Pagina 5 van 6

Geplaatst: 18.08.2010 - 09:01
door Kootje
Polijsten kan ik inderdaad wel proberen. Ik heb ook nog een tube spul liggen om krassen te verwijderen ("je ziet er niets meer van"), die heb ik al getest op een kras op de motorkap. Kras was niet weg natuurlijk, maar het valt in ieder geval iets minder op.

Als ik op Marktplaats kijk valt me altijd op dat zo'n beetje 6 van de 10 440's flame red metallic zijn, dus het is niet zo moeilijk om een andere deur te vinden. Bij de mijne is er hier en daar ook wat blanke lak af, vooral op de deuren, dus zat er al aan te denken om een donorauto te zoeken daarvoor.

Geplaatst: 26.08.2010 - 12:50
door Kootje
Vandaag een zeer leuk speeltje binnengekregen; een Richmod (blauwe) ECU!
:wav:
De koudeluchtslang voor het nieuwe filter is ook binnen, evenals NGK BPR8ES bougies die aangeraden worden bij de Richmod.

Ga zo snel mogelijk alles monteren en een proefritje maken :razz:

Geplaatst: 27.08.2010 - 11:17
door kip88
Gefeliciteerd :P Daar krijg je vast een heel anders rijdende auto van.
ps. Laat de stenen wel in de straat liggen :D

Geplaatst: 03.01.2011 - 11:13
door Shockwave
En ben je er al in geslaagd je airbox te monteren kootje?
Fotootje eventueel?

Geplaatst: 03.01.2011 - 12:34
door Kootje
Airbox zit er al ingepropt :lol: Zal eens een fotootje maken. Momenteel heb ik de luchtslang los en hoor je de airbox zuigen. Klinkt net als een dumpvalve :razz:

Geplaatst: 03.01.2011 - 12:35
door Kootje
Ik heb trouwens ook een nieuwe hoedenplank op de kop getikt. Is toch een stuk beter als zo'n loshangend geval waarvan de bevestiging ontbreekt!

Geplaatst: 03.01.2011 - 14:32
door Shockwave
Dat zal vast proppen geweest zijn ja, ik was daar nieuwsgierig naar omdat ik er zelf ook een besteld heb. Geen hele dure CDA hoor, want ik heb een gewone 2.0, maar gewoon om is mee te experimenteren. Ik zag al aan de afmetingen dat het krapjes zou worden, vandaar dat ik nieuwsgierig was naar foto's hoe jij het gefikst hebt ;-)

Dat geluid lijkt me ook wel leuk :p

Geplaatst: 03.01.2011 - 22:17
door Kootje
Als ik morgen voor het donker thuis ben zal ik een foto maken :)

Geplaatst: 03.01.2011 - 22:20
door Shockwave
Ik wacht met spanning af :p

Geplaatst: 08.01.2011 - 20:44
door Kootje
Daar is íe dan eindelijk; de beloofde foto :D

Afbeelding

De siliconen luchtslang licht momenteel los om te testen of m'n probleem (te hoge CO en te hoog verbruik) daar iets mee te maken kunnen hebben (test alle opties). De slang zit nu op het gat waar de inlaat van het originele filter ook zat, maar zit er aan te denken om 'm in te korten en via het zijscherm te laten lopen.

Geplaatst: 08.01.2011 - 21:25
door Shockwave
Thanks! :-) Het past dus net...
De inlaat van het originele filter zit toch onder je linker koplamp? Ik kwam hem daartegen tijdens het installeren van koplampwissers. Ik vond het eigenlijk maar een benauwde ruimte voor lucht aanzuigen. Via het zijscherm laten lopen zou je idd is moeten proberen.

Geplaatst: 09.01.2011 - 11:22
door Kootje
Het past inderdaad maar net. De originele inlaat zit inderdaad onder de linker koplamp en onder de plaat waar de accu op staat. Als je geen airco hebt en/of de accu verplaatst heb je wat meer ruimte. De luchtslang moet nu aardig wat bochten maken en vroeg me af of dat wel ideaal is.
Zou er ook genoeg lucht binnenkomen als ik de inlaat via het zijscherm laat lopen. Dan komt de lucht binnen langs het knipperlicht.

Zo zonder luchtslang hoor ik 'm in ieder geval duidelijk zuigen, maar hij krijgt dan wel warmere lucht uit de motorruimte binnen.

Geplaatst: 10.01.2011 - 10:09
door Shockwave
Volgens mij is zo min mogelijk bochten in de luchtslang het beste.

Ik zag pas een interessante foto voorbij komen voor de luchttoevoer: naast het mistlicht. Rommel kan makkelijker naar binnen lijkt me, maar misschien valt dat mee?
Afbeelding

Geplaatst: 03.02.2011 - 21:54
door Kootje
Shockwave schreef:Volgens mij is zo min mogelijk bochten in de luchtslang het beste.

