Pagina 5 van 6
Geplaatst: 01.06.2008 - 10:45
door Autogek
Waarom alleen maar de 2.0D?
Heeft dit te meken met kracht NM?
Geplaatst: 01.06.2008 - 10:54
door bart simpson
Autogek schreef:Waarom alleen maar de 2.0D?
Heeft dit te meken met kracht NM?
nee, deze 4 cilinder 2.0 D wordt er voorlopig alleen mee gecombineerd
Geplaatst: 01.06.2008 - 18:28
door kmser
Denpowershift kan 450nm aan, dus zou de D5 ermee gecombineerd moeten kunnen worden.
Geplaatst: 01.06.2008 - 18:30
door bart simpson
kmser schreef:Denpowershift kan 450nm aan, dus zou de D5 ermee gecombineerd moeten kunnen worden.
maar gaat voorlopig niet gebeuren
Geplaatst: 01.06.2008 - 18:49
door sbv
Jammer dat het nie voor de D5 is, denk dat het wel een leuke aanvulling zou zijn
Geplaatst: 01.06.2008 - 19:14
door NielsPHEV
ik denk dat ze snappen dat de geartronic vnaf dat moment onverkoopbaar is. komt bij dat de 2.0 meer gepositioneerd wordt als het groene alernatief, hang daar een geartronic aan en het komt niet meer vooruit en is dorstig
Geplaatst: 01.06.2008 - 19:30
door bart simpson
De geartronic is een bewezen betrouwbare automaat specifiek gemaakt voor 5 cilinders, die ga je nooit op een 4 cilinder tegenkomen
Geplaatst: 02.06.2008 - 07:43
door Autogek
Wat ik wel jammer vind is dat ze de powershift niet op de 5 cylinders zetten.
dan heb je een auto die zo zuinig is als een handbak maar en heb je toch een automaat. Lijkt mij een zeer goede combinatie. Zeker in deze tijd van milieu en zuinigheid.
Geplaatst: 02.06.2008 - 08:47
door Bart
Autogek schreef:Wat ik wel jammer vind is dat ze de powershift niet op de 5 cylinders zetten.
dan heb je een auto die zo zuinig is als een handbak maar en heb je toch een automaat. Lijkt mij een zeer goede combinatie. Zeker in deze tijd van milieu en zuinigheid.
Maar zoals Bart Simpson al zegt, gaat dat niet gebeuren...
Geplaatst: 02.06.2008 - 20:46
door sanco
Helaas... helaas... sluit me volledig bij de denkwijze van Autogek aan. Zeker als je kijkt naar de verbruiks- en uitstoot cijfers zou het een welkome verlaging betekenen (icm een automaat) voor Volvo lijkt me.
Overigens, als de ontwikkelingen zo doorgaan moet ik het hele D5 gebeuren als particuliere rijder met ca 20-25kkm misschien wel naast me neerleggen. Hier in dit land wordt je als dieselaar al bijna al als een paria beschouwd.. straks weer 3ct erbij... schijtziek word je er van.
Maar eh, al meer mensen die de PS hebben gereden? ligt het praktijk verbruik echt in de buurt van een gewone handbak? en hoe liggen de verhoudingen? is de 6e net zo lang als de handbak of heeft ie iets meer lucht?
Geplaatst: 02.06.2008 - 21:25
door Tomdk
Het enige wat ik je kan vertellen is dat mijn verbruik nu op 7,3/100 zit.
Dit na 1700km.
Of de 6e meer lucht heeft kan ik niet beoordelen omdat ik geen vergelijk kan maken.
Voor de rest ben ik er zeer enthousiast over. Het schakelen gaat per km soepeler!
Geplaatst: 02.06.2008 - 21:50
door bart simpson
Koots schreef:Autogek schreef:Wat ik wel jammer vind is dat ze de powershift niet op de 5 cylinders zetten.
dan heb je een auto die zo zuinig is als een handbak maar en heb je toch een automaat. Lijkt mij een zeer goede combinatie. Zeker in deze tijd van milieu en zuinigheid.
Maar zoals Bart Simpson al zegt, gaat dat niet gebeuren...
ik zei dat de geartronic nooit op een 4 cilinder zou komen, ben al blij als er een V70/S80 2.0D met powershift komt
Geplaatst: 02.06.2008 - 22:41
door kmser
Marketing is toch leuk.
Geplaatst: 03.06.2008 - 08:22
door Bart
bart simpson schreef:Koots schreef:Autogek schreef:Wat ik wel jammer vind is dat ze de powershift niet op de 5 cylinders zetten.
dan heb je een auto die zo zuinig is als een handbak maar en heb je toch een automaat. Lijkt mij een zeer goede combinatie. Zeker in deze tijd van milieu en zuinigheid.
Maar zoals Bart Simpson al zegt, gaat dat niet gebeuren...
ik zei dat de geartronic nooit op een 4 cilinder zou komen, ben al blij als er een V70/S80 2.0D met powershift komt
Nee, je zei ook:
kmser schreef: :Denpowershift kan 450nm aan, dus zou de D5 ermee gecombineerd moeten kunnen worden.
maar gaat voorlopig niet gebeuren
Geplaatst: 03.06.2008 - 11:34
door bart simpson
@ koots, je weet wat "voorlopig" betekend?
Geplaatst: 03.06.2008 - 11:39
door Bart
Ja, dat is dat woord dat ik vergeten ben in mijn post...
Geplaatst: 01.12.2009 - 20:47
door BlackcurrantV70
Aangezien onze C70 20D dezelfde motor en powershift heeft als de S40-V50 toch ook hier even de vraag stellen.
Onze spiksplinternieuwe C70 heeft nu 3500km en sinds enkele weken lijkt de auto niet te vertrekken als je met koude motor van R naar D schakelt.
als je dan meer gas geeft, schiet de auto vooruit, niet echt veilig.
Het probleem was er niet vanaf het begin, toen ging alles perfect.
De dealer heeft hiervoor afgelopen week en update van de bak uitgevoerd, maar het probleem doet zich nog voor.
Hij lijkt het wel alleen te doen bij het eerste vertrek met koude motor, achteraf gaat alles goed.
Hebben S40/V50 powershift collega's dit ook al ondervonden ?
Geplaatst: 02.12.2009 - 22:18
door robbierobbie
Merk dit ook inderdaad, inderdaad alleen bij koude motor. Lijkt mij een producteigenschap. Bij koude motor moet je hem even de tijd geven om de versnelling in te schakelen, geef je te vroeg gas schiet de auto in 2 stoten naar voren.
Geplaatst: 07.12.2009 - 21:42
door arnoud
Heb ik in het afgelopen jaar niet bewust gemerkt in ieder geval.
Ik zal er eens op letten, maar ik ben ondertussen gewend om bij het draaien 's ochtends de versnelling een seconde of 2 van te voren alvast om te gooien zodat tegen de tijd dat ik de vooruit weer nodig heb, de versnelling ondertussen gekozen is
Het blijft een heeeerlijke versnellingsbak, ik kan niet anders zeggen (met bijna 68.000km op de klok).
Geplaatst: 09.12.2009 - 15:20
door BlackcurrantV70
Net de dealer aan de lijn gehad, volgens hen is dit een producteigenschap van de powershift bij lage buitentemperaturen.
Ze hebben een dossier ingediend bij Volvo Zweden om een oplossing voor te stellen, ze vermoeden dat andere bakolie het zou kunnen verbeteren, maar ze moeten eerst akkoord van Volvo Zweden krijgen.