Pagina 5 van 10
Geplaatst: 20.05.2008 - 10:27
door Richard
Het enige premium wat ik kan bedenken met topsnelheid en volvo is dat een v70 misschien rustiger en zekerder aanvoelt bij een snelheid van 200+ t.o.v. bijv. een golf. In mijn passat heb ik ook wel eens 200 gereden in duitsland maar dat was niet fijn en dus van erg korte duur. In mijn v70 heb ik regelmatig harder dan 200 gereden en dan merk je een stuk minder dat je zo hard gaat. Ook al t.o.v. mijn vorige v40
Geplaatst: 20.05.2008 - 19:12
door Koidream
Na vier pagina's en elfendertig antwoorden snap ik nog steeds niet wat de relatie snelheid (lees 250km/u) en "premium" is...
Geplaatst: 20.05.2008 - 21:23
door cornelis
Koidream, geen enkel weldenkend persoon zal snappen wat die relatie is, behalve dan de "snelle leeghoofden" die hoogst waarschijnlijk nooit premium zullen rijden.
Geplaatst: 20.05.2008 - 21:43
door bart simpson
cornelis schreef:Koidream, geen enkel weldenkend persoon zal snappen wat die relatie is, behalve dan de "snelle leeghoofden" die hoogst waarschijnlijk nooit premium zullen rijden.
ik zie dat maar als een compliment

Geplaatst: 20.05.2008 - 22:52
door Paul
Ja ik snap het ook nog steeds niet!
Geplaatst: 20.05.2008 - 23:35
door eXite
Word ik hier nu verkapt neergezet als 'snel leeghoofd' die 'hoogst waarschijnlijk nooit premium zal rijden'? Hahaha!
Alsjeblieft zeg. Zelfs een kind van 3 snapt dat je een degelijk gebouwde auto nodig hebt om 250km/h te halen, als dat nog geen relatie met premium is dan weet ik het ook niet. Ik kan nog wel een paar keer een verhaal afsteken over het belang van prestaties voor het imago van een premium merk, maar volgens mij is mijn punt nu wel overduidelijk.
Als ik iets mis, dan is het de link tussen het zijn van een 'leeghoofd' en het plezier beleven aan snelle auto's. Zo'n bekrompen manier van denken, alsof ik de hele dag met een hartslag van 170 en de testosteronspiegel van een orang oetang met 250 over alle A- en E-wegen vlieg om andere mensen in gevaar te brengen. Als we het over een non-discussie hebben...
Geplaatst: 20.05.2008 - 23:54
door cornelis
eXite, ik weet niet zeker of jij ook een van deze "snelle leeghoofden"bent, maar gezien je reactie vrees ik het ergste, en hoop je nooit te ontmoeten op de snelweg.En dan de testoteronspiegel van een Orang Oetan hoeveel weet jij daarvan? Ik heb geen idee, kom je misschien van Sumatra?
Geplaatst: 21.05.2008 - 00:18
door cornelis
eXite, ik ben trouwens van mening dat de "testosteronspiegel" van Orang Oetans niet zo hoog is, gezien het feit dat volgens het WWF het een uitstervend ras is en ze zeker geen Premium rijden, laten we hopen dat hetzelfde geld voor de "snelle leeghoofden".
Geplaatst: 21.05.2008 - 00:26
door menjo
eXite schreef:Zelfs een kind van 3 snapt dat je een degelijk gebouwde auto nodig hebt om 250km/h te halen
Er zijn toch gewoon V70's en S60's die 250 halen? Waarom zou de D of 2.4D dan niet degelijk of premium zijn volgens jou?
Geplaatst: 21.05.2008 - 01:21
door cornelis
Menjo, je hebt helemaal gelijk, maar nog steeds, wat heeft een hoge topsnelheid te maken met Premium? Wie wil er 250 km per uur rijden? Alleen de Orang Oetang met een vermeend hoog testosterongehalte, dat zoals al ik eerder zei een uitstervend ras is volgens het WWF.
Geplaatst: 21.05.2008 - 02:46
door eXite
cornelis schreef:eXite, ik weet niet zeker of jij ook een van deze "snelle leeghoofden"bent, maar gezien je reactie vrees ik het ergste, en hoop je nooit te ontmoeten op de snelweg.En dan de testoteronspiegel van een Orang Oetan hoeveel weet jij daarvan? Ik heb geen idee, kom je misschien van Sumatra?
