Pagina 5 van 6
Geplaatst: 10.09.2008 - 08:54
door toppertje
Ludo schreef:bart simpson schreef:sommigen durven idd arbeidsloon te vragen, het is een schande!
zeg nu eens eerlijk, vind je 425 euro gerechtvaardigd voor het vervangen van 6.5 liter olie, oliefiltertje en een multifilter?.
als je antwoord ja is, stel ik me toch vragen wat voor personeel er dan in dienst is.
een vakman doet dit in een half uurtje.
en niet minder onbelangrijk:wat zal een monteur daar dan wel niet
verdienen!!!
Geplaatst: 10.09.2008 - 11:27
door bartv70
toppertje schreef:Ludo schreef:bart simpson schreef:sommigen durven idd arbeidsloon te vragen, het is een schande!
zeg nu eens eerlijk, vind je 425 euro gerechtvaardigd voor het vervangen van 6.5 liter olie, oliefiltertje en een multifilter?.
als je antwoord ja is, stel ik me toch vragen wat voor personeel er dan in dienst is.
een vakman doet dit in een half uurtje.
en niet minder onbelangrijk:wat zal een monteur daar dan wel niet
verdienen!!!
Met gemak 10 Euro per uur netto, de mazzelaars
Geplaatst: 10.09.2008 - 14:00
door V70 T5 assen
bartv70 schreef:toppertje schreef:Ludo schreef:
zeg nu eens eerlijk, vind je 425 euro gerechtvaardigd voor het vervangen van 6.5 liter olie, oliefiltertje en een multifilter?.
als je antwoord ja is, stel ik me toch vragen wat voor personeel er dan in dienst is.
een vakman doet dit in een half uurtje.
en niet minder onbelangrijk:wat zal een monteur daar dan wel niet
verdienen!!!
Met gemak 10 Euro per uur netto, de mazzelaars
Ha ha die zal zelf niet gauw volvo rijden met zo,n uurloon .
Mag toch wel hopen dat hij/zij er iets meer aan overhoud.
Geplaatst: 10.09.2008 - 14:25
door Hans
Netto hé, Da's al bijna 20 euro bruto per uur. Is een redelijk standaard salaris bedrag geloof ik.
Geplaatst: 10.09.2008 - 14:51
door V70 T5 assen
Niet echt een vetpot , hoorde al zoiets net van iemand die bij VW werkte een goede monteur gaat met (netto)1400 naar huis een hele goede misschien 1600 en vaak is er 1 die nog iets meer verdiend maar die weet dan ook " alles"
Geplaatst: 10.09.2008 - 16:31
door toppertje
V70 T5 assen schreef:Niet echt een vetpot , hoorde al zoiets net van iemand die bij VW werkte een goede monteur gaat met (netto)1400 naar huis een hele goede misschien 1600 en vaak is er 1 die nog iets meer verdiend maar die weet dan ook " alles"
kun je nagaan wat de dealer daar van overhoud...
Geplaatst: 10.09.2008 - 18:23
door Black 2.4T awd
Niet echt een vetpot , hoorde al zoiets net van iemand die bij VW werkte een goede monteur gaat met (netto)1400 naar huis een hele goede misschien 1600 en vaak is er 1 die nog iets meer verdiend maar die weet dan ook " alles"
En dan klagen dat ze geen monteurs kunnen krijgen. Ik wil niet degenerend zijn, maar ik kom voordat geld mijn bed niet uit.
Geplaatst: 10.09.2008 - 18:37
door menjo
Black 2.4T awd schreef:Ik wil niet degenerend zijn, maar ik kom voordat geld mijn bed niet uit.
Ik zou iemand die consequent werd met dt schrijft toch niet veel meer willen betalen

Geplaatst: 10.09.2008 - 19:49
door bart simpson
toppertje schreef:V70 T5 assen schreef:Niet echt een vetpot , hoorde al zoiets net van iemand die bij VW werkte een goede monteur gaat met (netto)1400 naar huis een hele goede misschien 1600 en vaak is er 1 die nog iets meer verdiend maar die weet dan ook " alles"
kun je nagaan wat de dealer daar van overhoud...
klaarblijkelijk niet genoeg om te overleven, +/- 300 dealers zullen binnen een half jaar noodgedwongen hun bedrijf moeten gaan sluiten
Geplaatst: 10.09.2008 - 20:04
door Robert Haven
en zo worden de dealerbedrijven steeds machtiger.... :?
Geplaatst: 10.09.2008 - 20:09
door bart simpson
Robert Haven schreef:en zo worden de dealerbedrijven steeds machtiger.... :?
