Misschien dat ze wel niet mogen vanuit Zwøden?jeronimov70 schreef:Toch zwak van volvo dat men bij radar niet in het programma durft te komen.
Het zou de fabrikant toch sieren dat deze er ook mee in zijn maag zit ,zonder gelijk met een oplossing te komen . ::(
Volvo 02-02-09 in Radar vanwege slechte gasklephuizen
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11726
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- koenne
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 25.05.2008 - 21:00
- Locatie: Haelen
Ik denk eerder dat ze het probleem neergelegd hebben bij magneti marelli, de producent van die gaskleppen. Ze besteden het ontwikkelen van gasklephuizen uit aan specialisten, omdat zij dit beter moeten kunnen, krijg je zoiets??
Ik denk niet dat je volvo hier volledig de schuld van moet geven. Alleen triest dat ze verschillende garantiebepalingen hebben voor amerika tov europa.
Ik denk niet dat je volvo hier volledig de schuld van moet geven. Alleen triest dat ze verschillende garantiebepalingen hebben voor amerika tov europa.
Volvo 340 1.4 winner 1985
Volvo 360 GLE 1986
Volvo 760 GLE 1982
Volvo 850 2.5 20v 1995
Volvo 850 T5 Sportline 1995
Volvo 440 DL special 1989
Volvo 360 GLE 1986
Volvo 760 GLE 1982
Volvo 850 2.5 20v 1995
Volvo 850 T5 Sportline 1995
Volvo 440 DL special 1989
- S60teevijf
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 31.07.2008 - 22:59
Strak plan :multi:erikm schreef:Hehe, begint het balletje dan eindelijk te rollen?
Alleen het advies van Radar bevalt me niet zo. Een beetje teveel 'ieder voor zich'.
Kunnen we niet met z'n allen iets doen? Is er niet een advocaat die lid is van dit forum die onze gezamenlijk belangen zou willen behartigen?
Volvo 850T5 automaat 1995 met Rica chip.
Volvo S60T5 automaat 2002 zonder Rica chip.
Volvo S80 2.4 automaat 2000 170 pk
Volvo S60T5 automaat 2002 zonder Rica chip.
Volvo S80 2.4 automaat 2000 170 pk
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2811
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Tuurlijk wel, ze hadden ook bij Bosch kunnen gaan shoppen, die zijn al jaren afgestapt van POT meterskoenne schreef:Ik denk eerder dat ze het probleem neergelegd hebben bij magneti marelli, de producent van die gaskleppen. Ze besteden het ontwikkelen van gasklephuizen uit aan specialisten, omdat zij dit beter moeten kunnen, krijg je zoiets??
Ik denk niet dat je volvo hier volledig de schuld van moet geven. Alleen triest dat ze verschillende garantiebepalingen hebben voor amerika tov europa.
Bovendien moet volvo op de hoogte zijn van de techische eigenschappen en kwaliteit/ levensduur van toeleveranciers
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11726
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Natuurlijk zijn ze niet voor niets in 2002 overgestapt op een ander ontwerp gasklephuis.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- FrankM
- 4th Gear member
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 01.08.2005 - 21:39
- Locatie: Leiden
De uitzending is nu al te bekijken (voor wie de post van Auk te cryptisch vindt
).
Radar staat wel bekend om de sensationele manier waarop ze de boel brengen. Een klapband op de A4 is ook niet prettig, valt niet onder garantie en kan toch gebeuren. Maar het is wel een beetje slordig dat iets kennelijk niet ontworpen is om zo lang mee te gaan als je zou verwachten.
Ik denk dat ik zelfs de reactie van Volvo wel een beetje kan begrijpen. Kijk, als het zo weinig voorkomt als de cijfers zeggen, dan kost een gratis vervanging niet de hoofdprijs. Maar... daarmee geeft Volvo toe dat er echt iets mis is. En dat betekent dat ze feitelijk *alle* gasklephuizen moeten gaan vervangen. Door laten rijden brengt immers mensen in gevaar. En alles vervangen, dat is dan weer wel duur... (tenminste 200 euro per huis als het via ACTronics moet -- overigens: hoe betrouwbaar is dat wat ACTronics maakt?)
Oh enneh... welkom alle mensen die door de Radar uitzending op dit forum terechtgekomen zijn. Je vindt hier Volvo-rijders, -monteurs, -hobbyisten, -etc die over allerlei dingen de gekste zaken weten en met elkaar tot een redelijk objectief oordeel kunnen leiden. Succes en wordt lid!
Gr/F

Radar staat wel bekend om de sensationele manier waarop ze de boel brengen. Een klapband op de A4 is ook niet prettig, valt niet onder garantie en kan toch gebeuren. Maar het is wel een beetje slordig dat iets kennelijk niet ontworpen is om zo lang mee te gaan als je zou verwachten.
