Pagina 5 van 5
Geplaatst: 06.03.2012 - 11:19
door RoninS60
De airco wordt wel voldoende koud, en vrees dat afvullen dus echt weinig zal gaan uitmaken.
Ik heb hier nog een Saab 9-3 rijden uit 2004 waarvan de airco nog nooit service heeft gehad, gaat tot nu toe perfect. Zelf kom ik ook uit een Saab 9-3 Sport Sedan, die heeft dus ook een airco met variabele capaciteit. Dat was dus fantastisch, airco aan of uit merkte je alleen in de temperatuur. Niet in bijgeluiden of schokken.
Geplaatst: 06.03.2012 - 12:11
door EVV
Totdat het gas op is en daardoor er geen smering meer is voor de pomp. Dan zou je willen dat er gewoon een koppeling in zit waardoor de pomp niet mee draait bij druk verlies.
Geplaatst: 06.03.2012 - 12:36
door Oceanracer
In 10 seconden 3 tot 4 keer aan en uit is in elk geval niet goed!
Geplaatst: 06.03.2012 - 23:20
door edraket
EVV schreef:Totdat het gas op is en daardoor er geen smering meer is voor de pomp. Dan zou je willen dat er gewoon een koppeling in zit waardoor de pomp niet mee draait bij druk verlies.
Naast gas zit er ook olie in het systeem wat zorgt voor de smering. Als het gas weg is blijft de olie achter. De compressor wordt op druk geschakeld, als er te weinig gas in zit wordt er geen druk meer opgebouwd en zal de compressor ook niet meer inschakelen.
Geplaatst: 06.03.2012 - 23:21
door edraket
RoninS60 schreef:De airco wordt wel voldoende koud, en vrees dat afvullen dus echt weinig zal gaan uitmaken.
Ik heb hier nog een Saab 9-3 rijden uit 2004 waarvan de airco nog nooit service heeft gehad, gaat tot nu toe perfect. Zelf kom ik ook uit een Saab 9-3 Sport Sedan, die heeft dus ook een airco met variabele capaciteit. Dat was dus fantastisch, airco aan of uit merkte je alleen in de temperatuur. Niet in bijgeluiden of schokken.
Als er te weinig koelmiddel in zit wordt de airco vaak nog wel koud, alleen slaat de compressor vaker in. Ik zou hem toch even laten afvullen. Een airco heeft echt onderhoud nodig!
Geplaatst: 07.03.2012 - 07:42
door EVV
edraket schreef:EVV schreef:Totdat het gas op is en daardoor er geen smering meer is voor de pomp. Dan zou je willen dat er gewoon een koppeling in zit waardoor de pomp niet mee draait bij druk verlies.
Naast gas zit er ook olie in het systeem wat zorgt voor de smering. Als het gas weg is blijft de olie achter. De compressor wordt op druk geschakeld, als er te weinig gas in zit wordt er geen druk meer opgebouwd en zal de compressor ook niet meer inschakelen.
Behalve bij een variabele slag compressor, daar zit helemaal geen koppeling in (dat gaf RoninS60 aan als voordeel) en zal dus altijd meedraaien. Bij geen gas meer, geen olie dat rond gaat, maar wel een draaiende pomp...
Geplaatst: 07.03.2012 - 11:00
door edraket
Nu ik je bericht nogmaals lees zie ik inderdaad dat je doelt op een variabele compressor. Klopt dus helemaal wat je zegt.