Pagina 5 van 7
Geplaatst: 27.05.2008 - 19:17
door Richard
Edgar schreef:Richard S schreef:xc-men schreef:Richard, dat is een goeie, ik vraag me dat nu ook af.
Ik weet dat de software een link heeft met de VIN van je auto en dus niet op een ander auto past omdat die een andere VIN heeft maar Rica of BSR kan dat zo aanpassen en dat moet toch niet zo duur zijn. Maar goed ik werk zelf ook in de automation-software business en het grote geld word gemaakt met de Software niet met de Hardware.
Ja is ook zo.
Gaat er bij om dat ik mijn auto erg graag wil chippen maar het kan ook heel goed zijn dat ik over een jaar of iets meer een andere v70 koop. En dan vind ik het weer zonde van de kosten voor de ppc als ik die dan niet nog een keer kan gebruiken.,
Dat zou ik niet eens willen... iederen auto is toch weer verschillend, vandaar dat ik een voorstander ben van maatwerk
Die volg ik niet helemaal.
En v70 D5 met 163pk en 340 nm uit 2002 is hetzelfde qua motor en gevoel als een v70 D5 163pk en 340nm uit 2004. Zelfde motor zelfde onderdelen alleen nieuwere auto en minder kilometers gelopen(anders heeft het geen nut om hem in te ruilen)
Dus kun je zowel de eerste als de tweede optie chippen naar 105 pk en 400nm. Lijkt mij zo. Het gaat mij jniet om topsnelheid ofzo. Allee om wat meer trekkracht onderin en dus soepeler
Geplaatst: 27.05.2008 - 19:21
door Edgar
Elke zelfde auto met zelfde motor kan weer anders reageren, of een ander standaard vermogen hebben dan opgeven. Uiteraard blijft de basis van het tuningprogamma het zelfde maar met maatwerk wordt er toch ge fine-tuned.
Zeker als het gaat om een gebruikte auto.
Geplaatst: 27.05.2008 - 20:48
door eXite
Ik heb vandaag een PPC besteld van BSR!
:love10: 258pk / 412Nm :love10:
Geplaatst: 27.05.2008 - 23:45
door VolvoTech
@Fulaks,
Sure. Zeker, alles valt te kraken.
Good luck
Bob
Geplaatst: 27.05.2008 - 23:49
door VolvoTech
@richardS,
Er zijn vele (!!) software versies voor een D5 op de markt.
Een aantal zaken zijn niet zomaar "aan te vinken" in Vida als "zet maar aan", maar staan echt in de software.
Daarom wordt voor elke auto (!) een software versie gecreeerd.
Denk bijvoorbeeld aan een standkachel. Is echt een software upgrade. Deze wil je graag weer werkend hebben in een nieuwe auto na de tuning, dus moet dat geregeld zijn IN de software die je krijgt.
Zelfde bijvoorbeeld voor automaat / handgeschakeld. Je krijgt doldwaze dingen hoor als je die softwareversies door elkaar shuffelt op 2 auto's.
Nog sterker, die gaan het in vele gevallen gewoon niet meer doen
Daarom, per auto 1 VIN, 1 PPC.
Later wel om te zetten naar een andere auto, maar dan PPC opnieuw inleren voor die specifieke auto (zodat eea weer matcht met wat VIDA over je auto zegt...) en dat kost dan weer centjes inderdaad.
Maar natuurlijk niet de volle mep.
Bob
Geplaatst: 28.05.2008 - 08:28
door Fulaks
VolvoTech schreef:@Fulaks,
Sure. Zeker, alles valt te kraken.
Good luck
Bob
Bob, ik waag me daar zeker niet aan hoor. Ik heb daarvoor noch de kennis, noch de behoefte. Ik meende uit jouw reactie op te maken dat jullie dat deden, al dan niet met toestemming van BSR of Rica, voor zover nodig. Als ik dan van auto verander weet ik waarheen

Geplaatst: 28.05.2008 - 09:24
door xc-men
@Fulaks,
Bob (Volvotech) is official dealer van Rica en zal nooit gaan lopen rommelen met het Kraken van software enz..........
Aan de ander kant, zou je een gekraakte PPC aan je auto willen hangen met een waarde van +/- 50.000Euro??? Nogmaals niet iedere auto en zeker niet iedere Motor is het zelfde dus Rica en/of BSR moet het op maat tunen die hebben de kennis in huis om dat te doen.
Een oude PPC voor een nieuwe of andere auto gaat wel maar je moet dan wel nieuwe software kopen, mischien kan Bob ongeveer vertellen wat dat gaat kosten? dan weten we dat voor de toekomst.