Kijk maar eens naar de kracht en anabole capaciteiten van een orang oetang, bij een geringe hoeveelheid eiwitrijk voedsel. Dat ze op de rand van uitsterven balanceren is eerder te wijten aan de mens, dan aan de orang oetang. Maar dit gaat weer nergens over.
Je hoopt me nooit te ontmoeten op de snelweg? Wat zijn dit voor uitspraken, waar gaat dit over? Je bent gewoon om de hoofdargumentatie heen aan het draaien en hakkelt op absoluut niet ter zake doende hyperbolen.
menjo schreef:Er zijn toch gewoon V70's en S60's die 250 halen? Waarom zou de D of 2.4D dan niet degelijk of premium zijn volgens jou?
Niet iedere stelling behoudt omgekeerd zijn validiteit. Ik beweer overigens nergens dat specifieke modellen niet premium zijn, ik heb het over Volvo in 't algemeen en de neerwaartse spiraal op prestatiegebied (maar ook degelijkheid, verlies concurrentievoordeel op gebied van veiligheid) waar het merk zich in mijn ogen nu in begeeft. Geen R-modellen meer, geen S60 T5 meer, wat is hierna aan de beurt?
Het is toch belachelijk dat ik doorlopend argumenten aan het aanslepen ben voor mijn stelling en mensen er grotendeels overheen lezen, 'onzin' roepen, en/of op de man af gaan spelen. Zo valt er geen normale discussie te houden.
Wat jullie willen, Volvo is en blijft altijd het aller aller ALLER beste premium super merk

Geplaatst: 21.05.2008 - 08:27
door bart simpson
eXite schreef:Alsjeblieft zeg. Zelfs een kind van 3 snapt dat je een degelijk gebouwde auto nodig hebt om 250km/h te halen, als dat nog geen relatie met premium is dan weet ik het ook niet. Ik kan nog wel een paar keer een verhaal afsteken over het belang van prestaties voor het imago van een premium merk, maar volgens mij is mijn punt nu wel overduidelijk.
je verwacht nog steeds iets van een inhoudelijke discussie over de vermeende relatie tussen "snelheid om premium te mogen zijn" en suggereert nu ook al dat je degelijker (?) moet bouwen om die 250 ueberhaupt te kunnen halen en haalt er daarom al kinderen van 3 bij die je wel begrijpen? jaja...
Geplaatst: 21.05.2008 - 08:28
door V480-S60
Nog één keer zal ik proberen uit te leggen dat premium niets, maar dan ook niets met sportief of snelheid te maken heeft.
Premium betekent in goed Nederlands "Uitstekend". Dat betekent in principe dat er van de allerbeste materialen gebruik gemaakt wordt. Dat houdt in dat de uitstraling van de auto qua materiaalkeuze van zeer goede kwaliteit is.
(Nu ben ik de laatste om te ontkennen dat dat momenteel bij Volvo wel een heikel punt begint te worden en ze inderdaad hun voorsprong op veiligheidsgebied een beetje aan het verkwanselen zijn en in het kader van de kostenbesparing ook de onderhuidse materialen niet meer helemaal je dat zijn) Maar als je Volvo vergelijkt met de modellen van moedertje Ford;
- Dan zie je dat er gewoon betere materialen gebruikt zijn;
- Dan zie je dat alles net even beter past;
- Dan zie je een uitstraling van het interieur die premium is.
En nogmaals dat heeft niets, maar dan ook niets, met sportiviteit en snelheid te maken. De nieuwe Ford Mondeo is op hetzelfde onderstel gebouwd als de V70 Maar niemand noemt de Ford premium, maar dat doet men met de V70 wel. Gewoon omdat die een premium uitstraling heeft.
Zo en nu hoop ik dat het duidelijk is dat die snelheid niet van belang is om premium te zijn.
Volvo heeft op dit moment wel andere zorgen aan het hoofd om premium te blijven.

Geplaatst: 21.05.2008 - 10:06
door cornelis
Zo en nu ga ik op een Premium Class vakantie, Bart ik zal morgen naar je zwaaien vanaf de Color Magic op weg van Oslo naar Kiel.
Geplaatst: 21.05.2008 - 14:25
door Koidream
eXite schreef:...Zelfs een kind van 3 snapt dat je een degelijk gebouwde auto nodig hebt om 250km/h te halen...
Hier geef ik je 200% gelijk, maar om de zaak dan om te draaien en te zeggen dat een wagen die geen 250 haalt niet degelijk (lees premium) is, probeer dat maar eens aan een driejarige (of ouder) te verkopen...
Zeg nu gewoon dat je ego onlangs geschonden is toen die BMW je tegen topsnelheid voorbij kwam...