:? die mis ik even, er gaan er +/- 300
dicht, er is in autoland nog maar bar weinig te verdienen, als grotere holdings overleven komt dat door synergie (lees kostenbesparing) niet omdat ze meer kunnen vragen
Geplaatst: 10.09.2008 - 20:09
door Bover
@BArt,
Dat een aantal volvo dealers het veld moet ruimen heeft mogelijk ook maken met de hoge eisen die de importeur stelt aan de overhead. Zie dure panden.
Ik ben eens in topic dat ondanks alle argumenten het product volvo te duur betaald wordt.
DE volvo specialist is minstens 30% goedkoper. Duitse dealer 25% goedkoper.
Blijft staan dat ik tevreden ben met mijn daeler. Maar te duur is wel in vergelijk met andere garages.
Toekomst voor de daelers wordt meer merken in hetzelfde gebouw.
Geplaatst: 10.09.2008 - 20:23
door Ludo
bart simpson schreef:+/- 300 dealers zullen binnen een half jaar noodgedwongen hun bedrijf moeten gaan sluiten
wat is dan de échte reden daarachter?.
dat ze allemaal failliet zijn/gaan, is moeilijk te geloven.
Geplaatst: 10.09.2008 - 20:27
door bart simpson
Er is voor veel bedrijven geen droog brood te verdienen, velen verliezen momenteel serieuze bedragen
Geplaatst: 10.09.2008 - 20:32
door Ludo
dat zou je toch niet zeggen als je het beurtje van Bob bekijkt. (die lijn kan je volgens veel berichten hier doortrekken)
ik weet de exacte inkoopprijzen niet, maar op zijn beurtje zit minstens 300 euro pure winst.
dat is wat 1 monteur binnenhaalt in een half uurtje.
iedereen kan wel uittellen wat dat opbrengt als je er 10 in dienst hebt.
dan mag je al een heel erg duur pand hebben...
er zijn véle bedrijven die véél minder omzet/winst maken, maar die blijven wel draaien.
Geplaatst: 10.09.2008 - 20:36
door bart simpson
Ludo schreef:dat zou je toch niet zeggen als je het beurtje van Bob bekijkt. (die lijn kan je volgens veel berichten hier doortrekken)
ik weet de exacte inkoopprijzen niet, maar op zijn beurtje zit minstens 300 euro pure winst.
dat is wat 1 monteur binnenhaalt in een half uurtje.
iedereen kan wel uittellen wat dat opbrengt als je er 10 in dienst hebt.
dan mag je al een heel erg duur pand hebben...
er zijn véle bedrijven die véél minder omzet/winst maken, maar die blijven wel draaien.
veel omzet betekend niet automatisch ook veel winst, een gemiddeld autobedrijf zit onder 1% nettowinst, daar kun je geen "dik" pand voor neerzetten
Geplaatst: 10.09.2008 - 20:52
door Paul
En al die auto's die op het terrein staan kost ook geld hoor!
Geplaatst: 10.09.2008 - 20:58
door toppertje
bart simpson schreef:Ludo schreef:dat zou je toch niet zeggen als je het beurtje van Bob bekijkt. (die lijn kan je volgens veel berichten hier doortrekken)
ik weet de exacte inkoopprijzen niet, maar op zijn beurtje zit minstens 300 euro pure winst.
dat is wat 1 monteur binnenhaalt in een half uurtje.
iedereen kan wel uittellen wat dat opbrengt als je er 10 in dienst hebt.
dan mag je al een heel erg duur pand hebben...
er zijn véle bedrijven die véél minder omzet/winst maken, maar die blijven wel draaien.
veel omzet betekend niet automatisch ook veel winst, een gemiddeld autobedrijf zit onder 1% nettowinst, daar kun je geen "dik" pand voor neerzetten
ah ha,daar wringt de schoen klaarblijkelijk.
ondanks dat de gemiddelde volvo dealer minder dan 1% nettowinst draait
en dan wel een duur kapitaal pand met uitstraling op een A-lokatie!
ik heb,en ik denk met mij nog velen,niet zoveel behoefte aan die
"glazen paleizen".
en al helemaal niet als je dan bedenkt dat de klant,wij dus,dat moeten ophoesten.
mischien verklaard dit ook wel het feit dat steeds meer volvo rijders hun/haar onderhoud laten uitvoeren bij een volvo-specialist
ipv. de officiele dealer.
Geplaatst: 10.09.2008 - 21:16
door bart simpson
het zijn vaak de kleinere bedrijven die ten onder gaan
Geplaatst: 10.09.2008 - 21:35
door Thijs
Laatst in Lelystad navraag gedaan bij een specialist voor de riemenwissel, de 360000 beurt. Dit kost bij hem dus ook gewoon 1400 eurootjes :shock:
Ik weet het niet, dan toch maar naar de dealer en dan een lekker koppie koffie erbij?? En even gluren in alle moois wat er in de showroom staat? Wellicht is dit een dure specialist hoor? Ik weet niet wat een normaal bedrag is voor de riemenwissel?