Geplaatst: 28.05.2008 - 10:58
door Fulaks
Jongens, er worden hier dingen in mijn mond gelegd die ik niet heb bedoeld. Ik schreef :
Fulaks schreef:Alles valt te kraken natuurlijk

Bemerk de wink !
Ik heb op geen enkel moment gezegd dat ik een PPC zou willen kraken. Ik weet ook dat Bob/VolvoTech de PPC's met Rica software verdeelt, en ik mag aannemen dat hij er niet mee gaat lopen knoeien.
En neen, ik zal op geen enkel moment met mijn dure auto gaan lopen rommelen met gekraakte software en/of toestellen. Ik zou wel gek zijn.
Mijn PPC is door de dealer geleverd en de software werd ook door de dealer geïnstalleerd. De afspraak is dat ik bij een onderhoudsbeurt de PPC in de auto leg, en dat de garage erop toeziet dat alles up-to-date is en correct werkt. Ik hoef er dus zelf niet aan te komen, en ben dat ook niet van plan als daar geen reden voor is.
Excuus voor de mogelijk gerezen misverstanden !
Geplaatst: 28.05.2008 - 12:45
door xc-men
Fulaks,
Het was zeker geen aanval op je statement, maar ik dacht laten we het nog eens goed duidelijk maken voor dat er mensen zijn die de verkeerde conclusies maken.
Je heb daar een goede deal gemaakt met je Dealer dat ie er voor zorgt dat alles Up to date blijft. Prima Service.
Geplaatst: 28.05.2008 - 20:25
door xc-men
Ik heb de Rica PPC nu binnen en de auto zelf getuned naar 226PK. Wat een verschil, het is net of je in een andere auto zit, wat een Power en de GT schakeld ook veel beter. Morgen even een paar tripjes maken dan later even kijken hoe het verbruik is met de RICA tuning.
Geplaatst: 28.05.2008 - 21:04
door VolvoTech
Hoi XC-Men,
Goed te horen dat je het verschil goed merkt.
(en blij dat de PPC is aangekomen

.
@ all,
Het vervangen van de PPC/VIN combi, wordt geoffreerd op basis van de duur van het gebruik. Ga er van uit dat 5 jaar na 1e gebruik, de restwaarde nihil is. Elke "vin update" voor die tijd, geeft een redelijk evenredige restwaarde, met een klein update tarief.
Eea zal niet in verhouding staan met een nieuwe PPC, dus altijd even opvragen, zal zeker lonen.
PPC meeverkopen is trouwens natuurlijk een goed optie, wordt best vaak gedaan. (en koppelen aan ander emailadres doen we natuurlijk gratis).
Bob
Geplaatst: 30.05.2008 - 13:04
door eXite
Mijn BSR PPC is vandaag binnengekomen. Ik zag het wel weer voor me dat e.e.a. niet zou lukken met mijn geluk, maar wonder boven wonder was het stekker erin, op enter drukken en gaan met de banaan
En gaan doet 'ie, flink sneller geworden, vooral merkbaar in 4e versnelling! Eigenlijk trekt de auto in 4 nu net zo hard als vroeger in 3, alleen gaat 4 wel door tot +/- 210 :toothy4:
Geplaatst: 31.05.2008 - 16:54
door Autogek
Mijn ervaring met Fasttech is erg goed.
Heel toevallig kwam ik vandaag langs een autoshow waar een vermogenstestbank stond.
Ik kon het niet laten om de auto even te laten meten.
214,3 pk bij 4427rpm. en 435nm bij 2802 rpm.
Standaard 163 pk.
Ik ben erg tevreden over de vermogenstoename.
( ik was trouwens ook al tevreden)
Edwin
Geplaatst: 02.06.2008 - 09:14
door xc-men
Ik kan het zelf bijna niet geloven maar het is echt waar, het gemiddelde verbruik van onze XC70 is met de Rica PPC terug gebracht naar 8.3L/100km. Mijn vrouw rijd elke dag 2 uur over het zelfde afstand en route en de BC heeft nog nooit zo laag aangegeven since de levering in November heeft het verbruik alleen rond de 9.8L en hoger gestaan. Ik heb zelfs dit weekend rond de 7.2L/100Km gemeten op de snel weg met een snelheid rond de 120-130Km/H (over 1uur gemeten ).
Ik ben super content met de RICA PPC, erg simple te installeren en wat een POWER verschil met de standard D5 engine. De motor maakt ook veel minder geluid is veel sneller met het schakelen en ik merk ook dat ie sneller door schakeld naar de 6e versnelling rond de 100Km en voor de Rica upgrade rond de 120Km.
Met de huidige Diesel prijs is de PPC zou weer treug verdiend. Ik heb zelf de PPC gekocht bij Volvotech een sponsor van dit Forum.
