Pagina 5 van 19
Geplaatst: 21.01.2009 - 18:13
door bart simpson
kleppen hoeven bij normaal gebruik nooit gesteld te worden
Geplaatst: 21.01.2009 - 18:38
door Ludo
bart simpson schreef:kleppen hoeven bij normaal gebruik nooit gesteld te worden
als het mis gaat is het dus altijd een ander zijn fout?.
ja dat is ook een manier (van Volvo?) om verantwoordelijk te ontzien. :roll:
Geplaatst: 21.01.2009 - 20:42
door Gast
bart simpson schreef:jammer zo'n ervaring, maar het geeft wel aan hoe vaak men dit soort motoren op gas in de werkplaats treft
Tja, @Ludo heeft gelijk, dit heeft niets, maar dan ook niets met LPG te maken.
Hier gaat het om algemene motoren kennis van de Volvo-werkplaats.
Deze Volvo-garage zou nooit mijn kleppen mogen stellen, want als men dit niet weet, weet men veel meer niet.
@Wim J, zoek een andere Volvo-dealer, nog beter een Volvo SPECIALIST!
Geplaatst: 21.01.2009 - 20:50
door bart simpson
Ik ben met beiden eens dat een Volvo dealer deze rudimentaire kennis gewoon moet hebben.
Ludo schreef:bart simpson schreef:kleppen hoeven bij normaal gebruik nooit gesteld te worden
als het mis gaat is het dus altijd een ander zijn fout? ja dat is ook een manier (van Volvo?) om verantwoordelijk te ontzien. :roll:
Als Volvo AB keer op keer meer dan duidelijk maakt dat men gasinbouw niet ondersteund denk ik inderdaad dat zo'n gevalletje Volvo's probleem/verantwoordelijkheid niet is.
Geplaatst: 21.01.2009 - 21:05
door Wim J
AlexV70 schreef:bart simpson schreef:jammer zo'n ervaring, maar het geeft wel aan hoe vaak men dit soort motoren op gas in de werkplaats treft
Tja, @Ludo heeft gelijk, dit heeft niets, maar dan ook niets met LPG te maken.
Hier gaat het om algemene motoren kennis van de Volvo-werkplaats.
Deze Volvo-garage zou nooit mijn kleppen mogen stellen, want als men dit niet weet, weet men veel meer niet.
@Wim J, zoek een andere Volvo-dealer, nog beter een Volvo SPECIALIST!
Ik weet ondertussen wel al een arage waar ik hem zou willen laten stellen, alleen is die de andere kant vh land,...
Ik denk niet dat ze het niet kunnen, maar dat er inderdaad een gebrek is aan grondige kennis van hun product.
Kleppen die op benzine draaien hoeven inderdaad nauwelijks gesteld te worden. Maar NIET, dat zo ik niet durven beweren.
Voor mij is het simpel: Ik laat de kleppen 2 tot 3 maal stellen, en daarna gaan er andere kleppen en klepzittingen in, gemaakt uit een harder materiaal. Dus niet de originele Volvo kleppen. Maar daar heb ik nog wel even tijd voor.
Geplaatst: 21.01.2009 - 21:15
door Ludo
bart simpson schreef:Ik ben met beiden eens dat een Volvo dealer deze rudimentaire kennis gewoon moet hebben.
Ludo schreef:bart simpson schreef:kleppen hoeven bij normaal gebruik nooit gesteld te worden
als het mis gaat is het dus altijd een ander zijn fout? ja dat is ook een manier (van Volvo?) om verantwoordelijk te ontzien. :roll:
Als Volvo AB keer op keer meer dan duidelijk maakt dat men gasinbouw niet ondersteund denk ik inderdaad dat zo'n gevalletje Volvo's probleem/verantwoordelijkheid niet is.
geen ondersteuning of verantwoordelijkheid. :?:
waarom bouw(d)en ze dan zelf een Bi-Fuel?.
hier een quote die over een origineel Bi-Fuel gaat, met advies van een Volvo medewerker(?):
scania164 schreef:Hallo
Bij mijn vader zitten de uitlaat kleppen op +- 0.18 a 0.20
Kan hij hier nog lang mee rijden?
