Pagina 5 van 11

Geplaatst: 29.11.2008 - 02:24
door Barry (Grillmeister)
Tjonge jonge, nog geen nieuws? Klinkt als een geval van auto inruilen en een andere halen...

Geplaatst: 29.11.2008 - 07:09
door mad
en niet meer reageren... :crazy: ach wie weet wat er aan de hand is...

Geplaatst: 30.11.2008 - 01:57
door Barry (Grillmeister)
Ik zou er iig mega gefrustreerd van raken als het mijn auto was!!!

Geplaatst: 30.11.2008 - 08:03
door mad
:-x MAD wordt je hier van.

Geplaatst: 30.11.2008 - 12:37
door Hans
Ik heb precies dezelfde auto. Ben nu al heel erg benieuwd hoe ik de Alpen over ga komen deze zomer. 't zal wel loslopen. Mijn XC is goed :roll:

Geplaatst: 30.11.2008 - 14:57
door Gast
Zou @Ikort een spreekverbod hebben gekregen van Volvo?
Hij zou niet de 1e zijn.................

Geplaatst: 30.11.2008 - 16:04
door mad
hans anesthesie schreef:Ik heb precies dezelfde auto. Ben nu al heel erg benieuwd hoe ik de Alpen over ga komen deze zomer. 't zal wel loslopen. Mijn XC is goed :roll:
De mijne is ook OK, maar ik wil graag weten wat er kán gebeuren en wat de oorzaak is.
AlexV70 schreef:Zou @Ikort een spreekverbod hebben gekregen van Volvo?
Hij zou niet de 1e zijn.................
???????????? vertel???????? :evil:

Geplaatst: 30.11.2008 - 20:51
door Gast
@mad, dan zal ik moeten gaan zoeken op dit forum.
Kan even duren. :P

Geplaatst: 01.12.2008 - 02:07
door Barry (Grillmeister)
Ik heb dat ook een keer gelezen op het forum, de Volvo organisatie wilde dat iemand zijn mond hield over zijn negatieve ervaring(en) anders zouden ze geen verdere medewerking verlenen aan het verhelpen van de klagers probleem of zelfs juridische stappen ondernemen....

Geplaatst: 01.12.2008 - 07:15
door asta
Dat betekent chantage en ik denk niet dat ze daar op zitten te wachten.
(Ging dat niet over iemand die de afrit afreedt en de remmen weigerde?)

Ik kan me goed voorstellen dat je soms een auto hebt waar je je geen raad mee weet, echter in zulke exceptionele gevallen moet je de hand in eigen boezem steken en de klant tevreden te stellen.
Er is ook een wet voor die iets voorschrijft als:
Je mag van de leverancier een deugdelijk product verwachten, mocht e.e.a. toch defect raken dan heeft deze leverancier iets van 3 kansen het product te repareren hierna is deze verplicht om het product kosteloos te ruilen voor een deugdelijk product.
Ik weet niet hoe vaak de betrokkene nu inmiddels de leverancier de kans gegeven heeft, maar zvoor mijn gevoel zijn ze op dit moment hun boekje te buiten gegaan, mits uiteraard dit in overleg gegaan is met de klant!
We wachten geduldig af, er is altijd een verklaring voor.

Geplaatst: 01.12.2008 - 12:25
door Gast
Ik heb het gevonden:

Bron: Kay01, 15 Feb 2007,
Update:

Ben op het moment in een vroegtijdig stadium van een strijd met Volvo.
Vandaag een brief ontvangen, waarin mij wordt bevestigd dat na langdurig onderzoek op dit forum, men tot de conclusie is gekomen dat ze geen vergelijkbare gevallen zijn tegengekomen....

Wel erg vreemd zo'n reactie, temeer ik toch echt een paar reacties kan lezen waarin wordt vermeld dat men ook lats heeft gehad van weigerende remmen.

Ze zullen niet nalaten om juridische stappen te ondernemen tegen mij omdat ik volgens hen de goede naam van Volvo in diskrediet breng.

Ik heb dus maar een brief opgesteld waarin ik een aantal van de reacties op dit onderwerp heb gekopieerd, ik hoop dat niemand hier bezwaar tegen heeft.
Mocht dat wel zo zijn, laat het mij weten zodat ik daar rekening mee kan houden.

Ik had mijn rechtsbijstand al ingeschakeld, dus als zij geen rechtzaak opstarten zullen wij dat wel doen.



Bron: VolvoXC70, 16 Feb 2007,
Veel succes! Volvo heeft mij ook al eens haar huisadvocaat op mijn dak gestuurd omdat ik ze beschuldigde van fraude in bepaalde papieren.

Het is een -vind ik- arrogant kantoor, genaamd Meijroos.

Omdat ik weigerde een restant bedrag te betalen vanwege deze fraude hebben de heren gedreigd aangifte te doen van diefstal. Ik heb ze vrij snel met bewijs kunnen overtuigen waarna het stil werd.

Een excuus nooit ontvangen van Meijroos of Volvo (ik werd zelfs uitgelachen bij de importeur).

Nee, zo hou je klanten!!



Je kan het hier het volledige verhaal na lezen:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &start=125

Geplaatst: 01.12.2008 - 16:02
door mad
Dankje!

Geplaatst: 12.12.2008 - 21:36
door lkort
Geen spreekverbod maar laatste tijd erg druk met andere dingen.
Vandaag contact met dealer gehad, technisch rapport gaf aan dat je met voldoende toeren moet rijden. Nou daar was ik al lang achter en de dealer weet dat ook. Volgens Volvo is er geen enkele auto meer die voorzien van de juiste software nog warmloopt. Het olieverbruik is volgens de dealer normaal. Ook de bromtoon hoort er gewoon bij.
Na enig aandringen wordt in januari het koelsysteem mechanisch onderzocht, waarbij oa gekeken wordt of er geen vuil tussen de radiatoren zit.
Ik heb het ook over een compressietest gehad ivm verhoogd dieselverbruik en minder vermogen. Kan vlgs dealer niks te maken hebben met warmlopen omdat de motor zichzelf beschermd tegen te warm worden. Ben ik het dus niet mee eens, 10 keer het rode gebied in kan niet goed zijn. Olieverbruik ligt rond de liter per 2500 km en dat is gewoonweg teveel voor een auto van 3 jaar oud en 90.000 km, zeker omdat het verbruik is begonnen na een aantal malen warm lopen en in het 1e jaar nihil was.

Geplaatst: 12.12.2008 - 22:46
door Hapee
lkort,
Dank voor de update. Ben zeer benieuwd wat het is. En dat olieverbruik .................. ik heb in het verleden Alfa's gereden (machtige auto's maar notoire oliezuipers) en onder de 1 liter op 3500 km ben ik nooit gekomen. Als ik jou was zou ik bij een diesel specialist te raden gaan en wel heel snel. Je weet niet wat het is en als het iets mechanisch is gaat het van kwaad naar erger. Hier in de buurt heeft Diesel Büchli in Harderwijk een goede reputatie als specialist. Maar ik weet niet waar je woont. Hou ons op de hoogte.

Geplaatst: 13.12.2008 - 08:14
door mad
Dank voor de update. Blijf nieuwsgierig wat het is. Die dieselspecialist is nog zo gek niet. Rekening Volvo natuurlijk...

Geplaatst: 13.12.2008 - 09:03
door lkort
Van een kennis met veel ervaring op revisie gebied komt de volgende verklaring: door het warm lopen is de voorspanning van de zuigerveren niet meer optimaal. Door het compressieverlies moet bij belasting meer diesel worden ingespoten. Een compressie of lektest kan dit bevestigen. In januari zal ik dan ook aandringen op die test. Dealer geeft nu al aan dat compressieverlies een normale slijtage is en dat de motor zichzelf beschermd door voordat hij te warm wordt in noodloop te gaan. Gaat nog een hele strijd worden, toon maar eens aan dat het gekomen is door het warmlopen.
De oorzaak van het warmlopen is nog niet bekend, denk dat die eerst vastgesteld moet worden voordat er duidelijkheid komt over verhoogd diesel en olieverbruik.

Geplaatst: 13.12.2008 - 17:03
door Daneel
Zulke problemen bij 90.000km zijn een schande! Dergelijk compressieverlies, waar jij het over hebt, komt bij 200.000km nog niet voor. Net als zoveel olieverbruik. Het is belachelijk hoe fabrikanten/importeurs en dealers zich indekken.
"2.500km per liter olie is héél normaal hoor" - OPKNOPEN die debiel die dat zegt bij een Volvo-diesel met maar 90.000km
"Warmlopen kan niet want dan gaat de motor in noodloop", dat is GELUL want ik heb dit bij 2 verschillende V70's gezien en die waren beide niet in noodloop gegaan. DÛH

Wat een gezeik zeg. Volgende keer nog maar eens lang en diep nadenken of het dan een Volvo moet worden. Per slot van rekening verkopen ze meer dan genoeg auto's, anders hoor je niet zo met je klanten om te gaan. -=BAH=-

Geplaatst: 13.12.2008 - 17:33
door Gast
Sommige mensen zeggen wat andere denken. :P
Maar @Ikort, feitelijk heeft de vorige spreker wel gelijk.

Kan je ook een second opinion vragen bij bijvoorbeeld de ANWB?

En anders is het misschien tijd om hem om te ruilen, want voor zo'n geweldige auto moet deze Volvo-dealer wel veel geld over hebben.
Wel een beetje slechte tijd, maar ik voorspel nog meer ellende met dit motorblok.

Geplaatst: 13.12.2008 - 21:11
door Wolfs XC
Een second opinion halen bij de ANWB en of andere Volvo dealer kan sowieso geen kwaad!

Mocht dit op niks uitlopen dan inderdaad de auto inruilen want dit is waarschijnlijk het begin van veel ellende met je motorblok.

Geplaatst: 13.12.2008 - 21:27
door lkort
Is voor mij heel simpel, ik heb destijds een Volvo Selected used car gekocht.
Inmiddels is het na 3 pogingen tot reparatie nog steeds niet gelukt de auto op dat niveau te krijgen. Indien ze in januari weer niks kunnen vinden, hangen ze er maar een nieuwe motor in of nemen hem terug.
Inruilen is niet mijn stijl, ik wil een ander niet met mijn ellende opzadelen.