Pagina 5 van 6

Geplaatst: 09.01.2010 - 21:00
door s3wage
Dan word het 5w40 maar wel raar dat kroon mij via mijn kenteken 0w40 adviseerd ?

En die denso iridium t5 en R bougies die vraag ik wel bij european tuning.

Geplaatst: 09.01.2010 - 21:03
door volvo c70 t5
s3wage schreef:Dan word het 5w40 maar wel raar dat kroon mij via mijn kenteken 0w40 adviseerd ?

En die denso iridium t5 en R bougies die vraag ik wel bij european tuning.
Je mag er best 0w40 in doen,maar in de zomer ja word het dun kans dat je turbo het ga gebruiken.

Geplaatst: 09.01.2010 - 21:03
door Frederik Welvaert
Ok, wat ik kan opmaken is dus: als ik het vermoeden heb dat mijn turbo voor problemen zorgt: gewoon laten reviseren/reinigen + reiniging in-en uitlaattraject van de motor?
Mijn 2.0D durft op bepaalde toerentallen nogal eens inhouden, en komt er soms maar moeizaam in (geen kracht onder de 2000 rpm en dan plots een schop in de kont) Hiervoor laat ik dus best een soort van basis revisie doen dan? (heeft intussen 165k km gelopen, waarvan een heel stuk met kapotte EGR die bleef openstaan)

Geplaatst: 09.01.2010 - 21:04
door s3wage
volvo c70 t5 schreef:
s3wage schreef:Dan word het 5w40 maar wel raar dat kroon mij via mijn kenteken 0w40 adviseerd ?

En die denso iridium t5 en R bougies die vraag ik wel bij european tuning.
Je mag er best 0w40 in doen,maar in de zomer ja word het dun kans dat je turbo het ga gebruiken.
Is dat goed of slecht voor je turbo ?

Geplaatst: 09.01.2010 - 21:06
door volvo c70 t5
ppFreddy schreef:Ok, wat ik kan opmaken is dus: als ik het vermoeden heb dat mijn turbo voor problemen zorgt: gewoon laten reviseren/reinigen + reiniging in-en uitlaattraject van de motor?
Mijn 2.0D durft op bepaalde toerentallen nogal eens inhouden, en komt er soms maar moeizaam in (geen kracht onder de 2000 rpm en dan plots een schop in de kont) Hiervoor laat ik dus best een soort van basis revisie doen dan? (heeft intussen 165k km gelopen, waarvan een heel stuk met kapotte EGR die bleef openstaan)
Gaan we weer wat moet een bassis revisie voorstellen?dat doe de dealer ook niet,dan word het nieuwe of een kompleet gereviseerde.

Geplaatst: 09.01.2010 - 21:07
door Paul-S70R
ppFreddy schreef:Ok, wat ik kan opmaken is dus: als ik het vermoeden heb dat mijn turbo voor problemen zorgt: gewoon laten reviseren/reinigen + reiniging in-en uitlaattraject van de motor?
Mijn 2.0D durft op bepaalde toerentallen nogal eens inhouden, en komt er soms maar moeizaam in (geen kracht onder de 2000 rpm en dan plots een schop in de kont) Hiervoor laat ik dus best een soort van basis revisie doen dan? (heeft intussen 165k km gelopen, waarvan een heel stuk met kapotte EGR die bleef openstaan)
Ik denk dat het variabele gedeelte van jou turbo vast zit.
Vervangen van de turbo is de enige (goede) mogelijkheid.
Het variabele gedeelte zorgt er juist voor dat het turbogat weg is en de druk geleidelijk opgebouwd wordt.

Geplaatst: 09.01.2010 - 21:08
door volvo c70 t5
s3wage schreef:
volvo c70 t5 schreef:
s3wage schreef:Dan word het 5w40 maar wel raar dat kroon mij via mijn kenteken 0w40 adviseerd ?