Ik denk dat ik zelfs de reactie van Volvo wel een beetje kan begrijpen. Kijk, als het zo weinig voorkomt als de cijfers zeggen, dan kost een gratis vervanging niet de hoofdprijs. Maar... daarmee geeft Volvo toe dat er echt iets mis is. En dat betekent dat ze feitelijk *alle* gasklephuizen moeten gaan vervangen. Door laten rijden brengt immers mensen in gevaar. En alles vervangen, dat is dan weer wel duur... (tenminste 200 euro per huis als het via ACTronics moet -- overigens: hoe betrouwbaar is dat wat ACTronics maakt?)
Oh enneh... welkom alle mensen die door de Radar uitzending op dit forum terechtgekomen zijn. Je vindt hier Volvo-rijders, -monteurs, -hobbyisten, -etc die over allerlei dingen de gekste zaken weten en met elkaar tot een redelijk objectief oordeel kunnen leiden. Succes en wordt lid!
Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
ik denk dat het juist te veel voorkomt en dat Volvo met een slechte(geen) oplossing komt, wel erg dom het zover te laten komen dat een eigenaar zelfs aangeeft nooit meer een Volvo te willen en nu over gaat op een Kor/Jap.
hoe je het ook probeert recht te praten of te verzachten, dit is een domme zet van Volvo en ze laten hun klanten in de kou staan.
hoe je het ook probeert recht te praten of te verzachten, dit is een domme zet van Volvo en ze laten hun klanten in de kou staan.
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33115
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Nee als Volvo dit nu herkent, komen er opeens allemaal auto's terug naar nederland om dit te laten vervangen.
Terwijl het natuurlijk bij heel veel auto's al vervangen is en bij heel veel auto's niet nodig is om te vervangen.
Terwijl het natuurlijk bij heel veel auto's al vervangen is en bij heel veel auto's niet nodig is om te vervangen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
als gevolg dat evt kopers nu toch maar naar een andere auto of type kijken, juist als het zoiets klein is als men wil doen geloven dan los je het toch op?!
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 02.02.2009 - 22:28
Als leek sta ik wel te kijken van de onvolledigheid van zo'n uitzending.
Ik stel mezelf een aantal vragen:"
- betreft het probleem zowel Benzine als Dieselmotoren?
- ik lees ook dat vanaf 2002 er aanpassingen hebben plaatsgevonden aan de
gashuisklep problematiek. Is dat zo en zo ja Welke?
- Geldt het probleem ook voor de 2.4 benzine en dieselmotoren na 2007 ?
Graag uw reactie
Ik stel mezelf een aantal vragen:"
- betreft het probleem zowel Benzine als Dieselmotoren?
- ik lees ook dat vanaf 2002 er aanpassingen hebben plaatsgevonden aan de
gashuisklep problematiek. Is dat zo en zo ja Welke?
- Geldt het probleem ook voor de 2.4 benzine en dieselmotoren na 2007 ?
Graag uw reactie
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33115
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Nee is alleen benzine tussen 1999 en 2002 en verder geldt het absoluut niet voor auto's van 2007.
Ook zijn de enige auto's die er last van hebben de S60/V70/XC70 en S80 (uit die jaren)
Een V50 heeft dus absoluut niet dit probleem zoals op het forum daar stond.
Ook zijn de enige auto's die er last van hebben de S60/V70/XC70 en S80 (uit die jaren)
Een V50 heeft dus absoluut niet dit probleem zoals op het forum daar stond.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de S40/V40 evenmin
Volvo for life
- josas
- 4th Gear member
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22
Denkweb schrijft:
"Met een toestemming van Magnetti Marelli kan AC-tronics voor alle modellen andere software schrijven bij hun oplossing,
potmeters eruit en een contactloze 'hall-sensor' er voor in de plaats.
Dit lost het probleem definitief op.
Helaas geven zij er geen toestemming voor waardoor in ca 5% van de gevallen geen oplossing volgt."
Dus originele ETM's van na 2002, hebben geen potmeter meer, die vervuilt kan raken, waardoor de auto stil kan vallen?
Zijn de nieuwere ETM's óók van Magnetti?
Hebben ETM's van na 2002, andere software?
"Met een toestemming van Magnetti Marelli kan AC-tronics voor alle modellen andere software schrijven bij hun oplossing,
potmeters eruit en een contactloze 'hall-sensor' er voor in de plaats.
Dit lost het probleem definitief op.
Helaas geven zij er geen toestemming voor waardoor in ca 5% van de gevallen geen oplossing volgt."
