Het stoort mij echt enorm..... Ik heb vaak geen radio aan om dat heerlijke geluid van de motor te genieten maar zet de radio nu aan om het gekreun niet te horen....
Powertape. Geen idee wat het is. Ga het even opzoeken.
Ook ik ondersteun de analyse van Erik. Er zit teveel speling op gewoon....
Kraak- en andere bijgeluiden
- Alchemist
- 3rd Gear member
Zie de foto's uit de eerdere thread: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=21990Rene68 schreef:Powertape. Geen idee wat het is. Ga het even opzoeken.
Mijn gevoel zegt me dat de teflon plaatjes het langer gaan volhouden dan de tape-oplossing.
Toch wel interessant, dat Volvo in 1 jaar nog geen oplossing heeft weten te verzinnen voor dit onzinnige probleempje.....
De nu-even-niet-krakende Alchemist
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
-
- 2nd Gear member
ben ik de enige op dit forum waar die teflonstripjes gebruikt zijn?
het leek in mijn ogen een vrij standaard operatie.
de enige kraak die op dit moment nog aanwezig is..... ergens bij het voorste ontluchtings rooster (volgens mij dat blokje van het alarm)
en verder ? een heeeerlijke bak!
het leek in mijn ogen een vrij standaard operatie.
de enige kraak die op dit moment nog aanwezig is..... ergens bij het voorste ontluchtings rooster (volgens mij dat blokje van het alarm)
en verder ? een heeeerlijke bak!
Volvo V40 CC T3 2019,Crystal White met en een Afneembare trekhaak Volvo V60 Business Edition D4 2018, Scandinavian line, Onyx Black en Afneembare trekhaak,Volvo V70 D5 Geartronic M'08 Momentum, Silver Metallic en Trekhaak
- Fulaks
- 6th Gear member
Absloluut een feest om mee te rijden !
Ik werd gisteren opgebeld door een telemarketeer die me een proefrit met een Renault Laguna wilde aanpraten zonder verkoper erbij, en ik mocht de versie en motorisatie kiezen, ik mocht "zelfs" de 110 PK versie !
De Renault-mijnheer kon maar moeilijk vatten dat ik niet jubelend van de voorpret een afspraak maakte. De verdere details van het gesprek bespaar ik jullie, maar ik heb wel de hele avond met een smile rondgelopen. Ik heb die man bijna een Volvo verkocht
Ik werd gisteren opgebeld door een telemarketeer die me een proefrit met een Renault Laguna wilde aanpraten zonder verkoper erbij, en ik mocht de versie en motorisatie kiezen, ik mocht "zelfs" de 110 PK versie !
De Renault-mijnheer kon maar moeilijk vatten dat ik niet jubelend van de voorpret een afspraak maakte. De verdere details van het gesprek bespaar ik jullie, maar ik heb wel de hele avond met een smile rondgelopen. Ik heb die man bijna een Volvo verkocht

V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- mad
- 6th Gear member
Het is een beetje Dacia - Skoda - Opel forum zo... ongelofelijk. De één heeft tape, teflonstripjes, de ander vet of lijm.. heb vandaag m'n sunblinds met stoelpootviltjes "geborgd".. iemand ergens een touwtje aan vast zitten?
XC70 D5 2009 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
hi hi volvo for life :BIG:
but... life's short
but... life's short
Volvo V40 CC T3 2019,Crystal White met en een Afneembare trekhaak Volvo V60 Business Edition D4 2018, Scandinavian line, Onyx Black en Afneembare trekhaak,Volvo V70 D5 Geartronic M'08 Momentum, Silver Metallic en Trekhaak
-
- 2nd Gear member
Je hebt natuurlijk wel al langere tijd te maken met een stel gedemotiveerde Zweedse autoknutselaars die vanwege de op handen zijnde verkoop aan Taiwan/China/Mongolie/etc. niet echt meer geïnteresseerd zijn in onze piepjes, kraakjes en afvallende onderdelen.
- Alchemist
- 3rd Gear member
@donald1957: wat nog veel erger is, de boekhouders van Ford hebben de kwaliteit van Volvo bepaald, waardoor alles net ff goedkoper dan verantwoord is uitgevoerd. Maar dat is een wijverbreide kwaal.
Gelukkig is het motorblok nog uit de Volvo tijd.
Mijn sunblinds blijven prima hangen! Heb je wel de klemmetjes gebruikt?
Volvo for Life = het duurt je hele leven tot alles aan deze auto klopt? 
Alchemist
Gelukkig is het motorblok nog uit de Volvo tijd.
Mijn sunblinds blijven prima hangen! Heb je wel de klemmetjes gebruikt?
Alchemist
- EV70S
- 3rd Gear member
Kunnen we het niveau hier niet een beetje op (Volvo) niveau houden? Met een goede dealer is er volgens mij nog veel plezier van je Zweedse mobiel te beleven en dit soort commentaar past naar mijn idee niet op dit forum, of ik zit er verkeerd.
