Pagina 5 van 23
Geplaatst: 21.09.2008 - 17:35
door gvanminnen
Hier filmpje van sprintje tegen de vr6 met open uitlaat en filter.
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 5451&hl=nl
Vr6 krijgt binnenkort ook wat modificaties: spaghetti spruitstuk en chip
Door me uitlaat systeem ben ik niet sneller geworden, omdat het piek vermogen zelfde is gebleven. Als de vr6 klaar is gaan we op de testbank.
Zit nog steeds te denken aan een intercooler voor me bumper, maar is een hoop werk en bumper moet ook aangepast worden.
Geplaatst: 21.09.2008 - 17:40
door yamaha fzr
nooit geweten dat die 1,7 turbos zo snel zijn

Geplaatst: 21.09.2008 - 18:27
door DeNNiS_
nice zelfde resultaat had ik ook ongeveer
ben benieuwd hoeveel pk je er uit purt
over een tijdje gaat mijn 480 ook terug op de bank
is kijken of mijn kleine aanpassingen dan ook nog wat resultaat gaan hebben
Geplaatst: 27.09.2008 - 19:28
door gvanminnen
Nu bij de vr6 het inlaat traject veranderd en carterontluchting niet meer terug die inlaat in. Dus een open filter erop. Eerst kwam er olie mee het inlaat traject in, niet goed dus. Bekend probleem bij vr6. Die loopt nu dus ook een stukje beter.
Waar zit de carterontluchting bij mijn blok. 3 slangen links op het spruitstuk?
Kunnen ze alle 3 eraf?
Geplaatst: 27.09.2008 - 20:43
door DeNNiS_
uhm dit is zeker niet je carter ontluchting die zit voor je turbo
en de 3 dunnen slangen links op je spruitstuk is voor als me niet vergis
turbo druk meter en druk sensor (boost controller)
Geplaatst: 28.09.2008 - 10:53
door gvanminnen
Ja die 3 slangen links op het spruitstuk zijn van het koolstoffilter, maar kunnen die er af of geen nut?
Carterontluchting ga ik zo even naar kijken.
Geplaatst: 29.09.2008 - 18:33
door gvanminnen
Waar zit de carter ontluchting precies. Precies recht voor de turbo op het blok?
Loopt de ontluchting ook terug de luchtinlaat in?
Kon het namelijk niet zo gauw vinden.
Geplaatst: 29.09.2008 - 21:09
door sjoerdb
carterontluchting zit ergens tussen je luchtfilter en je turbo in. daar zit ie bij mijn diesel auto ook.
Geplaatst: 29.09.2008 - 22:54
door bu swier
Leuk project. Mijn project auto staat te koop trouwens. Ik heb de witte volvo 440 van ET gekocht. De mijne killt ook alle GTitjes

blijft toch leuk als je die gasten zoek rijd in je 440. Succes ermee
Geplaatst: 30.09.2008 - 13:10
door gvanminnen
Dat project stond toch ook op een site. Wil namelijk nog eens zien wat er precies allemaal aan gedaan is.
Geplaatst: 30.09.2008 - 17:46
door bu swier
Zoek hier op het forum en je vind er genoeg over. Ik weet namelijk ook niet alles.
Geplaatst: 30.09.2008 - 18:32
door gvanminnen
Kan hem niet vinden hoor. Ook niet tussen projecten.
Geplaatst: 30.09.2008 - 19:32
door bu swier
Je heb gelijk. Sorry. Het meeste info over mijn auto stond op 440forum maar dat is er niet meer. Succes marcel
Geplaatst: 30.09.2008 - 19:52
door sjoerdb
en helaas heeft de oude eigenaar van de site nergens zin in want hij reageert nergens meer op. op hyves is ie nog wel te vinden... erg jammer van een hele gezellige site met veel informatie.
Geplaatst: 04.10.2008 - 19:20
door gvanminnen
Carterontluchtings filtertje gemonteerd van Tenso-R.
Motor liep altijd te hoog stationair, 1200 toeren. Dat is nu niet meer en hij loopt nu 950 a 1000 toeren.
In ieder geval ook geen olie en dampen meer me motor in, dus lijkt mij betere verbranding.
Of ik slangen van het koolstoffilter ga opvangen in een potje weet ik nog niet zeker.
Had wat foto's gezien van race wagens met turbo en daar hadden ze een fan aan de voorkant van de intercooler gezet. Deze blaast dus op de intercooler en houd hem zo koeler. Als dit past en ruimte voor is misschien wel een idee.
Alleen zit die airco mij steeds tegen met ruimte.
Turbo ga ik volgend weekend halen. Man reageerde maar steeds niet, omdat hij internet problemen had. Hopen dat die hem vast houd.
Geplaatst: 04.10.2008 - 20:39
door k²
dat van gti killer kan kloppen
mijn 460 vroeger heeft ook meer dan één GTI afgedroogd
enkel probleem van dosage bij vertrek
eens hij weg is is er geen houden meer aan
reed gewoon uit de teller
was redelijk opgekieteld
zodankg zelfs dat ik hem weggedaan heb omdat mevrous het op nat wegdek een paar keer heel benauwd heeft gekregen bij een inhaalmaneuver
Geplaatst: 18.10.2008 - 18:09
door gvanminnen
Turbo die ik had gezien was verkocht helaas. Goede nieuwe turbo vind ik het niet waard.
Ben nu bezig met een BMC luchtfilter, is toch de beste volgens mij.
Daarna kijken wat ik verder kan gaan doen.
Geplaatst: 20.10.2008 - 20:38
door 460_turbo
Ben nu bezig met een BMC luchtfilter
Dan ben je de tweede met een bmc luchtfilter in een 440/460 (volgens mijn weten).
Ik heb er ook 1. Erg fijne filters. Alleen wat prijzig.
Nu alleen nog een keer weer op de rollenbank om te kijken hoeveel het kwa power heeft opgelevert.
Geplaatst: 22.10.2008 - 21:19
door gvanminnen
BMC filter zit erin en auto is zeker wat feller geworden.
Paste ook maar net onder de motorkap, eigenlijk niet maar hij zit
Hij kan niet zoals bij jouw 460 turbo, omdat daar nog een onderdeel van me airco zit.
Geplaatst: 22.10.2008 - 22:19
door P.K.
Ik mis fotooo's! :eeeek: