Pagina 5 van 10

Geplaatst: 25.04.2008 - 08:20
door rsnhakan
Pandabjörn schreef:Even de URL veranderd uit het draadje over de nieuwe satnav van MY2009.

http://www.volvocars.com/nl/All-Cars-MY ... fault.aspx
Ik zie nergens de nieuwe v50 staan..?

Geplaatst: 25.04.2008 - 17:22
door Pandabjörn
Op deze pagina zie je een 3d weergave met oa. de nieuwe kleur Saville grey. Mooie kleur, lijkt wel een heel donker leisteenkleurig of grijs-groenigs te zijn.
Ook een aparte R-design 3d weergave. Vond de R-design tot nog toe overpriced, maar het maakt er wel wat bijzonders van.

Geplaatst: 25.04.2008 - 17:48
door tonschaa
Voor een V50 of C30 vind ik R-design supermooi. Voor een S40 minder...
Iets te gekunsteld of zoiets....

Op deze pagina zie je een 3d weergave met oa. de nieuwe kleur Saville grey. Mooie kleur, lijkt wel een heel donker leisteenkleurig of grijs-groenigs te zijn.

Op de configurator inderdaad vrij donker. Als je de foto ziet van de XC60 ziet op de vorige pagina is ie een stuk lichter.

Geplaatst: 25.04.2008 - 18:36
door rsnhakan
Die xenon lampen van de R-desgin, zien die er in het echt precies hetzelfde eruit?? Want sommige auto's hebben een Xenon lamp erin + een lamp die oranje licht geeft (dimlicht neem ik aan). Maar bij deze is dat niet zo. Ik zou graag foto's willen zien maar niemand heeft er één hier ofwel?

Geplaatst: 27.04.2008 - 14:34
door rsnhakan
De nieuwe v50's gaan 205 km/h, de oude model gaat 210 km/h waarom is dit veranderd? Het aantal pk's zijn hetzelfde..

Geplaatst: 27.04.2008 - 17:17
door Fredhead
Begrenzer of meer gewicht gok ik, of zou door de roetfilter of iets moeten komen...

Geplaatst: 27.04.2008 - 20:05
door rsnhakan
ok..

Geplaatst: 28.04.2008 - 10:16
door sanco
of... Volvo was flauw van de claims van de gebruikers: de eerste series liepen ook niet allemaal 210.... zeker niet op de TOMTOM. Dat samen met het gezeur vanwege o.a. de EGR klep reulterend in opmerkingen als: mijn motor haalt de opgegeven topsnelheid van 210km net niet... heeft er mogelijk ook toe bijgedragen dat ze iets meer marge hebben ingebouwd.

Geplaatst: 28.04.2008 - 15:58
door kmser
Er is inderdaad geen verschil. Die topsnelheid is idd een beetje variabel door de omstandigheden. Met een beladen auto kan je op een lichte bergaf vlot 210 overschrijden. Maar, als je wil kan je gelijk hoe lange tijd 180 à 200 rijden zonder probleem, dus reserve is er genoeg.

Geplaatst: 29.04.2008 - 09:18
door rsnhakan
Ja wij reden meestal 205, maar 210 haalden we nauwelijks.. Maar wel gehaald:D

Geplaatst: 29.04.2008 - 12:09
door Pritchard
@rsnhakan: meestal 205km/u?? Zal wel niet in België of Nederland zijn me dunkt...

Geplaatst: 29.04.2008 - 17:05
door rsnhakan
Nee in Duitseland natuurlijk.... Maar we reden ongeveer 1 uur daar op topsnelheid..

Geplaatst: 29.04.2008 - 19:29
door anwo
conclusie: meestal = 1 uur.

Geplaatst: 29.04.2008 - 20:07
door Paul
Weer wat geleerd! :-)

Geplaatst: 29.04.2008 - 20:34
door Bart
Zal het jeugdige enthousiasme zijn :-D

Geplaatst: 29.04.2008 - 20:45
door Fredhead
Denk het inderdaad ja :D
Zal mijn V50 ook eens een keertje uitlaten in Duitsland en kijken wat de topsnelheid is volgens de navigatie

Geplaatst: 29.04.2008 - 22:31
door hans98
Ik vind er niets aan om op topsnelheid te rijden. Die motor op volle toeren, krijg ik zowaar meelij met 'm (sinds het brommertijdperk associeer ik langdurig vol toerental met vastlopers, dat zal het wel zijn :P )

Geplaatst: 30.04.2008 - 04:03
door tonschaa
En zelfs in Duitsand is een vol uur vol gas onmogelijk....
Of heb ik het mis?

Geplaatst: 30.04.2008 - 09:50
door kmser
hans98 schreef:Ik vind er niets aan om op topsnelheid te rijden. Die motor op volle toeren, krijg ik zowaar meelij met 'm (sinds het brommertijdperk associeer ik langdurig vol toerental met vastlopers, dat zal het wel zijn :P )
De 2.0D draait aan 200 maar 3500 tpm, het valt dus goed mee.

Geplaatst: 30.04.2008 - 11:35
door Fredhead
tonschaa schreef:En zelfs in Duitsand is een vol uur vol gas onmogelijk....
Of heb ik het mis?
Denk ook wel dat je inderdaad af en toe het gas even los zou moeten laten omdat er iemand jou baan op komt of omdat er geremd wordt