Pagina 5 van 5
Geplaatst: 12.08.2013 - 11:29
door Oceanracer
Je zegt het goed, het kán meevallen...
Geplaatst: 22.09.2013 - 19:21
door kevinwalter
Ik kick hem ook weer omhoog. Ik heb last van het zelfde probleem. (Mijn V70 lijkt de laatste tijd 1 groot probleem geval te zijn... pfff Gelukkig kleine dingetjes.)
Ook ik moest telkens koelvloeistof bijvullen. Ik dacht al van oohh shoot.... 2.4T cilinderwanden..... Maar gelukkig! Het is de kachelradiateur.
Nu moet ik nog een manier vinden om hem los te maken. Waren het bij jou alleen de rubbertjes? Hoe kan je dat eigenlijk zien? Kijken waar hij lekt?
Geplaatst: 22.09.2013 - 21:37
door Oceanracer
Ja, bij mij waren het echt alleen de rubbertje zelf tussen het kunststof kachelhuis en de aluminium leidingen. En dat was te zien omdat er precies op die overgang blauwe druppels hingen bij die overgang. Zie hiervoor de foto op de eerste pagina.
Geplaatst: 23.09.2013 - 10:11
door kevinwalter
Oceanracer schreef:Ja, bij mij waren het echt alleen de rubbertje zelf tussen het kunststof kachelhuis en de aluminium leidingen. En dat was te zien omdat er precies op die overgang blauwe druppels hingen bij die overgang. Zie hiervoor de foto op de eerste pagina.
Kwestie van die 2 zilveren pennen er uit trekken en de buizen komen los?
Geplaatst: 23.09.2013 - 10:47
door Oceanracer
Geen idee! Lijkt mij wel logisch, maar ik heb het destijds maar gewoon laten doen.
Geplaatst: 23.09.2013 - 13:00
door kevinwalter
Oceanracer schreef:Geen idee! Lijkt mij wel logisch, maar ik heb het destijds maar gewoon laten doen.
Ik doe het zelf. Kosten besparen

Waren jou ruiten ook beslagen in de ochtend? Die van mij in ieder geval wel. Dacht al wat is dat toch. Blijkt dus inderdaad dat de boel lek is.
Geplaatst: 23.09.2013 - 19:02
door Oceanracer
Kan ik mij niet herinneren...
Geplaatst: 27.09.2013 - 18:44
door kevinwalter
Tja, hier ook de rubbers vervangen. Nu kijken of dit het was

De nieuwe zijn ook wat ronder en veeel soepeler. Rubber is gewoon op.
Oja, de borgclips zaten verkeerd. alle twee naar rechts terwijl de onderste naar links moet. Zo kan je ze makkelijker los halen voor de volgende keer en staat het ook in vida. Zie het ook op het plaatje van Oceanracer. De onderste nu doorgeknipt en bij de Volvo dealer een nieuwe gekocht.
Geplaatst: 27.09.2013 - 21:57
door Oceanracer
Was je bestuurdersmat ook erg nat dan?
Geplaatst: 27.09.2013 - 21:59
door kevinwalter
Oceanracer schreef:Was je bestuurdersmat ook erg nat dan?
Niet echt nat, meer vochtig. Ik had sinds kort ook rubberenmatten van die aanbieding. Ik zag in eens een plasje op die mat liggen en de aansluitpunten waren vochtig van die kachel.
Geplaatst: 27.09.2013 - 22:18
door Oceanracer
Hmmm, dan lijkt me het niet echt de hoofdzaak van je lekkage. Want als je geregeld moet bijvullen zou er toch een grote(re) plas moeten liggen...
Ben benieuwd!
Geplaatst: 28.09.2013 - 09:46
door kevinwalter
Oceanracer schreef:Hmmm, dan lijkt me het niet echt de hoofdzaak van je lekkage. Want als je geregeld moet bijvullen zou er toch een grote(re) plas moeten liggen...
Ben benieuwd!
Tja, niet heel veel. meer na +- 2000 KM telkens 200ml er bij. Valt dus eigenlijk wel mee maar ik gok dat het hiervan komt. Verder lekt hij nergens namelijk.
Geplaatst: 28.09.2013 - 11:55
door Oceanracer
Hmmm, 200 ml is inderdaad te overzien...
Geplaatst: 28.09.2013 - 12:24
door kevinwalter
Net nog een stuk gereden en geen lekkage! Ik denk dat als hij lekt bij de pijpen in 90% van de gevallen gaat het dan om de rubbertjes. Als de radiator lek is, lekt hij vanaf de onderkant van de radiator.
Geplaatst: 02.11.2013 - 14:42
door kevinwalter
Na 1 maand nog steeds geen lekkage en koelvloeistof toegevoegd. Lijkt dus inderdaad dat het de rubbertjes zijn geweest. Mooi!
Geplaatst: 02.11.2013 - 17:38
door Oceanracer
Soms is het zo simpel....