Gekraak van de klep schijnt gewoon oplosbaar te zijn met modificatie waarbij oa. scharnieren gewisseld worden, gebeurt veel maar als het dan over is zal mij het toch een zorg zijn?
Gekraak van de klep schijnt gewoon oplosbaar te zijn met modificatie waarbij oa. scharnieren gewisseld worden, gebeurt veel maar als het dan over is zal mij het toch een zorg zijn?
MY2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid - Ice-White VERKOCHT
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
- Alchemist
- 3rd Gear member
@EV70S: tuurlijk gaan we niet over op Volvo-bashing, maar ook ontevredenheid mag hier een keer geuit worden denk ik.
Mijn uitgangspunt is altijd: complexe techniek, dus er kan en mag altijd wat mis gaan, als het daarna maar fatsoenlijk opgelost wordt.
Ik denk nog altijd dat ik een goede dealer heb en ben ook best tevreden over hen, maar meerdere van mijn klachten zijn nu al meerdere keren NIET blijvend opgelost. Een deel van de klachten lijkt ook echt veroorzaakt te worden door bezuiniging op materiaal.
De gebruikte oplossingen lijken ook erg op pappen en nat houden ipv structureel oplossen. Mijn gevoel is daarbij dat Volvo NL of Volvo SE deze structurele oplossingen niet heeft of te duur vind oid.
Het lijkt me ook dat de klanten die voor een dikke Volvo gaan geen behoefte hebben aan maandelijkse bezoekjes aan de dealer, hoe lekker de koffie daar ook is. Niet goed voor toekomstige bussiness....
Groetjes,
Alchemist, die geen azijnzeikerd wil zijn, maar wel een keer wil zeggen dat er best veel kleine dingen met de V70 zijn die beter kunnen.
Mijn uitgangspunt is altijd: complexe techniek, dus er kan en mag altijd wat mis gaan, als het daarna maar fatsoenlijk opgelost wordt.
Ik denk nog altijd dat ik een goede dealer heb en ben ook best tevreden over hen, maar meerdere van mijn klachten zijn nu al meerdere keren NIET blijvend opgelost. Een deel van de klachten lijkt ook echt veroorzaakt te worden door bezuiniging op materiaal.
De gebruikte oplossingen lijken ook erg op pappen en nat houden ipv structureel oplossen. Mijn gevoel is daarbij dat Volvo NL of Volvo SE deze structurele oplossingen niet heeft of te duur vind oid.
Het lijkt me ook dat de klanten die voor een dikke Volvo gaan geen behoefte hebben aan maandelijkse bezoekjes aan de dealer, hoe lekker de koffie daar ook is. Niet goed voor toekomstige bussiness....
Groetjes,
Alchemist, die geen azijnzeikerd wil zijn, maar wel een keer wil zeggen dat er best veel kleine dingen met de V70 zijn die beter kunnen.
-
- 1st Gear member
Ik heb een rammel rechtsvoor. Ik hoor het alleen als ik bv over een zeer slechts weg rijd of over kinderkopjes. Ik heb alle rubbers laten vervangen rechtsvoor maar het blijft rammelen op slechte wegdekken. Zelfde geluid als een versleten rubber bij de ophanging. Wie kan mij hjelpen?
Vovo v70 D5 van eind 2005
Vovo v70 D5 van eind 2005
- Grimm
- 2nd Gear member
Als we toch bezig zijn: wanneer ik stevig optrek in mijn v70 MY 2010 (2.0d) dan hoor ik een rammel/trilling ergens schuin voor de bestuurder. Het maakt een behoorlijke herrie. Het lijkt ergens achter de middenconsole vandaan te komen. Tussen de motor en de versnellingspook. Het gebeurt meestal in de tweede versnelling tussen 1.750 en 2.500 RPM.
Opvallend is dat het alleen optreedt wanneer de auto hard moet werken bij het optrekken. Wanneer ik hetzelfde toerental rijd maar dan zonder goed gas te geven, hoor ik niets.
Iemand die dit herkent en/of weet wat er aan te doen is?
Opvallend is dat het alleen optreedt wanneer de auto hard moet werken bij het optrekken. Wanneer ik hetzelfde toerental rijd maar dan zonder goed gas te geven, hoor ik niets.
Iemand die dit herkent en/of weet wat er aan te doen is?
