waar hij door de 1e eigenaar is aangeschaft vanaf de fabriek is getuned naar 225pk ! Heb onlangs een super (160.000 km) beurd laten uitvoeren en er waren geen noemenswaardige dingen te melden.
Het genot van deze 225 pk is werkelijk niet normaal meer.
Nu, een klein half jaar later, geniet ik nog steeds van het acceleratievermogen. Ik kan het iedereen aanraden !
Geplaatst: 03.04.2008 - 23:00
door crackedtooth
Dutchman schreef:Ik heb mijn s60-T5 laten tunen bij ZIP Tuning te Utrecht eind dec 2007. Volgens de specs zou mijn toename in PK van 250 naar 300 moeten zijn. En de koppel van 330 NM naar 420 NM.
Echter volgens de mensen van ZIP Tuning zijn deze cijfers wel variabel per auto. Met andere woorden een optimaal verzorgde motor moet met de nieuwe parameters dit kunnen halen echter ze kunnen dit nooit 100% garanderen.
Wat ik wel in ieder geval bemerk is dat met name de tussensprint vanaf 80 Km -> 120 km zeker bemerkmaar sneller is.
Een zuiniger verbruik heb ik niet bemerkt het schijnt dat echte winst met zuiniger verbruik meer voor diesels is weggelegt. Maar dit zou mogelijk ook het resultaat kunnen zijn van een 'zware' rechtervoet op het gaspedaal.
Kortom ik vind het een goed bestede investering. Overigens had ik geen tuning laten uitvoeren als mijn motor meer KM's had gehad omdat je volgens mij toch met name de turbo meer belast (vanwege andere afstellingen).
oal maar die ik ook goed reviseerd te krijgen
oude auto van me was een 480 turbo met 200k op te teller als oudere student , die had ik toen met alle plezier gechipt toen ik net klaar was
pas de problem, maar idd iets meer kans op extra slijtage op gevoelige plekken zoals oa de turbo
Geplaatst: 04.04.2008 - 10:14
door euerw
Fabje schreef:Mijn vader heeft een S40 D5 180PK automaat uit 2006.
Heeft er iemand ervaring met het chiptuning van dit type motor.
Als ik google vind ik alleen de 136PK versie.
kijk even bij rica op de site
Geplaatst: 07.03.2009 - 17:13
door CptCaveman
volgens mij moet je bij benzinemotoren ook Super98 tanken, ipv Euro95 en ook daar zitten extra kosten aan verbonden.....
Geplaatst: 07.03.2009 - 19:11
door Edgar
CptCaveman schreef:volgens mij moet je bij benzinemotoren ook Super98 tanken, ipv Euro95 en ook daar zitten extra kosten aan verbonden.....
Hoeft niet altijd