Pagina 5 van 5

Geplaatst: 15.11.2008 - 15:58
door bart simpson
eddy3 schreef:D5 AWD komt terug midden 2009,met 205 pk.
Voor NL niet, daar verdwijnt hij tesamen met de 3.2 en de V8 uit het leveringsprogramma

Geplaatst: 15.11.2008 - 17:13
door eddy3
Zouden ze dan beter alles al niet opdoeken?Het word precies een winkel die op sterven na dood is!

Geplaatst: 15.11.2008 - 18:10
door bart simpson
eddy3 schreef:Zouden ze dan beter alles al niet opdoeken?Het word precies een winkel die op sterven na dood is!
Wat je niet verkoopt heb je klaarblijkelijk ten onrechte in je programma zitten, de 2.0D is iig niet aan te slepen.

De grotere motoren zullen in NL per 01/01/09 wederom (stukken) zwaarder belast gaan worden qua CO2 uitstootbelasting daar de norm naar omlaag bijgesteld gaat worden, die extra slurptax gaat in principe in 2010, 2011, 2012 en 2013 keer op keer opnieuw omhoog, andere Europese landen lijken nu ook over te gaan op een CO2 uitstootbelasting

Geplaatst: 15.11.2008 - 18:48
door eddy3
Zou U me kunnen uitleggen Bart,wat ze daar nu precies mee winnen,door de eerder genoemde versies te schrappen van de prijslijst,veel verkopen of niet??

Geplaatst: 15.11.2008 - 18:49
door t5play
bart simpson schreef:
eddy3 schreef:D5 AWD komt terug midden 2009,met 205 pk.
Voor NL niet, daar verdwijnt hij tesamen met de 3.2 en de V8 uit het leveringsprogramma
En de T6? Blijft ie?

Geplaatst: 15.11.2008 - 18:50
door bart simpson
Wat winnen ze naar uw idee om modellen te voeren die geen afzet hebben?


@t5play, de T6 blijft inderdaad..

Geplaatst: 15.11.2008 - 18:54
door eddy3
Is geen antwoord op mijn vraag?

Geplaatst: 15.11.2008 - 19:03
door bart simpson
eddy3 schreef:Is geen antwoord op mijn vraag?
het is niet anders..

Ikzelf ben er een warm voorstander van om modellen die (overtuigend) niet in een behoefte voorzien ook niet in het programma te hebben

Geplaatst: 15.11.2008 - 19:12
door eddy3
Kort samengevat:ze winnen er niks mee.

Geplaatst: 15.11.2008 - 21:29
door euerw
waarom gaan merken als BMW en Mercedes daar dan niet in mee? nu ga je mensen dwingen om bijna een 1heids worst te komen,leverbaar in alle kleuren als het maar zwart is............

Geplaatst: 15.11.2008 - 22:00
door t5play
Ik vind het erg jammer voor Nederland dat de grotere motoren weg gaan. Maar het is nou eenmaal niet anders, er is hier in NL amper afzet voor die auto's. Ben ik even blij dat ik in Duitsland ga wonen :D

Geplaatst: 15.11.2008 - 22:26
door bart simpson
eddy3 schreef:Kort samengevat:ze winnen er niks mee.
wat voor motor heeft u zelf? en hoe kunt u beoordelen of Volvo niets wint?

Geplaatst: 16.11.2008 - 07:07
door Johan
Volvopa schreef:Is het al iemand opgevallen dat de koppel en vermogenskromme in de prijslijst niet klopt. Het vermogen geeft 260 KW aan een beide grafieken lopen door tot 6500 rpm.
Het juiste vermogen is 150 KW en ik bewtijfel of de motor voorbij de 5000 rpm komt.
Bart?

Geplaatst: 16.11.2008 - 09:37
door bart simpson
lijkt mij de verkeerde kromme

Geplaatst: 16.11.2008 - 10:28
door Johan
Slordig!

Geplaatst: 16.11.2008 - 10:38
door bart simpson
Volvopa schreef:Slordig!
mee eens, zal ze op hun lazer geven

Geplaatst: 16.11.2008 - 10:41
door Johan
En zeg er dan ook bij dat dit ook niet de eerste keer is dat de grafieken niet deugen ....

Geplaatst: 16.11.2008 - 10:48
door bart simpson
Volvopa schreef:En zeg er dan ook bij dat dit ook niet de eerste keer is dat de grafieken niet deugen ....
een en ander wordt in Zweden gedrukt, moet even de juiste toonzetting in het zweeds vinden.
Nog meer klachten?

Geplaatst: 16.11.2008 - 11:02
door Rene68
bart simpson schreef:
eddy3 schreef:Kort samengevat:ze winnen er niks mee.
wat voor motor heeft u zelf? en hoe kunt u beoordelen of Volvo niets wint?
Misschien mag ik daar even antwoord of geven: ze winnen er idd niks mee maar ze verliezen er wel mee, namelijk een hoop klanten want hoe je het wendt of keert, de auto's worden wel verkocht en bovendien verliezen ze dan definitief de door Volvo zo gekoesterde premium status (voorzover ze die al hadden natuurlijk). Uiteraard is het dom om een dure productielijn aan te houden voor motoren die nauwelijks worden verkocht. Maar deze motoren maken wel dat het segment doorloopt tot in de bovenste regionen van dat segment, en dat is belangrijk lijkt mij, voor een model in dit segment.

Gelukkig hebben andere merken, zoals BMW dat wel door. En dat maakt BMW dan ook het sterkere merk als je het mij vraagt.

Geplaatst: 16.11.2008 - 11:32
door johanVC
De vergelijking van de verbruikscijfers is eigenaardig tussen 185 en 205 pk:
- handgeschakeld normverbruik : - 0,2 liter
- geartronic, normverbruik: - 0,7 liter

Is er een nieuwe automatische versnellingsbak, of werd het slippen van de hydraulische koppeling verminderd.

Afgaande op de topsnelheid werden de reductieverhoudingen blijkbaar niet gewijzigd.

Als dit grote verschil voor de geartronic het gevolg is van een andere afstelling, is het misschien mogelijk deze ook te gebruiken op de bestaande wagens. Het slippen van de hydraulische koppeling voorkomt weliswaar slijtage aan de versnellingsbak, maar wordt door de gebruikers (inclusief mijzelf) niet als aangenaam beschouwd.