Hij is een rustige rijder met alleen zeer lange stukkken.
Gr chris
Ramon&Ramon schreef:beetje strak vindt je niet?
Snel stellen lijkt mij!
Geplaatst: 21.01.2009 - 21:23
door bart simpson
Wat je niet ondersteund draag je imho ook geen verdere verantwoording voor dat doet degene wel die met kennis van Volvo's standpunten hierin verdere aanpassingen maakt.
Bi-fuels waren er af fabriek en werden daardoor naast ondersteund ook waar nodig onder garanties gedekt, dat hoofdstuk is alweer geruime tijd gesloten er worden immers al jaren geen bi-fuels meer geleverd.
Geplaatst: 21.01.2009 - 21:38
door Ludo
bart simpson schreef:Bi-fuels waren er af fabriek en werden daardoor naast ondersteund ook waar nodig onder garanties gedekt, dat hoofdstuk is alweer geruime tijd gesloten er worden immers al jaren geen bi-fuels meer geleverd.
ja oke, maar jij geeft hierboven als advies dat kleppen bij normaal gebruik nooit gesteld moeten worden.
bart simpson schreef:kleppen hoeven bij normaal gebruik nooit gesteld te worden
de Bi-Fuels die nu nog op de wegen rijden, en jouw advies volgen, kunnen daarmee wel bedrogen uitkomen!.
of gelden Volvo garanties levenslang?.
Geplaatst: 21.01.2009 - 21:44
door bart simpson
Volvo schrijft het stellen idd niet voor, zou het een importeur eens voorleggen als er wat sneuvelt terwijl je normaal onderhoud hebt laten uitvoeren.
Daar hoef je met de auto waar dit topic over gaat trouwens niet mee aan te komen, zullen we dus daarover verder gaan om on topic te blijven?
Geplaatst: 21.01.2009 - 22:27
door Ludo
bart simpson schreef:Volvo schrijft het stellen idd niet voor, zou het een importeur eens voorleggen als er wat sneuvelt terwijl je normaal onderhoud hebt laten uitvoeren.
dat antwoord is 100% voorspelbaar.
als het om een schadeclaim gaat, na afloop van garantieperiode is er bij Volvo niemand thuis.
Geplaatst: 22.01.2009 - 10:57
door bart simpson
Probeer je nu gewoon eens tot deze specifieke topic te beperken ipv het keer op keer doen van stupide aanvallen richting Volvo of mij, op dat vlak ben je ook 100% voorspelbaar.
Je citeerde hier Ramon & Ramon die door hun praktijkervaringen een zo mogelijk nog grotere tegenstander van gas zijn als ik, mijn standpunten zijn ook genoegzaam bekend als het gaat om gas.
Geplaatst: 22.01.2009 - 13:25
door Henkvdz
Al het bovenstaande gelezen hebbende, vraag ik me af; zou ik er dan toch spijt van krijgen dat ik LPI heb laten inbouwen, dit terwijl ik tot op heden nog geen negatieve ervaringen heb.
Groet Henk
Geplaatst: 22.01.2009 - 17:12
door Wim J
Henkvdz schreef:Al het bovenstaande gelezen hebbende, vraag ik me af; zou ik er dan toch spijt van krijgen dat ik LPI heb laten inbouwen, dit terwijl ik tot op heden nog geen negatieve ervaringen heb.
Groet Henk
Och, Er zijn al weinig Volvo's op benzine, een kleine minderheid daarvan loopt op gas. Begrijpelijk dat bepaalde specifieke kennis verloren gaat. Wat niet uitsluit dat ze de juiste info moeten kunnen geven.
Mijn geval is geregeld, ik moet enkel opnieuw een afspraak in mijn agenda zien in te plannen.
Al moet ik ervoor naar de andere kant van het land, ik krijg toch telkens een smile op mijn gezicht als ik het 'gas' intrap,...
Spijt moet je niet hebben, alleen soms wat meer moeite doen om goedkoop te kunnen blijven rijden.
