Pagina 5 van 10

Geplaatst: 19.12.2007 - 19:33
door hansk
Hallo forumleden ,
Ik heb een vraag over de virt.ballast van Target , heeft een van de leden deze ingebouwd en geconstateerd dat er ongeveer 6 sec vertraging oplevert ? Ik heb gebeld met de Targetimporteur , zit in Soest , en zij verklaarden mij dat er geen sprake was van een vertraging ??? Verder een vraag over de shunt , is de versie met de weerstand te prefereren boven het
gaatje boren , wordt de laatste versie te warm ? Graag jullie info
Hans , Volvo 2.4 T 2002 ,automaat km 186000 ( en moet echt nog veel langer mee )

Geplaatst: 19.12.2007 - 20:03
door asta
Op de website van KEW staat het volgende gemeld:

TARGET VIRTUAL BALLAST

Target introduceert de virtual ballast. De virtual ballast biedt voor alle auto's en/of motorfietsen een universele oplossing in geval van foutmeldingen bij montage van Target UltraVision Xenon. De virtual ballast is een hoogstaand stukje electronica die de ECU van de auto of motorfiets op intelligente wijze 'om de tuin leidt' zodat ook de nieuwste automodellen kunnen worden voorzien van xenon conversie sets.

* Simuleert weerstand naar een andere waarde, hierdoor gaat het stroomverbruik in het lampcircuit omhoog vergelijkbaar met een halogeenlamp, hierdoor denkt de boardcomputer dat er een gewone halogeenlamp brand.
* Schakelt de verlichting vertraagt in na starten van de motor, hierdoor worden problemen voorkomen welke eventueel kunnen ontstaan bij het starten van de motor, bv het uitschakelen van 1 of beide lampen.
* Xenonlampen krijgen de 12v spanning rechtstreeks vanaf de accu en niet via het boordnet.

In de doos: 2x Target Virtual Ballast, installatie handleiding

Tevens bevestigde de technisch man bij de importeur dat er wel degelijk een vertraging in zit.
Omdat deze standaard in de s40 zit merk ik dit dus niet.
Bel desnoods even nogmaals met hen en vraag naar Verne, alhoewel hij nu met vakantie zou gaan zal je even geduld moeten hebben.

Geplaatst: 20.12.2007 - 15:46
door gjburg
Ik denk dat sayhello het in zijn artikel helemaal bij het juiste eind heeft. Zijn website is ook gespecialiseerd in reparatie van elektronica en weet dus wel waar hij over praat. Er is inderdaad geen weerstand te meten tussen pen 1 en 5 en gezien het duidelijke plaatje lijkt het erop dat dit enkel voor meetdoeleinden van de CEM is waar weinig stroom door gaat, ook omdat hij er slechts een ¼ watt weerstand tussen zet.

Boren boven pen drie is precies in de 12v aanvoer waar de hoogste stroom loopt vooral in het begin als de lampen opstarten ±15A, en boor je te veel weg dan gaat er te veel stroom door te weinig metaal en zal mogelijk heet worden, boor je te veel weg dan wordt dit natuurlijk gloeiend heet en zal het hoogstwaarschijnlijk doorsmelten op den duur.

Ik zou dus kiezen om de bovenste zichtbare strip (dit is op de doorsnee tekening de 2e) door te boren en wanneer je genoeg handigheid hebt soldeer je er een weerstand tussen om de meet resultaten voor de CEM weer te herstellen. Doe je niet ook geen probleem, je ziet vanzelf wel als een dimlicht defect is.

Wanneer de spullen binnen zijn ga ik met een vertragingsrelais aan de gang ik zal dan eens meten hoeveel stroom er door de weestand gaat. En kijken of de huidige weerstand misschien verkleurd is door hitte.

hansk schreef:Verder een vraag over de shunt , is de versie met de weerstand te prefereren boven het
gaatje boren , wordt de laatste versie te warm ? Graag jullie info
Hans , Volvo 2.4 T 2002 ,automaat km 186000 ( en moet echt nog veel langer mee )

Geplaatst: 22.12.2007 - 12:34
door paQ
bij mij geeft (of eigenlijk gaf) hij ook aan wanener een lamp niet startte.
Met doorboorde shunt