En die denso iridium t5 en R bougies die vraag ik wel bij european tuning.
Je mag er best 0w40 in doen,maar in de zomer ja word het dun kans dat je turbo het ga gebruiken.
Is dat goed of slecht voor je turbo ?
Weet niet alleen vaak bijvullen denk ik zo.echt waar 5w40 is het best,je moet ook naar je km stand kijken hé.

Geplaatst: 09.01.2010 - 21:13
door Paul-S70R
Helemaal waar!
Als je turbo er al een heel leven op heeft zitten zal ie ook wel de nodige speling hebben op de lagers. Als je dan met erg dunne olie gaat werken kan dat voor lekkage zorgen. Het is overigens niet slecht voor je turbo!
Hoe dunner des te beter zeggen wij.

Geplaatst: 09.01.2010 - 21:18
door volvo c70 t5
Paul-S70R schreef:Helemaal waar!
Als je turbo er al een heel leven op heeft zitten zal ie ook wel de nodige speling hebben op de lagers. Als je dan met erg dunne olie gaat werken kan dat voor lekkage zorgen. Het is overigens niet slecht voor je turbo!
Hoe dunner des te beter zeggen wij.
Alleen als je voor het stoplicht sta is het wel leuk,die blauwe walm :D :lol:

Geplaatst: 09.01.2010 - 21:20
door Paul-S70R
Je turbo is dan wel al naar de kl... :shock:

Geplaatst: 09.01.2010 - 21:25
door volvo c70 t5
Ja dan gebruik die olie,met te dunne olie heb je het ook denk ik zo.

Geplaatst: 09.01.2010 - 21:27
door Paul-S70R
Een turbo hoort niet blauw te roken.
Hij is dan gewoon versleten.

Geplaatst: 09.01.2010 - 21:33
door volvo c70 t5
Paul-S70R schreef:Een turbo hoort niet blauw te roken.
Hij is dan gewoon versleten.
Is zeker zo.

Geplaatst: 09.01.2010 - 23:35
door steven460
@ volvo c70 t5

Jij zegt dat 0w40 te dun is voor een T5.
De 0 zegt voornamelijk iets over de koude toestand.

Mag de T5 niet makkelijker starten in de winteltijd? :)

Geplaatst: 09.01.2010 - 23:37
door volvo c70 t5
steven460 schreef:@ volvo c70 t5

Jij zegt dat 0w40 te dun is voor een T5.
De 0 zegt voornamelijk iets over de koude toestand.

Mag de T5 niet makkelijker starten in de winteltijd? :)
Klop,maar word wel dunner als die warm is.

Geplaatst: 09.01.2010 - 23:39
door volvo c70 t5
Op 5w40 start die net zo goed,5w40 is tot min 15 0w40 is tot min 20.hoe koud word het nou in NL ja laaste tijd is het even koud.

Geplaatst: 10.01.2010 - 16:52
door s3wage
Paul-S70R schreef:Helemaal waar!
Als je turbo er al een heel leven op heeft zitten zal ie ook wel de nodige speling hebben op de lagers. Als je dan met erg dunne olie gaat werken kan dat voor lekkage zorgen. Het is overigens niet slecht voor je turbo!
Hoe dunner des te beter zeggen wij.
Kunnen er geen nieuwe lagers in dan ?

Geplaatst: 10.01.2010 - 16:55
door Paul-S70R
De variabele turbo is niet goed te reviseren, helaas.

Geplaatst: 10.01.2010 - 17:09
door volvo c70 t5
Paul-S70R schreef:De variabele turbo is niet goed te reviseren, helaas.
Zou wel is willen weten water vervangen word bij een complete turbo revisie.

Geplaatst: 10.01.2010 - 17:16
door Paul-S70R
Dat hangt af van wat er kapot is.
Bij de basisrevisie vervangen we alleen de lagers.
Verder kunnen we alles vervangen als het defect is.
In alle gevallen wordt de turbo gebalanceerd.