Geplaatst: 22.01.2009 - 20:12
door Ludo
bart simpson schreef:Probeer je nu gewoon eens tot deze specifieke topic te beperken ipv het keer op keer doen van stupide aanvallen richting Volvo of mij
zegt hij, die al ontelbare topics naar de kl*ten heeft geholpen met niks anders dan off topic geneuzel.
bart simpson schreef:Je citeerde hier Ramon & Ramon die door hun praktijkervaringen een zo mogelijk nog grotere tegenstander van gas zijn als ik,
ik citeerde inderdaad R&R.
een groot tegenstander ja, maar die
zoals je kan lezen in het citaat, de richtlijnen van Volvo ook tegenspreekt.
dat was ook het doel van het citaat, een on topic replay op jouw eerdere post!.
dit heeft dus niks met aanval te maken.
bart simpson schreef:mijn standpunten zijn ook genoegzaam bekend als het gaat om gas.
precies, standpunten die nergens over gaan.
(dat is mijn standpunt, over mensen die geen enkele fundering kunnen voorleggen, waarmee je enkel jezelf in het belachelijke trekt)
Geplaatst: 22.01.2009 - 21:02
door bart simpson
mooi gesproken, amen
Geplaatst: 22.01.2009 - 23:17
door Gast
Laten we afspreken als er Volvo-meeting is dat jullie tweeen sowieso ook komen.
Dan zal ik er ook zijn als objectieve scheidsrechter,

want het wordt er zo niet leuker op jongens. :?
Hebben we een afspraak? :roll:
Geplaatst: 23.01.2009 - 08:49
door Hans
:occasion5:
Geplaatst: 23.01.2009 - 13:39
door Wim J
AlexV70 schreef:Laten we afspreken als er Volvo-meeting is dat jullie tweeen sowieso ook komen.
Dan zal ik er ook zijn als objectieve scheidsrechter,

want het wordt er zo niet leuker op jongens. :?
Hebben we een afspraak? :roll:
Prima ! Graag de strijdbijl terug opbergen maar terug naar dit ervarings topic. Want uiteindelijk is dit de bedoeling van 'mijn' topic hier.
Ik post hier al mijn ervaringen van de beslissing tot het nemen van de LPi tot de onderhoudsperikelen en ik probeer zowel de positieve als negatieve zaken te melden. Zo heeft iemand anders er ook mogelijks iets aan. Aan het welles niettes spelletje ivm gas doe ik liever niet mee.
Ik wijdt in dit topic ook liever niet uit over claims, garantie, coulance en herverkoopwaarde, daar is meer dan genoeg over te lezen in andere topics om het hier nogmaals over te hebben.
dank u!
Geplaatst: 24.01.2009 - 09:28
door toppertje
ik vind,(dat is mijn bescheiden mening)dat het op een forum
zeer moeilijk is om adhv de div. topics een goed beeld te krijgen
tav lpg.
want,er rijden tig volvos rond op lpg die geen problemen hebben,en
nog nooit van een volvo-forum hebben gehoord.
daarintegen,als je wel problemen hebt,zoek je daar een oplossing
voor, en kom je al gauw met deze problemen
op dit prachtige forum terecht.
wat ik hiermee wil zeggen is dat je dan al gauw meer mensen met
problemen hebt dan zonder,want als alles goed draait,heb
je ook niets te melden toch?
persoonlijk denk ik dat de moderne volvo motor(vaste klepstoters)
nog prima op lpg kan.
wel zou ik er rekening mee houden dat je vaste klepstoters hebt
ipv hydraulisch.
dwz,pas je rijstijl iets aan,en hou rekening met kleppen kontoleren/stellen en
evt een koprevisie.
Geplaatst: 24.01.2009 - 11:14
door HSRN850
Er zijn ook tevreden gasrijders op het forum. Moi
En mn pa, in een V50, 2.4
Maar inderdaad, zolang mijn vader geen problemen heeft (en dat geld natuurlijk voor velen), zal hij zich ook niet wenden tot iets als een Volvo-forum.