Geplaatst: 25.12.2007 - 14:44
door hkl073
Ik heb gisteren xenon in laten bouwen bij een klein bedrijfje in odiliapeel (bij uden/volkel), ben er heel erg content mee, ook met de service die was perfect. Lag niet direct naast de deur voor mij, maar ik wil het graag goed hebben. Ik heb de Pilot HID conversion kit met 4300K verlichting in laten bouwen en gelijk witte ledjes voor de stadsverlichting erin laten zetten. Alles zeer netjes weggewerkt voor 250 euro en 2 jaar garantie op de lampen.
www.ffcarsystems.nl

Geplaatst: 25.12.2007 - 14:46
door arnoud
Ik had er ook van die witte LEDjes bij gekregen, maar beide sneuvelden binnen een maand, dus nu maar gewoon weer normale lampjes erin gestoken...

Geplaatst: 25.12.2007 - 15:44
door +++t blijft behelpen+++
en hoe zit het met de afstelling? en de koplampsproeiers
of ga je nu net als die golfjes ook weer iedereen verblinden?
toch jammer dat er zo'n maas in de wet zit.
maar binnenkort mag het er weer uit heb ik vernomen vanwege een verbod.
(gelukkig!)

Geplaatst: 25.12.2007 - 16:36
door gjburg
Voor zover ik weet nog steeds toegestaan graag zou ik een link zien waarmee je het toekomstig verbod kan onderbouwden?

De verblinding is niet anders dan bij halogeen er veranderd niets aan de lamp en lichtbeeld. Echter is een te hoge afstelling verblindend ook bij halogeen alleen omdat de xenon veel meer licht geeft is het wel direct verblindend bij xenon. Dus is het om aan de achteraf ingbouwde mensen zelf de hoogte goed in de gaten te houden en zet ze bij voorkeur een stuk lager dan normaal. En ook de lampen schoon te houden. Er zijn overigens wel losse sproeiers te koop maar is niet fraai.
+++t blijft behelpen+++ schreef:en hoe zit het met de afstelling? en de koplampsproeiers
of ga je nu net als die golfjes ook weer iedereen verblinden?
toch jammer dat er zo'n maas in de wet zit.
maar binnenkort mag het er weer uit heb ik vernomen vanwege een verbod.
(gelukkig!)
De timer schakeling is gelukt ik zal in het handleidingen forum een handleiding maken. Kosten zijn 14 euro. Nu nog zonder foto's met een week of twee zal ik er ook foto's bij plaatsen dan zal ik de auto van mijn pa aanpassen.

Geplaatst: 25.12.2007 - 16:39
door D.M
+++t blijft behelpen+++ schreef:en hoe zit het met de afstelling? en de koplampsproeiers
of ga je nu net als die golfjes ook weer iedereen verblinden?
toch jammer dat er zo'n maas in de wet zit.
maar binnenkort mag het er weer uit heb ik vernomen vanwege een verbod.
(gelukkig!)
Ik heb echt geen idee waar je die wijsheid vandaan hebt...
Zoals ik al eerder heb gezegt, tot op de dag van vandaag is het toegestaan. En bij het RDW is er ook niets van bekend van een verbod in de toekomst.

wederom succes verder,

Gr. Dennis

Geplaatst: 25.12.2007 - 16:44
door gevanje
+++t blijft behelpen+++ schreef:en hoe zit het met de afstelling? en de koplampsproeiers
of ga je nu net als die golfjes ook weer iedereen verblinden?
toch jammer dat er zo'n maas in de wet zit.
maar binnenkort mag het er weer uit heb ik vernomen vanwege een verbod.
(gelukkig!)

Volstrekte onzin, het verbod bedoel ik. Ik heb het recent nog bij de RDW nagevraagd. Okee er rijden veel auto's met verblindende verlichting. Ook bijzonder veel met origineel xenon heb ik vastgesteld. Wat ik ook vaststel is dat er met dit soort antwoorden, zoals hierboven, veel verwarring wordt gewekt.

Geplaatst: 25.12.2007 - 19:04
door +++t blijft behelpen+++
of je nou denkt of het waar of niet waaris , jullie zullen het wel zien.

