Nieuwe S80

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Summum
6th Gear member

hans anesthesie schreef:het zal wel aan mij liggen, maar ik vind zo'n dik dashboard, wat er nu in zit, helemaal te gek
Battlecruiser S80 schreef:Ik vrees dat ik op die waterval binnen een week uitgekeken raak.
Nou nou, weinig vooruitstrevende types zijn jullie! En er wordt zoveel geklaagd dat Volvo niet voldoende met z'n tijd meegaat....komen ze met wat nieuws, is het nog niet goed! :roll:

Zijn jullie ook snel uitgekeken op Bang&Olufsen hifi apparatuur? Dan is strak Scandinavisch design gewoon niet aan jullie besteed :D
Overigens kan ik uit ervaring melden dat ik na bijna een jaar nog elke keer geniet van die prachtig gestileerde middenconsole in de V50. Vooral 's avonds is het prachtig verlicht. Kunst met een grote K! :!:
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Hans
8th Gear member
Contacteer:

heb je al eens bij nacht in een V70 gezeten. Je raakt verrukt van al die mooie zachtgroene verlichting rechts voor je. het lijkt wel een vliegtuig...prachtig gewoon.

:wink: ieder zijn ding!
Ik was trouwens niet van plan een nieuwe S80 aan te schaffen, dus ik zal me er niet aan storen :wink:
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Battlecruiser
8th Gear member

Een B&O vind ik inderdaad niet geweldig mooi, hoewel velen zo'n ding heel mooi vinden omdat het zo duur is.

Niet alles wat nieuw is, is mooi.

En Volvo was altijd heel toonaangevend op het gebied van ERGONOMIE. Welnu: de glijbaan is niet ergonomisch! Je kunt niet meer blindelings een knop vinden omdat ze allemaal op een kluitje zitten en nuttige ruimte verspild wordt aan een groot glanzend saaigrijs oppervlak. Om nog maar te zwijgen over het onhandige opbergvak dat je achterlangs (...) moet bereiken: dat was zelfs 50 jaar geleden al beter. Maar ja, je moet pijn lijden voor moderniteiten.

Gelukkig ben ik niet de enige met die mening, want in menig autotijdschrift zie ik dat de journalisten niet erg onder de indruk zijn van de ergonomie van de glijbaan, terwijl ze nog steeds de middenconsole van de V70, S60 en S80 toonaangevend vinden. En die consoles zijn absoluut niet oubollig te noemen, gezien de lelijke wanproducten die vele concurrenten nog steeds op de markt brengen; nee, ze waren (en zijn nog steeds) de tijd ver vooruit.

De dictatuur van de vormgeving is de dood van de ergonomie.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Battlecruiser S80 schreef:En Volvo was altijd heel toonaangevend op het gebied van ERGONOMIE. Welnu: de glijbaan is niet ergonomisch! Je kunt niet meer blindelings een knop vinden omdat ze allemaal op een kluitje zitten en nuttige ruimte verspild wordt aan een groot glanzend saaigrijs oppervlak. Om nog maar te zwijgen over het onhandige opbergvak dat je achterlangs (...) moet bereiken: dat was zelfs 50 jaar geleden al beter. Maar ja, je moet pijn lijden voor moderniteiten//
De dictatuur van de vormgeving is de dood van de ergonomie.
Het is zo... een S40/V50 haalt het niet bij een V70/S60/S80 qua ergonomie....
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Reitse schreef:Ik vinnem mooi! Mooie evolutie van het S60-design.
sowsow Reitse, van je geloof gevallen :D
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Johann
5th Gear member
Contacteer:

VolvoMafia schreef:
:twisted:
Gast

Ik vind de middenconsole van een S40/V50 heel mooi maar dan wel in een S40/V50. Een S80 is toch een hele andere klasse en daarin past ( naar mijn mening) beter een dikke middenconsole zoals in de huidige S80. Verder vind ik de nieuwe S80 geen lelijke auto maar het lijkt veel meer op een nieuwe S60 dan op een S80. De auto ziet er op de foto flink kleiner uit dan het huidige model. :(
Johann
5th Gear member
Contacteer:

Omdat het een space concept is..
Kijk maar eens naar de S40. Kleine auto zou je zeggen maar zet 'm maar naast een 850...
bart15
3rd Gear member

Wat is de wielbasis eigenlijk van die auto??