Geplaatst: 04.06.2008 - 01:21
door Big Blue
xc-men schreef:Ik kan het zelf bijna niet geloven maar het is echt waar, het gemiddelde verbruik van onze XC70 is met de Rica PPC terug gebracht naar 8.3L/100km. Mijn vrouw rijd elke dag 2 uur over het zelfde afstand en route en de BC heeft nog nooit zo laag aangegeven since de levering in November heeft het verbruik alleen rond de 9.8L en hoger gestaan. Ik heb zelfs dit weekend rond de 7.2L/100Km gemeten op de snel weg met een snelheid rond de 120-130Km/H (over 1uur gemeten ).
Ik ben super content met de RICA PPC, erg simple te installeren en wat een POWER verschil met de standard D5 engine. De motor maakt ook veel minder geluid is veel sneller met het schakelen en ik merk ook dat ie sneller door schakeld naar de 6e versnelling rond de 100Km en voor de Rica upgrade rond de 120Km.
Met de huidige Diesel prijs is de PPC zou weer treug verdiend. Ik heb zelf de PPC gekocht bij Volvotech een sponsor van dit Forum.
xc-men,
Ik was nog even aan het twijfelen, maar na jouw hoge graad van tevredenheid en de uiterst correcte communicatie van Bob (Volvotech) zal ook ik deze week overgaan tot aankoop van een PPC en hopelijk blijk ik eveneens zo tevreden, alvast bedankt voor het delen van deze info.
Geplaatst: 04.06.2008 - 10:10
door xc-men
Big Blue,
Het verbruik van de D5 in het nieuwe model V70 en XC70 is erg aan de hoge kant. Er zijn veel klachten en Volvo heeft tot heden nog niet echt een oplossing gevonden.
Ik heb daarom gekeken naar Tuning van de auto en ben super tevreden met de RICA PPC en het resultaat van lagere verbruik. Wel rijst de vraag waarom Volvo zelf de D5 niet beter tuned??? mischien geeft ie dan meer uitstoot maar daar zit ik zelf echt niet zo mee.
Geplaatst: 04.06.2008 - 23:32
door Fulaks
Dat heb ik me ook al zitten afvragen : waarom is het standaard motormanagement niet beter ? Dat je het vermogen aanpast voor bepaalde markten om fiscale redenen kan ik begrijpen, maar ik begrijp niet dat er na 6 jaar evolutie een opvolger van een bepaald model op de markt komt met een quasi identieke motor, dat 2 à 3 liter meer nodig heeft om 100 km af te leggen. Ondanks zwaarder/veiliger/regeneratie partikelfilter.
Geplaatst: 04.06.2008 - 23:33
door Fulaks
Big Blue schreef:Ik was nog even aan het twijfelen, maar na jouw hoge graad van tevredenheid en de uiterst correcte communicatie van Bob (Volvotech) zal ook ik deze week overgaan tot aankoop van een PPC en hopelijk blijk ik eveneens zo tevreden, alvast bedankt voor het delen van deze info.
Niet twijfelen, doen !
Geplaatst: 05.06.2008 - 07:24
door xc-men
@ Fulaks, laat je ons wel even weten wat het verbruik is onder normal gebruik.
Geplaatst: 06.06.2008 - 11:12
door André4x4
xc-men schreef:...Het verbruik van de D5 in het nieuwe model V70 en XC70 is erg aan de hoge kant. Er zijn veel klachten en Volvo heeft tot heden nog niet echt een oplossing gevonden.... ....Wel rijst de vraag waarom Volvo zelf de D5 niet beter tuned??? mischien geeft ie dan meer uitstoot maar daar zit ik zelf echt niet zo mee.
Dit is een goed punt van XC-men. Ik ben happy met het vermogen van m'n XC70 maar niet zo met zijn tegenvallende verbruik. Ik zit op de bc op 8,9 ltr/100 km. Ik rijd zelden harder dan 125 om dat ik merk dat het verbruik dan makkelijk naar de 10 ltr/100km gaat. (de bc wijkt nauwelijks af van het berekende verbruik uit tanken en km gereden). Als je de volvo documentatie pakt zou het verbruik een stuk gunstiger moeten liggen. :roll:
Ik volg het hele chip-tuning verhaal omdat ik iets aan dit verbruik wil doen, maar eigenlijk behoort dit door volvo opgepakt te worden. De vorige XC70 modellen met D5 GT (ik heb een buurman met een 2002 model) verbruiken zeker 15% minder, terwijl ik weet dat hij regelmatig stevig doortrapt. Ik zou graag wat uitleg willen horen waar dit vandaan komt en vooral waarom er vanuit volvo zelf geen oplossing voor het verbruik komt.