Dat de RDW er nog niks van weet verbaast me niets. maar hou het maar in de gaten

Overigens veel belangrijker is:

Fabrikanten zijn aan heel veel regels gehouden om dit product op de markt te mogen brengen,

en alle goede bedoelingen ten spijt.
door een inferieur product wat door iedere jan lul met een knutsel bedrijf kan maken te gebruiken, brengen jullie niet alleen jezelf maar ook anderen mogelijk in gevaar.
das is niet geheel des Volvo's denk ik dan maar.

waar is jullie verantwoordelijkheid tov van de mede-weggebuikers? dat mis ik een beetje.. In mijn beleving doen echte Volvorijders niet aan dit soort fratsen. Die houden wel rekening met hun omgeving.

Geplaatst: 25.12.2007 - 20:04
door gevanje
+++t blijft behelpen+++ schreef:of je nou denkt of het waar of niet waaris , jullie zullen het wel zien.

Dat de RDW er nog niks van weet verbaast me niets. maar hou het maar in de gaten

Overigens veel belangrijker is:

Fabrikanten zijn aan heel veel regels gehouden om dit product op de markt te mogen brengen,

en alle goede bedoelingen ten spijt.
door een inferieur product wat door iedere jan @#$ met een knutsel bedrijf kan maken te gebruiken, brengen jullie niet alleen jezelf maar ook anderen mogelijk in gevaar.
das is niet geheel des Volvo's denk ik dan maar.

waar is jullie verantwoordelijkheid tov van de mede-weggebuikers? dat mis ik een beetje.. In mijn beleving doen echte Volvorijders niet aan dit soort fratsen. Die houden wel rekening met hun omgeving.
Kom maar eens kijken of ik me aan mijn verantwoordelijkheid houd. Wel degelijk, verblinding is geen sprake van (overigens de autom. hoogteregeling komt er ook in). Ik ben alleen geen voorstander van generaliseren en het aanpraten van onjuistheden. Ook ik ben een tegenstander van welke vorm van gebrek aan verantwoordelijkheid (zeg maar a-sociaal gedrag). Het gaat mij echter te ver om iedereen met aftermarket xenon hiervan te betichten.

Geplaatst: 25.12.2007 - 21:01
door D.M
+++t blijft behelpen+++ schreef:of je nou denkt of het waar of niet waaris , jullie zullen het wel zien.

Dat de RDW er nog niks van weet verbaast me niets. maar hou het maar in de gaten

Overigens veel belangrijker is:

Fabrikanten zijn aan heel veel regels gehouden om dit product op de markt te mogen brengen,

en alle goede bedoelingen ten spijt.
door een inferieur product wat door iedere jan @#$ met een knutsel bedrijf kan maken te gebruiken, brengen jullie niet alleen jezelf maar ook anderen mogelijk in gevaar.
das is niet geheel des Volvo's denk ik dan maar.

waar is jullie verantwoordelijkheid tov van de mede-weggebuikers? dat mis ik een beetje.. In mijn beleving doen echte Volvorijders niet aan dit soort fratsen. Die houden wel rekening met hun omgeving.
Wat een hoop woorden en weinig info....wat ik in bovenstaande lees is enkel en alleen de mening/opvatting van een individu.
Kom nu eens met feiten en onderbouwde antwoorden. En niet met suggestieve verhalen over het al dan niet verboden worden van after -market xenon en de onwetendheid van het RDW.

Gr. Dennis

Geplaatst: 26.12.2007 - 09:23
door hkl073
De verantwoordelijkheid ligt bij het individu. Bij jezelf dus. Dat geldt ook voor halogeen. Ik heb een tijdje met 100 watt lampen rond gereden en kreeg regelmatig signalen van tegenliggers, mijn lampen stonden te hoog afgesteld. Ik heb ze inmiddels een stuk omlaag gedraaid en ik hoor (zie) geen klachten. Nu met Xenon let ik daar nog strikter op. Ik heb zelf een hekel aan mensen die met verblindende lichten op je af komen, en dan moet je het zelf ook niet doen. Ik heb nu wel een goed middel om ze te laten weten dat hun koplampen verkeerd staan afgesteld, want ik de 100 watt lampen in mijn grootlicht gestopt. :P

xenon

Geplaatst: 26.12.2007 - 10:25
door riny
IK heb de lampen vervangen , nu veel beter zicht door xenon .
Geen gemier met gaatjes boren , gewoon een omvormer geplaatst voor 25 euro en niks problemen met de computer.
Was plug and play allemaal gewoon te doen , de gehele set inbouwen en afstellen voor 225 gewoon doen lachend stuur ik nu door de nacht .Als je me mailt stuur ik je het adres van deze vakmensen . Groetjes Riny