2017 - v90 D3 Momentum MY 2018 - Intro line - Family line - Twilight Bronze
2015 - 2017 v70 D2 Momentum MY 2014 - Business pack pro - Roofrails - Sunblinds - Saville Grey
2009 - 2015 v70 LE 2.0D limited edition MY 2010 - Plus line - Sunblinds - Black stone
2005 - 2009 s40 2.0D Momentum MY 2006 - Titanium grey
2003 - 2005 Citroen Saxo 1.1 MY 1998 - Blauw
2015 - 2017 v70 D2 Momentum MY 2014 - Business pack pro - Roofrails - Sunblinds - Saville Grey
2009 - 2015 v70 LE 2.0D limited edition MY 2010 - Plus line - Sunblinds - Black stone
2005 - 2009 s40 2.0D Momentum MY 2006 - Titanium grey
2003 - 2005 Citroen Saxo 1.1 MY 1998 - Blauw
-
- 4th Gear member
Wat bij mij rammelde was het plastic rond de binnenspiegel. Eén keer aangedrukt met de hand en nooit meer last gehad.
Buiten dat mijn kofferdeksel er weer vrolijk op los kreunt is mijn stoel nu ook weer aan het kreunen....... word er echt wel een beetje moedeloos ban hoor. Moet ik nou echt iedere 5000km langs de garage om er één of ander vetje op te laten smeren? Dat kan toch niet waar zijn...... Niks Volvo bashen maar ik vind het ronduit knullig dat een auto die al twee jaar op de markt is nog steeds dit soort symptomen heeft. Kan niet anders concluderen dat er gewoon geen aandacht voor is. En dat vind ik echt heel slecht. Moet eerlijk zeggen dat ik denk dat ik deze auto niet van de leasemaatschappij over ga nemen en vermoedelijk ook overstap op een ander merk. Het is echt een super auto, prachtig om te zien maar dat gekreun trek ik echt niet meer. Dat het optreedt ok, maar los het dan gewoon op voor eens en altijd.......
Buiten dat mijn kofferdeksel er weer vrolijk op los kreunt is mijn stoel nu ook weer aan het kreunen....... word er echt wel een beetje moedeloos ban hoor. Moet ik nou echt iedere 5000km langs de garage om er één of ander vetje op te laten smeren? Dat kan toch niet waar zijn...... Niks Volvo bashen maar ik vind het ronduit knullig dat een auto die al twee jaar op de markt is nog steeds dit soort symptomen heeft. Kan niet anders concluderen dat er gewoon geen aandacht voor is. En dat vind ik echt heel slecht. Moet eerlijk zeggen dat ik denk dat ik deze auto niet van de leasemaatschappij over ga nemen en vermoedelijk ook overstap op een ander merk. Het is echt een super auto, prachtig om te zien maar dat gekreun trek ik echt niet meer. Dat het optreedt ok, maar los het dan gewoon op voor eens en altijd.......

Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
Rene, voor de stoel is een fix, er moeten wat onderdelen vervangen worden volgens mijn dealer 3 uurtjes werk en de stoel moet er helemaal uit.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
-
- 4th Gear member
Ok, nou, dat helpt. Het kofferbakslot fix ik dan wel met powertape..... Als het beide is opgelost dan ben ik weer echt blij met mijn auto!
-
- 4th Gear member
De dealer heeft mij laten weten dat er vanuit Volvo nog geen oplossing is voor de SIPS buizen..... smeren is het enige wat hij als oplossing heeft op dit moment....

- EV70S
- 3rd Gear member
Ook mijn elektrische klep kraakt, keurig opgepakt door de dealer (Broekhuis) en die zijn er maandag mee bezig geweest, diverse zaken geprobeerd (smeren, afstellen etc) maar niet (lang) weg gebleven.
Gisteren mailtje dat ze verder gaan kijken, heb ze de powertape foto's gestuurd en gevraagd of we die haak niet kunnen vulkaniseren in een industriële gummi ofzo? Auto is daar nu een dagje geweest en morgen hoor ik meer.
Hou jullie op de hoogte inzake het 'kraken' van de klep. Tot nu toe service zoals ik gewend was
Gisteren mailtje dat ze verder gaan kijken, heb ze de powertape foto's gestuurd en gevraagd of we die haak niet kunnen vulkaniseren in een industriële gummi ofzo? Auto is daar nu een dagje geweest en morgen hoor ik meer.
Hou jullie op de hoogte inzake het 'kraken' van de klep. Tot nu toe service zoals ik gewend was

MY2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid - Ice-White VERKOCHT
-
- 4th Gear member
Ik heb ook echt niets te klagen over de service van mijn dealer, tegendeel. Maar het probleem wordt dus niet door Volvo opgepakt. Ik weet niet hoeveel nieuwe V70's er rondrijden maar iedereen krijgt met deze problemen te maken omdat de constructie gewoon niet deugt. Nu komt het op inventiviteit van de dealer en berijders aan. Vind dat niet goed te praten. Heb ook een heel boos mailtje gestuurd naar Volvo. Een auto van ruim 70k waar ik met tape aan de slag moet, kan toch niet mensen..... Overigens nog geen antwoord gekregen en ik vermoed zomaar dat ik dat ook niet krijg.