Trouwens, het woord "premium" is dat niet door BMW in het leven geroepen?
Ah ja, een Rolls Royce Phantom:
- 6749cc
- 338 kw
- 720 Nm
- van 0 - 100 in 5.9 s
- topsnelheid 240 km/u
Dus geen "premium" merk. Als je dit verkocht krijgt aan het grote publiek dan ga ik akkoord met jouw stelling...
Geplaatst: 21.05.2008 - 15:15
door V480-S60
Goed nu is het wat mij betreft genoeg.
Ik gooi er een slotje op.
We krijgen nu alleen maar heen en weer gekakel en daar is niemand bij gebaat.
Geplaatst: 21.05.2008 - 19:21
door V480-S60
Het slotje is (op gemotiveerd verzoek) bij dezen opgeheven, en het topic is verplaatst. Het hoort niet meer thuis in de V70 rubriek.
Hou het vanaf nu netjes,
Discussier met argumenten en vit niet op elkaar. Daar wordt niemand beter van.
En de foto van het wangedrocht is verwijderd. Dat deed namelijk de deur dicht.
Geplaatst: 21.05.2008 - 19:56
door Michael Oud
Ok, ik zal even proberen iets bij te dragen.
Premium: van beste kwaliteit.
Wat verwacht men van auto's die van de beste kwaliteit zijn? Ook een motor van de beste kwaliteit. Een bepaald behaald vermogen kan als kwaliteitskenmerk gezien worden (zie Audi, Mercedes en BMW die bij hun toppers van de reeks soms net 10 pk boven elkaar gaan zitten. De één vind het triest en kinderachtig, de ander ziet het als tonen van kunde). Het resultaat van een bepaald vermogen kán een topsnelheid zijn. Van bijvoorbeeld 250 km/h, de "gentlemens agreement" die ooit gemaakt is tussen Duitse autobouwers. Ze vonden deze snelheid op dat moment (ik meen eind 80-er jaren) voldoende, en hadden geen zin in een wapenwedloop waarbij auto's elke keer sneller zouden zijn. Porsche heeft zich echter nooit iets van de afspraak aangetrokken omdat ze een pure sportwagen bouwer was (hm... zei iemand Cayenne?). Blijkbaar vind Volvo het bij sommige modellen bij 225 mooi geweest, en bij andere modellen bij 250. Vergeet niet dat er behalve de motor ook andere dingen anders zijn bij de snelle benzine versies (remmen, ophanging).
Ok... wat ik wil zeggen is dat snelheid wel degelijk als kenmerk van het begrip "premium" gezien kan worden. Maar niet noodzakelijk (zie Astra OPC en Rolls Royce verhaal). Topsnelheid bepaald mede of een auto van premium niveau is, maar niet alleen maar. Gebrek aan topsnelheid geldt dus het zelfde voor.
Oja, voor de duidelijkheid: mijn 940 heeft meer vermogen dan standaard, maar 9 van de 10 keer rijd ik rustig met de cruise control op 10 tot 20 km/h meer op de teller dan toegestaan door het ganse land. Beetje vermogen is vooral lekker met inhalen/invoegen.
Oja, afgelopen zomer van Oost-Duitsland naar Nederland terug reed ik gemiddeld 160. Prima snelheid. Harder is leuk, maar absoluut niet nodig.
Geplaatst: 21.05.2008 - 20:24
door menjo
Cojones schreef:Een bepaald behaald vermogen kan als kwaliteitskenmerk gezien worden
Kan ja, maar...
Ok... wat ik wil zeggen is dat snelheid wel degelijk als kenmerk van het begrip "premium" gezien kan worden.
En je argument daarvoor is:
Beetje vermogen is vooral lekker met inhalen/invoegen.
En ben ik het mee eens! Vermogen draagt dus bij aan het premium gevoel.
Topsnelheid bepaald mede of een auto van premium niveau is
En daar zie ik dus geen enkel argument voor genoemd worden.
Een auto kan heel veel vermogen hebben maar een relatief lage topsnelheid, voorbeelden zijn al eerder genoemd (neem de M5, die haalt zonder begrenzer 300km/u ongeveer). Dat betekent dus niet dat hij langzaam versnelt bij het inhalen/invoegen, wat jouw enige argument is voor het premium zijn van meer vermogen.
Geplaatst: 21.05.2008 - 20:54
door Michael Oud
Dat schrijf ik toch, een hoge topsnelheid is meestal het gevolg van een dikke bak vermogen, dat op conto komt van de bouwkwaliteit van de motor.