Geplaatst: 26.12.2007 - 11:25
door steven460
Idereen heeft zijn verhaal hoe het beste werkt.
Als je de achterliggende reden weet waarom iets niet werkt en ook niet vies bent van een experimentje kijk je geheeeel anders naar het inbouwen van een Xenon setje.
225 euro voor ene vonkbrug is mij te veel :) Daarom ben IK, en anderen met mij opzoek naar goedkope alternatieven die ook (goed) werken.

Geplaatst: 26.12.2007 - 12:10
door asta
steven460 schreef:Idereen heeft zijn verhaal hoe het beste werkt.
Als je de achterliggende reden weet waarom iets niet werkt en ook niet vies bent van een experimentje kijk je geheeeel anders naar het inbouwen van een Xenon setje.
225 euro voor ene vonkbrug is mij te veel :) Daarom ben IK, en anderen met mij opzoek naar goedkope alternatieven die ook (goed) werken.
offtopic maar toch:
Tig duizenden euro's voor een Volvo niet? :o

Geplaatst: 26.12.2007 - 16:57
door euerw
+++t blijft behelpen+++ schreef: en alle goede bedoelingen ten spijt.
door een inferieur product wat door iedere jan @#$ met een knutsel bedrijf kan maken te gebruiken, brengen jullie niet alleen jezelf maar ook anderen mogelijk in gevaar.
das is niet geheel des Volvo's denk ik dan maar.
waar is jullie verantwoordelijkheid tov van de mede-weggebuikers? dat mis ik een beetje.. In mijn beleving doen echte Volvorijders niet aan dit soort fratsen. Die houden wel rekening met hun omgeving.
Als Volvo beter zijn werk had gedaan had het niet nodig geweest, feit is dat de oude s60 koplampen gewoon slechte opbrengst hebben!
en als de Volvo rijder zijn auto op die manier wil pimpen is dat aan hem en ja dan zal deze ook moeten zorgen dat andere daar geen last van hebben, de Xenon waar ik meestal last van heb zitten vaak ook nog eens op de duurdere auto`s af fabriek en afstelling is dan gewoon shit, een gewone lampe die niet goed is afgesteld is ook zwaar shit en irri, dus wat is je probleem???????

Geplaatst: 26.12.2007 - 18:00
door bart simpson
euerw schreef:
+++t blijft behelpen+++ schreef: en alle goede bedoelingen ten spijt.
door een inferieur product wat door iedere jan @#$ met een knutsel bedrijf kan maken te gebruiken, brengen jullie niet alleen jezelf maar ook anderen mogelijk in gevaar.
das is niet geheel des Volvo's denk ik dan maar.
waar is jullie verantwoordelijkheid tov van de mede-weggebuikers? dat mis ik een beetje.. In mijn beleving doen echte Volvorijders niet aan dit soort fratsen. Die houden wel rekening met hun omgeving.
Als Volvo beter zijn werk had gedaan had het niet nodig geweest, feit is dat de oude s60 koplampen gewoon slechte opbrengst hebben!
en als de Volvo rijder zijn auto op die manier wil pimpen is dat aan hem en ja dan zal deze ook moeten zorgen dat andere daar geen last van hebben, de Xenon waar ik meestal last van heb zitten vaak ook nog eens op de duurdere auto`s af fabriek en afstelling is dan gewoon shit, een gewone lampe die niet goed is afgesteld is ook zwaar shit en irri, dus wat is je probleem???????
Spreekt hier "de" RDW man, die RDW dat is "de" instelling die zich op naleving van (door henzelf?) gestelde regels stort (de S60 verlichting is volgens de RDW trouwens dik in orde) en die het importeurs en autobedrijven soms knap lastig kan maken met geneuzel.

Geplaatst: 26.12.2007 - 18:34
door asta
Lijkt me beter om dit topic te sluiten, gaat totaal niet meer over het in 1e plaats bedoelde onderwerp.