Ik zag pas een interessante foto voorbij komen voor de luchttoevoer: naast het mistlicht. Rommel kan makkelijker naar binnen lijkt me, maar misschien valt dat mee?
Had je berichtje over het hoofd gezien en lees 'm nu pas :oops:

Die luchtinvoer naast het mistlicht lijkt me eigenlijk gewoon een stukje verlenging vanaf de plek waar de luchtinvoer normaal begint (onder de accu). Zit op de foto ook gaas voor, dus zal weinig rommel inkomen.

Ik heb een 70mm diameter luchtslang en heel weinig ruimte om hem netjes naar onderen naar het originele inlaatpunt te laten lopen (180 graden bocht en dan nog een 90 graden bocht), dus misschien is via het zijscherm daarom een betere optie. Zal nog eens een foto maken hoe de slang nu loopt bij mij.

Geplaatst: 20.11.2011 - 13:56
door Kootje
Zo! Tijd geleden dat ik foto's geplaatst heb.. Auto heeft nogal wat problemen gehad (te hoge CO, apk afkeur) en ziet er momenteel niet meer zo netjes uit; roest op de wielkasten achter, afbladderende blanke lak en het leren interieur kan wel een opknapbeurt gebruiken. Verder bleek dat heel veel onderdelen het opgegeven hadden (carterontluchting, dumpvalve, klep na de stationairregelaar, uitlaat), deze zijn ondertussen allemaal vervangen. Ben nu nog steeds bezig om de auto technisch weer in orde te krijgen en daarna kan eindelijk de richmod er weer in en weer genieten van het rijden!

Hier alvast wat teasers van geplaatste upgrades en binnenkort hopelijk weer nieuwe foto's na een grondige opknapbeurt :8:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 20.11.2011 - 18:52
door erik-hakkers
Wat voor merk is je veerpootbrug?

Geplaatst: 20.11.2011 - 22:58
door Kootje
erik-hakkers schreef:Wat voor merk is je veerpootbrug?
Zelfbouw :lol: Is een aangepaste Seat Ibiza (2000) veerpootbrug die ik heb ingekort en passend gemaakt.

Geplaatst: 23.11.2011 - 11:18
door bap
hee kootje.... bap hier alles goed?
nog steeds de volvo 440 turbo :) zie ik (kreeg ineens bericht in me post van jou topic)
ik ben er vanaf heb geen 440 turbo meer.. de auto is verkocht
Heb je nog spullen nodig? ik heb nog 440 turbo spullen liggen misschien heb jij er wat aan?
o.a spiegels electrisch verwarmd enzo links en rechts in goede staat natuurlijk ..wielen heb ik ook nog 4 keer lm velgen 14 inch met banden
ow zo heb ik dus veel spul nog liggen oa ook midden gedeelte uitlaat voor turbo 440 helemaal nieuw
Ik heb ook nog een turbo liggen 140.000km gelopen ook nog goed spruitstuk vanaf de motor ...kilometer tellerhuis kompleet en nog wat meer spullen vanalles dus als je wat nodig hebt mail me dan ...iedereen mag me natuurlijk mailen want ik wil gewoon vanaf...

Ik heb natuurlijk nog wel een volvo ... :wink: alleen geen 440 turbo meer
ben nu maar over gestapt naar een s60 t5 getuned...lekker hoor 310 pk
rijdt heeeerlijk zooeeffff....
Nou ik hoor het wel of je nog belangstelling hebt in los spul
groeten bap

Geplaatst: 23.11.2011 - 11:29
door Kootje
Hey Bap,

Ik heb de de 440 turbo nog steeds. Probeer 'm op de weg te houden, want ze worden steeds zeldzamer! Op wat kleine onderdeeltjes na heb ik niks nodig. Uitlaat is vanaf de kat helemaal nieuw en spiegels heb ik al reserve liggen.

Ik heb al gezien dat je nu een S60 rijdt. Lijkt me een geweldige auto!

Geplaatst: 23.11.2011 - 12:05
door bap
he kootje ja thanks het is ook een echte heerlijk auto ben er gek op
en het loopt als een speer
jammer dat je niets nodig hebt ik moet ervanaf want het ligt maar te liggen turbo ook niets voor je? komt van die zwarte af die echt sneller was dan mij rode latere volvo440 ...
leuk dat je er nog steeds mee bezig bent
echte volvo man.... :wink:
ja die rode heb ik weg gedaan heb er veel plezier van gehad maar wilde weer wat anders en die s60 vond ik zo ontzettend mooi en hij is nog steeds heel mooi geen deukjes of roest ziet er als nieuw uit rijd als een kanon wat gaat dat ding hard zeg zou je eens moeten proberen man :wink: gebruikt uiteraard wel wat meer dan de 440 maar zo wat ..

groeten bap