Dus originele ETM's van na 2002, hebben geen potmeter meer, die vervuilt kan raken, waardoor de auto stil kan vallen?
Zijn de nieuwere ETM's óók van Magnetti?
Hebben ETM's van na 2002, andere software?
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40781
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Een programma als RADAR, en hetzelfde geldt voor KASSA kan nooit volledig zijn. Dat is ook niet de intentie van de programmamakers. Ze willen televisie maken met sprekende onderwerpen. De bedoeling is dan om zo veel mogelijk sensatie te creeeren en daarmee zo hoog mogelijke kijkcijfers te kunnen noteren. Het motto bij de omroep is nog steeds 'alles voor de kijkcijfers'.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- josas
- 4th Gear member
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22
Eens, Ben, Al is Radar in mijn ogen wel meer een sensatie zoekend programma, itt Kassa.Ben schreef:Een programma als RADAR, en hetzelfde geldt voor KASSA kan nooit volledig zijn. Dat is ook niet de intentie van de programmamakers. Ze willen televisie maken met sprekende onderwerpen. De bedoeling is dan om zo veel mogelijk sensatie te creeeren en daarmee zo hoog mogelijke kijkcijfers te kunnen noteren. Het motto bij de omroep is nog steeds 'alles voor de kijkcijfers'.
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Het onderwerp kwam zelfs ter sprake in de koffiekamer van de operatieafdeling
Ze kennen mij als vervent Volvo liefhebber. Kun je nagaan op een afdeling waar 98% van het personeel vrouwelijk is...zeg Hans: heb jij ook zo'n Volvo die stuk gaat??
Beetje jammer weer...

Beetje jammer weer...
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
tja jullie hebben gelijk het ligt aan Radar!
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- FrankM
- 4th Gear member
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 01.08.2005 - 21:39
- Locatie: Leiden
Ik ben gebeld over de uitzending door mensen waarvan ik het het minst had verwacht. Wat dat betreft wel goed...
Een programma als Radar kan niet volledig zijn, maar Radar is altijd meester in het langs de minimale lijn lopen. Zo werd in de uitzending WEL gezegd dat het alleen om benzinemotoren ging, maar ook dat dat gold VANAF 1999 (dus zonder eindjaar).
En wat ook zo'n irritante constructie is: het introduceren van niet-bewezen alternatieven. Zoals zo'n ACTronics oplossing, waarvan ik in de uitzending niet hoor dat daarvan 100% het nog doet na 5 jaar. Of iemand die voor een Koreaan kiest... want dat bevalt een stuk beter. Oh ja? Net zoals de Volvo beviel totdat het gasklephuis kapot ging? En hoe doet die Koreaanse firma dan als dat wel kapot gaat.
Wat Volvo m.i. zou moeten doen (overigens niet alleen met gasklephuizen) is zeggen: wij vinden dat een onderdeel tenminste X00.000 kilometer mee moet gaan (met X 2 of hoger). Als een onderdeel minder lang meegaat is de reparatie gratis, staat de teller hoger dan betaalt de klant een percentage dat oploopt naarmate de teller hoger staat.
Volgens mij ben je dan als Volvo eerlijk bezig, zonder een al te groot risico te lopen op idiote schadeclaims.
Gr/F
Een programma als Radar kan niet volledig zijn, maar Radar is altijd meester in het langs de minimale lijn lopen. Zo werd in de uitzending WEL gezegd dat het alleen om benzinemotoren ging, maar ook dat dat gold VANAF 1999 (dus zonder eindjaar).
En wat ook zo'n irritante constructie is: het introduceren van niet-bewezen alternatieven. Zoals zo'n ACTronics oplossing, waarvan ik in de uitzending niet hoor dat daarvan 100% het nog doet na 5 jaar. Of iemand die voor een Koreaan kiest... want dat bevalt een stuk beter. Oh ja? Net zoals de Volvo beviel totdat het gasklephuis kapot ging? En hoe doet die Koreaanse firma dan als dat wel kapot gaat.
Wat Volvo m.i. zou moeten doen (overigens niet alleen met gasklephuizen) is zeggen: wij vinden dat een onderdeel tenminste X00.000 kilometer mee moet gaan (met X 2 of hoger). Als een onderdeel minder lang meegaat is de reparatie gratis, staat de teller hoger dan betaalt de klant een percentage dat oploopt naarmate de teller hoger staat.
Volgens mij ben je dan als Volvo eerlijk bezig, zonder een al te groot risico te lopen op idiote schadeclaims.
Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40781
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
dat er nu grote onduidelijkheid is? Dat klopt. Radar had ook volledig kunnen zijn.euerw schreef:tja jullie hebben gelijk het ligt aan Radar!
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70