Huidige S80 is volgens mij 2,85 ofzo?? De 3 meter zal die redden maar hopelijk wel wat meer beenruimte achterin.
Om nog maar te zwijgen over het onhandige opbergvak dat je achterlangs (...) moet bereiken: dat was zelfs 50 jaar geleden al beter. Maar ja, je moet pijn lijden voor moderniteiten.

Bij de huidige middenconsole heb je daar helemaal geen opbergvakje dus zie het maar als een vooruitgang. Heb zelf niet ervaring met die middenconsole kan alleen wel zeggen dat die er perfect uitziet. Kan me voorstellen dat de ergonomie wat minder is. Oplosiing een mooi display erin met 1 knop waarmee je alle functies kan bedienen.

IK snap jullie echt niet hoor het is misschien een kwestie van smaak ofzo. Of jullie zijn allemaal pro tegen vernieuwing maar kijk & vergelijk.
Afbeelding
Afbeelding
Battlecruiser
8th Gear member

Inderdaad: lelijk en hartstikke tegen alle wetten van de ergonomie in. Op een kleiner oppervlak zijn alle knopjes weggeperst en omdat er minder zijn dan nu, hebben vele dus een dubbele functie. Sinds het BMW-debacle (de "muisknop") weten we dat dat zelfs verkeersgevaarlijk is.
Hoewel deze versie minder erg is dan de aluminium-uitvoering.

En over opbergvakjes in de S80 is niet te klagen hoor! De middenconsole loopt namelijk gewoon door naar de armsteun en daar vind je (dichterbij dan in de middenconsole dus, leve de ergonomie!) 4 vakken achter kleppen weggewerkt.

En ik ben niet tegen vernieuwing, maar slechts tegen verslechtering. En ook al ben ik nóg zo'n eeuwige Volvofan met 27 jaar ervaring bij dit merk, ik weet daarom des te beter dat er regelmatig vernieuwing is geweest, die achteruitgang betekende (vb: de airmix uit de 240 was in de 740 verdwenen: verrotte vernieuwing!).
Nee, ik ben geen slaafse navolger van alles wat toevallig maar nieuw heet.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

VolvoMafia schreef:
nee hoor, vind het design van de S60/V70 van totaal andere orde dan dat van de S40/V50 :shock:
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Volvo Viking
1st Gear member
Contacteer:

menjo schreef:Ik vind het hele Volvo gamma zo wel een beetje standaardontwerp*schaalfactor worden. Jammer eigenlijk. En ik meende dat de S80 een nieuwe ontwerp lijn zou inluiden.

Edit: dat standaardontwerp is wel erg mooi natuurlijk :!:
Ben het met je eens, een beetje eenheidsworst, maar het blijft wel een mooie bak.
Moritz
1st Gear member

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=40286

Wielbasis van deze wagen is 2.91, breedte 1.91. Dat zal dan ook wel gelden voor de nieuwe S80. Die 'MKS'is opzich wel aardige wagen vind ik.
bart15
3rd Gear member

Wielbasis 6 centimeter gegroeit. Nu benieuwd naar de andere maten...

Zal vast binnenkort wel test staan ergens op internet. Dan weten we alvast hoe het onderstel zich gedraagt.
Swedish_90
2nd Gear member
Contacteer:

Officiële foto:
Afbeelding

Meer foto's vind je hier.
Battlecruiser
8th Gear member

Aha, de achterkant is wat meer S60, ietrs gestrekter. Dus niet verkeerd.

Schuin van voren heeft ie echter een hoog Passatgehalte.
Volvo Rules the Road
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”